הפרידה המדוברת ביותר בביצה בשבועות האחרונים היא לא פרידה רומנטית, אלא דווקא זו ששחררה את הפרזנטורית השווה מיליונים בר רפאלי מחברת האופנה פוקס, אגב הרמת גבה של כל בכירי התעשייה. במהלך שש השנים בהן שימשה כפנים וגוף של המותג, היו בר רפאלי והראל ויזל, הבעלים ומנכ"ל פוקס, כמשפחה אחת, כמעט ביחסי אב ובתו אם תרצו, עד לפרסום הידיעה המפתיעה לפני כשבועיים, על סיום החוזה של רפאלי ונועם טור בחברה, לאחר 11 עונות מוצלחות.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

מחברת פוקס אומנם נמסר אז כי הסיבה לפרידה היא יציאה לדרך חדשה, מעין רענון שורות, אולם יודעי דבר בתעשייה הבינו כי הסיבה האמיתית להפסקת החוזה של רפאלי טרם נחשפה. והם צדקו.

 

שורש הסכסוך

 

גורם בכיר בתעשייה, המעורב בפרטים ובחר להישאר בעילום שם, מספר היום ל-Xnet כי בין הצדדים התגלעו חילוקי דעות על רקע מה שנתפס בעיני ראשי פוקס כחוסר הנאמנות של רפאלי למותג שהיא מייצגת. עוד מסר אותו הגורם כי הראל ויזל נפגע מהיחס המזלזל של רפאלי כלפיו וכלפי פוקס, לאחר שרפאלי חצתה את הקווים אל המתחרים. "המילה בגידה נאמרה שם לא פעם", אמר המקור והתייחס לשינוי בתפקידה של רפאלי בשנה האחרונה, שבמסגרתו הפכה לפרזנטורית של מותג המשקפיים קרולינה למקה, במקביל לתפקיד הראשי שלה בפוקס.

 

 

נמצאת בכל מקום. בר רפאלי בקמפיין החורף החדש של קרולינה למקה (צילום: אייל נבו)
נמצאת בכל מקום. בר רפאלי בקמפיין החורף החדש של קרולינה למקה (צילום: אייל נבו)

 

 

מדוע מותג משקפיים נחשב לתחרות מול חברת אופנה כפוקס? משום שמותג המשקפיים קרולינה למקה שייך לאיש העסקים הישראלי יוסי ברנזון-שאשא, אשר מחזיק גם ברשת ההלבשה Hoodies – המתחרה העיקרית של רשת פוקס בישראל. לשם ההשוואה, רשת Hoodies, שמציעה בעיקר קולקציות בייסיק זולות ויפות, מתפרשת על פני 53 סניפים בארץ, בעיקר בקניונים. לעומתה, רשת פוקס מחזיקה כיום 136 חנויות מותג. לפני כחצי שנה היתה Hoodies במשא ומתן לרכישה של 50 אחוז ממניותיה על ידי קסטרו, אך העסקה התפוצצה. על פי גורמים בענף, מחזור המכירות של הרשת עומד על 200-180 מיליון שקל בשנה, ומניב רווח נקי של 22-20 מיליון שקל.

 

על אף מספר הסניפים הגדול של Hoodies, הרשת עדיין אינה מוכרת מספיק ללקוח הישראלי כמו פוקס. היא ממעטת לפרסם בעיתונות, ואף לא מחזיקה במשרד יחסי ציבור. בשבוע האחרון התפרסמו ידיעות כי רפאלי צפויה למלא את תפקיד הפרזנטורית של רשת Hoodies עצמה, ויש לשער כי במידה ואכן תוביל את הקמפיין של הרשת, היא תסייע למתג ולחשוף אותה לקהל חדש.

 

הראל ויזל לא אהב, בלשון המעטה, את שיתוף הפעולה בין רפאלי לקרולינה למקה, אך הוא העלים עין לתקופה מסוימת. "אבל עכשיו", אומר אותו הגורם, "כשבר נמצאת עם קרולינה למקה בכל מקום – בטלוויזיה ועל כל תחנת אוטובוס – הרגיש ויזל שזה פוגע בתדמית של פוקס".

 

 

מי תמלא את נעליה הגדולות? בר רפאלי (צילום: אייל נבו)
מי תמלא את נעליה הגדולות? בר רפאלי (צילום: אייל נבו)

 

 

בנוסף, נאמר כי ויזל, הידוע בתעשיית האופנה כדמות פמיליארית וכמי שמנהל יחסים משפחתיים עם כל הפרזנטורים שלו, נפגע באופן אישי מהיחס המזלזל של רפאלי ומהבגידה שלה במשפחה שהיתה לה בפוקס – מה שהזכיר לנו את הדברים שאמר ויזל עצמו ל-Xnet בראיון שערכנו עמו בספטמבר 2012: "נכון להיום, בר ונועם הם עכשיו והם בעתיד, ואני לא מתכוון להחליף אותם... אני תמיד הופך את הפרזנטורים שלי למזוהים עם המותג. מה יותר מזוהה עם מותג 15 שנה אחורה מיעל בר זוהר ויהודה לוי או בר ונועם? אין! יש פירמות באופנה שאני לא יודע מי הפרזנטורים שלהם, ואני בענף האופנה, כן?"

 

אז מי תחליף את בר רפאלי?

 

ביום חמישי הקרוב יצלמו בחברת פוקס את קמפיין אביב-קיץ 2014 של קווי התינוקות והילדים, וכן את קו הבוגרים המיועד ליחסי הציבור בחו"ל. לטובת הקמפיין גויסו שבעה דוגמנים אנונימיים לחלוטין. גורמים בחברה מציינים כי עד כה טרם נבחרו פרזנטורים חדשים למותג, ואף לא עלו שמות של מועמדים פוטנציאליים להחלפה. אכן, לא פשוט להצניח פרזנטורית חדשה לנעליה הגדולות של הדוגמנית הישראלית המצליחה בעולם.

 

פוקס - אין קשר בין הטענות למציאות

 

מרשת FOX נמסר בתגובה: "אין כל קשר בין הנאמר בכתבה לבין המציאות".

  

ציפי רפאלי סירבה להתייחס לדברים. לדברי מקורבים לרפאלי, ההחלטה על הפרידה היתה משותפת.