אחרי עשרה ימים רוויי השקות, שטיחים אדומים, ארוחות חגיגיות וטקסים רשמיים, ננעל אתמול (שבת) פסטיבל ונציה ה-70. אולי כספתח לשנה החדשה, זכתה הנציגות הישראלית בשני פרסים נחשבים: הסרט "בית לחם" קטף את פרס הסרט הטוב במסגרת תחרות "ימי ונציה", והבמאי הישראלי נועז דשא (הבן של פשנל) זכה בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר על סרטו "צל לבן". בפרס היוקרתי ביותר, אריה הזהב, זכה הסרט האיטלקי Sacro GRA של הבמאי ג'יאנפרנקו רוסי, ובפרס אריה הכסף לבמאי הטוב ביותר זכה אלכסנדרוס ארוואנאס, במאי הסרט היווני Miss Violence.
עוד בערוץ האופנה
- סטייל סיסטרס: מהאחיות טייב ועד האחיות מידלטון
- גידולי חורף: הקמפיינים הגדולים של העונה הקרה
- לא כלה דרכן: שמלות הכלה הבלתי נשכחות של הכוכבות הישראליות
הסרטים הם אומנם התירוץ הרשמי לפסטיבל אבל, כרגיל, הבגדים שכיכבו על השטיחים האדומים הם אלו שזכו למרבית תשומת הלב. מסקירה כללית מתברר שטרנד השחור-לבן עדיין לא מיצה את עצמו, והרבה סלביות בחרו גם הפעם להעניק לו את האינטרפרטציה שלהן. בהמשך לשמרנות הזו, נצפו על השטיחים גם לא מעט שמלות ערב אדומות – צבע שתמיד נחשב לקלאסי ולא מאלץ לקחת יותר מדי סיכונים. עם זאת, עדיין היו כאלו שהוסיפו משב רוח מרענן, כשהחליטו שלא לקחת את המעמד ברצינות תהומית מדי ולספק הופעות נינוחות יותר.
מאבק הכוכבים שפיזרו ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק בטקס הפתיחה ועד לנוכחות המוצלחת של הנציגות הישראלית - עקבנו אחר ההופעות המוצלחות והפחות מוצלחות של הכוכבות.
הפטריוטית
יובל שרף בשמלה של DSQUARED2 בפקטורי 54 ותכשיטים של ה.שטרן
אמנם "אנה ערביה", סרטו של יקיר הפסטיבל עמוס גיתאי, לא זכה בפרס יוקרתי, אבל יובל שרף הצליחה לצעוד בהצלחה רבה על השטיח האדום. לבושה בשמלה שחורה עם גב חשוף, במראה אלגנטי וסקסי, משכה שרף תשומת לב רבה וזכתה לצרור פלשים שלא היה מבייש גם את בריטני ספירס בהתקף זעם. עם זאת, ראוי לציין שהיא לא הישראלית היחידה שצעדה על השטיח האדום וכי גם מורן אטיאס, שועלת פסטיבל ותיקה, הקסימה בנוכחותה.
האלגנטית
סקרלט ג'והנסן בשמלה של ורסאצ'ה
אומנם בסרט אותו באה לקדם, Under The Skin, היא מצולמת לא פעם ללא בגדים, אבל על השטיח האדום סקרלט ג'והנסון עדיין יודעת את העבודה. הפעם היא בחרה בשמלה אלגנטית ששומרת על סקסיות מבלי לגלוש לפרובוקטיביות, ולכן היא גם הולמת את מעמדה החדש: ארוסתו הטרייה של העיתונאי רומאיין דואריק.
המוגזמת
סנדרה בולוק בשמלה של ג'יי מנדל
הכוכבים הנוצצים ביותר בפסטיבל היו ללא ספק ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק, שבחרו להגיע בסירה לטקס הפתיחה ופרימיירת הסרט Gravity. שני ההוליוודיים הכירו במעמדם המורם משאר באי הפסטיבל ובחרו להתלבש בהתאם: קלוני בחליפה מהודקת של ג'ורג'יו ארמאני ואילו בולוק, שידועה בטעם אופנתי לא יציב, הלכה רחוק מדי בשמלה אדומה מוגזמת שהריחה כמו "האמא המתלהבת של הכלה".
הבוגרת
דקוטה פנינג בשמלה של אלי סאאב
דקוטה פנינג - שלאחרונה ידועה יותר כאחות הבוגרת של אל פנינג - כבר חגגה 19, מה שמבטיח מאמץ מצדה להיראות בוגרת יותר. בפרמיירת הסרט בהשתתפותה, Night Moves, זה בהחלט הצליח לה, הודות לשמלת ערב נפוחה של אלי סאאב.
הילדה הטובה
קארי מאליגן בשמלה של מיו מיו
השחקנית הבריטית בת ה-28 שומרת על המראה המאופק והקריר הרגיל שלה, עם שמלה מהוגנת בסגנון ילדת בית הספר של מיו מיו, עימה הגיעה לפרימיירת הסרטים הקצרים שהוצגו במסגרת ה-Miu Miu Women's Tale.
השיקית
סופי קנדי קלארק בשמלה של סטלה מקרטני
השחקנית הסקוטית הצעירה השכילה לבחור שמלת מקסי בגוון בזוקה, בקו נקי ופשוט של המעצבת סטלה מקרטני, בשילוב עם נעלי עקב בגוון ניוד. המראה הנקי הבלתי מתאמץ הוליד את אחד הרגעים השיקיים בפסטיבל כולו.
המרושלת
אלברטה פרטי בשמלה של אלברטה פרטי
למרות שהיא מלבישה בהצלחה דוגמניות, שחקניות וזמרות רבות (כולל בפסטיבל עצמו), איכשהו הצליחה המעצבת אלברטה פרטי להגיע לשטיח האדום בהופעה מרושלת ונטולת סטייל. שמלת המקסי השחורה שלבשה לפרימיירת הסרט The Wind Risesהיתה ארוכה מדי ומקומטת, ולא נראתה כמו בגד שלובשת מי שמבינה באופנה.
הטום בוי
ג'יה קופולה בחליפה מחויטת של סאן לורן
הבמאית והאחיינית של סופיה קופולה (ואי לכך נכדה של קופולה האב) לא מביישת את הסטייל המשפחתי ועולה על השטיח האדום בחליפה מחויטת גברית של בית האופנה סאן לורן פריז. עם ההופעה הזו מחזקת קופולה הצעירה את מעמדה כאיט גירל בהתהוות, שמושכת הרבה תשומת לב ממבקרי וחובבי אופנה בגלל סגנון רענן וייחודי.
האופנתית
פרנקה סוזאני
כיאה למעמדה כעורכת "ווג" איטליה, הגיעה פרנקה סוזאני בשמלת מקסי בהירה עשויה תחרה, והוכיחה שלפעמים שמלה נינוחה ונכונה היא הסוד להצלחה.
ההזויה
מרינה ריפה די מאנה
מי שגנבה את ההצגה כבר בטקס הפתיחה היא השחקנית, הבמאית והסופרת האיטלקייה מרינה ריפה די מינה, שהגיעה לשטיח האדום חבושה בכובע בצורת כלוב ציפורים ועם צעיף נוצות אדום סביב צווארה. אין ספק שאם היה פרס לתלבושת ההזויה ביותר – היא היתה לוקחת אותו בעיניים עצומות. אחרי הכול, נראה שככה היא גם התלבשה.