מי שמכיר אותי יודע, ילדים ואני לא ממש הולכים יחד. וכרגע – זו בעיה, שכן הגבול הבריא שהפריד בין אהבת בגדים לאהבת ילדים נעלם, ופתאום מי שלא רוצה לקחת חלק בפסטיבל ההתמוגגות מול תינוקות מריירים, עלול למצוא את עצמו גם מחוץ לחגיגה המופלאה שנקראת עולם האופנה. נכון, להלביש ילדים קטנים בבגדים מתוקים תמיד היתה פעילות מועדפות על אמהות צעירות, אך הפעם לא מדובר על התמכרות לקולקציית החורף של פוקס קידס, אלא על הלך רוח חדש אשר במסגרתו – עשית ילד? עלית על רכבת השיק הנכונה!

 

עוד בערוץ האופנה

 

ניצנים לתופעה הוצגו כבר בסדרה "סקס והעיר הגדולה", כשמירנדה כינתה את תינוקה הרך "האקססורי החדש". יותר מעשור לאחר מכן, הנבואה הג'ינג'ית בהחלט הגשימה את עצמה. היום יודעת כל אם מעודכנת כי עקרון הרצף תקף בכל המישורים – את לא רק ישנה עם הילד שלך באותה מיטה, אלא גם לוקחת אותו איתך לשופינג.

 

בעולם שבו דוגמניות העל מתגאות בהיותן אמהות (ע"ע ג'יזל, מירנדה קר, אלסנדרה אמברוסיו והיידי קלום – שאף הגדילה לעשות וציינה לאחרונה שנה לקו בגדי הילדים שלה בתצוגה מושקעת במיוחד) ומעצבות אופנה כמו שרה ברטון לבית אלכסנדר מקווין ופרידה ג'יאניני לגוצ'י מאטות את הקצב כדי לשחרר לעולם את הדור הבא של נסיכי העיצוב – היה זה רק עניין של זמן עד שהבשורה תחלחל לכל שכבות האוכלוסייה. או במילים אחרות: הילד הרס לך את דיאטת הסיגריות והקפה? כל הכבוד – זה אומר שאת על המסלול הנכון לחברות בקליקה הנחשקת והטרנדית ביותר בעולם האופנה: אמהות פוטוגניות עם ילדים פוטוגניים עוד יותר.

 

 

מפנה את הבמה לדור הבמה של הדוגמניות. היידי קלום (צילום: gettyimages)
מפנה את הבמה לדור הבמה של הדוגמניות. היידי קלום (צילום: gettyimages)

 

 

הפרזנטורים החדשים

 

החידוש המרכזי של טרנד הילדים הנוכחי בעולם האופנה, הוא שדווקא האמהות המעוצבות והמחוטבות – שנוהגות בדרך כלל לעמוד במרכז הבמה ולהתגאות בנתוניהן הטבעיים והטבעיים פחות – מסכימות לפנות את המקום ולתת ליורשים את הקטנים את מלוא אור הזרקורים. הילדים הם העתיד, ולכן עלינו המבוגרים להביט אליהם להשראה והכוונה – גם מבחינת סטייל.

 

קמפיין משקפי השמש החדש של המעצבת קארן ווקר, למשל, המיועד לנשים שעברו מזמן את שנות הנעורים ומחזיקות בחשבון בנק נפוח וחוש סטייל מפותח, צולם דווקא על דוגמנים רכים. לפי מיטב כללי הטרנד הנוכחי, הקמפיין לא מציג את הילדים מזילים ריר על הדגמים במגרש משחקים – אלא כאייקוני אופנה חמורי סבר, עם פוזות שלא היו מביישות את אנה ווינטור. רק לשם השוואה: בעונה הקודמת בחרה ווקר לצלם את המשקפיים על דוגמנים מבוגרים במיוחד, כחלק מהטרנד הבולט של השנה שעברה.

  

תופעת אייקוני האופנה הקטינים זוכה להדים, כמובן, גם ברשתות החברתיות. אם פעם השתאינו מול טאבי גבינזון בת ה-11, היום מדובר על גילאים קטנים בהרבה. זה הזמן להכיר, למשל, את אלונזו מתאו – ילד בן חמש מלגונה ביץ', שגורר אחריו קהל עוקבים אדוק של יותר מ-58,000 איש המביטים בערגה במלתחת הגוצ'י והדיור הנחשקת שלו. חשבון האינסטגרם החדש והנחשב Fashionkids אף נתן את תו התקן הרשמי לתופעה, כשהוא מאגד תמונות של אייקוני אופנה בגיל הרך מכל העולם. החשבון נוסד בברזיל ב-2012 על ידי ווילסון דוריגון, וכעת מחזיק ביותר ממיליון עוקבים ולמעלה מ-400 פניות עם תמונות ביום.

 

 

  

 

במובן מסוים, גם הפרסומת המדוברת לקו הילדים החדש של קסטרו מציגה את הטשטוש הגובר בין המנטאליות הילדית לשיק המבוגר, כאשר הדוגמנים הקטנים מוצגים ככוכבי רוק מחוספסים עם פוזות שלא היו מביישות את סטיבן טיילר מארוסמית'.

 

כוכבי השורה הראשונה

 

עיקרון הרצף החדש של התעשייה הרים את ראשו החינני גם במהלך חודש האופנה האחרון לעונת אביב-קיץ 2014, אז גילינו שלהביא ילדים לעבודה הפך לשיא הקוליות – אפילו במחיר של הצקה לסביבה הקרובה. ההורים השיקיים והצאצאים השיקיים לא פחות הפכו לפאואר קאפלס החדשים של עולם האופנה, ואין להם שום בעיה להתיישב בגאון בשורה הראשונה וללבוש את הפריטים הכי נכונים, מקולקציות שאפילו לא שוחררו עדיין.

 

ויקטוריה בקהאם הושיבה את הרפר הקטנה על ברכיו של אבא דיוויד ממש על השורה הראשונה, והצליחה להמיס אפילו את לב הקרח של אנה ווינטור שישבה לצדה. ג'וליאן מור הגיעה עם בתה הקטנה, שנראית כמו העתק מושלם שלה, לשורה הראשונה בתצוגת האופנה של ריד קרקוף; ורייצ'ל זו הביאה את סקיילר הקטן לדלג אחריה מאחורי הקלעים. המעצב אלכסנדר וונג, מחלוצי הטרנד, המשיך במסורת של משיכת הפוקוס אל אחייניתו הקטנה אליה וונג, שלבשה הפעם גרסה מוקטנת של אחת החולצות שנראו באותו היום על המסלול. מעצבות כמו מישל סמית' למותג מילי וננט לאפור הגדילו לעשות ועלו עם ילדיהן הקטנים למסלול בסוף התצוגה, ואפילו בטסי ג'ונסון המירה את הגלגלון המסורתי בהשתחוויה שכללה את הנכדות הקטנות שלה.

 

 

הפאואר קאפלס החדשים: אמא ובת. ננט ו-ויולט לאפור בשבוע האופנה (צילום: gettyimages)
הפאואר קאפלס החדשים: אמא ובת. ננט ו-ויולט לאפור בשבוע האופנה (צילום: gettyimages)

 

 

בהתאמה לפי מידה

 

אליה וונג היא בהחלט לא הפאשניסטה הקטנה הראשונה ללבוש דגמים מקולקציות נחשקות שהיו מיועדות עד כה למבוגרים בלבד. כך, בזמן שאת מתנחמת בקולקציה החדשה (והראויה) של קסטרו קידס, התינוקת נורת' ווסט לבית קים קרדשיאן את קניה ווסט כבר הספיקה להתפנק באחד האייטמים הנחשקים של שבוע האופנה האחרון. ולא, אנחנו לא מדברים על חיבוק מהאמא שהפכה לבלונדינית, אלא על גרסת מיני שנוצרה במיוחד עבורה מהבגד הכי נחשק בשטח: חולצת במבי מקולקציית חורף 2013 של בית ז'יבנשי, שמחירה לציבור הלא מפורסם עומד על 1,375 דולר.

 

מעצב המותג ריקרדו טישי, חבר קרוב של הזוג קימיה, שלח לבייבי הקטנה את החולצה, והאם הגאה מיהרה לתעד את האירוע באינסטגרם. בין הסלבריטאיות הנוספות שכבר הציגו את החולצה הלוהטת על גופן אפשר למצוא את כוהנת הסטייל למודת הקרבות קארין רויטפלד, והשחקניות הצעירות (אך כבר לא ילדות) לילי קולינס, אמנדה סייפריד ואל פנינג, כך שנורת' הקטנה בהחלט נמצאת בחברה טובה.

 

 

בדיוק כמו של נורת' ווסט. קארין רויטפלד בחולצה של ז'יבנשי (צילום: gettyimages)
בדיוק כמו של נורת' ווסט. קארין רויטפלד בחולצה של ז'יבנשי (צילום: gettyimages)

 

 

מי שלא זוכה לקבל העתקים מיניאטוריים מהמסלול, יכול להתנחם בבגדי הילדים שמציפים בשנים האחרונות את בתי האופנה היוקרתיים – שפתאום כבר לא מסתייגים מייצור קולקציות ייעודיות לקטנטנים. בייבי דיור אומנם נוסד כבר בשנת 1967 על מנת לשרת את ילדיהם של לקוחות VIP דוגמת אליזבת טיילור, אבל כעת יכולים גם הורים מעושרים להרים היישר מהמדף פריטים תואמים של מותגים נחשבים כמו סטלה מקרטני, לנוון, מארני, גוצ'י וברברי המיוצרים במידות לזאטוטים. העיקרון המנחה: אין יותר בגדים שונים לילדים ובגדים למבוגרים – יש רק בגדים עם סטייל. טשטוש הגבולות הזה אף הוביל לאפקט הפוך, כאשר בשנת 2012 הצביע הניו יורק טיימס על מגמה חדשה: הורים המרגישים שילדיהם לבושים יותר טוב מהם, ומבקשים מחברות האופנה לייצר בגדים זהים גם למבוגרים.

  

אך למרות ההיגיון הכלכלי הברור שבסיפוח הילדים מוקדם ככל האפשר אל תעשיית האופנה והפיכתם למבוגרים קטנים עם חוש סטייל מפותח, אי אפשר שלא לתמוה לאן תוביל אותנו רוח הילדותיות הזו. האם, למרבה הזוועה, נצטרך להתמודד בקרוב עם שבוע אופנה על חוף הים במיאמי בליווי א-גה-דו ובניצוח קרל לגרפלד בשרשרת הוואי? נקווה מאוד שלא.