בחודשים האחרונים נדמה כי לא ניתן להפעיל מצלמה בלי לתעד סלבריטאית שמתהדרת באחד הפריטים שיצרה המעצבת הצעירה שני צימרמן, שהפכה לפתע לשם החם על השטיחים האדומים. צימרמן, 27, מצטרפת לרשימה מכובדת של מעצבות עכשוויות שהפכו, כל אחת בתורה, לחביבות המפורסמות הישראליות – תואר שזכו בו בעבר מעצבות כמו לילה מיסט, יפית אוחיון, לי גרבנאו והמותג סאמפל.

 

עוד בערוץ האופנה

 

סלבריטאיות כמו ירדן הראל, מרינה קבישר, דון לני גבאי, הילה סעדה, דניאלה פיק, נטע גרטי, דנה פרידר, רונה לי שמעון, אנה ארונוב ושירי מימון כבר מיהרו לאמץ אאוטפיטים של צימרמן, ולתעד את עצמן מדגמנות את הפריטים תחת כל עץ רענן. מה סוד הקסם הצימרמני?

 

החיבור של צימרמן לאופנה התחיל כבר בגיל 14, כשסבתה הביאה לה מכונת תפירה. את הטעם העשיר בעיצוב ניתן לייחס לקריירה הראשונה שלה: החלקה אמנותית על גלגיליות. בגיל 13 היא היתה אלופת אירופה ולאחר מכן המשיכה לאמן קבוצות צעירות. את התלבושות הקאמפיות היתה מעצבת בעצמה יחד עם תופרת שהתמחתה בנושא.

 

במהלך שירותה הצבאי נרשמה לקורס חוץ בתפירה בשנקר – מוסד אליו שבה מאוחר יותר כסטודנטית מן המניין, לאחר שלמדה שנה בלונדון ב-College of Fashion וחזרה ארצה בעקבות האהבה. כבר במהלך לימודיה החלה לשווק את עיצוביה ובמקביל עסקה בהפקת מכירות של מעצבים בתחילת דרכם.

 

 

"בשנקר נמצאים עד הלילה בבית הספר, אתה חנוק שם כל היום. ואז מצפים ממך לעשות דברים מעוררי השראה" (צילום: גלעד בר שלו)
"בשנקר נמצאים עד הלילה בבית הספר, אתה חנוק שם כל היום. ואז מצפים ממך לעשות דברים מעוררי השראה" (צילום: גלעד בר שלו)

 

 

"בשנקר ניסו למכור לנו שמסחרי זו קללה, אבל אני ממש לא מאמינה בזה, זו ממש לא מילה גסה בעיניי", אומרת צימרמן בראיון ראשון. "הסתדרתי בלימודים, לא הייתי מהחביבות על לאה פרץ (ראש המחלקה לאופנה בשנקר, י"ר), אבל גם לא מהשנואות. בעיקר הייתי מאוזנת יחסית לסטודנטים אחרים, כי היה לי במקביל את עסק האופנה שלי. כך שגם אם קיבלתי ביקורת מחרידה ומערערת, בערב היתה מגיעה אליי לקוחה ומודה לי בהתרגשות, וזה היה מכניס דברים לפרופורציה".

 

צימרמן מתארת גם פער גדול בין הלימודים בלונדון לאלו בארץ. "שנקר הוא מקום הרבה יותר תחרותי מהקולג' שלמדתי בו בלונדון", היא אומרת, "היחס שונה שם מאוד, בעיקר לסטודנטים זרים, שמאוד מקפידים לשמור עליהם ולדאוג שירגישו בבית. גם הגישה הלימודית שונה. שם יוצאים הרבה החוצה, לגלריות ומקומות אחרים. בשנקר בעיקר נמצאים עד הלילה בבית הספר, אתה חנוק שם כל היום. ואז מצפים ממך לעשות דברים מעוררי השראה".

 

כלות הן הרבה יותר לחוצות מסלבס

 

במאי האחרון, בעקבות החתונה של אחותה, החלה צימרמן לעצב גם שמלות כלה – עיסוק שקיבל תאוצה כשהתחתנה בעצמה לפני ארבעה חודשים. "לא יעזור, בישראל עושים כסף משמלות כלה", היא מתוודה, "אבל האמת שאני נורא לא אוהבת לעסוק בזה. לא כי זה נחות מבחינה עיצובית, אלא כי מדובר באחריות נורא כבדה. לתפור למישהי את שמלת הכלה שלה – אני לא אוכל לישון בלילה!"

 

לא יותר מלחיץ להלביש מפורסמות לשטיח האדום? כשכולם מתעדים וכותבים ביקורות על הבגדים?

"ממש לא! כלות מאבדות את זה הרבה יותר מהר מסלבס. הן הרבה יותר לחוצות ואוכלות כאפות. בנוסף, בגלל שאני עובדת כל כך קשה על כל שמלה, אני מעדיפה לקבל פחות כלות כדי שאוכל לעבוד על כל שמלה כמו שצריך. הקטע שמלחיץ אותי לגבי כלות זה שזה לא יצא מושלם. זה הרבה יותר מורכב משמלות רדי-טו-וור לסלבס".

 

איזו שמלת כלה עיצבת לעצמך?

"למרות שאני פריקית של דיטיילס ורקמות, לא יכולתי לגעת בשמלת הכלה שלי כי זו אמונה תפלה שאסור לעבוד על שמלת הכלה של עצמך. אז אני עיצבתי והתופרות שלי עשו הכול, כולל הרקמות האהובות עליי. אגב, היו לי חמש שמלות שהחלפתי, היתה לי ממש מיני-קולקציה לחתונה".

 

ירדן הראל במפת שולחן

 

היום עובדת צימרמן מהסטודיו הביתי והחמים שלה במרכז תל אביב, שלמרבה הנוחות ממוקם בדיוק מעל הדירה שהיא חולקת עם בעלה הטרי ועם כלבת היורקשייר הקטנה שלה. הקולקציה לא מיוצרת על פי עונות, ונכון לעכשיו אין אפשרות לרכוש אף פריט ללא הזמנה מראש – הדגמים מוצגים בסטודיו ונתפרים על פי בחירה מהרפרטואר והתאמה אישית.

 

אוסף הפריטים הנוכחי כולל שמלות ערב עם עבודות רקמה ("זו התרפיה שלי, לרקום ביד"), חליפות טרנדיות מבדי גובלן או בהדפסים שבטיים, שמלות קוקטייל מתוקות ואפילו שמלות תחרה לילדות. צימרמן מספרת כי החיפוש אחר דרכים חדשות לעבוד עם חומרים הוא שמוביל אותה עוד מתקופת לימודיה, כמו, למשל, על ידי שימוש בחומר דמוי טפט שקוף שעיבדה והצליחה לשלבו באמצעות press של הדפסות לכדי בד לביש. "מצאתי דרך לחבר בדים יחד מבלי לתפור אותם", היא אומרת בגאווה.

 

למה את לא משתתפת בשבוע האופנה שיתקיים בחודש הבא בתל אביב ?

"זה גדול עליי, בשלב זה. אני מודה. כדי להרים תצוגה מהסוג שאני ארגיש איתה שלמה, אני זקוקה לסכומי כסף שאין לי. בנוסף, להרים עכשיו תצוגה אומר להתרחק מהעסק לזמן של לפחות שלושה חודשים. כרגע, זה ממש לא משרת אותי. אני לא רוצה לקפוץ מעל הפופיק".

 

הפריטים שלך מאוד מוקפדים ומלאים בעבודות יד. את חושבת שבעולם האופנה הישראלי הנוכחי יש מקום להשקעה כזאת בכל פריט?

"אני לחלוטין מאמינה שיש קהל ישראלי שעדיין מאמין באיכות ורוצה פריטים טובים, בעיקר בתחום של שמלות ערב. אני גם מקפידה לבדל את עצמי בתחום ממעצבי שמלות ערב אחרים. לדוגמה, אני לא משתמשת בבדים קלאסיים של שמלות ערב. את החולצה שירדן הראל לבשה לתצוגה של קסטרו, למשל, הרכבתי מבד של מפה".

 

את זוכרת את הסלבריטאית הראשונה שהלבשת?

"כן, לפני חמש שנים הגיעה אליי יבה דון, דרך אחד הבזארים שהשתתפתי בהם. אני זוכרת שצילמו אותה עם השמלה לכל מקום, ובדיעבד אני לא מאמינה ששחררתי את השמלה הזאת. היא לא היתה תפורה מעולה, היום הסטנדרטים שלי הרבה יותר גבוהים. אין אצלי קונפקציה, הכול נעשה אצל התופרות שלי ובשליטה מלאה שלי על כל שלב".

 

 

נטע גרטי בתלבושת שעיצבה שני צימרמן (צילום: גלעד בר שלו)
נטע גרטי בתלבושת שעיצבה שני צימרמן (צילום: גלעד בר שלו)

 

 

איך הסלבס מגיעות אלייך? יש מנגנון של סטייליסטים ויחצנים שעובד על זה?

"זה מגוון. שירי מימון, למשל, הגיעה דרך מזל חסון שהלבישה אותה לאקס פקטור ורונה לי שמעון הגיעה דרך הילה חזן. הסטייליסטיות מגיעות אליי בעיקר דרך אשת יחסי הציבור שלי, ככה זה עובד. אגב, אחרי שהסטייליסטיות הביאו את הסלבס בהתחלה, זה כבר התגלגל מהר מפה לאוזן, כי הסלבס הן בעצמן קליקה שמדברת ומספרת על מה חדש. מרינה קבישר, למשל, הגיעה אליי דרך קבוצת חברים משותפים שלנו. אני מכירה אותה שנים, והיא ראתה משהו שעשיתי ליבה דון ונדלקה, והגיעה לגמרי בעצמה – בלי יחסי ציבור ובלי סטייליסטית".

 

את נותנת לסלבריטאיות מתנות כדי לקדם את הפריטים?

"האמת שממש לא. הן מקבלות תמיד הנחה יפה, אבל אף פעם לא יותר מ-50 אחוז. רובן שוכרות ומחזירות. עדיין לא קרה שמישהי באה וביקשה מתנה, אין לי מושג מה אני אעשה כשזה יקרה. למה שאני אתן במתנה משהו שאני יושבת 40 שעות לעבוד עליו?"

 

 

"כדי להרים תצוגה מהסוג שאני ארגיש איתה שלמה, אני זקוקה לסכומי כסף שאין לי" (צילום: גלעד בר שלו)
"כדי להרים תצוגה מהסוג שאני ארגיש איתה שלמה, אני זקוקה לסכומי כסף שאין לי" (צילום: גלעד בר שלו)

 

 

ברשימת המפורסמות שאת מלבישה יש כאלה שנחשבות לפאשניסטות, לצד אחרות שמקבלות לרוב ביקורת שלילית על הלבוש שלהן. יכול להיות מצב שבו תסרבי להלביש מישהי?

"אני לא בוררת את הסלבס ברמה האישית, אבל כן אגיד למישהי אם היא לובשת משהו וזה לא מוצא חן בעיניי או שהייתי מעדיפה שתלבש משהו אחר".

 

את אורית פוקס, לדוגמה, היית מלבישה?

"הממ, אני אנסה להלביש אותה צנוע. אבל קשה לי בכלל להאמין שהיא תמצא משהו בשבילה אצלי בסטודיו".

 

איזו מפורסמת שאת מלבישה מגלמת מבחינתך את העיצובים שלך?

"רונה לי שמעון. יש משהו ביציבה שלה ובאצילות שלה, כנראה בגלל שהיא רקדנית. היא נראית אצילית אפילו עם טרנינג. גם יעל רייך".

 

אז בעצם את אוהבת נשים ברבוריות וגבוהות?

"תראי, אני גם מאוד אוהבת להלביש את רותם זיסמן ונטע גרטי הקטנות, אבל כן, אני נוטה לכיוון האצילי".

 

עם זאת, כשהיא נשאלת מי הסלבריטאית שהכי היתה רוצה להלביש צימרמן מודה כי מדובר דווקא בבריטני ספירס. "זו אהבה של שנים", היא אומרת ופורצת בצחוק נבוך.

 

במה היית מלבישה אותה?

"בטח במשהו שהיא בחיים לא היתה לובשת. חליפה מחויטת. בלי ציצים בחוץ".