>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

1. כי צריך מזל כדי להיוולד לחבר להקת הביטלס סר פול מקרטני והצלמת לינדה מקרטני, שהיתה פעילה במאבק לזכויות בעלי החיים והלכה לעולמה בטרם עת לאחר מאבק ממושך בסרטן השד. את המאבק שניהלה ממשיכה בתה לנהל עד היום.

 

2. כי כבר בגיל 13 היא תפרה לעצמה את הז'קט הראשון במכונת תפירה ביתית.

 

3. ושלוש שנים מאוחר יותר התמחתה בבית האופנה של כריסטיאן לקרואה בפריז.

 

4. כי מי שעזר לה לפתח את כתב ידה היה אדוארד סקסטון, החייט הצמוד של אביה מרחוב החייטים המפורסם סביל רואו בלונדון.

 

5. ובכלל, קשרים מעולם לא חסרו למקרטני. את קולקציית הגמר שהציגה בסנטרל סיינט מרטינ'ס ב-1995, למשל, דגמנו בחינם חברותיה הקרובות נעמי קמפבל, יסמין לה בון וקייט מוס – סופר מודלס שלא מתעוררות עבור פחות מכמה עשרות אלפי דולרים ליום עבודה.

 

6. כי בזמן שהן טופפו על המסלול בשמונת הדגמים של מקרטני, ברקע התנגן השיר שאביה כתב במיוחד לתצוגה: Stella May Day.

 

 

 

 

7. כל זה הספיק לניו יורק טיימס, לדיילי טלגרף, לטיימס הבריטי, לגרדיאן ולכל עיתון, צהובון ועלון ברחבי הממלכה להקצות למקרטני את העמוד הראשון ביום שלאחר התצוגה.

 

8. ואחרי ההד התקשורתי הגיעו גם ההזמנות מהבוטיק הלונדוני החשוב בראונס ומבתי הכלבו הגדולים בארצות הברית: ברגדורף גודמן ונימן מרקוס.

 

9. כי למרות הקשרים והמזל בחיים, סטלה לא הפכה לעוד ילדת תפנוקים. היא מעצבת עם אג'נדה, שחרטה על דגלה מתחילת הקריירה שלה את ההימנעות משימוש בעורות מן החי ואת התפישה האקולוגית.

 

10. כי בנוסף, היא תומכת בארגון זכויות החיות הרדיקלי Peta, זה שסימן את עורכת הווג האמריקאי אנה ווינטור כאויב החיות מספר 1 בעולם.

 

11. כי היא מוכיחה שגם ללא עורות ופרוות אפשר לייצר סטייל מושלם.

 

12. ועוד היא מוכיחה: שניתן לייצר קו נעליים ומגפיים מעורר התפעלות גם מתחליפי עור.

 

 

מדונה בשמלה של סטלה מקרטני. לובשת את עיצוביה באופן קבוע (צלום: gettyimages)
מדונה בשמלה של סטלה מקרטני. לובשת את עיצוביה באופן קבוע (צלום: gettyimages)

 

 

13. כי מאחוריה עומד עדר סלבריטאיות כמו ריהאנה, ליב טיילור ונטליה וודיאנובה, שלובשות את עיצוביה באופן קבוע.

 

14. ואליהן ניתן להוסיף את החברות הקרובות קייט מוס, גווינת פאלטרו ומדונה.

 

15. כי לאחרונה ברשימת החברות שלעיל היא אף עיצבה את שמלת החתונה עם גיא ריצ'י בשנת 2000.

 

16. כי היא ממשיכה להתאמץ ולהוכיח, בעיקר לעצמה, כי הצלחתה לא תלויה רק בחוג חברים נוצץ.

 

17. כי היא לא נכנעת לצד האפל שגורר אליו רבים מהמעצבים, ולצד ההצלחה הגדולה והעבודה התובענית היא מצליחה לקיים חיי משפחה עם הבעל התומך, המו"ל הבריטי אלסדייר וויליס, וארבעת ילדיהם (לא פחות).

 

18. ומצליחה לעמוד גם מול הדרישות התובעניות של תעשיית האופנה לגבי מידות הגוף. בראיון שהעניקה בשבוע שעבר ל-The National מאבו-דאבי אמרה: "למזלי התעשייה לא הפכה אותי לנוירוטית לגבי המראה שלי, אולי מעט לגבי המשקל. אני מקווה שהבגדים שלי מייצגים את התפישה הזו".

 

 

קולקציית אביב-קיץ 2012. חוש מיוחד לחיבורי צבעים (צילום: gettyimages)
קולקציית אביב-קיץ 2012. חוש מיוחד לחיבורי צבעים (צילום: gettyimages)

 

 

19. בין לבין, היא מקפידה לכבד את מורשת האופנה הבריטית, ובבוקר פתיחת התערוכה לזכרו של חברה הקרוב אלכסנדר מקווין במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, היא נאמה על פועלו בפני התקשורת הבינלאומית.

 

20. ומאוחר יותר אותו ערב, היא פגשה את השחקנית בלייק לייבלי, והחתימה אותה על המקום כפרזנטורית. או במילים של מקרטני: "שגרירת המותג".

 

21. כי בשנת 1997 היא נכנסה למגפיו העמוקים של קרל לגרפלד בקלואה, כשהתמנתה לתפקיד המנהלת הקריאטיבית של המותג – תפקיד אותו מילאה בהצלחה במשך ארבע שנים.

 

22. כי היא לא נתנה לציניות של לגרפלד לעמוד בדרכה. באחד הראיונות שנתן לאחר מינויה אמר: "קלואה היו צריכים לקחת שם גדול. הם לקחו, אבל במוזיקה, לא באופנה. בואו נקווה שהיא מוכשרת כמו אביה".

 

23. כמובן שזה לא הפריע למכירות של קלואה לזנק במאות אחוזים.

 

24. זה גם לא הפריע למקרטני להצטרף ב-2001 לתאגיד המותרות PPR של פרנסואה פינו, ולהשיק מאז 19 חנויות מותג וחנות בתוך חנות בערים מרכזיות בעולם כמו ניו יורק, לונדון, פריז, לוס אנג'לס והונג קונג. כל אלה, לצד מאות נקודות מכירה נוספות ברחבי העולם, וגם בישראל.

 

 

השקת הקולקציה של סטלה מקרטני לטארגט. ההמונים מסתערים (צלום: gettyimages)
השקת הקולקציה של סטלה מקרטני לטארגט. ההמונים מסתערים (צלום: gettyimages)

 

 

25. כי היא לא בוחלת בשיתופי פעולה עם רשתות עממיות, ושם היא עושה את הכסף הגדול: השת"פ עם ענקיות האופנה H&M (בשנת 2005) וטארגט (בשנת 2007).

 

26. ויש גם שיתוף פעולה שהפך למוסד – עם אדידס כמובן – שנמשך כבר 13 עונות ומתפתח מעונה לעונה, עם קבוצות ביגוד הפונות לפעילויות ספורטיביות שונות כריצה, יוגה, שחייה (בקיץ) וגם סנובורד.

 

27. כי הקולקציה היפה ביותר היתה קבוצת הטניס שעיצבה למותג ב-2007. כמה לבן, ככה יפה.

 

28. כי אפילו קולקציית התיקים הדי סתמית שעיצבה למותג התיקים LeSportsac ב-2008, הפכה לסיפור הצלחה מטורף ביפן.

 

 

הקולקציה של סטלה מקרטני לאדידס. שיתוף פעולה שנמשך כבר 13 עונות
הקולקציה של סטלה מקרטני לאדידס. שיתוף פעולה שנמשך כבר 13 עונות

 

 

29. אבל שיתוף הפעולה הכי מסקרן שלה היה קולקציית בגדי הילדים לגאפ, שהוכיחה כי למקרטני חוש מיוחד לשילובי צבעים, ויכולת גם להתחבר לצד ילדותי קסום.

 

30. כי במקביל לכל אלה, היא פועלת בעשור האחרון כמעצבת עצמאית עם סגנון ייחודי, המשחררת פריטים איקוניים שמיקמו אותה כאחת המעצבות הבולטות בעולם האופנה.

 

31. כי היא מבינה היטב את גוף האישה, אבל מצליחה לתרגם את הידע הזה דווקא לסגנון אורבני שיושב על קו התפר בין הגרדרובה הנשית לגברית.

 

32. כי אפילו סתם טוניקה לבנה מקולקציית אביב-קיץ 2007, הפכה תחת ידיה לפרשנות נשית מבריקה לחולצה גברית.

 

 

קולקציית אביב-קיץ 2007. חליפת הטוקסידו הפכה לסימן ההיכר של המעצבת (צלום: gettyimages)
קולקציית אביב-קיץ 2007. חליפת הטוקסידו הפכה לסימן ההיכר של המעצבת (צלום: gettyimages)

 

 

33. כי באותה עונה היא גם הצליחה להפוך את חליפת הטוקסידו השחורה שיצרה לסימן ההיכר שלה.

 

34. כי הסריגים הגדולים שיצרה בקולקציית סתיו-חורף 2007-2008 זכו לשלל חיקויים ברשתות האופנה.

 

35. והיתה גם את שמלת התפוז הבלתי נשכחת מקיץ 2011, שכיכבה גם במודעות הקמפיין וגרמה לנו לתשוקה בלתי פוסקת לפירות הדר.

 

36. כי היא מצאה את הנוסחה המושלמת כשהחלה מתבלת את סגנון הקז'ואל שלה בקולקציית שמלות ערב שהיא מייצרת בעיקר עבור השטיח האדום.

 

 

קולקציית סתיו-חורף 2007-2008. הסריגים הגדולים זכו לשלל חיקויים (צלום: gettyimages)
קולקציית סתיו-חורף 2007-2008. הסריגים הגדולים זכו לשלל חיקויים (צלום: gettyimages)

 

 

37. בגלל ששמלת הסאטן הלבנה שעיצבה לאנני לנוקס עבור טקס האוסקר שהתקיים בשנת 2004 הצליחה להציג פן נשי וחדש באישיותה של הזמרת האנדרוגינית.

 

38. כי היא לא נכנעת לביקורות שנאמרות עליה. למשל, שהיא לא מספיק יצירתית ואדג'ית, או שאת ההצלחה שלה אפשר לזקוף בעיקר לאביה ולכסף הרב שלו.

 

39. כי הרבה לפני כולם, מקרטני לא חששה ליישר קו עם טכנולוגיה מתקדמת והשיקה חנות מקוונת ואפליקציה ל- iPad.

 

40. וכי בסופו של דבר, היא קורעת את התחת. באחד הראיונות שהעניקה סיפרה: "אני יוצאת לפגישות עבודה בשמונה בבוקר ומסיימת את היום בתשע בערב. זה נשמע פתטי, אבל אין לי אפילו זמן לצאת לשופינג".