>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
כמו בחיל האוויר, גם בעולם הדוגמנות העובדה שאת דור המשך להורים שעסקו בתחום, או לפחות היו מפורסמים, מזכה אותך מיד ביתרון יחסי על פני בחורות אחרות. קחו לדוגמה את קאיה ג'ורדן גרבר בת ה-10, בתה של דוגמנית העבר סינדי קרופורד, 45. קרוב ל-20 שנה חלפו מאז כיכבה האם האמזונה בקמפיין לבית האופנה האיטלקי ג'יאני ורסאצ'ה, והנה השבוע התפרסמו תמונות ראשונות של בתה בקמפיין למותג ורסאצ'ה יאנג, קו הילדים של בית האופנה ורסאצ'ה, הפונה למיני פאשניסטות בגילים 13-0. הקמפיין, אגב, צולם על ידי הצמד המצליח מרט אלאס ומרקוס פיג'וט, שעבדו לא פעם גם עם מאמא קרופורד.
"אני מאוד נרגשת שקאיה בחרה להיות חלק מקמפיין יאנג ורסאצ'ה", אמרה האם הגאה בהודעה לעיתונות. "יש לי הרבה זכרונות טובים מן הזמנים עם ג'יאני ודונטלה (האחים לבית ורסאצ'ה, א"י). זו חוויה פנטסטית להיות על סט הצילומים עם בתי ולצפות בה מול המצלמה. אני מאוד גאה בה". גם דונטלה ורסאצ'ה, המעצבת הראשית של בית האופנה, לוקחת חלק בהתרגשות המשפחתית: "בדומה לאמה סינדי, קאיה זכתה למתנה מיוחדת: המצלמה מאוד מאוד אוהבת אותה", אמרה. "נוכחותה של סינדי על סט הצילומים החזירה אותי לכל אותם צילומים מדהימים שעשינו בעבר עם הצלם ריצ'רד אבדון. זו היתה זכות להביט בקאיה הולכת בדרכה של אמה".
תווי פניה המוארכים ושיערה הברונטי והשופע של קאיה מזכירים להפליא את האם המגוננת, ועל אף שלא כולם יסכימו שמדובר בילדה הכי יפה בגן, עושה רושם שהילדה מבשלת קריירה לוהטת במיוחד. אבל מעבר לקמפיין עצמו, קרופורד ג'וניור משמשת כפנים החדשות של מגמה חדשה המסתמנת בימים אלה בעולם האופנה: ילדות-דוגמניות שהן בנות של מפורסמים שמכירים היטב את עדשת המצלמה.
לאחרונה נחשפו גם תמונות קמפיין קיץ 2012 לבגדי הילדים של המעצב הבריטי פול סמית בכיכובה של אנאיס גלאגר, בתם בת ה-11 של נואל גלאגר מלהקת אואזיס ואשתו לשעבר, מעצבת הפנים מג מתיוס; וכן תמונותיה של סלה מארלי, בתם של המוזיקאים לורן היל ורוהן מארלי (בנו של בוב מארלי), שפצחה לאחרונה בקריירת דוגמנות כשהצטלמה להפקת אופנה בגיליון אפריל האחרון של המגזין Teen Vogue.
לאחר שבשנה האחרונה גברו הקולות הזועמים על שימוש בדוגמניות ושחקניות צעירות לצילומי אופנת נשים - החל מההפקה השערורייתית של קארין רויטפלד בווג הצרפתי, בה כיכבו ילדות בנות 10 בתנוחות פרובוקטיביות, ועד אל פנינג בת ה-13 בקמפיין הסתיו של מארק ג'ייקובס – מגמת "הבנות של" ממשיכה לדהור על אדי הבאז ההוא, הפעם בהבדל אחד משמעותי - כולן מדגמנות עבור מותגים או מגזינים לבנות גילן.
הקלישאה על הצורך של ידוענים להסתיר את ילדיהם מעיני התקשורת מעולם לא היתה מופרכת יותר, כשהטיעון הנפוץ ביותר במקרים אלו הוא: "הילדה רצתה". כך, למשל, במקרה של אנאיס גלאגר, שגדלה חשופה לאור הזרקורים שכוון על הוריה, שנפרדו בשנת 2001 לאחר ארבע שנות זוגיות בלבד. הראשונה לחשוף את הצילומים היתה לא אחרת ממג מתיוס, אמה של אנאיס, שצייצה בטוויטר שלה: "לא יכולתי לעמוד בפיתוי", ושחררה תמונה ראשונה של בתה מתוך הקמפיין שצילם מריו טסטינו.
זהו לא הקמפיין הראשון של גלאגר הבת, שלפני כשנתיים הצטלמה לסרטון הווידאו שקידם את קו הילדים של סמית ובימים אלו הוחתמה בסוכנות הדוגמנות החשובה Select Models. בתמונות ראשונות שנחשפו מתוך הקמפיין החדש לקו הילדים של סמית, מופיעה גלאגר בחולצת כותנה לבנה עם שרוולי שלושת רבעי ומכנסי ג'ינס אופנתיים. האם מדובר במקרה של אם פושרית, או בילדה שרוצה להיות קייט מוס כשתהיה גדולה? ימים יגידו.
מי שכן הכריזה על עצמה לאחרונה כדוגמנית למרות התנגדות הוריה, היא סלה מארלי בת ה-12. בראיון שליווה את הצילומים שלה במגזין Teen Vogue היא מספרת שכל רעיון הדוגמנות נולד במקרה. "הייתי במלון עם אבא שלי, וצחקנו אחד עם השני, עד שאמרתי לו 'או דאדי, אני רוצה להיות דוגמנית. אני לא יודעת - להצטלם זה פשוט כיף". נכון להיום, היא לא מתכננת להצטרף לעסקי המוזיקה של הוריה. "כולם אומרים לי שאני צריכה ללכת בעקבות ההורים שלי", אמרה בראיון. "אבל זה מאוד מלחיץ אותי. אני לא באמת יכולה להרוס את השם המשפחתי שלנו".