הפגישה הראשונה עם קולקציית הקיץ המלוטשת של The Hellers עוררה בנו תמיהה בכל הנוגע לקשר הישראלי של המותג. התחכום, המקוריות, האלגנטיות, הצלליות ואפילו החומרים הם אינם מהדברים שאנו פוגשות תדיר בשוק המקומי. בשיחה ראשונה עם דניה הלר, בעלת המותג, נחשפים הפרטים ומתבהרת התמונה.

 

>> בואו להיות חברים Xnet בפייסבוק

 

הלר חיה על קו תל אביב־לוס אנג'לס זה שנים, ומשם ההשפעות הבינלאומיות. היא נולדה בסנטה מוניקה, קליפורניה, להורים ישראלים, ובגיל 23, כשבאמתחתה תואר ראשון בתולדות האמנות, עברה לגור בארץ. פה היא עבדה מספר שנים בתחום ההייטק, ובהמשך החליטה ללמוד לתואר נוסף בשנקר.

 

"זו הייתה תקופה שבה חיפשתי את עצמי ורציתי למצוא מקצוע קריאטיבי ופרקטי. הרגשתי שאם לא אביא לידי ביטוי את הקריאטיביות שלי, אני אשתגע. חשבתי על אופנה או צילום, כי הם מקצועות מעשיים. הרגשתי גם שיש לי חוש טוב לטרנדים. אמא שלי תמיד התלבשה מטורף והייתה לוקחת אותי לסיבובי שופינג בחיפוש אחר פריטי וינטג'.

 

"אחרי שסיימתי את הלימודים בשנקר, קצת התמהמהתי ועבדתי בכמה מקומות - עד שאמא שלי חלתה בסרטן. הבנתי שהחיים קצרים ושצריך לעשות איתם משהו משמעותי. אחי ואני החלטנו לפתוח יחד מותג, כדי לעשות משהו יצירתי ורציני וכדי לשמח את אמא שלנו, שלשמחתנו זכתה לראות את ההצלחה. לצערנו הרב, היא נפטרה לפני שנתיים".

 

כיצד את מחלקת את עבודת העיצוב והייצור בין ישראל לארצות הברית?

"כל הייצור מתנהל בארץ. בלוס אנג'לס צריך לתכנן ולייצר הכול שנה וחצי מראש, וזה פחות נוח. כבר התרגלתי לשיטה המקומית. אני קונה פה את הבדים והחומרים, ואפילו מבצעת כאן את ההדפסות והתפירה. אבל בארץ יש בעיות אחרות, למשל מצוקת חומרים אמיתית. מחפשים ולא מוצאים.

 

"השנה הבנתי שאין לי ברירה אלא לעשות שינוי משמעותי בתחום הזה ולרכוש בדים בחו"ל. האבסורד הוא שכאשר ניסיתי לברר אצל סוחרי הבדים בתל אביב איפה בחו"ל כדאי לי לקנות, אף אחד לא הסכים לגלות לי. בסוף נסעתי במיוחד לאיטליה עם בעלת חנות בדים תל אביבית, שהראתה לי היכן לקנות.

 

"לגבי העיצוב, אני נוסעת לבד לשבוע־שבועיים לאיזשהו מקום כדי לספוג השראה, לראות איך אנשים מתלבשים, לחפש פריטי וינטג' ולנקות את הראש. לפני כן אני כבר מתחילה לאסוף אימג'ים, ואז מחלקת אותם לקטגוריות ומגבשת אותם. במקביל אני חושבת על הגזרות ועל הנעשה בעולם האופנה, ואז מאחדת את הכול יחד".

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

עוד מעצבים:

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

חלק ניכר מהפריטים בקולקציה שלך הם בגזרות פיפטיז ועשירים בהדפסים דיגיטליים, שני טרנדים חזקים הקיץ. ניסית מלכתחילה ליצור קולקציה טרנדית?

"את הקולקציה הזאת עיצבתי בסביבות ראש השנה לפני שנה, לפני שכל הטרנדים האלו צצו. אני מעצבת לפי מה שמעניין אותי ואני נמשכת אליו. במחקר שלי, כשחיפשתי השראה, נתקלתי בתמונה של מישהי שהרכיבה הופעה שלמה של עליונית וחצאית בעלי אותו הדפס. זה נראה לי מאוד נכון והחלטתי לאמץ את זה.

 

בחצאיות הנפוחות שלי אני לא רואה את שנות ה־50, כי אם את המאה ה־19, את ג'יין אייר, שהיא אחד ממקורות ההשראה שלי. ההלרס הוא מותג שמביא טרנדים לפני שהם הופכים להיות כאלה, לפני שרואים אותם ב־H&M ובטופשופ, ובגלל זה הוא גם יקר יותר. יש לי חוש שיודע לזהות את זה ולפיו אני עובדת. אם משתמשים בזה כמו שצריך, זה גם מחזיק מעמד ולא חולף כמו טרנד ממוצע".

 

בקיץ הבא אתם עומדים לפתוח חנות פופ־אפ בתל אביב, שזהו קונספט די חדשני ומעניין, אבל למה בעצם לא לפתוח חנות קבע שתחזק את המותג בישראל?

"אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, אבל חנות זה לא משהו פשוט. חוץ מזה, אני לא נמצאת כל הזמן בארץ וכרגע זו התחייבות גדולה מדי. כבר פתחתי חנות פופ־אפ בדצמבר למשך שבוע - כל יום היה בחנות אורח אחר וזה עבד נהדר, וגם בלוס אנג'לס אני פותחת פופ־אפ סטור בקרוב.

 

"בנוסף, אני חושבת שאנשים מחפשים משהו אחר בחוויית הקנייה שלהם, ובאופן כללי אני מעדיפה לעשות דברים לאט ובטוח. זה נראה לי גם מתאים לתקופה - פחות סיכונים כלכליים".

 

אם משווים בין הקולקציות הראשונות של המותג לזו האחרונה, נדמה שמדובר בשני מותגים שונים. בהתחלה עיצבת בסגנון קז'ואל סטריט־וור מגניב ויומיומי, ואילו עכשיו הדגמים הרבה יותר בוגרים, חגיגיים, זוהרים ומקוריים. ממה נובע השינוי הזה?

"הקולקציה האחרונה היא ה'שואו־פיס' שלי והשקעתי בה המון. זו הקולקציה שאיתה אני יוצאת לעולם, וכל דבר בה הוא הכי טוב והכי איכותי. הסיבה לכך היא שהחלטתי לעזוב את שיטת הקונסיגנציה, וכעת אני יכולה לייקר את הפריטים. עכשיו אני עושה מה שבא לי ולא מגבילה את עצמי בגלל המחיר.

 

"יש לי גם יותר אפשרויות מבחינה מסחרית. בהתחלה פשוט לא יכולתי לייצר פריטים יקרים, כי בשיטת הקונסיגנציה המחיר של המוצר לצרכן בחנות גבוה פי כמה מעלות הייצור שלו. כמובן שההבדל הזה מתבטא גם בעיצוב".

 

כמעצבת חצי אמריקאית, יש סלב בינלאומי ספציפי שאת חולמת להלביש?

"זה משתנה, אבל עכשיו זו דיאן קרוגר. יש לה סטייל מדהים. היא איט־גירל and she can work it. אני יודעת בוודאות שאין לה סטייליסטית, וזה אומר שהיא בוחרת את הפריטים שלה בעצמה.

 

"אם היא תגיע אליי לבד, בלי תיווך, זו תהיה מחמאה גדולה. זה חלום של כל מעצב שמישהי שמבינה תגלה אותו ותלבש את הבגדים שלו. היא מעזה ללכת עד הסוף, יש לה שיק, היא עושה שילובים מעניינים ויש משהו מאוד צעיר ומתקדם באיך שהיא מתלבשת".

 

פזרי קצת אבק כוכבים - את מי כבר הלבשת מעבר לים?

"ליידי גאגא וקייטי הולמס לבשו פריטים שלי, אבל לא צילמו אותן, ושרה מישל גלר הופיעה בטלוויזיה בבגד בעיצובי.

 

"חוץ מזה, היה לי קטע מצחיק עם מינקה קלי ומנדי מור. ישבתי במסעדה עם אחי וחברה שלו, וכשקמתי ניגשו אליי שתי השחקניות האלה והחמיאו לי על המעיל שלבשתי. זה היה מעיל מודפס מהקולקציה החדשה, פריט שבהחלט גונב את ההצגה.

 

"אני אמרתי להן תודה בלבד, אבל חברה של אחי התעקשה לספר להן שאני עיצבתי את המעיל בעצמי. הן מאוד התלהבו והמשיכו לחקור, אז החברה פשוט הוציאה את האייפד והראתה להן את כל הקולקציה. בהמשך הן פשוט נסעו איתי ישר מהמסעדה לסטודיו וקנו כמעט את כל הקולקציה".

 

** את הפריטים של המותג The Hellers ניתן להשיג באתר או לקבוע פגישה אישית בסטודיו: 054-7861005

 

דניה הלר, תעודת זהות:

 

מעצב אהוב: אלכסנדר מקווין.

 

מוזה / אייקון: משתנה, אבל בגדול סטיבי ניקס של שנות ה־70.

 

פריט מאסט בארון הנשי: מעיל שהוא פִּיס.לעולם לא אלבש: Never say never.

 

האדם עושה את הבגד או הבגד עושה את האדם? זה בא ביחד. אדם צריך ללבוש בגדים שיחמיאו לו, שהוא ילבש את הבגד ולא שהבגד ילבש אותו.

 

רוצה עליונית של The Heller במתנה?

 

   (צילום: מיכאל טופיול)
(צילום: מיכאל טופיול)

 

 ** כתבי אלינו למייל ושכנעי אותנו למה את זאת שצריכה לזכות. צייני כתובת ומס' טלפון

_____________________________________________________________________________________________________________

 

עוד במגזין GOstyle :