כאלף סטודנטים לתקשורת חזותית מסיימים את לימודיהם בכל שנה, רובם (64%) נשים. לימודים מלאים של מקצוע זה נמשכים ארבע שנים ומעניקים לבוגריהם תואר ראשון. לצד המסלול המלא אפשר למצוא גם קורסים ספציפיים לתוכנות מחשב או לימודי תעודה, שנמשכים שנה. היצע התעסוקה לבוגרים מתחלק באופן גס לשלושה תחומים – עבודה ביצועית, עבודה קריאטיבית ועבודה בתחום האינטראקטיב.

 

בעבור עבודה ביצועית, מעצבים גרפיים בתחילת דרכם יקבלו משכורת ממוצעת של כ-5,500 שקלים נטו. במערכות עיתונים הסכומים נמוכים יותר, ושם העבודה נעשית בדרך כלל על בסיס חצי משרה (במגזינים שבועיים למשל) או במשמרות. בתחומי הקריאטיב, מעצב יכול להתחיל את חייו המקצועיים עם משכורת של כ-8,000 שקל נטו, ואילו מעצבי אינטראקטיב בתחילת דרכם מקבלים יותר: כ-12,000 שקל נטו. ההיגיון הבסיסי קובע, כי המשכורת עולה ככל שהעיצוב מרכזי יותר במוצר הסופי; בעיתונים, למשל, העיצוב נחשב כערך נלווה לטקסט (אף שתרומתו למוצר הסופי עצומה), ולכן המשכורות שם נמוכות יותר.

 

אפשרויות התעסוקה הצטמצמו השנה

 

האדריכל איתי אלמוג, מייסד "ארכיג'וב", פורטל עיצוב ואדריכלות שנחשב ללוח עבודה פופולרי, מספר שאפשרויות התעסוקה נעות בדרך כלל בין משרדי מיתוג, משרדי פרסום, משרדים לבניית אתרים ומחלקות פרומו בערוצי הטלוויזיה. הוא מזכיר שכל מקום עבודה דורש תיק עבודות מגוון, ועל כך נוספים דגשים ספציפיים. "סביר להניח שבוגרים טריים יתחילו כביצועיסטים למשך שנה או שנתיים ועם הזמן ישחררו להם חבל יצירתי", הוא אומר, ומציין כי השליטה בכמה תוכנות עיצוב היא דרישת-בסיס בכל מקום עבודה.

 

מגוון אפשרויות התעסוקה הוא גדול, אבל האם מספר המשרות הפנויות גם הוא גדול? אלמוג מספר שבחצי השנה האחרונה דווקא חלה ירידה. "עד הרבעון השלישי של 2011 ראינו עלייה בהיצע המשרות, אבל מאז ניכרת ירידה". זה נובע, לדעתו, מהתכווצותם של משרדי הפרסום הגדולים ומהמשבר הכלכלי שגרם לחברות רבות להצר היקפים.

 

8/GR, משרד מיתוג ואסטרטגיה, דווקא התרחב השנה וחיפש לאחרונה מעצב או מעצבת גרפית. מבחינתו של רועי לוטן, המנהל הקריאטיבי במשרד וגרפיקאי בהכשרתו, תהליך המיון החל כאשר קיבל לידיו כ-20 תיקי עבודות של מתמודדים על המשרה. "מבט אחד מספיק כדי להבין אם התיק מתאים לרוח המשרד או לא", הוא אומר, ורק אחר נעשה רפרוף על קורות החיים.

 

רב-תחומיות היא מושג מפתח

 

גם אלמוג וגם לוטן מספרים שהרוחות נודדות לעבר רב-תחומיות: חיפוש אחר אנשים עם יכולת עיצובית מגוונת ויצירתיות שחורגת מהתפקיד המסוים. "החלוקה הדיכוטומית לתפקידים אינה רלוונטית בעיסוק יצירתי", מציין לוטן, "הרעיון מאחורי 8/GR, למשל, הוא יצירה של think tank. לכל אחד מאיתנו יש יכולות רבות יותר מהגדרת התפקיד שלו. ממש עכשיו סיימנו לעצב אתר שמכיל ארכיוני מידע רבים, והפתרון שמצאנו בא בכלל מהארכיטקטורה". על כך מוסיף אלמוג כי האינטרנט השפיע מאוד על הדרישות ממעצבים: "מאחר שהאינטרנט מביא כמויות אדירות של מידע מהרבה כיוונים, הדרישה היא לידע נרחב בתחומים רבים".

 

אלמוג "ממליץ חד-משמעית" ללמוד לתואר מלא, אבל מוסיף הסתייגות כאשר מדובר באנשים יותר מבוגרים, שנמצאים בפתחו של שינוי קריירה או מחפשים עבודה ביצועית בלבד בעיצוב גרפי. להם ממליץ אלמוג לקחת קורס של שנה, עם דגש על לימוד התוכנות השונות.

 

לוטן נזכר בערגה בתקופת הלימודים שלו, אך מדגיש שאין קשר בין הלימודים לבין העבודה שהגיעה אחריהם. אם לשפוט לפי התשובות של בתי הספר השונים, המוצגות לפניכם, ניכר כי כולם מבקשים לתקן את הפער הזה: הם מנסים להציע תוכניות לימודים מגוונות, שכוללות התנסויות אמיתיות בעיצוב מסחרי.

 

לנוכח הביקוש הגואה ותנאי הקבלה, פורחת תעשייה של מכינות. הלימודים במכינות נמשכים בדרך כלל חצי שנה, ובסופן מכינים תיק עבודות שנועד להגביר את סיכויי המועמדים להתקבל. מבחינת ראשי המחלקות השונות, הדעות חלוקות באשר לצורך במכינה. עמית טריינין, ראש המחלקה לתקשורת חזותית ב"מנשר", גורס כי מכינה עשויה להתאים לחלק מהנרשמים. "זה טוב למי שרוצה להבין מהי תקשורת חזותית, כי זה נותן הכוונה, מכניס לתוך עולם מושגים ומעניק כלים. זה לא טוב למי שיודע מהי תקשורת חזותית ומבקש לנתב את היצירתיות שלו לכדי תיק עבודות ש'יתקבל', כי זה מצר את עולמם וגורם להם להגיע עם מה ש'מצפים מהם', במקום עם 'מי שהם'", הוא אומר. ומה באשר לראשי המחלקות האחרות? ראו את תשובותיהם להלן.

 

בצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים

המחלקה לתקשורת חזותית

ראש המחלקה: עדי שטרן מספר סטודנטים: 400

 

תנאי קבלה: תעודת בגרות (ללא התחשבות בציונים) ובחינות כניסה בשני שלבים – שלב מעשי ושלב ראיונות והצגת תיק עבודות.

 

מרצים בולטים: דוד טרטקובר (חתן פרס ישראל בעיצוב), זאב אנגלמאיר, רותו מודן, מיכל סהר, עדלי סטוק, מישל קישקה, דוד פולונסקי, גיא שגיא – שועל, מיכל היימן, רונאל מור, מרב סלומון.

 

בוגרים בולטים: פרופ' דן רייזינגר (חתן פרס ישראל בעיצוב), דניאלה לונדון, פיליפ בולקיה, ראובן אדלר, איציק רנרט, מיכאל גורדון, אורה איתן, רינת הופר, ירמי פינקוס, גדעון עמיחי, עודד עזר. למעט זוכה אחת, כל זוכי פרס העיצוב בתחום התקשורת החזותית המוענק מטעם משרד התרבות (19 בעשור האחרון) הם בוגרי המחלקה.

 

ייחודה של המחלקה: תוכנית לימודים גמישה ואישית. כל סטודנט בשנים המתקדמות בוחר אם להתמחות בתחום מסוים או לעסוק במספר תחומים באופן מגוון יותר. הסטודנטים יכולים להתמקד באחד מחמשת תחומי הדעת שהמחלקה עוסקת בהם: עיצוב גרפי וטיפוגרפי, עיצוב אינטראקטיבי, איור, עיצוב לפרסום או עיצוב בתנועה. לחילופין, הם יכולים לבחור לשלב בין שני תחומים או יותר. השילוב בין תחומי הידע מעודד יצירה רב-תחומית, היכרות רחבה עם עולם התקשורת החזותית, ורסטיליות ובעיקר יכולת תנועה עתידית בין התחומים השונים. מושם דגש על שיתופי פעולה עם התעשייה ועל שימור טכניקות מסורתיות לצד עשייה ועיצוב בחזית הטכנולוגיה.

 

במחלקה פרויקטים רבים העוסקים במעורבות חברתית ובסביבה, התרבות והמרחב הישראלי. למחלקה קשרים נרחבים ופעילויות בינלאומיות רבות הכוללות פרויקטים משותפים עם אקדמיות בעולם, הרצאות, סדנאות וכיתות אמן של יוצרים אורחים מחו"ל. תוכנית חילופי סטודנטים ענפה מאפשרת לצאת וללמוד במשך סמסטר אחד באחת מכ-180 אקדמיות מובילות בעולם.

 

קורסים ייחודיים בשנה הבאה: reinventing magazines - קורס סטודיו שיתנהל כמעבדה התנסותית ויבחן את דמותו של העיתון והמגזין של המחר, ואת יחסי הגומלין שבין המדיה המודפסת והאינטראקטיבית; עיצוב ויזמות במרחב האינטראקטיבי - קורס סטודיו העוסק בתפקיד המעצב כיזם וכמוביל רעיונות ומוצרים במרחב האינטראקטיבי; בנוסף, בכל שנה מתקיימות לפחות חמש סדנאות-אמן בנות שבוע עם מעצבים ומאיירים מובילים מחו"ל.

 

עוד משהו: המחלקה מבקשת להקנות לבוגריה יכולת למידה עתידית בתנאים משתנים ולהכשירם להיות מעצבים פעילים, מנהיגים ויזמים שישנו את פני המרחב החזותי בישראל.

 

 

שנקר

המחלקה לתקשורת חזותית

ראש המחלקה: איציק רנרט מספר הסטודנטים: 370

 

תנאי הקבלה: שלב ראשון מורכב מבחינות מעשיות הכוללות בין השאר בחינות ברישום, בחינות צורניות וידע כללי. שלב שני כולל תיק עבודות, עבודת בית וראיון אישי.

 

מרצים: ירום ורדימון, ירמי פינקוס, איתמר דאובה, בתיה קולטון, מירה פרידמן, אסף חנוכה, דוד פולונסקי, דקל בוברוב, ארנסטו ביכובסקי, להב הלוי, נדב שלו, קובי פרנקו, קובי לוי, נורית קוניאק, בן בנחורין, אולג מילשטיין, ערן שטרן, דוד עדיקא, אלכס ליבק, דני מירב (הטייס),רגב קונטס

 

בוגרים בולטים: אופיר ליברמן, נדב ברקן, מיכאל גולן, גל שקדי, יוסי אבן-קמה, אברהם קורנפלד, שחר קובר, אביאל בסיל, מתן ליברמן, רן שאולי

 

ייחודה של המחלקה: המחלקה מכינה את בוגריה לעבודה במקצועות התקשורת החזותית, אך לא ל"שוק". במילא, משתנים המקצועות הללו באופן כה קדחתני שאין שום אפשרות להכין את הסטודנט לדרישות השוק של היום או של מחר, אך יותר מכך - זו גם אינה תפיסת העולם של המחלקה. המחלקה מאמינה בפיתוח שפתו הייחודית של כל אחד מהסטודנטים בהתאם לטבעו, יכולותיו ורצונותיו. המחלקה מעניקה את הכלים, הידע המקצועי העדכני והחדשני ביותר, וגם את התמיכה ההכרחיים לכך, אך המטרה היא טיפוח האינדיבידואל היוצר. רק מעצב בעל עולם אישי מגובש ועמוד שדרה מקצועי יוכל להשפיע על העולם המקצועי (ועל העולם בכלל). קיימת בשנקר פקולטה להנדסה ובתוכה מחלקה להנדסת תוכנה, מה שמאפשר הזדמנויות להתנסויות מקצועיות רב תחומיות.

 

קורסים ייחודיים בשנה הבאה: המחלקה מאמינה שמעצב חייב להיות אדם מעורב בעל אחריות חברתית ציבורית, המשתדל לשפר את פני המציאות. לכן קיימים קורסים כגון "שפה אישית בעיצוב" או "איור שפה אישית", שמטרתם לעזור לסטודנט למצוא את קולו הייחודי ואת דרכו האותנטית והנכונה רק לו. כלומר, להפוך אותו לאיש מקצוע בעל אישיות עמידה, ולא ככלי שרת בידי כוחות השוק או לקוח מזדמן. אחד הקורסים העושים שימוש בפקולטות האחרות בשנקר הוא "המעבדה", המשותף לסטודנטים ממסלול לימודי האינטראקטיב של המחלקה ולסטודנטים של המחלקה להנדסת תוכנה. בקורס זה עובדים בקבוצות על פיתוח מיזם טכנולוגי אינטראקטיבי עיצובי מתחילתו ועד סופו.

 

המחלקה מארגנת כנסים בינלאומיים, בהשתתפות יוצרים ומומחים מהחשובים בעולם, כיוון שהפן האינטלקטואלי והמחקרי של הלימוד חשוב לנו לא פחות מהצד המעשי. המחלקה מקיימת באופן קבוע סדנאות עם מעצבים אורחים, ועוסקת במפגשים מפרים עם התעשייה והעולם שמחוץ לאקדמיה, בפרויקטים משותפים עם גופים מסחריים כמו i.c.q וטמפו, עם גופי תרבות כמו תיאטרון גשר ולהקת בת שבע, עם מוסדות כמו יד ושם ומרכז רבין ועם עמותות חברתית כמו "עלם" או "אנוש". זה נעשה מתוך תפיסה שגורסת במפגש בין הסטודנטים לבין העולם המקצועי והחברה בה הם חיים.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

המחלקה אינה מאמינה שיש צורך בלימודים במכינה, ובשלב הראשון של הבחינות ההחלטה שלא לבקש תיק עבודות היא בדיוק בשביל לנטרל את השפעות המכינות על התיקים.

 

 

המכון הטכנולוגי חולון

המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית

ראש המחלקה: תמיר שפר מספר הסטודנטים במחלקה: 320

 

תנאי הקבלה: בחינה כללית, בחינה מעשית, תיק עבודות וראיון.

 

מרצים בולטים: איתן ברטל, אסף כהן, עודד עזר, ארז בכר, פדי מורגי, יהודה חופשי, דנה בן דוד, ניצן גלעדי, זאב אנגלמאייר, שמעון זנדהאוז (ג'וגול), נעמה בנזימן, עידוא שביט, צחי דינר, חנן שלונצקי.

 

בוגרים בולטים: צחי דינר, לירון קרול, עמית זכאי, גיא בולנדי, גולן גפני, יפעת שלזינגר.

 

ייחודה של המחלקה: מסלולים ייחודים – פרסום, טיפוגרפיה, מדיה, ניו מדיה, עיצוב בתנועה ואינטראקטיב - המשולבים זה בזה ויוצרים תפיסה רוחבית.

 

קורסים ייחודיים: איור במרחב אורבני, ערבי רישום ייחודיים, מיתוג ערוצים, איור ספרים דיגיטלי, שיתופי פעולה רבים עם חברות מסחריות ועם מגוון מוסדות ועמותות חברתיות.

 

אפשרויות התעסוקה שמצפות לבוגרים: תחום העיצוב מבוקש והשוק רק מתרחב. רבים מהבוגרים עובדים בחברות מובילות בתחום הטלוויזיה, הפוסט ובמשרדי פרסום.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

"איננו ממליצים, אלא אם יש רצון ראשוני של היכרות עם התחום והתנסות בו".

 

 

ויצ"ו חיפה

המחלקה לתקשורת חזותית

ראש המחלקה: פרופ' טרי שרויאר מספר הסטודנטים במחלקה: 240

 

תנאי קבלה: תעודת בגרות או זכאות לתעודת בגרות עם ממוצע 87 לפחות. בעלי ממוצע בגרות נמוך יותר יידרשו לציון משולב 525 לפחות (הציון המשולב הוא ממוצע בין ציון משוקלל של ציוני הבגרות וציוני המבחן הפסיכומטרי).

 

מרצים בולטים: פרופ' אבנר כץ, פרופ' שמעון זנדהאוז (ג'וגול), אורי אופיר, דוד אופנהיים, גידי אורשר, רן בוגין, אורן ורמוס, איה עמיקם, מירה פרידמן, מיכל צדרבאום, ראובן קופרמן, הדס קידר.

 

בוגרים בולטים: יגאל שמיר, ברוך נאה, ירון שין, אוהד אלימלך, גיא גולדשטיין, מירב שחם, הלה (טוני ) נבוק, טל פורת, ניר ביטון, שי גולן, דני שחם, תמר מסר, בני רזניק, אדוארדו מיטלמן, אבי לסרי , דרור מילקביץ', טומי קלמנטס, דוד ברקוביץ', גיל-לי אלון קוריאל.

 

ייחודה של המחלקה: המחלקה שמה דגש על חדשנות, ניסיוניות ושיתוף פעולה עם הקהילה. תוכנית הלימודים מעודדת את ההיבט הניסיוני ונותנת חשיבות רבה לתהליך העבודה ולמחקר. יש הקפדה על מעורבות בפרויקטים המעסיקים את החברה והקהילה ובמהלך השנים משולבים קורסים אקטיביסטיים באוריינטציה חברתית, מתוך תפישה כי העיסוק בתקשורת חזותית דורש מעורבות ונקיטת עמדה.

 

המחלקה מכבדת ושומרת על תחומי הלימוד הקלאסיים של העיצוב הגרפי לצד התחומים הטכנולוגיים החדשים, מייצרת חוויית לימודים מעמיקה ומקיפה. דגש רב מושם על רב-תחומיות, מתוך הבנה כי התקשורת החזותית פועלת בערוצים שונים אך דומים במהותם. גודלה של המחלקה מאפשר ליווי של כל סטודנט וגמישות בבחירת תוכניות הלימודים האישיות.

 

קורסים ייחודיים: לצד מקצועות הלימוד המסורתיים ומקצועות המדיה השונים, הסטודנטים מוזמנים להתנסות בתחומים קלאסיים כגון תחריט, הדפס משי, ציור ורישום הפתוחים לסטודנטים מכל המסלולים. בנוסף, מוצעים סדנאות וקורסים שמטרתם לחשוף את הסטודנטים לחוויות והתנסויות חדשות כגון מעבדת טיפוגרפיה ללא מחשב ואקטיביזם במרחב הציבורי. התוכנית מציעה מסלולי לימודים בהם יכולים הסטודנטים להתעמק בתחומים המועדפים עליהם, תוך הקפדה על קורסים משותפים לכל התחומים לאורך ארבע שנות הלימוד.

 

אפשרויות תעסוקה שמצפות לבוגרים: סטודיו לעיצוב, בתי הפקות לברודקאסט, משרדי פרסום, משרדי אינטראקטיב, עיתונות.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

"לא מומלץ".

 

מנשר

המחלקה לתקשורת חזותית:

ראש המחלקה: עמית טריינין מספר הסטודנטים במחלקה: 140

 

תנאי הקבלה: משימת בית, תיק עבודות, מבחן וראיונות קבלה. אין צורך בבגרות מלאה או פסיכומטרי.

 

מרצים בולטים: גילה קפלן, רוני לוית, יגאל הרמן, עודד בן יהודה, מיכל וכסלר, אסף כהן, פנינה כהן, זאב אנגלמאיר, יאנה בוקלר, הילה שאלתיאלי, עמית המאיר

בוגרים בולטים: גלעד פריד, הדר ראובן, נדב צופי, ירון צור (יורנימוס), אסף בן ארוש.

 

ייחודה של המחלקה: יחס אישי לכל סטודנט, מעורבות אישית של ראש המחלקה והמרצים, שילוב לימודים עם מחלקות אחרות , דגש על מעורבות חברתית. המחלקה ממוקמת בלב תל אביב והגישה אליה נוחה מכל מקום באופניים.

 

קורסים ייחודיים: עיצוב מגזין, עיצוב ספרים, אינפוגרפיקה, איור ספרי ילדים, עיצוב אינטראקטיב ועיצוב לשידור.

 

אפשרויות התעסוקה שמצפות לבוגרים: עבודה בטלוויזיה וחברות כבלים, משרדי עיצוב ופרסום, וחברות אינטרנט ואינטראקטיב.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

"לא".

  

סמינר הקיבוצים

החוג לאמנויות עיצוב

ראש המחלקה: רונן לייבמן מספר הסטודנטים במחלקה: 160

 

תנאי הקבלה: בגרות מלאה עם ממוצע העולה על 85, מבחן קבלה וראיון אישי.

 

מרצים בולטים: דורי אוריין, רחל דהן, טל שושן, אור בלינקי, אנקטי אשכנזי, ענת שטיין, אסתי ג. חיים, הדרה שפלן, אריה רודר, מלכה בן פשט, מיכל פופובסקי , ארנה בן מאיר.

 

בוגרים בולטים: ענת בורג, אלון גרוס, גל שוקרון.

 

ייחודה של המחלקה: למחלקה שני דברים המייחדים אותה מן האחרות – היא מלמדת חשיבה בין תחומית בעיצוב, ומשלבת עיצוב מוצר עם תקשורת חזותית ועיצוב לבוש. החוג אף משלב לימודי עיצוב עם לימודי הוראה ומכשיר מעצבים עם זיקה לחינוך.

 

קורסים ייחודיים: קורסי מחקר המשלבים עבודה מעשית, למשל סביבות השפעה, דגש על עיצוב לקיימות, עיצוב לסביבות חינוך והוראה.

 

אפשרויות התעסוקה שמצפות לבוגרים: בוגרים משתלבים החל בעולם האקדמי, דרך תפקידי ניהול סטודיו ועד עבודת עיצוב בתחומים השונים.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

"לא. עדיף שיעשו קורסי העשרה מעשיים - צילום, רישום וכדומה".

 

עוד משהו: אנחנו מקום שמנסה ללמד עיצוב דרך יחס אישי, כיתות קטנות ותוכנית לימודים מודולרית בהתאמה אישית.

 

 

בי"ס גורן, האקדמית עמק יזרעאל

המחלקה לתקשורת חזותית

ראש המחלקה: אבירם מאיר מספר הסטודנטים במחלקה: 120

 

תנאי קבלה: תעודת בגרות בממוצע של 80, מבחני כניסה, ראיון אישי והצגת תיק עבודות

 

מרצים בולטים: אילן הגרי, אדי גולדפיין, גיל לי אלון קוריאל, אמנון אילוז, אנקטי, עוגניה דוד, נוי ניימן, אורית עריף, מרב סודאי, יורי כץ, אריק מרגי, עדי מזן, מנחם לסקי, סיגל פרלמן

 

בוגרים בולטים: מינה פורטנוב, רועי קיט, כרמית דובדבני, ליאור לזרוביץ, אריה יעקבסון, קטי שטרן, דוד לוריא

 

ייחודה של המחלקה: מכשירה מעצבים בעלי השכלה רחבה ורב תחומית, בסביבת לימודים איכותית ואוירה משפחתית וקרובה. אנו מאמינים, כי על מעצבי העתיד להיות פתוחים וסקרנים ומעודדים חשיבה מקורית ויצירתית, פיתוח שפה אישית לצד הטכנולוגיות והתוכנות המתקדמות ביותר. תוכנית הלימודים בתקשורת חזותית משלבת בין לימודים אקדמיים רב-תחומיים לבין לימודי עיצוב גרפי, תקשורת חזותית ואינטראקטיבית, מיתוג, תדמית ועיצוב למטרות חברתיות.

 

קורסים ייחודיים בשנה הבאה: לצד מקצועות הליבה בתחום העיצוב מתקיימים קורסים כגון: סדנה בטיפוגרפיה קונספטואלית (המועברת על ידי עוגניה דוד, מרצה בכירה לטיפוגרפיה באוניברסיטת קינגסטון ו-LCP), קורס אמנות כמותג, עיצוב אפליקציות אינטראקטיביות, קמפיין חברתי ושפת רחוב, עיצוב גרפי בתנועה ועוד.

אפשרויות תעסוקה המצפות לבוגרים: חברות מיתוג ועיצוב, משרדי פרסום, חברות אינטרנט ואינטראקטיב, עיצוב תערוכות, עיצוב לטלביזיה, מערכות עיתונים והוצאות ספרים.

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

לא באופן גורף. אנו מחפשים את הכישרון הטבעי אצל מועמדים, אך למי שבכל זאת מעוניין כדאי לבחון היטב מה מלמדים ומי צוות ההוראה.

 

עוד משהו: "לגורן השוכן בלב השדות של עמק יזרעאל מגיעים סטודנטים מכל הארץ, וחוויית הלימודים היא משהו שנשאר והולך איתם שנים רבות אחרי שסיימו".

 

מכון אבני

שם המחלקה: תקשורת חזותית

ראש המחלקה: צבי פדלמן מספר סטודנטים: 200

 

תנאי קבלה: מבחני קבלה, ראיון אישי, עמידה בתנאי המכון להכשרה טכנולוגית

 

מרצים: עיצוב ומיתוג: מיכל קסטיאל אוחיון, יקי חסיד, אביגיל טלמור, פיני מזרחי, יעל גרוסמן, נעה טני, ענת גורדין, שרון דובז'ינסקי. איור: זאב אנגלמאייר, מורן ברק, דורון רוזנבלט. פרסום ויח"צ: אמנון גרופ, איריס הרפז. אינטרקטיב: ניר דרום, אפרת ירון. אמנות וצילום: גיל צלנר, אמיר לדר, תומר שפרן

 

בוגרים בולטים: מיכל ורדיגר ורועי ליטן (סטודיו "השכונה"), ואלון אור

 

ייחודה של המחלקה:  "יחס אישי כמעט אינטימי, החל מהמרצים המקצועיים ועד לראש המחלקה, במקביל להקפדה על ניהול הלימודים הפדגוגיים והמקצועיים, המובילים את הסטודנטים להיות מעצבים חסרי פשרות בדרך קבלת ההחלטות, ביקורתיים ושיפוטיים ביכולת הביקורת העצמית, בעלי רגישות אסתטית ואמנותית גבוהה, יצריים וצמאים ליצירתיות, פתוחים וערים לשינויים ברמה העולמית, וקשובים לזולת ולקהילה".

 

קורסים ייחודיים: מסלולי התמחות אישיים בנושאים: מיתוג, פרסום, איור, תלת-ממד, טיפוגרפיה ואינטרקטיב, מובילים לפרויקטי הגמר, תיק עבודות, קטלוג בוגרים ותערוכת הגמר.

תקשורת המונים: במסגרת הקורס נערכים סיורים וסדנאות בשיתוף מובילי דעת קהל ותקשורת, במערכות טלוויזיה, משרדי פרסום ויחצנ"ות, מערכות עיתונים, משרדי עיצוב ומיתוג מובילים.

שיתוף הסטודנטים בפרויקטים תחרותיים נושאי פרסים, מכרזים ותערוכות בקנה מידה ארצי וחשיפתם לעבודה בתנאי שוק אמיתיים.

 

אפשרויות תעסוקה שמצפות לבוגרים: "כל שרשרת המזון העיצובית והאינטרקטיבית פתוחה בפני הבוגר: משרדי פרסום, מיתוג, עיתונות ומגזינים, הוצאות לאור, עיצוב אינטרקטיבי, איור, עיצוב תלת-ממד, אריזות, תערוכות, תפאורות, בתי דפוס ולשכות שירות, טלוויזיה, אנימציה, עיצוב אתרים ועוד".

 

אתם ממליצים למועמדים לעבור מכינה לקראת מבחני הקבלה?

 

"בתהליך אבחון וקבלת הסטודנט משתתף צוות הכולל מאבחנים, בוחנים ומראיינים בעלי ניסיון. הצוות בוחן ומנתח את כישורי המועמד והתאמתו למקצוע הנבחר. אמצעים אלו, בצד יצירות נבחרות ומטלות בית שהמועמד מביא, מספיקים כדי לקבוע את התאמתו ללימודים גבוהים ואת המקצוע המתאים".