זו השנה השנייה של המעצבת רזיאלה גרשון בשבוע האופנה. על רקע וידאו ארט של מגדל אייפל ושאנסונים צרפתיים היא הציגה קולקציה המתכתבת עם שנות ה-40 ושנות ה-80 בפריז. הקולקציה עוצבה בשיתוף רונן לוין, והאביזרים לתצוגה עוצבו על ידי בוגרת שנקר הילה טביב.
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
רזיאלה לא חסכה מהקהל את כל האלמנטים המוכרים של בית האופנה שלה: חצאיות מקסי בקומות, ז'קטים מעור בצבעוניות מטאלית, חליפות מכנסיים בגזרה קרובה אל הגוף וגזרות ארכיטקטוניות. היו רגעים שבהם זה היה נראה מצוין, והיו גם לא מעט התגלגלויות אל מחוזות הקלישאה המאומצת.
נקודות האור
הדרמה. רזיאלה גרשון ידועה בכתב ידה הדרמטי, בזכות חצאיות המקסי הדרמטיות – בעבר היו אלה חצאיות משי טאפט זוהרות, הפעם חצאיות משי שיפון צבעוניות. גרשון נשארה נאמנה לכתב ידה, והדבר בא לידי ביטוי בכל מערכת לבוש שעלתה אל המסלול. אהבנו במיוחד חליפת מכנסיים אדומה, או מערכת לבוש אדומה נוספת שהורכבה ממחוך עור מפוסל שהוצמד לחצאית קומות באורך מקסי עשויה שיפון. הדרמה המשיכה בקבוצת הפריטים השחורים שחתמה את התצוגה, ביניהן שמלת קטיפה שחורה עם גב פתוח עם אימרת תחרה באפור כהה.
שילובי הצבעים. תמונת הפתיחה של התצוגה, היתה נקודת החוזק של התצוגה. 5 דוגמניות עלו כקבוצה אל המסלול, כל אחת במערכת לבוש בצבע אחיד: אדום, ירוק, סגול, כחול-אפור וחום אדמה. יחד הן נראו כצבא של צבעים, והוכיחו כי אחד הכלים החזקים שעמדו לרשותה של גרשון, הוא שילובי הצבעים. המעצבת המשיכה בשילובי הצבעים עם חצאית קומות בצבע סגול לוונדר שנלבשה עם ז'קט משובץ בצבעוניות של חום ואפור, או מעיל טרנץ' ירוק עשוי משי קופרו עם גרביונים סגולים.
נקודות החושך
המאמץ. כן, אנחנו בעד הדרמה של רזיאלה, אבל לעתים קרובות מדי בתצוגה נתקלנו בפריטים משוללי רסן. למשל, במקרה של מעיל מקסי שחור שכתפיו הודגשו בבוטות באמצעות אבנים מנצנצות מדי ופרחי בד, למקרה שהדרמה חמקה מעיניכם. בכלל, אם יש מקום שבו המאמץ המיותר ניכר במיוחד, הרי שיהיה זה אזור הכתפיים, בין אם היתה זו חליפת מכנסיים שחורה עם כתפיים מחודדות, ובין אם היה זה מעיל מקסי משובץ עם כתפיים מרובעות.
הסטיילינג. בהמשך ישיר לנקודת החושך הקודמת (ע"ע המאמץ), ניתן בהחלט לשחרר חלק מהקרדיט המפוקפק על התאמצות יתרה גם על הסטיילינג של התצוגה. דווקא בגלל הדרמה הטבעית של המעצבת ודווקא בגלל שמדובר בקולקציה של בגדי ערב, נדרש היה סטיילינג חכם הרבה יותר שיחבר בצורה הרבה פחות בנאלית בין הפריטים המוצלחים בקולקציה, והיו לא מעט כאלה, לבין הבלתי צפוי, לטובת יצירת אמירה מעניינת ושלם הגדול מס חלקיו. אפילו החלטה קטנה כמו להוריד את הדוגמניות מגורדי השחקים של לובוטן (וגם להוריד את המדבקות הלבנות מסוליית הנעליים האדומה) היתה מעניקה לקולקציה אופי מרענן יותר.
איתי יעקב