בשנים האחרונות מיצבה את עצמה תעשיית האופנה כאחד המועדונים האקסקלוסיביים בעולם. מי שמעוניין לזכות בחברות במועדון חייב ללמוד את הז'רגון והקודים המיוחדים, כדי שלא ייתפס חס וחלילה עם המכנסיים למטה דווקא ביום שהתחתונים הממותגים שלו בכביסה. בשורות הראשונות של תצוגת האופנה השפה נשמעת לפעמים כמו ג'יבריש – ולא בכדי. למעשה, אותו קול פנימי של מביני העניין נועד, ברוב המקרים, להדיר אנשים מחוץ לתעשיית האופנה ולצמצם את נפח המועדון ככל האפשר על ידי שימוש במונחים מומצאים ומשתנים תדיר.

 

עוד בערוץ האופנה

 

התסכול שיוצרת התעשייה הסגורה הגיע עד לקומיקאי ג'ימי קימל, בעל תוכנית הלייט נייט הפופולארית Jimmy kimmel Live, שהחליט להשיב לעולם האופנה בנקמה מתוקה, ממש כמו הילד הדחוי שלא קיבל הזמנה לתצוגה של מארק ג'ייקובס. קימל שלח צוות צילום אל רחבת הלינקולן סנטר, המתחם בו התקיים שבוע האופנה בניו יורק, כדי לראיין את האורחים שהתקבצו בו. המטרה הרשמית: לשאול כיצד התרשמו מהתצוגות של אנדי מונסטר, מולרק למון, ג'ו אנד סוזי וג'ורג' קוסטנזה (כן, ממש כמו כוכב הסדרה "סיינפלד"). לפני שאתם רצים לחפש את המעצבים האלו בגוגל, כדאי שתדעו כי מדובר בשמות פיקטיביים לחלוטין, שהומצאו במטרה להגחיך את הפאשניסטים ולהפיל אותם במלכודת דבש של סיכות מחט, שרק מחכות להינעץ בישבנם הנפוח.

 

כצפוי (אבל לא פחות מצחיק), כבר מהשניות הראשונות מבינים שאין שום סיכוי שחובבי האופנה יצאו מזה טוב. בסרטון שהעלה קימל, אשר תוך ימים ספורים כבר זכה בלמעלה ממיליון וחצי צפיות, ממהרים מרבית הנשאלים היהירים להעמיד פני מבינים ולשתף פעולה עם השקר הגדול. כך, למשל, כשאחת המבקרות נשאלה כיצד התרשמה מהתצוגה של ג'ו אנד סוזי – שכמובן לא התקיימה מעולם – היא משיבה בידענות: "מאוד אהבתי את הסילואט שהוא הציג".

 

אין ספק שקימל הצליח לפגוע ישר בבטן הרכה של חובבי האופנה – הפחד מכך שגם אם המלך יהיה עירום, הם לא יצליחו לעלות על זה. הרי לא חסרים אנשי אופנה שיעמידו פני תם וישתפו פעולה עם שמות שהם לא מכירים, רק מהחשש לצאת מטומטמים על שהחמיצו את אלכסדנר וונג הבא. מצד שני, קימל הלך על בטוח, ובחר לראיין גרופיז צעירים ולא לפנות אל עורכי או עיתונאי אופנה, שהיו קולטים ברגע כי מתבצעת מולם מתיחה אכזרית.

 

 

 

 

קימל, 45, נחשב היום לאחד הקומיקאים המדוברים בארצות הברית וברחבי העולם. רק השבוע נחשפה מתיחה אחרת שלו, שכבר זכתה ל-12 וחצי מיליון צפיות, המציגה צעירה בשם קייטלין הלר כשהיא מנסה לרקוד בסגנון מיילי סיירוס ועומדת הפוך על ידיה כשרגליה על הדלת. חברה שנכנסת מפילה אותה על שולחן זכוכית שעליו נרות דלוקים והתוצאה – שולחן מרוסק, מכנסיים בוערים בלהבות והרבה זעקות כאב. השבוע חשף קימל כי זאת היתה מתיחה ויראלית, תוך שהוא מסביר לצופי התוכנית שלו: "לחובבי הקונספירציות בקהל שטענו שהסרטון מזויף, אתם צודקים – ביימנו אותו". הסרטון של שבוע האופנה, לעומת זאת, אמיתי לחלוטין.