השבוע פרסם הווג הבריטי את הידיעה המרגשת על פיה קייט מוס משתפת פעולה עם חברת האיפור Rimmel London ומעצבת עבורה ליין. העניין הוא שהשנה חלף בדיוק עשור מאז שהחברה אימצה את מוס כפרזנטורית, והקולקציה האקסקלוסיבית נועדה לחגוג את העובדה המשמחת הזו.

 

"הקולקציה של קייט מוס תכלול שישה גווני ליפסטיק עם החתימה שלה מוטבעת בצבע אדום על האריזה, מבחר צלליות באריזות מקושטות בהדפס של דגל הממלכה ומתנה עם כל קנייה - תיק נוצץ מנומר", מדווח אתר ווג אנגליה. עכשיו, תרשו לי לפתוח לרגע את המתנה המנומרת ולהקיא לתוכה.

 

התיאור הקצר של המיזם החדש של מוס מסכם בהצלחה רבה את כל היתרונות של המכונה המשומנת שהיא. חתימה אישית על הליפסטיקים, כדי שהפרחה הממוצעת ממנצ'סטר תוכל לשלוף אחד בשירותים של הדיסקו המקומי ולעורר את סקרנות החברות (במידה והן לא שיכורות מדי). אריזות עם מוטיבים מסורתיים, כי אחת התכונות הבולטות של מוס היא היותה בריטית לתפארת. ולסיום, תיק ערב נוצץ ומנומר כי, ובכן, קייט מוס אוהבת מנומר? ראינו אותה פעם בתצלום פפראצי מנומנם לובשת מעיל מנומר? אין לנו מושג, אבל היכן מזמינים את הסחורה?  

 

אני? מאופרת? קייט מוס בעוד רגע פוטוגני (צילום: gettyimages)
אני? מאופרת? קייט מוס בעוד רגע פוטוגני (צילום: gettyimages)

 

קייט מוס הצנומה היא תופעה כה מאסיבית, שאין אפילו טעם לנסות ולהקיף את כולה. רבות נכתב עליה, תערוכות הוקדשו לה, היא צולמה על ידי מיטב צלמי העולם ואף צוירה בעירום על ידי לוסיאן פרויד, כבוד שסלבריטאים מעטים זוכים לו. כולנו ראינו את הפטמות שלה וחלקנו אפילו יכולים לספר מתוך שינה איך נראים קמטוטי הברכיים, הבטן והזרועות שלה. קייט מוס היא מותג על, וככזה, יגיד לכם כל מי שיוזם אייטמים סביבה, היא מוכרת. היא רצה למרחקים ארוכים, מעוררת סקרנות ועניין לאורך כל הדרך, אולי משום שלמעשה אנחנו לא יודעים עליה כלום. אבל לפני שנמהר להשתמש בשפתון הנושא את שמה (בחנויות הממלכה בסתיו), אולי לשם שינוי נשאל את עצמנו האם זה מספיק?

 

כמובן שאין כל ספק שפניה וגופה של מוס ניחנו באיכויות מהפנטות, שהופכות כל דפדפוף בתמונות שלה לעיסוק מעניין. היא התבגרה יפה וממשיכה לשמר את עצמות הלחיים הקטלניות, את מבט חדר השינה (רק שלהבדיל מאייקונים אחרים מדובר בחדר שינה במוטל דרכים מעופש, מה שהופך את העניין לעוד יותר סקסי), את האלגנטיות שמאפשרת לה ללבוש כל בגד כאילו נוצר עבורה. רק שלאחרונה נדמה שכל זה לחוד, וחייה של מוס לחוד. שהתדמית שלה קיבלה עם השנים תנופה כה גדולה שהיא פועלת כעת על אוטומט, מבלי שתצטרך להניד עפעף. הקולקציות לרשת טופשופ, ליין התיקים ל-Longchamp, הבשמים, הקמפיינים - הקופה רושמת, מוס מעשנת בשרשרת.

 

האין זה אירוני שמאז ומתמיד הקריירה המגה-מצליחה של האייקון האופנתי הכי חשוב של שני העשורים האחרונים לוותה בשתיקתה המוחצת, כאשר הפרסונה המבלה והשותה שלה משמשת כחלון היחיד לתוך חייה? מה היא עושה בימים אלה? איך היא מתכוננת לחתונה שלה עם סולן להקת הקילז ג'ימי הינס? מה שלום בתה, לילי גרייס הקטנה? מה הבריטית מספר אחת חושבת על קייט מידלטון? לעולם לא נדע, משום שמוס השכילה להבין מזמן שמינימום אמירות ואישיות מוכרים מקסימום שמלות וליפסטיקים. ריקנות? אנמיות? אלה החומרים שמהם עשויים מיתוסים. ומה הקשר בין צלליות לפניה נטולות האיפור של מוס, שמצויידת תמיד בסרום הטוב ביותר - הבעה מתנשאת? שאלה טובה.

 

בפועל, אם נסיט לרגע את וילון הקטיפה הכבד סביב תא הכבוד של מוס בהיכל האופנה הבינלאומית, רכישת תמרוקים עם חתימתה שווה לא הרבה יותר מרכישת ג'ינס ב"עיצובה" של ג'סיקה סימפסון, רק שבמקרה של סימפסון מדובר בבחורה מגושמת וחביבה שחולקת עם כל העולם את חיי האהבה הקלוקלים שלה. איכשהו, הקופה הגדולה והרועשת של ג'סיקה נראית מזמינה יותר.