השבוע התרגשה הרשת הישראלית לאחר שבר רפאלי קעקעה את עצמה לראשונה בגיל 28, וחשפה את הקעקוע בחשבון האינסטגרם שלה תחת הכיתוב: i Finally Did It. רפאלי בחרה בקעקוע קטן על פרק כף ידה השמאלית, אשר נוצר בסטודיו בו עובד כמקעקע אחיה הצעיר, דור רפאלי, והלייקים של העוקבים לא אחרו להגיע – אנחנו הפסקנו לספור ב-39 אלף.

 

עוד בערוץ האופנה

 

העובדה שהילדה הטובה בר רפאלי קיבלה אישור מאמא ציפי "להשחית" את גופה עם קעקוע, מסמלת שינויים מרחיקי לכת בכל הנוגע לתדמית של עולם הקעקועים בעולם האופנה.

 

 

קארה דלווין. חייה כתובים בעור (מתוך אינסטגרם)
קארה דלווין. חייה כתובים בעור (מתוך אינסטגרם)

 

 

להבדיל אלפי הבדלות, שיטוט בחשבון האינסטגרם של הדוגמנית ואייקון האופנה קארה דלווין הוא מעין מסע אינטימי הסוקר את אברי גופה עמוסי הקעקועים. חייה של דלווין כתובים בעור, בקעקועים שרומזים על אישיותה הבוערת והשנויה במחלוקת. ולמרות שהתמונות הללו זוכות למאות אלפי לייקים בעמוד האינסטגרם שלה, עד היום נהגו מותגי האופנה שמעסיקים אותה לטשטש את הקעקועים שלה בפוטושופ, על מנת להימנע מהתדמית השלילית והסוררת שאופפת אותם.

 

 

מעלים את הקעקועים על נס. MSGM
מעלים את הקעקועים על נס. MSGM

 

 

אלא שלאחרונה נדמה כאילו עולם האופנה החליט באחת שהגיע הזמן להפסיק להעלים את הקעקועים מהעין ובמקום זאת – פשוט לנפנף בהם בגאווה בכל הזדמנות: בקמפיינים, בתצוגות אופנה ובהפקות במגזינים.

 

 

ויוה סיטה. סולידי? לא בבית ספרנו
ויוה סיטה. סולידי? לא בבית ספרנו

 

 

הצצה במספר קמפיינים של החורף הנוכחי והקיץ הבא חושפת מגמה מאוד ברורה: קעקועים הם הדבר החם ביותר. אם בעבר נטו הלקוחות המסחריים לרטש כל זכר לקעקוע, היום הוא נמצא במרכז הקמפיין. קחו למשל את ריהאנה בקמפיין של בלמן, שבו היא מצולמת כשלגופה אינספור קעקועים, שהבולט שבהם מפאר את מחשוף החולצה באזור החזה. גם בקמפיין החדש של ורסאצ'ה בכיכובה של ליידי גאגא ניתן לראות את הקעקוע המעטר את ידה, אחד מתוך 14 הקעקועים שלגופה. זה ממשיך בקמפיין האחרון של סאן לורן פריז בכיכובה של קורטני לאב, בקמפיין של המותג הצעיר ויוה סיטה ובתמונות הלוק בוק של המותג המילנזי המדובר של העת האחרונה MSGM. כל אלה ועוד רבים אחרים מעלים את הקעקועים על נס והופכים אותם לטרנד בוער.

 

 

קעקועים לאורך ולרוחב. התצוגה של המותג הצעיר Nian  (צילום: gettyimages)
קעקועים לאורך ולרוחב. התצוגה של המותג הצעיר Nian (צילום: gettyimages)

 

 

גם תצוגות האופנה של אביב-קיץ 2014 לא חוסכות מהצופים את עניין הקעקועים. להפך – נדמה כאילו הדוגמנים שלוהקו אליהן נבחרו בזכות קעקועיהם הרבים. ז'אן פול גוטייה שיגר אל המסלול דוגמניות עם זרועות עמוסות קעקועים, במעין מחווה לזמרת המנוחה איימי ויינהאוס. בתצוגה של המותג הבריטי הצעיר Nian בשבוע האופנה בלונדון עלו ובאו דוגמנים ודוגמניות שמרביתם מקועקעים לכל אורכו ורוחבו של גופם, וגם בישראל המגמה צוברת תאוצה, כשרק השבוע השיק המותג הישראלי קום איל פו קמפיין גברים חדש, ובמרכזו הדוגמן, המאייר והמקעקע גלעד מאייר, שקעקועיו הם ללא ספק הכוכבים האמיתיים של הקמפיין.

 

 

לנה דנהאם. נותנת לקעקועים את הבמה (צילום: gettyimages)
לנה דנהאם. נותנת לקעקועים את הבמה (צילום: gettyimages)

 

 

בספטמבר האחרון קבע הגרדיאן הבריטי כי "הקעקועים נמצאים היום בתקופה הכי פופולארית שלהם מאז ומעולם", אבל מאז עושה רושם שהמגמה רק ממשיכה לנסוק ומה שהחל כטרנד גברי הולך וצובר תאוצה גם בקרב נשים, שחושפות את עיטורי גופן גם על השטיח האדום – לכאורה מעוז הפורמאליות והטקסיות. מקלואי קרדשיאן ועד סקרלט ג'והנסון, מאנג'לינה ג'ולי ועד לנה דנהאם – הבנות ששולטות בשטיח האדום לא מתביישות יותר בקעקועים שלהן, והן בוחרות דווקא את השמלה שתחשוף אותם לראווה ומצטלמות גם מהגב כדי להעניק לקעקוע את הבמה הראויה לטעמן. ואם המלכות של הוליווד חושבות שמדובר בגאווה, מי אנחנו שלא נהנהן בשמחה ונרוץ למקעקע עם דוגמה.