שתי קומות של בגדים, שני דרגנועים, מסכים רחבים התלויים מכל עבר ובר רפאלי אחת שפניה משקיפות מנקודות אסטרטגיות, קיבלו הבוקר את פני הבאים להשקת החנות הראשונה של רשת האופנה Urbanica בקניון G סינמה סיטי בראשון לציון. הפתיחה לקהל הרחב תתקיים ביום רביעי הבא (27 במאי) בשעה 19:00 בנוכחות רפאלי עצמה, שהיא גם שותפה בחברה, ועד אז תוכלו לראות אותה בקמפיין הטלוויזיוני שיעלה הערב. בסרטון יושבת רפאלי בחדר כסוף כשפיה חסום וידיה קשורות, תחת הסלוגן "מי חטף את בר רפאלי?". אותנו דווקא מעניין יותר מהם דמי הכופר שאפשר לבקש על הדוגמנית המחופצנת בפרסומת.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

 

 

כפי שפרסמנו כאן בעבר, רשת האופנה הזולה אורבניקה מבקשת להיות האלטרנטיבה הישראלית לרשת האופנה האירית Primark, ולהציע פריטי לבוש, אביזרים ואיפור לכל המשפחה במחירים ללא תחרות: החל ב-1.90 שקל ועד 119.90 שקל. ההבטחה למכנסי ג'ינס ב-39.90 שקל מומשה, כשאלה מגיעים בגזרת סקיני בשחור וכחול. לצדם תמצאו על הקולבים שלל גופיות ב-19.90 שקל ותיק קלאץ' מחומר דמוי עור בדוגמה מנוחשת במחיר של 49.90 שקל. לדברי קברניטי המותג, הפריטים יתחלפו מדי שבוע בהתאם לטרנדים ולמזג האוויר. קחו בחשבון כי פריטים שיאזלו מהמדפים לא יחזרו, אלא יפנו את מקומם לסחורה חדשה.

 

 

גופיות ב-19.90 שקל ותיקים ב-49.90 שקל (צילום: אפרת אשל)
גופיות ב-19.90 שקל ותיקים ב-49.90 שקל (צילום: אפרת אשל)

 

 

מאחורי אורבניקה עומדת קבוצת האופנה הודיס, בעלת הרשתות קרולינה למקה, הודיס וטופ-טן – המציעות כולן שילוב בין מחיר מנצח למוצר אופנתי וטרנדי. שותפה נוספת ברשת החדשה היא קבוצת האופנה הקנדית YM Group, האחראית על מערך הייצור במדינות צפון אמריקה, דרום אמריקה ומזרח אסיה. את התווית "מייד אין בנגלדש" תוכלו למצוא על לא מעט בגדים בקולקציה, מה שמסביר את מחירי הרצפה של הפריטים.

 

"היה לנו חלום להקים רשת שנותנת איכות טובה ואופנה מדהימה", אמר בפתיחת החנות הבוקר ניצן ישראלי, מנכ"ל הרשת, "אנחנו רוצים להפוך את הרשת לטובה בארץ". בהמשך סיפר אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של החברה, כי במהלך השנה ייפתח סניף נוסף בקניון ביג פאשן החדש באשדוד, ובשנת 2016 ייפתחו חמישה סניפים נוספים, ביניהם אחד בקניון עזריאלי בתל אביב. החנות בראשון לציון משתרעת על פני 2,500 מ"ר, והחנויות הבאות צפויות להיות בגודל דומה. מעניין יהיה לראות כיצד תעורר כניסת הרשת לקניון עזריאלי בתל אביב את תחרות המחירים מול חנויות הדגל של H&M ו-Forever21.

 

 

יש גם הלבשה תחתונה. אורבניקה (צילום: שי יחזקאל)
יש גם הלבשה תחתונה. אורבניקה (צילום: שי יחזקאל)

 

 

לצד ההצהרות של נציגי החברה, מאירוע הפתיחה עולה כמובן השאלה האם יצליח השילוב בין מחירים זולים להיצע רחב להפוך את אורבניקה לסיפור הצלחה? כמו כל דבר בחיים, התשובה לכך מורכבת. אומנם בגזרת המחיר הרשת החדשה לוקחת את מהפכת הלואו-קוסט צעד נוסף קדימה, אך נראה כי היא טרם הצליחה לעשות את הקפיצה האופנתית.

 

רוב הפריטים בחנות מציעים אופנת קז'ואל בסיסית, כמו חצאית מקסי עשויה 100 אחוז בד ריון עם שסע עמוק במבחר צבעים והדפסים (29.90 שקל), מכנסי ג'ינס לנשים במראה ספורטיבי עם קשירת שרוך במראה משופשף (89.90 שקל), מכנסוני ג'ינס לנשים עם קרעים (89.90 שקל) וטוניקה פרחונית מפוליאסטר ולייקרה בצבע כחול עם הדפס פרחוני (29.90 שקל). במחלקת הגברים המצב טוב פחות: ההיצע באורבניקה מתאים למי שמחפש גופייה חלקה או בהדפס פסים (32.90 שקל) ומכנסי ג'ינס עם קרעים (89.90 שקל), אך חלק מהמוצרים נראים כמו ניסיון לא מוצלח להעניק פרשנות לטרנדים העונתיים – למשל, חולצת טי בהדפס טרופי (39.90 שקל).

 

מלבד פריטי לבוש לנשים ולגברים, תמצאו בחנות גם מחלקת איפור מושקעת, מחלקה לא גדולה לבגדי ילדים (שבעתיד אמורה להציע גם בגדי תינוקות) ומחלקת אביזרים מושקעת – שהיא, לטעמנו, אחת הטובות שתמצאו בארץ. עבור מגבעת קש מעוטרת ברצועת בד בדוגמה אתנית תשלמו 19.90 שקל, וכך גם על כובע מצחייה פרחוני עם הכיתוב Tokyo. עבור תיק קלאץ' תיפרדו מ-19.90 שקל, ועל שרשרת מוזהבת תשלמו 14.90 שקל. מחירים דומים אומנם תוכלו למצוא גם ברשת טופ טן של הקבוצה, אולם חוויית הקנייה בחנות רחבה – שבה אולי תמצאו על הדרך גם חולצת בייסיק חמודה – ודאי תקרוץ למבקרים בקניון, בעודם ממתינים להקרנה של שובר קופות חדש במתחם הסינמה סיטי.