>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

סטורי

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף לנשים ולגברים ברשת חנויות Story, שמפעילה קבוצת האופנה 911 בניהולו של אורי רייז. הקולקציה מורכבת משלל מותגים. העונה נוספו לקבוצה המותג הסקנדינבי Won Hundred ומותג הנעליים הדני The Last Conspiracy. אלה מצטרפים לשלל המותגים המצליחים הקיימים בחנות: ג'ינסים של המותג נודי, נעליים של המותג הברזילאי מליסה, פריטי לבוש של מותג הפוסט-פאנק רליג'ן, המותג Near By של המעצבת הישראלית חיה ניר, וחולצות נאות לגברים של המותג Junk de Luxe. יחד הם מרכיבים אנסמבל מפואר של מותגי אופנת רחוב צעירה, המשלבת בין מיינסטרים למותגי קצה.

האם קנינו את זה? באמצעות מבחר של 29 מותגים, ב-Story מצליחים לקלוע כמעט לכל כיס ולכל טעם. וגם לשלנו.

מידות: נשים, XL-XS; גברים, XXL-S.

כמה להוציא? גברים, אם יש לכם כסף למותג נעליים אחד השנה, שימו את הז'יטונים על אחד הדגמים של The Last Conspiracy. למרות שמחירם הממוצע של זוג נעליים עומד על 1,800 שקל, הן עשויות עור איכותי בעבודת יד, ובעלות מראה וינטג', כאילו התיישנו באופן טבעי.

 

 

Junk de Luxe בסטורי. מבחר מפנק של בגדי גברים (צילום: JUNK DE LUXE)
Junk de Luxe בסטורי. מבחר מפנק של בגדי גברים (צילום: JUNK DE LUXE)

 

 

נקודות האור

מבחר בגדי הגברים. קשה לחשוב על עוד בוטיק גברים בתל אביב (אולי למעט Not For Sale ברחוב בעלי מלאכה) - שמביא מבחר כה מפנק ורב גוני של בגדי גברים לקהל צעיר של בני 25-40, שמחפש אופנה איכותית במחירי ביניים. Story מצליח לקבע את מעמדו כתחנת חובה עבור גברים מקומיים. כזו שמאפשרת להם להרכיב מלתחה הכוללת חולצות מכופתרות בגזרות קרובות לגוף, חולצות טי מעודכנות, מכנסי ג'ינסים בשלל גזרות, מכנסי כותנה ונעליים בטווח מחירים נוח – מנעלי סניקרס אופנתיות ועד נעלי עור המותאמות ליציאה בערב.

המחירים. Story אינה רשת זולה, אבל היא גם לא גרידית. בבדיקה שערכנו לפני מספר חודשים, השוונו בין מחירי פריטי הייבוא של החברה למחיריהם בבוטיק Opening Ceremony בניו יורק, ומצאנו התאמה למחירים בארצות הברית. עם זאת, הנעליים של פלדיום נמכרות שם במחיר גבוה מאוד ביחס למחיר בארצות הברית או אירופה. המותג רליג'ן, לדוגמה, שנמכר בעבר בישראל במחירים גבוהים מאוד, מתגלה לאחרונה כמותג נוח וזול, עם פריטים במחירים של 300 ו-400 שקל לפריט, בדומה למחיריו בחו"ל. כך שניכרת מגמת השתפרות במרבית הגזרות בבוטיק.

נקודת החושך

חוויית הקנייה. חוויית הקנייה בחנות מצריכה פרמוט, בעיקר באופן הצגת הפריטים. יש נטייה להעמיס פריטים על הקולבים באופן שמקשה על הדפדוף או על איתור המידה המתאימה. בנוסף, חלק גדול מן הפריטים תלוי מקומט, באופן שלא מכבד את הבוטיק או את הלקוח.

מחירים: מכנסיים וג'ינסים, 1,500-599 שקל; אביזרים, 450-129 שקל; חולצות וסריגים, 999-199 שקל; שמלות וחצאיות, 1,200-450 שקל; מעילים וז'קטים, 3,000-549 שקל; נעליים, 2,700-299 שקל.

להשיג בחנויות הרשת, שינקין 60, דיזנגוף 246, מתחם התחנה - תל אביב; קניון רמת אביב; קניון גבעתיים.

 

 

קולקציית החורף של Won Hundred בסטורי
קולקציית החורף של Won Hundred בסטורי

 

אינסייד אאוט

 

מה מוכרים לנו? חנות ראשונה לרשת נעלי הגברים Inside/Out, שהקימו מעצב האופנה רונן חן, איש הטלוויזיה איל קיציס, מנהל האמנים רועי הולנדר ואיש העסקים אילן ג'רבי. בחנות החדשה כחמישה מותגי סניקרס לגברים (מתוכם 10 אחוז נעלי נשים): Creative Recreation ו-Supra האמריקאים, Sneaky Steve ו-Jim Rickley השבדים, והמותג ההולנדי Cruyfee Classics. חלקם כבר נמכרים בהצלחה בישראל מספר שנים. לקראת העונה הבאה צפויים להשתלב בחנות מותגים נוספים, דוגמת Native הקנדי. בנוסף, נפתחה במתחם בית טפר בתל אביב חנות אאוטלט של המותגים, בהם נמכרים דגמים מעונות קודמות בהנחות של עד 50 אחוז.

האם קנינו את זה? כן. פתיחת חנות ייחודית לנעלי סניקרס לגברים היא צעד חשוב בהתפתחות אופנת הגברים המקומית. בטח ובטח כשמדובר בהיצע נעליים כה רחב ומשובח.

מידות: 40-47.

כמה להוציא? 600 שקל לנעלי סניקרס גבוהות של המותג Supra, מהמעניינים בחנות.

 

 

קולקציית הנעליים של JimRickey באינסייד אאוט (צילום: inside/out)
קולקציית הנעליים של JimRickey באינסייד אאוט (צילום: inside/out)

 

 

נקודות האור

היוזמה. מוזר, אבל בשנת 2012 חנות נעליים ייעודית לגברים המתמחה בסניקרס, נחשבת במחוזותינו לסוג של נס רפואי. לפיכך, אין להקל ראש ביוזמה של ארבעת השותפים החדשים להקדיש רשת נעליים לגברים בלבד, צעד שמפיח חיים בסצנת האופנה לגברים בישראל.

Supra. מבין חמשת המותגים החדשים, Supra שנוחת אלינו היישר מהנטינגטון ביץ', הוא המעניין ביותר. המותג הוקם בשנת 2006 על ידי אנג'ל קבדה, כמותג נעלי סקייטרים לחברים ומכרים, וכיום נחשב לאחד המותגים הפופולאריים בארצות הברית, החביב על ידוענים דוגמת ג'סטין טימברלייק. אחת הסיבות לכך היא שילובי החומרים והצבעים של המותג, שלא חושש לחבר בין צבעי ניאון בוהקים להדפסים מנומרים. לצערנו, מקומו בחנות דל מאוד.

נקודת החושך

ההומוגניות. למרות שבחנות חמישה מותגי נעליים שונים, קשה להתעלם מהמראה ההומוגני של הדגמים המוצגים בה. התחושה שעולה מהבחירה בדגמים היא של שמרנות עיצובית וקריצה עזה למסחריות. נדמה כי הקולקציה הותאמה לטעמם של הלקוחות המבקרים בקניון עזריאלי, מיקומו של הסניף הראשון, אך ייתכן מאוד כי אוהדי סניקרס אמיתיים שמחפשים בנרות אחר דגמים ייחודיים - ימצאו אותה משעממת. יש לקוות כי כניסתם של מותגים נוספים בעונה הבאה, ובהם גם לפחות מותג קצה זה או אחר, תעשה עם הרשת חסד ותביא לחנות גם גברים עם טעם אקסטרווגנטי וייחודי.

מחירים: 849-299 שקל.

להשיג ב-Inside/Out, קניון עזריאלי, קומה ב', תל אביב.

 

 

מנגו. יוזמה להוזלת מחירים
מנגו. יוזמה להוזלת מחירים

 

 

מנגו

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף רחבה המציעה גרסאות כמעט לכל טרנד אפשרי שנראה על מסלול התצוגות – המראה הצבאי, הדפסים, בדי קטיפה, סריגים, פאייטים, ניטים, תחרות ועוד – במחירים שפויים עד נוחים מאוד. בעקבות המיתון העולמי בחרו במנגו במוטו של הוזלת מחירים היוצרת value for money, והרשת מצליחה לייצר אנסמבל עדכני המתומחר באופן הגיוני. בין הפריטים הבולטים המדגימים את ההיגיון הכלכלי של הקולקציה אפשר למצוא ז'קט טוויד בסגנון צבאי – בחירת הפרזנטורית קייט מוס – במחיר 189 שקל.

האם קנינו את זה? כן. לאחר תקופה ארוכה שבה נוצרה התחושה כי במנגו איבדו את הדרך, המחירים החדשים והמוזלים מוסיפים אטרקטיביות לקולקציה. גם ריבוי הטרנדים מעלה את התחושה שיימצא בקולקציה פריט לכל טעם.

מידות: מכנסיים, 46-32; חולצות, S-XL.

כמה להוציא? ב-130 שקל אפשר לקנות חצאית פפלום מקטיפה, וללכוד שני טרנדים בפריט אחד.

נקודות האור

המחירים. בתקופה כלכלית לא פשוטה זו, אנחנו חייבים לברך על מהלך הוזלת המחירים של הרשת. כן ירבו.

האקססוריז. קולקציית התיקים והנעליים של מנגו מוצלחת העונה במיוחד בזכות עיצוב קלאסי ומגוון אופציות שונות. רוב התיקים עשויים דמוי עור, אך יש גם קולקציית פרימיום הכוללת תיקים ונעליים מעור אמיתי.

נקודת החושך

האיכות. קצת עצוב לנו, אבל אנחנו מבינים – כשמורידים מחירים צריך להתפשר גם על האיכות. אומנם בפנטזיות שלנו אפשר למצוא בגדים איכותיים להפליא במחירים זולים, אך בחנויות של מנגו יש לא מעט פריטים סינתטיים שכבר על הקולב נראים מקומטים ולא נעימים.

מחירים: 1,090-50 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

 

 

TOP TEN. מבחר עצום (צילום: אלון שפרנסקי)
TOP TEN. מבחר עצום (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

TOP TEN

 

מה מוכרים לנו? קולקציית אביזרים חדשה של רשת האביזרים הזולה TOP TEN, הפונה ללקוחה המקומית הצעירה, שאוהבת לקנות אביזרי אופנה "על הדרך". משרשראות פלסטיק ומתכת ועד תיקים מבד וקליפסים לשיער - הכול במחירים שווים לכל נפש. הרשת מקפידה לשמור על רלוונטיות אופנתית ומציעה פריטים טרנדיים עונתיים כמו המגמה השבטית והטרנד הגותי.

האם קנינו את זה? לא באופן מיוחד. אביזרים זולים מהז'אנר הזה נמכרים כיום כמעט בכל רשת אופנה (מקסטרו ועד זארה), וב-TOP TEN לא הצליחו לנפק פריט שהתעלה אל מעל למצאי הקיים ממילא תחת כל עץ רענן.

כמה להוציא? ב-200 שקל אתם יכולים למלא עגלה בחנות, שתכיל תיק מחומר דמוי עור, ארנק תואם, תכשיט וצעיף מחמם לחורף. זה לא מעט.

נקודות האור

המבחר. אי אפשר להישאר אדישים נוכח המבחר העצום בחנות: מתכשיטים ועד צעיפים, מתיקים בשלל סגנונות ועד סיכות צבעוניות לשיער. אם אתם חובבי פאסט פאשן - הגעתם למקום הנכון. שלא לומר, לבית המקדש ממש. לזכותם של קנייני ומעצבי הרשת ניתן לומר כי הם מצליחים לייצר איזון בין פריטים עממיים ומסחריים, לבין קריצה לקהל היפסטרי ומעודכן (ע"ע תיק נשיאה מלבני המזכיר תיקי בית ספר ישנים, או ארנקים בסגנון רטרו שיתחבבו על קהל צעיר).

המחירים. אם יש משהו שבו TOP TEN משאירה אבק לכל המתחרים, הרי שאלה המחירים הנוחים, שלא לומר עממיים, זולים, טוב, נו – מחירי רצפה. כמובן שאל המחירים האטרקטיביים הללו מתלווה גם מראה זול ועיצוב מתפשר, אבל על כך בהמשך.

נקודת החושך

האיכות. כאמור, כדי לשמר את רמת המחירים הזולה, ב-TOP TEN משתמשים בחומרים זולים, למשל בתיקים מחומר דמוי עור או בצעיפים מאקרילן, בעלי מגע לא נעים במיוחד. היחס המתקיים בין מחיר זול לחומרים זולים, נשמר גם כאן ופוגם גם במראה של הפריטים עצמם. אם בקו התכשיטים הדבר עוד נסלח, הרי שבקולקציית התיקים דמויי העור, נראים מרבית הדגמים כמו שאריות של ספת עור מחומר סינתטי, מהסוג שמוכרים בתחנה המרכזית.

מחירים: תיקים, 190-80 שקל; ארנקים, 100-50 שקל; תכשיטים, 90-20 שקל; כובעים, 60-40 שקל; צעיפים, 50-20 שקל; שעונים; 70-40 שקל.

להשיג בסניפי הרשת ברחבי הארץ.

 

 

קסארה. עדיף לוותר על הבדים הסינתטיים (צילום: איתן טל)
קסארה. עדיף לוותר על הבדים הסינתטיים (צילום: איתן טל)

  

 

קסארה

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף ענקית הכוללת כ-200 פריטים ומתרעננת בחנויות מדי שבועיים. בגדי המותג מרכזים את כל הטרנדים הבולטים בתרגום לקהל הישראלי וללקוחות השואפות להיות סופר טרנדיות. אפשר למצוא כאן נגיעות בטרנד הגותי, בסגנון שנות ה-20 ושנות ה-40, פריטים בעיטור ניטים, פריטים במראה עור (העשויים דמוי עור), בגדי אוברסייז, סריגים בדוגמת גולגולות, מכנסי בויפרנד ושלל שמלות וחצאיות.

האם קנינו את זה? כן, לפחות באופן חלקי. חברת קסארה המשפחתית לא מפזרת סיסמאות מיותרות, ומכריזה שהיא רוצה לקלוע לטעמן של כל נשות ישראל ולספק להן אופנה במחירים סבירים. הקולקציה יורה לכל הכיוונים ופוגעת בכל טרנד אפשרי, כך שכל אחת תוכל למצוא בה פריט לטעמה.

מידות: 40-34. יש פריטים מעטים גם במידה 42 ופריטי אוברסייז שיכולים להתאים למידות גדולות יותר.

כמה להוציא? ב-299 שקל כדאי לקנות מכנסי בויפרנד שיישארו נוחים גם בחורף הבא.

נקודת האור

הסריגים. קבוצת הסריגים בולטת לטובה העונה עם מגוון אופציות – מקרדיגנים דקיקים, דרך סוודרים ארוכים ופתוחים עם כפתורי זהב ועד סריגי אוברסייז עבים.

נקודת החושך

הבדים הסינתטיים. לצד בדים שאיכותם סבירה, יש בקולקציה כאלו הנראים זולים ואף אינם נעימים על הגוף. חולצות השיפון העשויות בדים סינתטיים והז'קטים המחויטים בולטים לרעה ואינם משדרים יוקרה.

מחירים: 599-79 שקל.

להשיג בבוטיקים ובחנויות ברחבי הארץ, פרטים בטל' 03-6810814.

 

 

SQ1. תרגום חכם של טרנדים (צילום: דביר כחלון)
SQ1. תרגום חכם של טרנדים (צילום: דביר כחלון)

  

 

SQ1

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף של המעצבת ברכה בר און למותג האורבני הצעיר SQ1, ובה פריטים במראה אוברסייז גברי, חצאיות מיני מתנפנפות, מעילי צמר בגזרה רחבה, מעילים מפרווה סינתטית, שמלות קלילות, סריגים עבים ובגדי נשים נוספים. הרעיון מאחורי המותג הוא לייצר מגוון של פריטים שיכולים בקלות להשתלב במגוון מערכות לבוש שונות.

האם קנינו את זה? כן. ראשית, בשיחה עם בר און שמחנו לגלות כי היא משתמשת ב-SQ1 כדי להגשים פנטזיות עיצוביות מרחיקות לכת ולתת דרור לדמיונה – החלטה שעליה אנחנו מברכים. שנית, רבים מפריטי הקולקציה הם קלילים ואופנתיים באופן שיכול להתאים גם לנערות בנות 16 וגם לנשים מבוגרות ורציניות.

מידות: 42-36.

כמה להוציא? ב-440 שקל אפשר לרכוש גופיית קטיפה בשילוב בד נוסף, שיכולה לשמש גם כשכבה עליונה בימים סגריריים.

נקודת האור

הכישרון לתרגום טרנדים. בר און מצליחה לקחת טרנדים זמניים מאוד ולהעניק להם תרגום נכון שהופך אותם לעל-אופנתיים. שמלת קטיפה בגזרת צ'רלסטון עם קו מותן רחב שנראית כמו שמלה שחורה קטנה, היא דוגמה מצוינת לתרגום חכם של טרנד עכשווי. גם המראה הגיאומטרי מופיע בקולקציה בנגיעות – שמתייחסות לטרנד בל להשתלט על הדגם.

נקודת החושך

חוסר המיקוד. אנחנו מחבבים את העובדה שבר און יוצרת פריטים מהבטן כאוות נפשה, אך באותה עת יש בקולקציה תחושה של פיזור וניסיון לגבש יותר מדי אלמנטים בעת ובעונה אחת. אולי דווקא ויתור על כמה מהפריטים הקיצוניים יותר – כמו בגדי הפרווה הסינתטית, למשל – היה מוסיף לשלמות הקולקציה.

מחירים: 690-90 שקל.

להשיג בחנות SQ1, כיכר מסריק 16, תל אביב.

 

 

קאפל אוף. מבחר רחב של מגפיים ומגפונים (צילום: מיכאל פיש)
קאפל אוף. מבחר רחב של מגפיים ומגפונים (צילום: מיכאל פיש)

 

 

קאפל אוף

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף גדולה המסמנת את המעבר של קאפל אוף לייצור מלא בסין, וכוללת ארבעה קווי עיצוב מרכזיים: מראה טום בוי של נעליים, מגפיים ומגפונים במראה לא מעובד; קבוצה נשית עם נעלי סירה בסגנון בלרינה, נעלי עקב (עד גובה של שבעה סנטימטרים) ושילוב של מט ומבריק; נעליים עם סוליה מתרוממת המכסה את החלק הקדמי – סימן ההיכר של המותג; וקבוצה שנוצרה בהשראת עולם הצומח וכוללת נעליים עם חיתוכים וקיפולי עורות ליצירת עלים ופרחים.

האם קנינו את זה? כן. האיכות הגבוהה של קאפל אוף נשמרת בקולקציה הנוכחית, כמו גם החשיבה המעמיקה על כל דגם ודגם. חדוות העשייה של המותג – שמוכר עתה גם בגרמניה, בלגיה, הולנד, צרפת, קנדה ובקרוב בארצות הברית – ניכרת בכל פרט, וכן בבחירת העורות, הצבעוניות ואיכות הגימורים. החשש היחיד שלנו הוא שגדילת המותג תפגום בזהות הייחודית שלו ותגרום למעצביו ליצור נעליים שייפנו לקהלים רחבים יותר, אך בעלי המותג טוענים בתוקף שאין סיבה לדאגה.

מידות: 41-36, דגמים מסוימים מגיעים גם במידה 42.

כמה להוציא? ב-450 שקל ניתן לקנות נעלי סירה שטוחות במראה קלאסי ונקי.

נקודת האור

המגפיים והמגפונים. מבחר המגפיים והמגפונים הגדול מספק אופציות נאות לחובבות העקבים ולמי שמעדיפה שטוח, לחובבות סגנון נשי יותר ולמי שמעדיפה מראה מחוספס וקשוח. העונה יש בקאפל אוף הכול – ממגפי בוקרים נמוכים ועד מגפי ברך צמודים.

נקודת החושך

המחירים. תעשיית הנעליים מוצפת כעת בשלל אופציות, ורשתות גדולות מאפשרות רכישה של נעליים ומגפיים במחירים נוחים יחסית. בעוד נקודת החוזק של קאפל אוף היא הנעליים הייחודיות של המותג – שלא ניתן למצוא דומות להן בשום מקום, את הנעליים הקלאסיות יותר שהופיעו בקולקציה הנוכחית דווקא אפשר למצוא גם במחירים נמוכים יותר.

מחירים: 1,150-450 שקל.

להשיג בחנויות המותג, דיזנגוף 207, תל אביב; הלל 4, ירושלים; קניון G, כפר סבא.