אולימפיאדת הדוגמניות: הברזילאיות הלוהטות והעשירות ביותר בעולם

אם הליכה על מסלול היתה ענף אולימפי, נציגות ברזיל היו קוטפות מדליות זהב. מג'יזל בונדשן ועד איזבלי פונטנה – מה סוד היופי הברזילאי וכמה מרוויחות הדוגמניות?

איתי יעקב

|

21.07.16 | 15:08

ג'יזל בונדשן. גרפה לכיסה למעלה מחצי מיליארד דולר ב-20 שנות קריירה (צילום: Gettyimages)
ג'יזל בונדשן. גרפה לכיסה למעלה מחצי מיליארד דולר ב-20 שנות קריירה (צילום: Gettyimages)
כוכבות שאהובות גם על גברים, ולא רק על פאשניסטות. מימין: ראקל צימרמן, איזבלי פונטנה, אדריאנה לימה ואלסנדרה אמברוסיו (צילום: Gettyimages)
כוכבות שאהובות גם על גברים, ולא רק על פאשניסטות. מימין: ראקל צימרמן, איזבלי פונטנה, אדריאנה לימה ואלסנדרה אמברוסיו (צילום: Gettyimages)
 

בשנת 1996 רשמה ג'יזל בונדשן, אז דוגמנית מתחילה מברזיל, את הופעת הבכורה שלה בתצוגת האופנה של דולצ'ה & גבאנה במילאנו, והפכה לסנסציה בינלאומית. בונדשן, שחגגה אתמול (רביעי) 36 קיצים, הספיקה מאז להפוך לדוגמנית הברזילאית המפורסמת והרווחית ביותר בעולם, שגרפה לכיסה למעלה מחצי מיליארד דולר ב-20 שנות קריירה, בזכות הסכמים עם חברות גדולות בתחום האופנה והקוסמטיקה. מעמדה כשגרירת היופי הבלתי מעורערת של אמריקה הלטינית נשמר גם בשנים האחרונות, בהן היא מתגוררת בארצות הברית עם בעלה, שחקן הפוטבול טום בריידי.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

שגרירת היופי הבלתי מעורערת של אמריקה הלטינית. ג'יזל בונדשן (צילום: Gettyimages)
    שגרירת היופי הבלתי מעורערת של אמריקה הלטינית. ג'יזל בונדשן(צילום: Gettyimages)

     

    השבוע נודע כי בונדשן נבחרה לפתוח את המשחקים האולימפיים בריו, שם תשבור היעדרות של שנה וחצי מהמסלול ותצעד באצטדיון המרקנה בעיר כסוג של לפיד המסמל את תעשיית האופנה. בחירה זו מזכירה את תמונת הסיום של אולימפיאדת לונדון משנת 2012, שנחתמה במצעד של דוגמניות-על בריטיות ובראשן קייט מוס.

     

     

    הליכה על מסלול היא עדיין לא ענף מוכר במשחקים האולימפיים, אך אין ספק כי אם היתה – נציגות ברזיל היו קוטפות שלל מדליות זהב. ב-20 השנים האחרונות כבש היופי הברזילאי את ענף האופנה הבינלאומי, עם שמות כמו איזבלי פונטנה, ראקל צימרמן, אדריאנה לימה, אלסנדרה אמבורסיו, אנה ביאטריס בארוס, איזבל גולארט, עמנואלה דה פאולה, אלין וובר ואחרות, שחלקן אף נמצאות ברשימת הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם של פורבס.

     

    היופי הברזילאי כבש את ענף האופנה: אלין וובר, עמנואלה דה פאולה, איזבל גולארט ואנה ביאטריס בארוס (צילום: Gettyimages)
      היופי הברזילאי כבש את ענף האופנה: אלין וובר, עמנואלה דה פאולה, איזבל גולארט ואנה ביאטריס בארוס(צילום: Gettyimages)

       

      החונטה הברזילאית נחשבת לתשובה הסקסית לדוגמניות המגיעות ממזרח אירופה, עם כוכבות שאהובות גם על גברים ולא רק על פאשניסטות, ושלל תצוגות וצילומים חושפניים בהלבשה תחתונה. עם זאת, בין שני הקצוות של ענף הדוגמניות יש יותר ממכנה משותף אחד: כמו בברית המועצות לשעבר, גם בברזיל יש ערבוב אתני גדול, כזה התורם באופן ישיר למראה המיוחד של האוכלוסייה; ומצב סוציו-אקונומי קשה, שיצר תודעה כי יופי הוא משאב המסייע לבנות לצאת מחיי עוני כבר בגיל צעיר, כשהגיל הממוצע לתחילת קריירת דוגמנות עומד על 14.

       

      "לברזילאים יש תשוקה גדולה לספורט, זה בדמנו". אדריאנה לימה (צילום: Gettyimages)
        "לברזילאים יש תשוקה גדולה לספורט, זה בדמנו". אדריאנה לימה(צילום: Gettyimages)

         

        בונדשן היא לא הדוגמנית הברזילאית היחידה שגויסה לטובת המשחקים האולימפיים. מגזין People דיווח אתמול כי אדריאנה לימה ואלסנדרה אמברוסיו, שתי המלאכיות המפורסמות של ויקטוריה'ס סיקרט, ישדרו מריו כתבות בנושאי תרבות, אוכל ולייף סטייל במהלך כל ימי האולימפיאדה (שתינעל ב-21 באוגוסט) עבור רשת NBC האמריקאית. "לברזילאים יש תשוקה גדולה לספורט, זה בדמנו", אמרה לימה למגזין, "זה כבוד גדול שהאירוע מתקיים במדינה שלנו. העולם כולו יכול לחוות את התרבות שלנו מקרוב". זו אינה הפעם הראשונה שהדוגמניות הברזילאיות מתגייסות לדגל. במשחקי המונדיאל שנערכו במדינה לפני שנתיים, סייעו הדוגמניות להעלות את המורל בחשבונות האינסטגרם שלהן, ובשער מפורסם של בונדשן לווג ברזיל לצדו של השחקן הנערץ ניימאר.

         

        רגע לפני טקס הפתיחה בריו, קבלו את חמש הדוגמניות הברזילאיות המצליחות והרווחיות ביותר בעולם, שלא חוששות מאף נגיף זיקה שעלול להרוס לכולם את החגיגה.

         

        מותג, אייקון, שם קוד. ג'יזל בונדשן על שערי המגזינים The Face, ווג ברזיל, ווג פריז ו-וניטי פייר
          מותג, אייקון, שם קוד. ג'יזל בונדשן על שערי המגזינים The Face, ווג ברזיל, ווג פריז ו-וניטי פייר

           

          1. האישה השווה מיליונים: ג'יזל בונדשן

           

          ג'יזל בונדשן היא מותג, אייקון, שם קוד. בונדשן בת ה-36 היא הדוגמנית המפורסמת והרווחית ביותר בעולם, שעל פי מגזין פורבס, שלשלה לכיסה 44 מיליון דולר בשנת 2015, כמעט פי חמש מקארה דלווין ואדריאנה לימה שחלקו את המקום השני. את הונה הגדול עשתה בונדשן בקמפיינים לבושם שאנל 5, הבושם 212 VIP של קרולינה הררה, מותג האופנה הברזילאי Colcci, קו הג'ינס החדש של ז'יבנשי וקמפיינים נוספים – אך בעיקר מעסקים בבעלותה, כמו חברת הקוסמטיקה Sejaa ומותג הלנז'רי Intimates.

           

          הרוויחה 44 מיליון דולר בשנת 2015. ג'יזל בקמפיין של שאנל
            הרוויחה 44 מיליון דולר בשנת 2015. ג'יזל בקמפיין של שאנל

             

            לפני שנה וחצי הודיעה בונדשן כי היא פורשת מדוגמנות מסלול, אך תמשיך להצטלם עבור מותגי אופנה – שם, יודעת כל דוגמנית, נמצא הכסף הגדול. "הגוף שלי מסמן לי באופן אוטומטי אם מה שאני עושה שווה את זה, והחלטתי להפסיק לעשות תצוגות", אמרה בונדשן, "אני מכבדת את הגוף שלי, וזאת זכות עבורי להיות מסוגלת להפסיק לדגמן". בעוד שבועיים, כאמור, היא תאפשר בכל זאת לגופה לצעוד בריו.

             

            הכנסות של 9 מיליון דולר ב-2015. אדריאנה לימה בקמפיינים של בלמן ודונה קארן
              הכנסות של 9 מיליון דולר ב-2015. אדריאנה לימה בקמפיינים של בלמן ודונה קארן

               

              2. הוורסטילית: אדריאנה לימה

               

              אם רשימת הדוגמניות הרווחיות ביותר בברזיל היתה תחרות ריצת חצי מרתון עם מקצה וזוכים, לימה, עם הכנסות של 9 מיליון דולר ב-2015, הגיעה מתנשפת לקו הגמר בזמן שבונדשן כבר מנמנמת בבית. מאז שנת 2000 מקור ההכנסה העיקרי של הדוגמנית בת ה-35 ואם לשתי בנות, מגיע מחוזה שמנמן לחברת הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט, שלימה נחשבת לדוגמנית המפורסמת ביותר שלה.

               

              יופי מסחרי, צילומים אמנותיים מפתיעים. אדריאנה לימה
                יופי מסחרי, צילומים אמנותיים מפתיעים. אדריאנה לימה

                 

                עם זאת, מבין כל הדוגמניות הברזילאיות העכשוויות לימה היא הוורסטילית ביותר: היא בעלת יופי מסחרי שמתאים לחברות כמו ויקטוריה'ס סיקרט, בלמן ומייבלין, אך נוהגת להפתיע בשערים אמנותיים למגזינים מסחריים פחות כמו LOVE, Garage ואחרים.

                 

                הכנסות של 5 מיליון דולר בשנת 2015. אלסנדרה אמברוסיו (צילום: Gettyimages)
                  הכנסות של 5 מיליון דולר בשנת 2015. אלסנדרה אמברוסיו(צילום: Gettyimages)

                   

                  3. המלאכית: אלסנדרה אמברוסיו

                   

                  ברזילאית נוספת שהתמקמה בעשירייה הפותחת של הדוגמניות המרוויחות בעולם היא אלסנדרה אמברוסיו, שהגיעה למקום השישי והמכובד עם הכנסות של 5 מיליון דולר בשנת 2015. אמברוסיו בת ה-35 החלה לדגמן בגיל 12, ושנתיים לאחר מכן היתה ב-20 המועמדות הסופיות של תחרות עלית מודלס בסאו פאולו, ברזיל. מאז הספיקה להוביל את הקמפיינים של רבלון, רולקס, אוסקר דה לה רנטה, בלמן, קלווין קליין ואחרים, אך לציבור הרחב היא מוכרת בעיקר מהופעותיה בתצוגות ובקמפיינים של ויקטוריה'ס סיקרט, המותג איתו החלה לעבוד בשנת 2000.

                   

                  החלה לדגמן בגיל 12. אלסנדרה אמברוסיו בקמפיין של דולצ'ה & גבאנה ועל שערי המגזינים GQ ו-ווג ברזיל
                    החלה לדגמן בגיל 12. אלסנדרה אמברוסיו בקמפיין של דולצ'ה & גבאנה ועל שערי המגזינים GQ ו-ווג ברזיל

                     

                    את עיקר הונה, המוערך ב-50 מיליון דולר, היא עושה ממותגים הנושאים את שמה בתחום בגדי הים והלנז'רי. בראיונות עבר סיפרה אמברוסיו כי רוב חברותיה הקרובות הן דוגמניות ברזילאיות: חברתה הטובה ביותר היא אנה ביאטריס בארוס, וכשהגיעה לניו יורק בסוף שנות ה-90 השאילה לה בונדשן את דירתה ולימה סייעה לה בלימודי אנגלית. מי אמר שדוגמנית לדוגמנית זאב?

                     

                    זכתה לתארים כמו היורשת של סופיה לורן, היורשת של ג'יזל בונדשן ועיני הפלדה של תעשיית האופנה הברזילאית. איזבלי פונטנה על שערי המגזינים ווג רוסיה ומארי קלייר, ובקמפיינים לקרל לגרפלד ומוסקינו
                      זכתה לתארים כמו היורשת של סופיה לורן, היורשת של ג'יזל בונדשן ועיני הפלדה של תעשיית האופנה הברזילאית. איזבלי פונטנה על שערי המגזינים ווג רוסיה ומארי קלייר, ובקמפיינים לקרל לגרפלד ומוסקינו

                       

                      4. המהפנטת: איזבלי פונטנה

                       

                      מאז התפרסמה בגיל 13 בתחרות היופי של עלית מודלס בברזיל, נושאת הדוגמנית איזבלי פונטנה שלל תארים: היורשת של סופיה לורן, היורשת של ג'יזל בונדשן, עיני הפלדה של תעשיית האופנה הברזילאית וכדומה. אבל לפונטנה היו תוכניות להצליח בזכות עצמה – גם ללא השוואות לאחרות – ובגיל 16 כבר קטפה קמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט, שעורר סקנדל תקשורתי בשל גילה הצעיר. מאז שימשה כפנים של מותגי האופנה ורסאצ'ה, ראלף לורן, בלמן, קרל לגרפלד, מוסקינו ואחרים. הכנסותיה בשנה האחרונה מוערכות במיליון דולר, שמצטרפים להונה הכולל שמוערך ב-8 מיליון דולר. פונטנה גרושה בשנית ואם לשני בנים משני אבות שונים.

                       

                      הפנים מוכרות, השם פחות. ראקל צימרמן בקמפיינים של ורסאצ'ה וקלואה, ועל שער ווג יפן (צילום: Gettyimages)
                        הפנים מוכרות, השם פחות. ראקל צימרמן בקמפיינים של ורסאצ'ה וקלואה, ועל שער ווג יפן(צילום: Gettyimages)

                         

                        5. חביבת האופנה: ראקל צימרמן

                         

                        ראקל צימרמן, 33, ברזילאית ממוצא גרמני, היא מסוג הדוגמניות שמזהים מתמונות קמפיינים ושערים – פחות משמה המלא, שנשמע מתאים יותר לשטעטל יהודי מאשר לפבלות של ריו. צימרמן נולדה וגדלה בעיירה בום רטירו דו סול שבדרום ברזיל, לא הרחק מהגבול עם ארגנטינה, ובגיל 14 התגלתה על ידי סוכן דוגמניות מקומי ויצאה לעבוד בפריז ובטוקיו. שנתיים לאחר מכן ליהק אותה סטיבן מייזל לשער גיליון ספטמבר 2000 של ווג איטליה, צעד שמינף את הקריירה הבינלאומית שלה בן לילה.

                         

                        התגלתה בגיל 14. ראקל צימרמן בקמפיין של ג'וסי קוטור ועל שער ווג איטליה
                          התגלתה בגיל 14. ראקל צימרמן בקמפיין של ג'וסי קוטור ועל שער ווג איטליה

                           

                          בשנים 2010-2007 התמקמה צימרמן בפסגה של רשימת הדוגמניות המצליחות באתר models.com, וברזומה שלה נמצאים קמפיינים לאלכסנדר וונג, לואווה, ורסאצ'ה, איזבל מארה, אלכסנדר מקווין ואחרים. בסתיו הקרוב תוכלו לזהות אותה בקמפיינים החדשים של פראדה, מוסקינו והבושם החדש של נרסיסו רודריגז. על אף הכבוד שרוחשים לה בענף האופנה, הונה של צימרמן מוערך בשני מיליון דולר בלבד וכך היא סוגרת את חמישיית הדוגמניות הברזילאיות המצליחות.

                           

                          ומה חושבת רינה מור, מיס יוניברס הראשונה, על תחום הדוגמנות?

                          לראיון המלא עם רינה מור, 40 שנה אחרי תחרות מיס יוניברס (צילום: איתן טל)
                          לראיון המלא עם רינה מור, 40 שנה אחרי תחרות מיס יוניברס (צילום: איתן טל)

                           

                           

                           
                          הצג:
                          אזהרה:
                          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד