Xnet  אדריכלות  סביבה
אין שער, אין גיא: כך חיסל כביש 1 החדש את העלייה היפה לירושלים
גיא נרדי
פורסם: 31.10.16, 22:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 93 תגובות ב-76 דיונים
 
61. מהרסייך ומחריבך
יונתן ,   שרון   (01.11.16)
כמה כבישים שלה יבנו הם יהיו סתומים - פשוט גועל נפש. מדינה עם תחבורה ציבורית של עולם שלישי. והכל בחסות השר כץ.
גם מכערים את המדינה לדורות וגם לא פותרים שום בעיה. אפילו כביש 6 שהוא כביש אגרה יקר פקוק בבוקר .
62. אז מה עדיף?
ציני ורציני   (02.11.16)
שייסעו לירושלים שעתיים?
כתבה מגמתית ולא ברורה.
63. טיכו
ד"ר   (02.11.16)
מציעה לחזור, על פי אותו עיקרון, לואדי ניסנאס, באותם תנאי מגורים ורווחה.
נוסטלגיה במיטבה.
64. גיא נרדי צודק. עדיף היה להיאר תקוע בפקקים
פקק   (01.11.16)
כידוע באירופה מעדיפים לנסוע בכבישים צרים ופתלתלים והעיקר לראות את הנוף.
65. כזו התבכיינות מזמן לא קראתי
(02.11.16)
זוכרים את הקיטורים של הירוקים על חוצה ישראל לפני שסללו אותו?
למה אף אחד מהם לא צועק "אמרנו לכם" כיום?
כי הם טעו בכל אחת מההנחות שלהם!
66. צריך לשתול צמחיה מקומית
מיכל   (02.11.16)
להרבות בנטיעת עצים ולרכך את הנוף
כך שהכל ישתלב בצורה "טבעית" יותר
ונעימה לעין.
בעד קדמה וגם בעד נוף.
67. "מחיקת" שער הגיא
צביקה   (02.11.16)
כל הכבוד על התצלומים הישנים והמרהיבים!
מאידך, גם זכור כמה זמן לקח להגיע לירושלים אז, וגם בשנות השבעיםן: ישבנו בפקקים וחרקנו שן! הדרך התפתלה דרך אבו גוש למבשרת, ומשם ירדה את הקסטל, מוצא, בית זית במסע אינסופי.
לכל מי שבכל זאת חסרה הרומנטיקה והנוף בצד הכביש, עדיין אפשר לנוע מעין כרם לבר גיורא, איתנים ובית שמש, ואחר כך לחזור לכביש 1. מהרו, לפני שישחיתו גם שם...
68. ככה חוסכים לנו פקקים ומאפשרים לעשרות אלפי ילדים
יעל ,   מודיעין   (02.11.16)
לבלות עם הוריהם עוד שעה ביום.
לעניות דעתי, זה חשוב הרבה יותר מעוד כמה עצים.
חוץ מזה, אם נעמוד כולנו בפקקים כל היום מתי נזכה להינות מהנוף?
69. עדיף מזיהום אוויר בפקק שלא נגמר
שנות ה2000   (02.11.16)
70. ניתן היה לעשות אחרת
אשק   (02.11.16)
1. אפשר היה להקים מנהרה שלישית במקביל למנהרות הרכבת, כביש כזה היה פותר מספר בעיות,
כביש נוסף לבירה
כביש פינוי והצלה במקרה של תאונה או תקלה במנהרות הרכבת.
לאחר שנפח התנועה היה יורד בעקבות הדרך הנוספת לבירה היה אפשר להרחיב אבל בלי להפוך את הדרך לירושלים למחצבה אחת ארוכה.
2. גשרים אקולוגיים נחקרו במשך מספר שנים במספר מקומות בארה"ב. מלבד זוחלים, בעלי חיים אחרים לא עוברים על גשר (אולי בעלי חיים דו רגליים).
71. ועל זה אומרים ברוך השם חזק ואמץ.
שלומי   (30.04.17)
72. היום הרבה יותר יפה!!!
amir   (30.04.17)
73. אין מנהרות ברכבת?? שקר גס
(30.04.17)
כל הדרך משער הגיא לירושלים מורכבת משרשרת מנהרות וגשרים!
74. כתבה הזויה וכתב עוד יותר
שי   (01.05.17)
בוא תחזור לחיות בשנות החמישים ותעזוב אותנו בשקט, הרי היית מתלונן בכל מקרה חוצפן פשוט בושה
75. מנהרה עולה פי 10 |! הכול כסף זה העניין !
בעל ידע ##   (11.09.17)
גם בתל אביב מתעקשים שקו הסגול של הרכבת הקלה יהיה עילי בלבד וזה הולך לגרום לקריסה תחבורתית כי הוא יעבור בעורק הראשי של רחוב אבן גבירול לבן יהודה ומשם עד ליצחק שדה בר"ג .אפשר היה לחפור בחלקו אבל זה מילארדים ולכן המדינה חסכה לעצמה ושהכול יקרוס !
76. אז מה אם היה פעם
יוסי טוחן   (11.09.17)
השינויים ״הנוראים״ שפגעו במעשי בראשית. תארו לכם את הגליל העליון ללא הכביש מקרית שמונה למפל הבאניס, ירושלים ללא הכביש בעמק המצלבה, ישראל ללא כביש שש מהדרום לגליל. אין סוף דוגמאות שהיטיבו עם האוכלוסיה ונעשו חרף התנגדויות אין סופיות של אנתרופולוגים של הנוף אוהבי האבן והצמח ושונאי אדם. כביש אחד כבר מזמן לא משמש לכרכרות עם סוסים והוא לא מחבר בין עין- סרק למעלה כסיל....
תגובות קודמות
תגובות נוספות