לאחר שבועות של ספקולציות, הכחשות ואישור רשמי שניתן לפני ימים ספורים – נפרדה אמש ג'יזל בונדשן מהמסלול באופן סופי, או לפחות עד לפעם הבאה שישלמו לה מספיק כסף כדי לחזור לצעוד עליו. תצוגת האופנה של מותג הסטריט Colcci, שסגרה את יומו הרביעי של שבוע האופנה בסאו פאולו, ברזיל, היתה שירת הברבור של הדוגמנית הרווחית בעולם. בפוסט נרגש שפרסמה אתמול בונדשן באינסטגרם, היא העלתה תמונה מהתצוגה הראשונה שבה השתתפה וטקסט באנגלית ובפורטוגזית. "אני אסירת תודה שבגיל 14 ניתנה לי האפשרות להתחיל את המסע הזה", הודתה הדוגמנית בת ה-34 לכל מי שליווה אותה בתעשייה ב-20 השנים האחרונות. "זו פריווילגיה עבורי היום לעשות את התצוגה האחרונה שלי על פי בחירה, ועדיין להמשיך לעבוד בצדדים נוספים של התעשייה".

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

בונדשן עלתה אל המסלול שלוש פעמים במהלך התצוגה לעיני המוזמנים בקהל ובעלה, שחקן הפוטבול טום בריידי, שישב בשורה הראשונה. היא פתחה את התצוגה לבושה בשמלת תחרה לבנה עם צווארון קולר שנלבשה מעל בגד ים שחור שכתפיותיו בצבצו בנונשלנטיות. לקראת תום התצוגה היא עלתה למסלול פעם נוספת, הפעם בשמלת מקסי עשויה אורגנזה בדוגמת פסים רחבים בכתום ולבן, שנלבשה גם היא מעל חזיית בגד ים בצבע לבן. בשני המקרים נעלה בונדשן סנדלי גלדיאטור, מהטרנדים הבולטים של הרגע. תוך כדי הצעידה בחזרה אל מאחורי הקלעים, הניפה בונדשן את אגודליה מעלה כאות ניצחון ופרידה מהמסלול.

כל זה היה רק מתאבן לפינאלה המרגשת, בה עלו בונדשן וכל הדוגמניות והדוגמנים לבושים במכנסי ג'ינס קרועים וחולצות טי לבנות שעליהן הודפסה דמותה של בונדשן בשחור-לבן. על גב כל חולצה נכתבו משפטים אופטימיים כמו Love Only ו-The best is yet to come. דמעות לא היו שם, אבל בתמונות מהאירוע ניתן לראות כי עיניה של הדוגמנית הפופולארית נצצו משמחה מהולה בעצב. עכשיו נותר רק להמר מי יהיה המותג שיצליח להחזיר אותה אל המסלול, ותמורת איזה סכום.

ההודעה הרשמית על עזיבתה של בונדשן את המסלול פורסמה לפני יומיים בראיון לעיתון Folha de Sao Paulo, רק שבועיים אחרי שהכחישה סוכנות IMG, המייצגת את הדוגמנית, את השמועות על פרישתה מתצוגות. "הגוף שלי מסמן לי באופן אוטומטי אם מה שאני עושה שווה את זה, והחלטתי להפסיק לעשות תצוגות", אמרה בונדשן, "אני מאמינה שההפסקה הזאת תפנה מקום לפרויקטים אחרים שיש לי עם עצמי. אני מכבדת את הגוף שלי, וזאת זכות עבורי להיות מסוגלת להפסיק לדגמן".

מדבריה אומנם ניתן להסיק כי היא צועדת בתצוגות ימים כלילות, אך בפועל עלתה בונדשן על המסלול פעמים ספורות בחמש השנים האחרונות. בנוסף, ספק אם הפרידה של בונדשן מהמסלול תשפיע כהוא זה על מעמדה בעולם או על חשבון הבנק של הדוגמנית, שהכנסותיה בשנה האחרונה מקמפיינים, שיתופי פעולה וחברת הקוסמטיקה שלה עמדו על 47 מיליון דולר. מגזין פורבס בדק ומצא כי בחלוקה לימים, בונדשן השתכרה כ-128 אלף דולר ליום – סכום שמעמיד בצל גם את האמירה המפורסמת של לינדה אוונג'ליסטה, שטענה כי לא תצא מהמיטה תמורת פחות מעשרת אלפים דולר.

באותו הזמן ובקצה השני של העולם, מעצב האופנה אלבר אלבז רשם הישג מכובד משלו כשקיים את התצוגה הראשונה של בית האופנה הצרפתי לנוון במזרח התיכון. אלבז נחת בדובאי כבר ביום שלישי, אז קיים מפגש אקסקלוסיבי עם לקוחות בבוטיק של לנוון. אמש התקיימה תצוגת האופנה, שבמהלכה הוצגה במלואה קולקציית סתיו-חורף 2015-16 שנחשפה בחודש שעבר בפריז, לצד מספר דגמים חדשים שעוצבו באופן ייעודי לאוכלוסיית המזרח התיכון, כמו שלוש שמלות מקסי עשירות בטקסטורות שכיסו את הגוף במלואו בהתאם לכללי האסלאם.

על פי תמונות שהתפרסמו באינסטגרם תחת ההאשטאג LanvinDubai#, נראה כי אלבז יצר קשר בלתי אמצעי עם המוזמנים. לבוש בבגדים שחורים עם פרח צהוב על דש המעיל (בחירה שבלטה במיוחד על רקע תזמון התצוגה בערב יום השואה), הצטלם אלבז עם המעריצים, ובעיקר המעריצות, והתפנה לשלל תמונות סלפי של הלקוחות הנאמנות שהגיעו כדי לחלוק כבוד למעצב הישראלי.