אשת האופנה שהצליחה לאגד את כל החנויות בכיכר המדינה לאתר אחד

היא גדלה כטום-בוי ביישוב עומר, עבדה בדולצ'ה וגבאנה לונדון ועכשיו טל שירי מקימה אתר קניות לכיכר המדינה. "אני אדם שמחובר לאסתטיקה ברמות הכי גבוהות שלה"

"ניסיתי ליצור קשר עם חברות אופנה ישראליות עוד כשחייתי בלונדון כדי לבדוק אפשרויות. הבנתי מהר מאוד שאני לא הולכת לעבוד בשביל אף אחד" טל שירי (צילום: רמי זרנגר)
"ניסיתי ליצור קשר עם חברות אופנה ישראליות עוד כשחייתי בלונדון כדי לבדוק אפשרויות. הבנתי מהר מאוד שאני לא הולכת לעבוד בשביל אף אחד" טל שירי (צילום: רמי זרנגר)
הטקסטים באנגלית, המחירים בשקלים. אתר כיכר המדינה (איור: מתוך אתר כיכר המדינה)
הטקסטים באנגלית, המחירים בשקלים. אתר כיכר המדינה (איור: מתוך אתר כיכר המדינה)

לאחר שהספיקה לעבוד בדולצ'ה וגבאנה ובחברת חזאות הטרנדים הנחשבת בעולם WGSN, לעשות סטיילינג בהפקות האופנה הכי מושקעות בארץ ולנהל את הרשתות החברתיות של רונית רפאל ו"וולה פרופשיונלס", החליטה אשת האופנה טל שירי, בעלת חברת הניו מדיה Muse Consultancy, להקים מיזם חדש הכולל אתר קניות אחד לכל חנויות כיכר המדינה.

 

עוד שופינג בלי לזוז מהבית: 

 

"אחרי שעבדנו עם האינסטגרם וראיתי שאנשים מתעניינים וצמאים לידע בקשר לפריטים שנמכרים בכיכר, הבנתי שצריך גם אתר מכירות והוא הושק ממש החודש", מספרת שירי. "באתר יש גם מגזין שכולל סיקור קולקציות, ניתוח טרנדים וטיפים לסטיילינג, ראיונות וכן מבט אל עולם היוקרה, לא ממקום של רכילות. כרגע אנחנו מוכרים באתר קולקציות נשים, ילדים ובית והמשלוח מגיע עד הבית בקופסאות מאוירות על ידי אחד המאיירים המובילים בעולם".

 

המשלוח מגיע בקופסאות מאוירות
    המשלוח מגיע בקופסאות מאוירות

     

    מבט חטוף בטל שירי חושף מיד סטייל מדויק. המראה הנקי והמוקפד שלה מעיד כי האסתטיקה זורמת לה בדם. היא מגיעה לריאיון בשמלה בצבע ניוד ובכפכפים סופר־טרנדיים, שמשדרים נונשלנטיות והבנה אופנתית. דווקא היא, שנראית כמו אחרונת הפריזאיות, גדלה ביישוב הדרומי עומר וניהלה ילדות של טום בוי קלאסית, כזאת שמסתובבת רוב הזמן יחפה ומשחקת עם בנים.

     

    המהפך הגיע בגיל 14, בביקור הראשון שלה בלונדון, שם נתקלה באופנה ובאסתטיקה ששינו את חייה. "כבר בלונדון הבנתי שהלב שלי שם, שאופנה זה מה שאני רוצה לעסוק בו. בגיל 16 ביקרתי עם אמא בסטודיו של רונית רפאל. היא המליצה לי להירשם לתחרות מלכות היופי, אבל בכלל לא חשבתי על להיות דוגמנית. רציתי להיות סטייליסטית". רונית התלהבה מהאסרטיביות והציעה לה להיות הסטייליסטית שלה. "התחלתי להמליץ לה איך להתלבש, והיא מצידה הכירה לי לקוחות והתחלתי לעסוק בקניינות אישית. גרתי בעומר וביליתי המון בתל אביב. הייתי מאוד עצמאית. אבל החיידק הלונדוני לא עזב אותי וחלמתי בלי הפסקה על מעבר לממלכה הבריטית".

     

    הגשמת לבסוף את החלום?

    "איך שהשתחררתי טסתי ללונדון והתחלתי ללמוד ב־London College of Fashion לימודי Fashion Management. ההורים מאוד תמכו. אלו היו שלוש שנים שלמדתי בהן המון. הלימודים נתנו לי כלים מדהימים להבין את שוק האופנה וסיימתי בהצטיינות. כתבתי תזה על השפעת החיקויים של מותגי היוקרה על המותגים עצמם והאסטרטגיות שהמותגים נוקטים כדי להילחם בתופעה. קיבלתי פרס על המחקר שלי. בעיניי, יש פה פגיעה מטורפת בתעשיית האופנה. זו גניבה לכל דבר. חבל שאנשים לא מבינים את זה".

      

    לאן כיוונת עם סיום הלימודים?

    "במקביל ללימודיי נפתחה חנות של דולצ'ה וגבאנה בבונד סטריט ואמרתי לעצמי: 'אני חייבת לעבוד פה!'. חיכיתי שתהיה פתיחה חגיגית. הגעתי לחנות, דיברתי עם המנהלת, הזמינו אותי לריאיון ומהר מאוד התחלתי לעבוד שם כמוכרת. הייתה חשיבות מבחינתי להבין איך תעשיית האופנה עובדת בכל היבט. בגלל שלמדתי קניינות הכנתי, מיוזמתי, דו"חות על פרופיל הקהל שרוכש בחנות. הקהל היה בזמנו רוסי וממדינות ערב, בעיקר מהמפרץ. היוזמה שלי התקבלה באהדה והציעו לי מהר מאוד לסדר גם את חלונות הראווה של החנות.

     

    מתוך הפקה שסיגננה להארי ווינסטון (צילום: מתוך Instagram)
      מתוך הפקה שסיגננה להארי ווינסטון(צילום: מתוך Instagram)

       

      "אני לא מאמינה בלבוש של מותגי יוקרה בלבד, זה לא נכון בעיניי. מעבר לכך שקיימות פרשנויות מוצלחות מאוד של זארה לפריטים של מותגי־על, אז למה לא?"
      "תחומי האחריות שלי בחנות התרחבו, עד שהציעו לי להיות קניינית, אבל זה היה כרוך במעבר למילאנו וזו לא הייתה אופציה מבחינתי. עם זאת, הבנתי שאני צריכה לעבור לדבר הבא. באותם ימים ידיד טוב שלי, שהיה שותף בסוכנות דוגמנות מובילה, הציע לי לעבוד בסוכנות. עבדתי שם שנה. לא ממש אהבתי את העבודה, אבל גם שם רכשתי כלים שעזרו לי להבין את הפן הפרסומי בתעשייה. ניהלתי מו"מ מול מגזינים ובתי אופנה ובנוסף הייתי הסטייליסטית של הבנות".

       

      "במקביל לעבודתי בסוכנות הדוגמנות פניתי ל־Job Hunter, שהמליץ לי ליצור קשר עם WGSN, החברה המובילה בעולם בתחום של חיזוי טרנדים. הם חיפשו Catwalk Analyst – ניתוח טרנדים על מסלולי האופנה וקיבלו אותי לארבעה חודשים של ניתוח טרנדים משבועות האופנה. העבודה שם הייתה באמת הגשמת חלום עבורי. מדובר בגוף החזק ביותר בעולם שמשפיע על מה נלבש ואיך ניראה.

       

      עבודה משותפת של טל שירי עם יניב אדרי (צילום: יניב אדרי)
        עבודה משותפת של טל שירי עם יניב אדרי(צילום: יניב אדרי)

         

        "אני זוכרת שהייתה איזו התמהמהות עם הדוח שלנו, וזה היה מדהים לראות כמה מיילים קיבלנו מרשתות אופנה גדולות שאמרו שהן חייבות אותו, כי בלעדיו לא מתחילים לחשוב על קולקציה. הבנתי כמה כוח יש לחיזוי טרנדים וששם אני רוצה להישאר. כמעט לכל החברות בעולם יש מנוי ל־WGSN. מדובר בכיסוי עצום של כל פריט בעולם, במאות דוחות. אין מצב שבית אופנה מייצר קולקציה בלי להסתכל בדוחות האלה. זאת התשובה לשאלה: איך זה שאנחנו רואים התייחסות לטרנד מסוים גם אצל פנדי וגם אצל גוצ'י, לדוגמה".

         

        קשה שלא לראות את המשיכה שלך למותגי יוקרה...

        "אני מאוד מתחברת למותגי יוקרה מהפן הייחודי שלהם ולא מהפן של סמל סטטוס. אני אדם שמחובר לאסתטיקה ברמות הכי גבוהות שלה, מרמת הנר שאדליק בבית, המצעים שאשתמש בהם ועד לאאוטפיטים שאני לובשת. עם זאת אני קונה הרבה בזארה ואוהבת את H&M. אני לא מאמינה בלבוש של מותגי יוקרה בלבד, זה לא נכון בעיניי. High Street Fashion היא חלק מהחיים שלנו היום, בעולם הגלובלי, ואי אפשר להתעלם ממנה. מעבר לכך שקיימות פרשנויות מוצלחות מאוד של זארה לפריטים של מותגי־על, אז למה לא?".

         

        A photo posted by Tal Shiry (@talshiry) on

         

        כבעלת חברה לניו מדיה וכמי שחיה את העולם הדיגיטלי, מה דעתך על התאוצה שצוברות מובילות דעה ברשת?

        "אני מתחברת לאנשים שמשדרים לייף סטייל שתואם את המותגים שאני מייצגת. היום אני יכולה להמליץ לחברות שאני עובדת איתן על שגרירה של מותג. כמות העוקבים היא לא הדבר שצריך לשים לב אליו, כי אנחנו מודעים לעובדה שאנשים היום קונים עוקבים. צריך לשים לב ולבחור את מי שמשדרת את הערכים של המותג, שמשווקת את המוצר בצורה הטובה ביותר. החשיבה בישראל לא נכונה כיום ומפספסת ביג טיים. אנשים לא יורדים לפרטים. אין להם את הידע והם לא עושים מחקר מי באמת טובה למותג שלהם. מבחינתי זה היתרון הטמון בי".

         

        נדמה שבאמת היית בטופ של התעשייה העולמית. למה חזרת לארץ?

        "הרגשתי שאני מאבדת את עצמי. אני אדם מאוד טוטאלי וזה התבטא בכל השנים שחייתי בלונדון בעבודה מאוד קשה. אני לא זוכרת שאכלתי ארוחה מסודרת בשנים הללו, תמיד זה היה תוך כדי עבודה על המחשב. חייתי בלונדון שבע שנים ובתקופה זו התקרבתי לדת והיה לי מאוד חשוב להכיר בחור יהודי. החברים שלי היו מהתעשייה ורובם באמת לא היו יהודים. לא רציתי לוותר על זוגיות והחלטתי לחזור ולהקדיש לכך זמן".

        A photo posted by Tal Shiry (@talshiry) on

         

        ראית את עצמך משתלבת בתעשייה המקומית?

        "ניסיתי ליצור קשר עם חברות אופנה ישראליות עוד כשחייתי בלונדון כדי לבדוק אפשרויות. הבנתי מהר מאוד שאני לא הולכת לעבוד בשביל אף אחד. ידעתי שהעניין מצריך סבלנות וזמן, אבל אני בוחרת בדרך עצמאית של יזמות אופנה. הכרתי את הצלם יניב אדרי. היה לנו חיבור מאוד טוב והתחלנו לעבוד יחד. אני הייתי הסטייליסטית. התחברתי לזה מאוד, לאמנות שבזה. עבדתי עם יניב ארבע שנים בטוטאליות. הוא אדם מאוד מוכשר, ארטיסט. אחרי התקופה הזו הבנתי שאני חייבת להמשיך הלאה".

         

        "צריך להבין שלא כל אחד מרגיש בנוח להיכנס לחנויות בכיכר". כיכר המדינה (צילום: יריב כץ)
          "צריך להבין שלא כל אחד מרגיש בנוח להיכנס לחנויות בכיכר". כיכר המדינה(צילום: יריב כץ)
           

           

          איך הגיע הרעיון למתג את כיכר המדינה?

          "חשבתי על הכיכר כמקום שלא ממצים אותו עד הסוף. ניגשתי לבעלי החנויות להציג את הוויז'ן שלי והם האמינו בי. פתחתי את האינסטגרם של הכיכר והתחלנו לעבוד. צריך להבין שלא כל אחד מרגיש בנוח להיכנס לחנויות בכיכר, והאינסטגרם מאפשר לכל אחד, בכל מקום שהוא נמצא, דרך לראות את הפריטים, לשאול את השאלות מבלי להתבייש או להרגיש נבוך. כאן היה טמון בעצם הפוטנציאל של הרעיון – לפתוח את החנויות של הכיכר בפני כל אחד ולא להמשיך ולפספס נתח שוק גדול שאפילו לא ניגש לחנויות, כפי שהיה עד כה.

           

          "השלב הבא יהיה אופנת גברים, שתעלה גם כן לאתר. בעלי החנויות מאוד סומכים עליי, אך גם לי יש כמובן מה ללמוד מהם. מדובר בנשים עם 30 שנות ניסיון באופנה. הלגה או סילביה מאניגמה הן חיות אופנה והן עושות בעצמן את הקניינות בצורה מאוד מדויקת".

           

          "בעלי החנויות מאוד סומכים עליי, אך גם לי יש כמובן מה ללמוד". אתר כיכר המדינה (מתוך אתר כיכר המדינה)
            "בעלי החנויות מאוד סומכים עליי, אך גם לי יש כמובן מה ללמוד". אתר כיכר המדינה(מתוך אתר כיכר המדינה)

             

            נראה ייצוג של מעצבים ישראלים באתר?

            "באתר נמכרים התכשיטים של המותג DAJ Darya בעיצובה של ליאת טופל, שנמכר בחנות רנבי בכיכר. ייתכן שבעתיד אוכל להתרחב למעצבים נוספים. אני כן ארצה לתת במה למותגים ישראליים, כאלה שכן יכלו להיות ממוקמים בכיכר המדינה מבחינת איכות הפריטים שלהם".

             

            כיכר המדינה, למה הרבה יותר יקר פה?

            "אני לא חושבת ככה. אני עוסקת באסטרטגיית מחירים, ויש פריטים הרבה יותר זולים פה מאשר בחו"ל. ניתן לרכוש מותגים בארץ בהנחות של 70-50 אחוז. בחו"ל לרוב ההנחה תהיה 30 אחוז ולפעמים 50 אחוז. באתר יהיו גם סיילים בכל השנה".

             

             

             (צילום: דודי חסון)
              (צילום: דודי חסון)

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד