שמונה שנים אחרי ש"פרויקט מסלול" הביאה למסכים בשורה של שילוב איכותי וממכר בין אופנה וריאליטי, מגיעה תוכנית חדשה שמנסה לגהץ את הקמטים שדבקו בז'אנר. הרי כבר שנים שהתיעוד הטלוויזיוני של עולם האופנה הוא לא קוטור ומלא בעיקר בתוכניות זולות, ממוחזרות ולא מעניינות.

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

"פאשן סטאר", הריאליטי של רשת NBC שעלה בארצות הברית באמצע חודש מרץ האחרון (וטרם הגיע לישראל), מוותרת מראש על הניסיון לעסוק בתפירה עילית, ומתמקדת בביגוד לצריכה מאסיבית עבור רשתות, והמתמודדים נשפטים מדי פרק לא בהכרח על סמך העיצובים שלהם, אלא בעיקר לפי מי מוכר יותר.

 

בסוף כל פרק נציגים משלוש רשתות הלבשה מובילות - מייסי'ז, סאקס פיפת אווניו ו־H&M - נותנים הצעות מחיר לבגדים שעיצבו המתמודדים, והבגדים הנבחרים משווקים בחנויות הרשת כבר למחרת באגפים מיוחדים. זה נשמע גימיקי, אבל זה עובד: במו עיניי ראיתי את המוצרים נחטפים מהפינות האלה.

 

אבל הגימיק האמיתי של התוכנית הוא שלישיית המנטורים שמדריכים את המתמודדים: ג'סיקה סימפסון (שלפני רגע ילדה בת ראשונה), ניקול ריצ'י השדופה ומעצב האופנה המנג'ס ג'ון וורווטוס. על כולם מנצחת דוגמנית העבר אל מקפירסון, חיקוי אוסטרלי דהוי של היידי קלום. ממש "The Voice" של מעצבי האופנה.

 

עכשיו זה הזמן לצחצח את שארית הפטריוטיות שנשארה לכם מיום העצמאות, כי מתברר שב"פאשן סטאר" יש נציגה עם שורשים ישראליים שכמובן מביאה לנו גאווה.

 

אורלי שני בת ה־26 התבלטה כבר מההתחלה כאחת המתמודדות המובילות, שאנשי סאקס רכשו כמעט את כל עיצוביה, כולל חצאית מיוחדת עם ריצ'רץ' שנקנתה על ידם ב־80 אלף דולר ואזלה בכל החנויות.

 

נכון למועד סגירת הגליון היא עדיין בתחרות, אחת מששת המתמודדים האחרונים שנשארו, כשסך כל הכסף שהרשתות השקיעו בבגדים שלה עומד על קרוב ל-300 אלף דולר. לא רע עבור בחורה שמציגה את עצמה בכלל כברמנית מניו יורק.

 

"אבא שלי הוא ישראלי", היא מתגאה במהלך שיחתנו. "הוא גדל בטבריה ועבר לארצות הברית אחרי הצבא. אמא שלי היא אמריקאית שגדלה בדרום קליפורניה ושם גם אני גדלתי. החינוך שלי הוא אמריקאי, אבל בחופשות הקיץ היינו נוסעים הרבה לבקר את המשפחה של אבי בישראל ולמדתי שם לא מעט עברית.

 

"לצערי אני לא זוכרת הרבה היום. חבל, הלוואי שהייתי יכולה לדבר עברית שוטף. כל פעם שאני שומעת מישהו מדבר עברית אני מחייכת. הצליל של השפה משמח אותי".

 

שני מעולם לא למדה אופנה, אבל תמיד נמשכה לעולם העיצוב. מאז שהיא זוכרת את עצמה היא קראה מגזינים ותפרה לעצמה בגדים. כשהתבגרה לקחה קורסים בתחום והשיקה את קו האופנה הראשון שלה, "אורלי קוטור" (כן, אמיתי), בשנים האחרונות היא מנסה לקדם את הליין החדש שלה, "Tuc + Wes", וחולמת להפוך אותו לאימפריה עולמית. עד שזה יקרה היא מברמנת.

 

"זה נכון שלא למדתי אופנה", היא אומרת. "גדלתי בסביבת המשפחה של אמא שלי, חבורה יצירתית להפליא, כך שזה גם בדם שלי. עיצוב הוא חלק מהחיים שלי מאז שהייתי ילדה קטנה. אמא שלי נתנה לי לעצב בגדים לאירועים חשובים ואז היא תפרה אותם בשבילי. לבת מצווה שלי עיצבתי שמלת נסיכה בצבע בייבי בלו. לא שפויה".

 

התוכנית עוזרת לך להגשים את הייעוד?

"לגמרי. 'פאשן סטאר' נתנה לי את כל מה שאני חותרת אליו. אני מנסה לבנות את 'Tuc + Wes' כבר שנים, והתוכנית הופכת את החלומות שלי למציאות. יש לי הזדמנות להגיע לאנשים בצורה שלא הייתי יכולה להגיע בחיים. אנשים רואים את התוכנית הזו בכל העולם ומזדהים איתי ועם המאבק שלי, וגם נחשפים לבגדים שלי. זה מדהים".

 

ואז הם הולכים וקונים אותם בחנויות בכמויות מסחריות.

"אלוהים, הלוואי וזה היה הופך אותי למעצבת אופנה במשרה מלאה! נכון להיום אני עדיין צריכה לעבוד כברמנית כדי לשלם את החשבונות. זה לוקח זמן לעשות מספיק כסף מהעסק מבלי להשקיע את כל הרווחים בחזרה. אני לא שם עדיין. כל דולר שאני עושה חוזר לתוך המותג שלי כדי לפתח אותו".

 

בינתיים נראה שהמותג מתפתח בצורה נאה. חוץ מהמכירות בחנויות, המגובים בשלטים הנושאים את פרצופה (חשיפה נחמדה בהתחשב בכמות האנשים שעוברים בסניף ממוצע של H&M או מייסי'ס ביום אחד), אורלי גם זוכה לתגובות טובות ברחוב, מוזמנת לאירועים נוצצים ומתחילה להגיח במדורי הרכילות.

 

"אני אוהבת לחיות פה בעיר", היא מספרת. "בכלל עברתי לניו יורק בשביל בחור! זה מגוחך, אבל אמיתי. ידעתי שאוכל לפתח את קו האופנה שלי פה, הוא היה פה, אז אמרתי 'למה לא?'. בסוף התחתנתי איתו, אז הכל הסתדר".

 

איך הגעת לתוכנית? לא יותר שווה לנסות את "פרויקט מסלול"?

"שמעתי על התוכנית הזו ממארחת שעובדת איתי. התחלתי את תהליך האודישן ואחרי כמה חודשים נבחרתי. אני מעריצה גדולה של 'פרויקט מסלול', אבל אין לי את היכולות הטכניות להוציא לפועל את העיצובים. בגלל שבעיקרון לימדתי את עצמי אופנה, תמיד שכרתי תופרים כדי לעזור לעיצובים שלי לקום לתחייה. המתמודדים ב'פרויקט מסלול' צריכים לעשות את הכל בעצמם, וזה מצב שבו המחסור שלי בהשכלה היווה מכשול.

 

"עם זאת, אני חושבת שזה שלא הלכתי לבית ספר לאופנה אפשר לצורת המחשבה האישית שלי לפרוח. העיצובים שלי לא תמיד מושלמים, אבל לפחות הם מקוריים שלי".

 

איך זה לעבוד עם ג'סיקה סימפסון, אל מקפירסון וניקול ריצ'י על בסיס יומי?

"היה תענוג לעבוד עם כולם בתוכנית. זה מוזר כמה מהר אתה שוכח שהם מי שהם. תוך כמה פרקים התרגלתי כבר לראות אותם כל יום, ואז הם פשוט היו ג'סיקה, ניקול, אל. זה ביזארי. למעשה, אם לא היתה לי את התוכנית שמשודרת כל שבוע כהוכחה, הייתי בטוחה שזה היה חלום".

 

לפי מה שנראה על המסך, יש תחושה שג'סיקה סימפסון פיתחה קשר חם במיוחד עם אורלי.

 

"ג'סיקה סימפסון היא אחד האנשים החמים והאמיתיים ביותר שאי פעם פגשתי", מספרת שני. "זה די מדהים בהתחשב בכך שהיא כל כך מפורסמת. היא חמה ופתוחה בצורה לא שגרתית, והיא יודעת להיות מטופשת ולצחוק על עצמה בצורה שגורמת לך מיד להרגיש בנוח. אני באמת לא יכולה להגיד מספיק דברים נפלאים על האשה הזאת. היא תהיה אמא מדהימה".

 

היה לך ריב בתוכנית עם מתמודד אחר בשם אוסקר. זה היה אמיתי או מבוים?

"בשום פנים ואופן לא מבוים. באמת שלא אהבתי את אוסקר. הוא היה אכזרי ומרושע רק בגלל שמצלמים והיה לי קשה לראות ולא לעשות משהו לגבי זה. זה קרה לגמרי בטבעיות. בשלב מסוים אתה שוכח שהמצלמות שם ופשוט חי".

 

אחד הדברים שהקניינים אוהבים בבגדים שלך זה היכולת שלהם להשתנות ולהפוך לפריטים אחרים. מאיפה את מקבלת השראה לעיצובים?

"אני תמיד שואבת השראה לבגדים שלי מבגדים אחרים. אני לובשת משהו וזה נותן לי השראה. המוח שלי מלא ברעיונות, שזה נהדר, אבל אני צריכה את המשמעת כדי לגבש את הכל למראה אחיד. זה כישרון שלמדתי בתוכנית ושאני מנסה ליישם עכשיו עם האוסף החדש שלי".

 

את מי את חולמת להלביש על השטיח האדום?

"חוץ מהמנטורים שלי בתוכנית, לא היה לי הכבוד לעבוד עדיין עם סלבז. לקוחות החלומות שלי הן מילה קוניס, בלייק לייבלי, אמה סטון, ג'ניפר אניסטון וג'סיקה אלבה. בנות שמשדרות משהו רגוע, סקסי ולא זוהר מדי. בקיצור, בנות שהייתי רוצה לשתות איתן בירה".

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

עוד בפנאי פלוס: