>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

אשת הברזל

הקולקציה העירונית בהשראת מריל סטריפ חביבה, אבל לשחקנית הגדולה בדורנו מגיע יותר

 

המעצב: פיטר ינסן. המוזה: מריל סטריפ.

 

המראה: לוק עירוני מתוחכם.

 

פיטר ינסן, מעצב דני שגר בלונדון, הצליח להפוך את אהבתו העזה למריל סטריפ לקולקציה הנושאת את שמה.

 

סטריפ - שלתקופה מסוימת כולנו התלבשנו כמוה ב"זיכרונות מאפריקה", וניסינו להבין למה מכנסי פשתן אינם שימושיים בחלק זה של העולם - היא הכוכבת של קולקציית הריזורט 2012 של המעצב, המאופיינת בגוני ורוד, סגול ואפור ובמראה עירוני. ההשראה לקולקציה "מריל" היא דמותה של סטריפ בסרטים "קרמר נגד קרמר" ו"מנהטן" של וודי אלן.

 

זו סטריפ עירונית יותר, עם שיער בלונדיני ארוך (מה שמכונה Ash blond), עם פסוקת במרכז או חצי קוקו, והבגדים הם האמריקנה העירונית בהתגלמותה: מכנסי עיפרון עם פס מגוהץ, מעיל קאמל בקווים ישרים, מעילי טרנץ' ושמלות עקרת בית מתוקות.

 

זו אינה קולקציה מדהימה, קצת בייסיק ומיושנת, וסטריפ לגמרי ראויה לטובה ממנה. בזכות כישורי המשחק שלה, כן? כי על השטיח האדום היא לא הברקה גדולה. אנחנו סולחים לה.

 

אמריקנה עירונית. פיטר ינסן (צילום: gettyimages)
אמריקנה עירונית. פיטר ינסן (צילום: gettyimages)

 

להקת כוורת

ז'אן פול גוטייה ארגן מחווה לאיימי וויינהאוס המנוחה. אבא שלה לא התפעל

 

המעצב: ז'אן פול גוטייה. המוזה: איימי וויינהאוס ז"ל.

 

המראה: מחוכים, שיער גבוה ואייליינר שחור.

 

תצוגת קיץ 2012 של ז'אן פול גוטייה לא הותירה מקום לדמיון: דוגמניות טופפו על המסלול לצלילי הקול הכל כך מזוהה של איימי וויינהאוס המנוחה (שנפטרה כחצי שנה לפני כן), את ראשן עיטרה כוורת, התסרוקת המפורסמת של הזמרת, והבגדים כולם רפררו לסטייל שנות ה־50 שהיה אהוב על וויינהאוס. חלק מהדוגמניות אפילו עישנו כשפסעו על המסלול.

 

חצאיות עיפרון דקיקות ומחוכים כיכבו ונתנו את הטון בקולקציה, כמו גם שמלות מקסי עשירות עם מחוכים צמודים, וחולצת פולו לבנה כמחווה לליין הבגדים שעיצבה וויינהאוס למעצב הספורטיבי פרד פרי.

 

חבל שמשפחתה של וויינהאוס לא אהבה את המחווה, בלשון המעטה. מיטש, אביה של וויינהאוס, הביע תרעומת על כך שמשתמשים בזכר בתו כדי למכור בגדים, מבלי להציע לתרום חלק מההכנסות לקרן לזיכרה, ואמר: "המשפחה הצטערה לראות את התמונות האלה. אנחנו מציינים השבוע שישה חודשים למותה של איימי ועדיין מתאבלים עליה".

 

גוטייה לא התנצל, וענה: "היא היתה אייקון סטייל. הדרך בה שילבה פריטים יחד היתה מרגשת". הקולקציה קיבלה ביקורת טובה באתר Style.com, בה נכתב שגוטייה הצליח ליצור מהשילוב המוזר שני דברים: גם פריטים יפים ואיכותיים, וגם ברכת שלום צבעונית לאיימי וויינהאוס.

 

יפה ואיכותי. ז'אן פול גוטייה (צילום: gettyimages)
יפה ואיכותי. ז'אן פול גוטייה (צילום: gettyimages)

 

אייטיז שיק

בגדים כמו אלה שנתפרו בהשראת אנני לנוקס לא ראינו מאז שסגרו את הפינגווין

 

המעצבים: דולצ'ה וגבאנה. המוזה: אנני לנוקס.

 

המראה: חליפות גבריות ואייטיז סטייל.

 

"זה התחיל בגלל שלא היה לי כסף לבגדים, אז לבשתי יד שנייה", הסבירה לנוקס הסקוטית, חצי מצמד האייטיז יוריתמיקס שידועה גם כפילנתרופית ופעילה פוליטית, את חיבתה לחליפות גבריות צרות בשנות ה־80 המוקדמות. "לבשתי חליפות כדי להראות שאני שווה לגברים, לא בגלל שאני רוצה להיות גבר".

 

לנוקס, שסגנונה הייחודי איבד מעט מעוקצו עם השנים, הופתעה לגלות שתמונותיה מככבות על לוח ההשראה לקולקציית סתיו־חורף 2011 של צמד האיטלקים.

 

הקולקציה כוללת מכנסי פנסים שחורים, חולצות גבריות, עניבות רחבות, מעילים גדולים, שיער מזדקר, בלייזרים מחויטים - לפעמים עם נצנצים, כובעי בולר, חליפות קטיפה, פרוות, משקפיים שחורים א־לה האחים בלוז, טייטס שחור עם כוכבים לבנים וסטייל שלא נצפה במקומותינו מאז שסגרו את הפינגווין.

 

לנוקס, שבתה הצעירה טלי כבר הפכה לדוגמנית, יצרה יחסים קרובים עם צמד המעצבים, עד כדי כך שבתצוגת הגברים שלהם באביב־קיץ 2011 היא ישבה על הבמה, ניגנה בפסנתר ושרה. מוזה עד הסוף.

 

בחזרה לאייטיז. דולצ'ה וגבאנה (צילום: gettyimages)
בחזרה לאייטיז. דולצ'ה וגבאנה (צילום: gettyimages)

 

כמו נסיכה

ליין שמלות הכלה של מוניק לולייה הפך ללהיט, כי מי לא רוצה להיראות כמו גרייס קלי ביום חתונתה?

 

המעצבת: מוניק לולייה. המוזה: גרייס קלי ביום נישואיה.

 

המראה: להתחתן כמו נסיכה עם סטייל.

 

חתונת השנה של הנסיכה קייט מידלטון, AKA הדוכסית מקיימברידג', הזכירה לכולנו ששמלות כלה עם שרוולים ארוכים זה הכי בסטייל. אבל מי שהיתה הנסיכה האוריגינלית שעשתה זאת היא גרייס קלי, הנסיכה גרייס ממונקו. אומנם השנה הפכה קלי להשראה לשמלות רבות, בעיקר בגלל הדמיון לשמלה של מידלטון, אבל כבר ב־2008 יצרה המעצבת החביבה על סלבז בהוליווד, מוניק לולייה, קולקציות שמלות בהשראת גרייס קלי.

 

קלי היתה מוזה למעצבים רבים, שתרמו את כל רווחיהן לקרן של הנסיכה העוזרת לילדים במצוקה. חברת מונבלאן עיצבה תכשיטים בהשראתה, והנסיכה גם שימשה השראה לתיק "קלי" המבוקש של הרמס, אחד הנמכרים ביותר של המותג.

 

גם ליין הכלות של לולייה הפך ללהיט ענק, כי מי לא רוצה להיראות כמו גרייס קלי ביום חתונתה? אפילו מאיה בוסקילה העתיקה את שמלתה אחד לאחד.

 

הקולקציה כוללת הרבה שמלות סטרפלס בגוני לבן, ורדרד ופנינה, יהלומים, מעט נוצות וכמובן המון תחרה לבנה, גזרות הנעות בין הניו לוק של שנות ה־50 לשמלות צמודות, ובעיקר להינומות ארוכות שלפעמים מגיעות עד הרצפה.

 

"רציתי לבטא את האיכות המלכותית של קלי וגם לחזור לתקופה מסורתית יותר, בה התגלמו מותרות בצורה מעודנת", אמרה לולייה, והצליחה למכור שמלה מהקולקציה לניקול ריצ'י. וריצ'י אכן נראתה כמו נסיכה ביום חתונתה, למרות שאין דבר רחוק יותר מגרייס קלי מאשר הפרחה ההוליוודית הקטנה. טוב, מאיה בוסקילה.

 

ליין מלכותי. מוניק לולייה (צילום: gettyimages)
ליין מלכותי. מוניק לולייה (צילום: gettyimages)

 

הנשיות החדשה

הקולקציה בהשראת מרלן דיטריך וקתרין הפבורן שואלת את הלוק הדו־מיני שלהן

 

המעצב: פיטר סום. המוזות: מרלן דיטריך וקתרין הפבורן.

 

המראה: שילוב של נשיות בוטחת וגבריות מעודנת.

 

"רציתי ליצור תחושה של כוח ויופי - הקולקציה הזו עוסקת בקווים חזקים ובסילואטה מחויטת" אמר סום על קולקציית סתיו 2012 שלו. הפבורן ודיטריך היו שתי כוכבות שנודעו בחיבתן ללבוש גברי.

 

הפבורן לבשה שמלות רק על המסך, ובכל פעם שלא הצטלמה תקעה את כלונסאותיה במכנסיים מחויטים. דיטריך עצמה היתה מפורסמת כדו־מינית בתקופה בה זה עוד לא נחשב היפסטרי, ונראתה מדהים בשמלות ובחליפות גבריות.

 

על המסלול של המעצב האמריקאי ממוצא סיני צעדו דוגמניות לבושות בגדים מבדים קשיחים, מפוסלים וכמעט ארכיטקטוניים, בעלי נפח ומוזרות. הקולקציה המינימליסטית מתאפיינת גם בשימוש בפרוות, משחקי שקיפויות (שמתייחסים גם כן ליחס של הוליווד למיניות של כוכביה בשנות ה־40), משחקי אורכים, צבעים ובדים.

 

כמו כן מאפיינות את הקולקציה הכתפיים הרחבות מדי בבגדי הנשים מצד אחד, ותוספות בד הפפלום מצד שני - שילוב מוצלח של נשיות וגבריות. ב"ווג" נכתב שזהו המראה המושלם לקתרין הפבורן ומרלן דיטריך בנות ימינו.

 

שילוב מוצלח של נשיות וגבריות. פיטר סום (צילום: gettyimages)
שילוב מוצלח של נשיות וגבריות. פיטר סום (צילום: gettyimages)

 

ממבו איטליאנו

כמו סופיה לורן ואנה מניאני, קולקציית האביב של דולצ'ה וגבאנה משדרת חושניות שזופת שמש

 

המעצבים: דולצ'ה וגבאנה. המוזות: סופיה לורן ואנה מניאני.

 

המראה: עקרת בית מסיציליה שיודעת לעשות חיים.

 

תצוגת אביב 2012 (הליין המוכן ללבישה, לא הקוטור) של דולצ'ה וגבאנה נפתחה לצלילי השיר "ממבו איטליאנו", ועל המסלול עלו דוגמניות לבושות שמלות קייציות בגזרות של שנות ה־50 ובגדי ים עם מחוכים מעוטרי הדפסים מהעולם של ערוץ האוכל: בצלים, פלפלוני צ'ילי חריפים, זוקיני, עגבניות וחצילים.

 

לכבוד הקיץ החליטו שני המעצבים האיטלקים לחלוק כבוד לנשים הגדולות של הקולנוע האיטלקי: סופיה לורן ואנה מניאני, שתי יפהפיות (אחת יפהפייה שנחשבה לסמל סקס והשנייה יפה בצורה אלמודוברית ונחשבה לשחקנית האיטלקייה הטובה בדורה) שמייצגות את האשה האיטלקית: כוכבת גם כשהיא במטבח, משדרת נשיות וחושניות שזופת שמש, מיניות מתפרצת וזוהר.

 

הקולקציה, מחווה לסילואטה הנשית של שנות ה־50, כללה הרבה תחרה בתלת ממד לשעות הערב, את אותה תחרה שבסיציליה נהוג להניח על הספות או לשלב במטפחות הראש, מחוכים מחטבים, חזיות שפיציות, חצאיות עיפרון, טופים קצרים חושפי בטן, מכנסונים קצרים עם כיווצים, מותן מודגשת ושמחה אמיתית.

 

את הקמפיין הובילה מוניקה בלוצ'י, שחקנית איטלקייה אחרת שהתפרסמה בזכות יופייה ("מלנה"), בקמפיין שכולו מחווה לפמיליה הסיציליאנית המורחבת.

 

נשיות וחושניות. דולצ'ה וגבאנה (צילום: gettyimages)
נשיות וחושניות. דולצ'ה וגבאנה (צילום: gettyimages)

 

ציפור נדירה

לא רק "מד מן" העניקה השראה לקולקציות באווירת סיקסטיז, גם טיפי הדרן ב"הציפורים" של היצ'קוק

 

המעצב: מייקל קורס. המוזה: טיפי הדרן ב"הציפורים" של היצ'קוק.

 

המראה: חליפות חצאית נשיות, פרוות והרבה ירוק.

 

תצוגת סתיו 2008 של מייקל קורס (כן, ההוא מ"פרויקט מסלול") התרחשה במקביל לעליית הטרנד של אופנת שנות ה־60 בהשראת "מד מן". אבל קורס שאב את המוזה שלו דווקא מהלבוש בסרט האימה המפורסם של אלפרד היצ'קוק מ־1963, "הציפורים", ובמיוחד מהכוכבת שלו, טיפי הדרן.

 

הדרן, מעין נעמי ווטס של תקופתה (ואמה של מלאני גריפית), היתה הבלונדינית הקרירה הרגילה של היצ'קוק, וההנחיות שנתן הבמאי למעצבת התלבושות בסרט היו "שתלבש ירוק בסצנה האחרונה, ובעיקר כחול וירוק".

 

הדרן מככבת בסרט בחליפות חצאית, מעילי פרווה גדולים וז'קטים בגזרה שאנלית (Box jacket), והתצוגה של קורס חגגה את הסגנון הזה בעושר של צבעי ירוק, סגול וחום, בדים מבריקים, פרוות, סוודרים קטנים מקשמיר, מעילי קאמל, חצאיות מידי ובאורך ברך, בסילואטה צרה עם מותן מודגשת וז'קט מעל.

 

הדרן, כמו כל הכוכבות של היצ'קוק, היתה סמל לאלגנטיות פרקטית, וקורס הצליח לסגנן אותה בשלמות בקולקציה זו. אך לרוע המזל, הקולקציה זכתה לביקורות פושרות ונכתב עליה כי היא "נראית יותר מדי כמו תחפושת".

 

אלגנטיות פרקטית. מייקל קורס (צילום: gettyimages)
אלגנטיות פרקטית. מייקל קורס (צילום: gettyimages)

_____________________________________________________________________________________________________________

 

עוד בפנאי פלוס: