משחק הכיסאות של תעשיית האופנה לקראת השקת קיץ 2013 חושף כללי משחק משתנים. אם תבדקו את המותגים הגדולים, תגלו שרובם נאחזים בפרזנטורים הישנים שלהם כבקרנות המזבח, שעה שמותגי ביניים רבים כמו קליגולה ולי קופר מציעים חלופות מרעננות עם פנים חדשות וצעירות שיכניסו מעט עניין אל תעשיית האופנה המנומנמת. הסיבות לאסטרטגיות השונות ודאי משתנות ממותג למותג, אולם ניתן לומר כי אצל המותגים הגדולים יציבות היא שם המשחק, בעיקר בעידן של כלכלה רעועה, ולפיכך אילו מביניהם שחשים שהימרו על סוס מנצח, מסרבים להחליפו באחר.
כך קורה שגם הקיץ תזכו לשזוף את עיניכם בצמדים המוכרים בר רפאלי ונועם טור, שממשיכים לעונה עשירית בפוקס, גל גדות ויונתן ווגמן, שחוגגים את העונה ה-11 בקסטרו, ואור גרוסמן ועוז זהבי, שממשיכים לעונה שישית ברנואר. בנוסף, איילת זורר זכתה להארכת חוזה בגולברי, מרינה מקסימיליאן קרני דופקת עוד כרטיס בעונות, נינט טייב ממשיכה עם דלתא לעונה שנייה, ומלכות התכשיטים מירי בוהדנה ואסתי גינזבורג ממשיכות, כל אחת בנפרד, לעונה נוספת בחברות התכשיטים רויאלטי ומילר בהתאמה.
מה בכל זאת עושים במותגים הגדולים כדי להצית קצת חדשנות בסטטוס קוו? מוסיפים סייד קיק צעיר ומוכר פחות. וישנם, כאמור, גם מותגים מקומיים שבחרו להמר העונה על פנים חדשות ולרענן את שורות האופנה, ובהם נתמקד כאן. מי החברה ששלפה את מיכל צפיר מגן הילדים? מי הדי ג'יי שינסה את מזלו כמקדם המכירות של לי קופר? וכמה שילמו לרותם סלע שהחליפה את יאנה יוסף במותג הנעליים סקופ? כל התשובות.
לי קופר
מי:
סקאזי (הלא הוא אשר סוויסה) ובת זוגו, הדוגמנית אווה לימסוב.כמה עונות: טבילת אש ראשונה של השניים כזוג בקמפיין אופנה.
כמה הם מפורסמים (בסולם 1-10): 7 - בגלל המעריצות (של סקאזי) ובגלל הסדרה "מחוברים", שחשפה את חיי הזוגיות של השניים.
כמה שילמו להם: במותג מדווחים על 300 אלף שקל לעונה! אולם מכיוון שלא מדובר בבר רפאלי, ואפילו לא בבר פאלי, מוטב להתייחס לדיווחים בעירבון מוגבל מאוד. ההערכות בענף מדברות על סכום שנע בין 18 ל-20 אלף דולר לעונה. לשניהם יחד.
כמה זה שווה למותג: סקאזי הוא מוזיקאי בעל שם בינלאומי בסצנת הטראנס והמועדונים, אך הבחירה בו מגיעה בדיליי מסוים, לאחר ש"מחוברים" כבר הספיקה לרדת מזמן והבאז סביב העונה נרגע. ימים יגידו אם מניותיו של סקאזי עדיין עומדות לו.
כמה זה שווה לפרזנטורים: סקאזי לא באמת זקוק לקמפיין של לי קופר. הוא כוכב בפני עצמו. אווה, לעומת זאת, תזכה כאן לחשיפה ארצית ולמקפצה תקשורתית מצוינת.
האם נרצה לראות אותם שוב: לא בטוח. הערכים עליהם מושתת לי קופר, כמותג של אופנת רחוב בריטית צעירה וחצופה, לא מתיישבים לנו עם הזוגיות בין סקאזי ואווה.
במי היינו מחליפים אותם: בקבוצת דוגמנים אנונימית עם לוק עכשווי. לי קופר לא צריך לחזק את עצמו באמצעות פרזנטורים מוכרים, אלא על ידי קולקציות שיקרצו לקהל צעיר, עם טעם טוב ועכשווי.
סקופ
מי:
רותם סלע, עד לאחרונה הפנים של מותג האופנה לצעירות לוצ'י, שעתידו כרגע לוט בערפל.כמה עונות: עונה ראשונה במותג, כמחליפה של פליטת "האח הגדול" יאנה יוסף.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): תוכניות הטלוויזיה, הלידה של בתה אן והקמפיינים ללוצ'י מזכים את סלע בציון 8.5 במדד הסלבריטאות. חצי נקודה נוספת מהעונה הקודמת.
כמה שילמו לה: על פי דיווחי החברה, 100 אלף דולר לשתי עונות. מהיכרותנו את הענף, חלקו את הסכום בחצי.
כמה זה שווה למותג: המון. סלע מגיעה לסקופ כשהיא צרובה בתודעה של הלקוחה הישראלית כמובילה אופנתית. השנה היא גם צפויה להופיע במקביל בשלוש סדרות טלוויזיה שישודרו בערוץ 2 (קשת), HOT ו-yes, כך שלאן שלא תזפזפו, תיפגשו בעיני האוקיינוס הגדולות שלה.
כמה זה שווה לפרזנטורית: מבחינה מקצועית, קמפיין לסקופ הוא שני צעדים אחורה בקריירה של סלע. למרות שמדובר במותג נעליים בפריסה ארצית, סקופ נתפס כמותג זול והעובדה שהיא נכנסת לנעליה של פליטת ריאליטי, אינה מוסיפה לג'וב החדש אפיל יוקרתי.
האם נרצה לראות אותה שוב: אין לנו ברירה. סלע חתומה מראש לשתי עונות במותג.
במי היינו מחליפים אותה: בליהיא גרינר, כמובן, שמתאימה למותג כמו סינדרלה לנעל.
קליגולה
מי:
השחקנית יובל שרף.כמה עונות: הופעת בכורה לפאשניסטה האדמונית, שבעברה מספר קמפיינים אופנתיים, ביניהם למותג בגדי הים טורקיז ולבוטיקים התל אביביים עלמה ובנקר.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): במקרה הטוב, 7. שרף אומנם צברה קילומטראז' בביצה המקומית ושיחקה במספר סרטים וסדרות, אולם עד כה היא שימשה בעיקר כהערת שוליים, וטרם הזדמן לה לעשות תפקיד מרכזי וגדול. מה שכן ניתן לזקוף לזכותה זה את תדמית המתלבשת הטובה שאופפת אותה מאז הגיחה לראשונה במדורי האופנה.
כמה שילמו לה: מקליגולה סירבו לחשוף את שכרה של שרף, אולם על פי ההערכות בענף היא קיבלה בין 5,000 ל-7,000 דולר לעונה. נו, גם זה משהו.
כמה זה שווה למותג: לא מעט. השחקנית הג'ינג'ית בהחלט יכולה להוות זריקת מרץ עבור המותג הוותיק המסרב לבעוט במגפיו. אין ספק כי שרף תוסיף לקליגולה אפיל אופנתי ומעודכן, בעיקר בקרב מי שרואים בה אייקון אופנה.
כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה. קליגולה היא רשת נעליים בת 27 סניפים בפריסה ארצית, שעשויה להוציא את שרף מהביצה התל אביבית אל חשיפה בקרב הקהל הרחב.
האם נרצה לראות אותה שוב: למה לא. שרף יושבת בול על משבצת הפרזנטורית מלאת החיים שקליגולה כה זקוקה לה.
במי היינו מחליפים אותה: נכון לרגע זה, באף אחת אחרת.
בוניטה דה מאס
מי:
הדוגמנית, השחקנית והסטארית מורן אטיאס.כמה עונות: אטיאס חוזרת למותג לאחר הפסקה של ארבע שנים, בהן מילאו את מקומה בר רפאלי ופמלה אנדרסון.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): אטיאס היא פנים מוכרות כמעט בכל בית, אבל השהות הממושכת בחו"ל לטובת קריירת המשחק, החלישה את כוחה המקומי. הפעם היא מקבלת מאיתנו רק ציון 8, עם פוטנציאל ל-9.
כמה שילמו לה: ההערכות בענף הן 40,000 שקל לעונה. נניח שהן קרובות למציאות.
כמה זה שווה למותג: הרבה יותר. בניגוד לשתי הפרזנטוריות הקודמות (רפאלי ואנדרסון), אטיאס משדרת ישראליות, נגישות וסקס אפיל - ערכים שכל מותג, במיוחד כזה של הלבשה תחתונה, היה רוצה להתהדר בהם.
כמה זה שווה לפרזנטורית: פייר? לא בטוח שאכפת לה. בטח לא אם בודקים את בחירות הקמפיינים של אטיאס מאז עזבה את רנואר לפני כעשור (העונה היתה פרזנטורית של פמינה ולפני כן של נעלי טו גו).
האם נרצה לראות אותה שוב: אי אפשר לסרב לראות את אטיאס בלנז'רי סקסי.
במי היינו מחליפים אותה: באחותה הצעירה שני, כוכבת סדרת בני הנוער "גאליס", שנראית כמו הדבר המרענן ביותר שיצא מהמשפחה החיפאית.
קרייזי ליין
מי:
הנוסעת המתמידה גלית גוטמן והסייד קיק החדשה שלה - כוכבת הילדים מיכל צפיר, שנבחרה לשמש כפנים של קו הספורט החדש של המותג.כמה עונות: גוטמן ממשיכה לעונה שביעית כפרנזטורית הכל-יכולה של קרייזי ליין. עבור צפיר מדובר בטבילת אש ראשונה.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): את גוטמן אין באמת צורך להציג, במיוחד לאור העובדה שהחל מהחודש היא מתמקמת גם במשבצת מגישת תוכנית הבוקר של קשת - מה שמזכה אותה באופן אוטומטי בציון 10 הגבוה. אצל צפיר, העניין קצת יותר מורכב, מכיוון שהיא מוכרת לכל אם בישראל, אולם לא בהכרח בהקשרים הרלוונטיים למותג אופנה. ניתן לה 8 בפרסום, 1 בפרסום בגדים.
כמה שילמו להן: בחברה סירבו לדווח על השכר. אולם כדאי לזכור שגוטמן היא בין שיאניות השכר בתחום הדוגמנות בארץ, ושכרה לשנה נע בין 40 ל-50 אלף דולר. ההערכות לגבי צפיר נמוכות הרבה יותר, בסביבות ה-5,000 דולר לעונה.
כמה זה שווה למותג: גוטמן היא מקפצה לחיי נצח של כל מותג. במקרה של צפיר, העסק קצת יותר מורכב. הבחירה בה לקו הספורט החדש לאחר שהשילה 30 קילו ממשקלה, היא צעד נבון המשדר ספורטיביות וויטאליות. מצד שני, קשה להגיד שפרסומה ככוכבת ילדים הופך אותה לדמות משפיעה ברמה האופנתית. במילים אחרות, תרומתה למיתוג של קרייזי ליין מוטל בספק גדול.
כמה זה שווה לפרזנטוריות: לגוטמן זה שווה כמו עוד הכנסה נאה שהיא משלשלת לכיסה. עבור צפיר מדובר בתפנית משמעותית שעשויה לאפשר לה בהמשך לחצות את קווי קלטות הילדים, אל עבר עולם המבוגרים.
האם נרצה לראות אותה שוב: האמת, הגיע הזמן לאוברול בקרייזי ליין, מכל הבחינות.
במי היינו מחליפים אותה: את גוטמן שווה להחליף רק במישהי בסדר גודל שלה וזה, לצערנו, כמעט ואינו קיים. אלא אם יונית לוי תסכים להצטלם לקמפיין. אם המצב יישאר כפי שהוא, היינו מחליפים את צפיר בענת הראל הספורטיבית, ולו בשל הפוטנציאל הגלום בצילום משותף של שתי האמזונות גוטמן את הראל.
אבישג ארבל
מי:
ההריונית גילי סער.כמה עונות: ראשונה ואחרונה. לפחות עד שתתעבר בשנית.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 6, וגם זה בלארג'יות. סער היא אומנם פנים מוכרות בתעשיית האופנה, אבל רק מעטים מחוץ לברנז'ה היו מזהים אותה ברחוב.
כמה שילמו לה: מהמותג דיווחו באופן מעורפל על "כמה אלפי דולרים". בתעשייה מהמרים על 3,000 דולר, בעיקר כי התקציבים של מותגי ההריוניות הם הנמוכים ביותר בשוק.
כמה זה שווה למותג: לא ממש. מדי עונה מחבקת אבישג ארבל את ההריונית התורנית בביצה (בשנה שעברה היתה זו איגי וקסמן). לרוב מדובר במישהי ברמת פרסום בינונית, שלא עולה למותג יותר מכפי שהוא יכול להוציא. מבחינתנו, הפעם מדובר בלא יותר מעוד דוגמנית, עוד עונה ועוד קמפיין.
כמה זה שווה לפרזנטורית: הקמפיין הזה בוודאי לא יביא את סער לתודעה הציבור הרחב, אבל גם לא בטוח שהיא שואפת לשם.
האם נרצה לראות אותה שוב: האמת שכן, ולו רק בשל הרצון לראות את המותג בונה את עצמו אותה הפרזנטורית למשך יותר מעונה אחת. גם אם זה כרוך בלהיכנס שוב להיריון או סתם להסתפק בכרית.
במי היינו מחליפים אותה: לא מחליפים, אבל מוסיפים לצידה את חברתה הטובה עדי נוימן. גם זמנה הגיע.
אינטימה
מי:
פאולינה אלברשטיין. לא מכירים? תנסו לקרוא את זה כך: החברה החדשה של עפר שכטר.כמה עונות: ראשונה.
כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 3, וגם זה רק הודות לזוגיות עם עפר שכטר, שגם הוא ממוקם היום כעופיון פושר יחסית בביצה.
כמה שילמו לה: לא נמסר. הערכות בענף נסובות על 4,000 דולר לעונה.
כמה זה שווה למותג: לאחר שבעונות האחרונות הלכו באינטימה על דוגמניות אנונימיות, הבחירה באלברשטיין המיני-סלב ודאי תסייע לשני הצדדים. אינטימה יזכו ביחסי ציבור, אלברשטיין גם.
כמה זה שווה לפרזנטורית: לא מעט. קמפיין לאינטימה הוא נקודת ציון חשובה ברזומה של פאולינה כדוגמנית. אם תסומן כהצלחה, תוכל לזכות בעוד קמפיינים בסדר הגודל הזה.
האם נרצה לראות אותה שוב: רק אם לתמונה יצטרף גם שכטר עצמו. בתחתונים, או בלעדיהם.
במי היינו מחליפים אותה: אם שואלים אותנו, אינטימה הוא מותג שיכול להרשות לעצמו פרזנטורית לוהטת ומפתיעה. המלצה שלנו, החזירו לעולם האופנה את אגם רודברג.