רשת העיצוב והריהוט habitat, שלה כ-80 סניפים ברחבי העולם, תפתח בשנה הבאה חנות ראשונה בישראל. את הזיכיון רכשה קבוצת "כרמל" בבעלות משפחת איתני, שמחזיקה לא מעט רשתות עיצוב בישראל: "ביתילי", "IDdesign'', ''URBAN'' ו''כרמל Floor Design''. כרגע מחפשים מיקום מרכזי בתל אביב לחנות הראשונה, בשטח של 2,000 עד 3,000 מ"ר.

אם נדמה לכם שכבר יש נציגות לרשת בישראל טעות בידכם: אין כל קשר בין "הביטאט" הבינלאומית לחנויות "הביטאט ישראל", שבבעלות משפחת מאירוביץ. אמנם השם זהה אך הפריטים והמחירים שונים. בעוד ש"הביטאט ישראל" מתמחה בריהוט יוקרתי שעליו חתומים מעצבים ידועי שם – והמחירים בהתאם, הולמים את כיסם של מתי מעט – "הביטאט" הבינלאומית מציגה מבחר גדול של פריטים מעוצבים, במחירים נוחים יותר. אך הקהל הרחב, שצמא לאלטרנטיבה כלשהי ל"איקאה", לא יוושע כאן: הזכיינים בחרו לייבא לארץ את הקו היוקרתי והיקר יותר של הביטאט, ולא את המוצרים הנגישים יותר. חבל.

אחת מחנויות הרשת המוכרת, שעברה לבעלות צרפתית לפני ארבע שנים (באדיבות Habitat העולמית)
אחת מחנויות הרשת המוכרת, שעברה לבעלות צרפתית לפני ארבע שנים (באדיבות Habitat העולמית)

עד שתיפתח החנות הראשונה, עד סוף 2016, כך מבטיחים הזכיינים, יוכלו תושבי ישראל לבצע רכישות באתר האינטרנט של חנויות הרשת בצרפת, ולקבל את הפריטים הבית במשלוח, ללא כל עלות נוספת. אין ספק שזו דרך טובה לחבב את המותג על הקהל הישראלי, אך מעניין אם הרוכשים יוכלו לקנות ברשת גם את הפריטים הזולים.

את habitat הקים בלונדון ב-1964 המעצב טרנס קונרן (Terence Conran), והיא הפכה במהרה לקול רענן, שהביא עיצוב כולל וטרנדי לבית, מרהיטים וגופי תאורה ועד כלי שולחן ואביזרי נוי. החזון של הרשת הוא "What is useful can be beautiful and what is beautiful can be affordable" – "כל מה ששימושי יכול להיות יפה וכל מה שיפה יכול להיות נגיש".

אין ספק, בייחוד כשלא מעט רהיטים הם חיקויים של עיצובים מפורסמים (ויקרים בהרבה). למשל, כיסא פלסטיק שקוף א-לה פיליפ סטארק, ב-95 יורו (כ-400 שקל). או כיסא בסגנון אימס הכה-נפוץ, במחיר של 80 יורו (כ-320 שקל).

משולחן האוכל עד הצלחות שעליו. מזכיר משהו? (באדיבות Habitat העולמית)
משולחן האוכל עד הצלחות שעליו. מזכיר משהו? (באדיבות Habitat העולמית)

בשנת 2011 עברה הביטאט לבעלות צרפתית, ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בפריז. ולאחרונה מינתה את המעצב הצעיר והמבטיח Pierre Favresse לראש מחלקת העיצוב של המותג.

עופר איתני, הזכיין הישראלי, עם וינסנט דסטאליור, מנכ"ל הביטאט העולמית (באדיבות Habitat העולמית)
עופר איתני, הזכיין הישראלי, עם וינסנט דסטאליור, מנכ"ל הביטאט העולמית (באדיבות Habitat העולמית)

לדברי עופר איתני, יו"ר "כרמל גרופ": "אנו גאים בכך ש-Habitat העולמית בחרה בנו כדי לייצגה בישראל. מגוון המוצרים הרחב, הקטגוריות השונות והניסיון העצום בשווקים מגוונים בעולם מאפשר לנו להציע את הדבר הנכון בזמן הנכון. בישראל מתגוררים כיום אלפי צרפתים המכירים ואוהבים את המותג, וישראלים רבים נחשפו אליו ברחבי העולם. נקודת הפתיחה שלנו טובה, מה גם שהמחירים יהיו זהים למחירים באירופה".

נותר רק לראות איך יבחין הצרכן הישראלי בין הביטאט (אירופה) להביטאט (ישראל), שלשתיהן יהיו חנויות בתל אביב, והאם יצליח להגיע לחנות שאליה באמת התכוון.