דוגמנות היא לא רק עניין של גנים משובחים, אלא גם של עבודה מאומצת, אמביציה חסרת מעצורים ולא מעט מזל. תעשיית הדוגמנות הישראלית מחזיקה אומנם בלא מעט משפחות בנות שני דורות - לרוב אם ובת - כמו ציפי לוין ובר רפאלי, ענת בירן ונעם פרוסט, גלית גוטמן ובתה הצעירה אמה, אולם בתוך בריכת הגנים מעוררת הקנאה הזו, רק משפחת ממון הצליחה לבנות בישראל שושלת בת שלושה דורות של דוגמנות מקומית.
עץ היוחסין של משפחת היופי הענפה הזו כולל את קיטי ממון, מהדוגמניות הבולטות בישראל בשנות ה-70 וה-80, בתה מיקי (מיכל) ממון, שכבשה את אירופה בשנות ה-90 עם קמפיינים לז'אן פול גוטייה ותצוגות למיטב בתי האופנה הבינלאומיים, ואדי רייך, בנם בן ה-17 וחצי של ממון ואילון רייך (אחיה הגדול של הדוגמנית והאמנית יעל רייך), שעושה בימים אלו צעדים ראשונים בסוכנות יולי, והספיק עד כה לצעוד על המסלול של חברת רנואר ולהצטלם לקו הפרום של קסטרו. תסכימו איתנו שלא ניתן למצוא בישראל משפחה פוטוגנית מזו.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
שושלות משפחתיות בענף הדוגמנות הבינלאומי הפכו זה מכבר למגמה גורפת ובוערת שבתי אופנה ומגזינים אוהבים להתהדר בה - מאלה ריצ'רדס, הפנים החדשות של בית האופנה "ברברי" והנכדה של המוזיקאי קית' ריצ'רדס, ועד אמה פרר, הנכדה של אייקון האופנה ושחקנית הקולנוע אודרי הפבורן, שמחוזרת על ידי מיטב מותגי האופנה, לאחר שהוחתמה לאחרונה בסוכנות סטורם הלונדונית.
השנה הקרובה באופנה מסתמנת כשנת המשפחה, בעיקר הודות לקמפיין של דולצ'ה & גבאנה לסתיו הקרוב, המציג שושלת משפחתית הכוללת שתי סבתות, אוסף דוגמניות ושלושה תינוקות המביטים בחיוך למצלמה. הפמיליה, אותו שם קוד לחברות אמיצה ומשפחתית, מלווה גם את ההאשטאגים של ריקרדו טישי, המנהל הקריאטיבי של בית האופנה ז'יבנשי, שעסוק בלחזק ולקדם, ובעיקר להצטלם, עם חוג החברים הקרוב שלו, אותו הוא מכנה משפחה. המשפחתיות נמצאת גם בקמפיין החורף של בלמן, אליו צולמו צמדי אחיות: קנדל וקיילי ג'נר, ג'ואן ואריקה סמולס, ג'יג'י ובלה חדיד.
כל אלה הבהירו לנו כי אין דרך טובה יותר לפתוח את השנה החדשה באווירה משפחתית ואופנתית, מיום צילומים שמאחד על סט אחד את המשפחה היחידה בישראל שמחזיקה בשלושה דורות של דוגמנים מצליחים. הלוקיישן הנבחר: ביתה של קיטי ממון ברמת גן, "בית אמא" עבור מיקי ממון ו"הבית של סבתא" עבור אדי רייך.
קיטי, שהיתה דוגמנית של גוטקס ובגד עור בשנות ה-70 ושנות ה-80, עלתה לישראל מאנגליה בעקבות האהבה. היא מתגוררת עם בעלה בדירה בת שני מפלסים ברמת גן, הבית בו גדלה מיקי כל חייה. הקירות מעוטרים בציורים שהיא יוצרת בסטודיו שלה לאמנות, והמרפסת המטופחת ועמוסת העציצים משקיפה אל גבעת נפוליאון בעיר. על הקיר תלויה תמונה ישנה שלה שצילם בן לם, זיכרון מהפקת אופנה שצילמו באפריקה יחד עם נשים משבט המסאי. הזכרונות המציפים אותה גורמים לה לשלוף תמונות ישנות שלה, המוכיחות כי למרות שנראה כי יש דמיון בינה לבין מיקי, גם הבת וגם הנכד דומים בכלל לאבא. הוא גם היה זה שעודד את מיקי לפתח קריירת דוגמנות.
"פחות רציתי שמיקי תלך בעקבותיי", אומרת קיטי. "פחדתי בשבילה, רציתי אותה קרוב לידי. אבל היא היתה כל כך יפה ובעלת מראה יוצא דופן, שהצלמים שעבדו איתה מאוד אהבו אותה. ואז הגיע הקמפיין לגוטייה והעבודות הגדולות בחו"ל, ואני חושבת שהיא אחת הדוגמניות הטובות שיש. אין עליה. אני רוצה שגם אדי יצליח, כמו מיקי, הוא גם מאוד יפה ויוצא דופן".
"התחלתי לדגמן בגיל 17 וחצי, בדיוק בגיל שבו אדי החל לדגמן", מספרת הבת מיקי. "זה הכול מין מעגל כזה. כשאת אמא, את רוצה לתת לילד שלך כל מה שאת יכולה. אמא שלי מאוד התנגדה שאהיה דוגמנית, היא לא רצתה את זה בשבילי, אבל כמה את יכולה להתנגד? אז בשלב מסוים היא תמכה. אותו דבר היה עם אדי: במשך שנה הוא תהה והרהר בנושא, ולקח לי שנה להפנים את זה, ולהגיד שזה לא נורא. באופן אוטומטי היתה לי התנגדות, אבל היום אני רואה בדוגמנות משהו חיובי. גם אם יש לי הערות ואזהרות, אני מאמינה שדוגמנות זאת חוויה טובה, במיוחד כשאני פה להנחות אותו. זה יכול לתרום הרבה לביטחון העצמי, פותח לך את הראש ומאפשר לך לראות עולם. חוץ מזה שהוא גבר, אז יש פחות דאגות מלשלוח ילדה להיות דוגמנית".
ממון מספרת כי הדוגמנות אף פתחה ערוץ נוסף ביחסים בינה לבין אדי. "זה קירב בינינו מאוד. במשך שנים ארוכות מאוד הדרתי אותו ממה שאני עושה. עכשיו הוא פתאום לומד מי אני ומה העולם שלי. זה משהו שלא היה לי עם אמא שלי כשאני התחלתי לדגמן. היא היתה חרדתית יותר ממני בכל הנוגע לדוגמנות. אני חושבת שזה קשור לעובדה שחצי שנה אחרי שהתחלתי לדגמן כבר נסעתי לפריז והתגוררתי בה. גם לא קיבלתי ממנה הכוונה אז, לא כמשהו שלילי, אלא כי אני מאמינה שערוץ התקשורת הבין-דורי היה אז פחות פתוח. היום יש יותר מודעות ושיח בין הורים לילדים".
ומה את העברת לאדי?
"שחשוב מאוד להגיע לסט בצורה מקצועית, להכיר את הצלם, להבין לאן אתה מגיע. מצד שני, אני חושבת שהתעשייה היום פחות אקספרימנטלית ממה שהיא היתה בימים שלי. היום קל להגיע מנקודה A לנקודה B מהר מאוד, בלי לעצור ולהתבונן בנוף, לחוות, ליהנות מהתהליך ולשמור על מי שאתה. אני תמיד אומרת לאדי, תשתפשף במקצוע ותהנה ממנו, כי אתה עוד צעיר".
טקסט: איתי יעקב
צילום: יניב אדרי
סטיילינג: מיקי ממון
איפור: שירלי ויינר במוצרי בובי בראון
שיער: יניב זאדה במוצרי kiehl's
עיבוד תמונה: קרן סעד