קים קרדשיאן ולופיטה ניונגו אומנם השתלטו על רוב הכותרות בעיתונים, אך מסתמן כי הזוכה הנוכחית בתואר אייקון האופנה המסקרן והמפתיע ביותר על השטיח האדום היא דווקא השחקנית קארי ראסל. מי זאת קארי ראסל, תשאלו? ובכן, אולי יעזור אם נציג אותה בשם פליסיטי פורטר – הדמות המתולתלת והנאיבית שגילמה בסדרת הנוער "פליסיטי" בשנות ה-90, ואשר הפכה אותה לחביבה על לא מעט מצופי הטלוויזיה באותם ימים.
מאז עברו לא מעט שנים. כיום ראסל כבר בת 38 ואם לשני ילדים, והיא נמצאת כעת באחד הקאמבקים האופנתיים ביותר שראינו לאחרונה עם תפקיד בסדרת המתח המצליחה The Americans ואינספור תלבושות שיקיות במיוחד על השטיחים האדומים.
עוד בערוץ האופנה
- מסע הרכש של המוזה מקטאר
- מיכל שם טוב: "אני רוצה להיות השמנה הראשונה על שלט חוצות"
- זהירות, אסונות אופנה: עמוד הפייסבוק שמחכה לתפוס אתכם לא מוכנים
איך הפכה הנערה החולמנית שבקושי הצליחה להתאים חולצה למכנסיים ונראתה כמו אחד הייצוגים המוקדמים של טרנד הנורמקור לאלילת שיק מהשורה הראשונה? ובכן, בתור התחלה אי אפשר להתעלם מהשינוי הדרסטי בשיערה של ראסל. בעוד תלתלים טבעיים הפכו לאקססורי נחשק במיוחד בעונות האחרונות וזוכים לייצוג מסוגנן על ראשיהן של פאשניסטות כמו סולאנג' נואלס, דווקא החלקת השיער שעברה ראסל הביאה לישועה גם בגזרת המלתחה והקריירה.
יחד עם השיער שהפך מכמעט מקורזל לתסרוקת במראה גלי ורך עם שביל מעודן בצד או צמה כביכול מרושלת, אימצה ראסל סגנון לבוש מינימליסטי ומלא תחכום הכולל התייחסות עדכנית לטרנדים החמים והגזרות הנכונות. היא עדיין נראית נינוחה ולא מתאמצת, אך באופן קולי כל כך עד שגם נשים שסולדות מכל אלמנט של קורבנות אופנתית יכולות למצוא את עצמן חושקות בשיק שלה. האיפור שלה נקי או מעושן עם נגיעות של שפתיים ורודות ומתוקות, והאקססוריז עדינים ומדויקים.
ראסל מודל 2014 כמעט לא משתמשת בצבעים. היא מסתפקת ב-50 גוונים של שחור ולבן, אך מצליחה להעניק להם אינטרפרטציות אופנתיות על ידי שימוש בשכבות וטקסטורות. עורות, אריגים עבים, תחרות, קטיפה, סאטן או ויסקוזה – אין בד או מרקם שראסל פגשה ולא שילבה במלתחה, בתנאי שהגוונים נשארים שקטים וסולידיים. בנוסף, היא העלתה את המשחק העדין בין לבוש נשי לגברי לדרגת אמנות, ואף מצליחה לשלב בתלבושת אחת מוטיבים מתנגשים לכאורה כמו אלמנטים סגנוניים משנות ה-50 לצד כאלה משנות ה-70.
בין התלבושות המוצלחות של ראסל על השטיחים האדומים אפשר היה לראות ז'קט בגזרת קופסה שנלבש עם מכנסי סקיני ונעלי מרי ג'יין עם חרטום מחודד, או ז'קט עור שחור שנראה כאילו יצא משיר הסיום של הסרט "גריז" יחד עם מכנסי אריג עבים בסגנון "הרומן שלי עם אנני". אפשר להניח כי קייטי הולמס, שכבר שנים מנסה ליצור לוק מתוחכם בסגנון נשי-נערי, מחסירה שינה בלילות בעקבות התמונות המדוגמות של ראסל מאירועי האופנה והתרבות השונים.
לפי העדויות המצולמות מהשטיחים האדומים, נראה כי ראסל בילתה את השנים האחרונות בתחקיר מסיבי באתרי ומגזיני האופנה, או, לחלופין – מצאה סטייליסטית נועזת שידעה בדיוק מה לעשות כדי להפוך אותה להצלחה אופנתית. היא לא מפספסת אף טרנד – מחצאית מלאת בד בשילוב חולצת בטן ועד אוברולים, מחולצות פפלום ועד משחקי שקיפויות – ומצליחה לגרום לכל אחד מהם להתאים לסגנון ולמבנה הגוף שלה. לטקס פרסי ה-CFDA האחרון אף הגיעה בשמלה של רוזי אסולין – מעצבת אופנה לאנינות טעם ומבינות עניין. אומנם כשמסתכלים על פניה ראסל עדיין נראית מתוקה כמו הבת של השכן ממול, אבל במקרה הזה – השכן הוא כנראה אלבר אלבז.