עניין של חשק: משעוני קיר קוסמיים ועד שרפרפי קרמיקה מודפסים

נכון, אלה לא חפצים בסיסיים שנדרשים לחיי היום יום, אך הם מעניקים לבית חיים ואופי. כמה דוגמאות הישר מאוהל העיצוב ביריד ''צבע טרי'' בנמל תל אביב

ענת ציגלמן

|

05.04.16 | 12:15

סטודיו מג'נטה עיצב במיוחד ליריד מיצב של חמש שבשבות עצומות ממתכת צבועה עם חיתוכים מדויקים, שמקבלות את פני הבאים (בתמונה מימין). בפנים אפשר לראותן בקנה מידה ביתי (בתמונה משמאל) והן מתנוססות בראשו של מוט שניתן לנעיצה באדמת הגינה או באדנית (באדיבות צבע טרי)
סטודיו מג'נטה עיצב במיוחד ליריד מיצב של חמש שבשבות עצומות ממתכת צבועה עם חיתוכים מדויקים, שמקבלות את פני הבאים (בתמונה מימין). בפנים אפשר לראותן בקנה מידה ביתי (בתמונה משמאל) והן מתנוססות בראשו של מוט שניתן לנעיצה באדמת הגינה או באדנית (באדיבות צבע טרי)
הדמויות של עופר רובין (לגלריה SAGA) עשויות רשת ברזל ומתארות גוף אנושי שפרום בקצותיו ומפוסל בקווים הלוקחים מציוריו של אגון שילה (באדיבות צבע טרי)
הדמויות של עופר רובין (לגלריה SAGA) עשויות רשת ברזל ומתארות גוף אנושי שפרום בקצותיו ומפוסל בקווים הלוקחים מציוריו של אגון שילה (באדיבות צבע טרי)
צחי נבו מעצב מסכות לקיר שנדמות כציור גרפי עז צבע, אך מורכבות משכבות חתוכות בלייזר של פורניר, לבידים ועץ מלא (באדיבות צבע טרי)
צחי נבו מעצב מסכות לקיר שנדמות כציור גרפי עז צבע, אך מורכבות משכבות חתוכות בלייזר של פורניר, לבידים ועץ מלא (באדיבות צבע טרי)
שרפרפי הקרמיקה של נועה ראזר עשויים ביד. לאחר עיצוב הצורה, השיוף והייבוש הם נצבעים בהדפסים ששואבים השראה ממסורות קרמיות של תרבויות שונות (באדיבות צבע טרי)
שרפרפי הקרמיקה של נועה ראזר עשויים ביד. לאחר עיצוב הצורה, השיוף והייבוש הם נצבעים בהדפסים ששואבים השראה ממסורות קרמיות של תרבויות שונות (באדיבות צבע טרי)
שרה שוראקי זיסקין מציגה סדרה של עבודות קרמיקה פיסוליות שנעשו על האבניים, פורקו והורכבו מחדש לצורות א-סימטריות ומלאות תנועה (באדיבות צבע טרי)
שרה שוראקי זיסקין מציגה סדרה של עבודות קרמיקה פיסוליות שנעשו על האבניים, פורקו והורכבו מחדש לצורות א-סימטריות ומלאות תנועה (באדיבות צבע טרי)
הדר תדהר מציג אריחי בטון תלת ממדיים, שצורתם שואבת מהמקורות של הפיתוחים הגיאומטריים: בתמונה, למשל, אריח לפי דוגמה פרסית עתיקה (באדיבות צבע טרי)
הדר תדהר מציג אריחי בטון תלת ממדיים, שצורתם שואבת מהמקורות של הפיתוחים הגיאומטריים: בתמונה, למשל, אריח לפי דוגמה פרסית עתיקה (באדיבות צבע טרי)
עדי עזר ויותם שפרוני מסטודיו KNOB מציגים שעוני קיר בהשראת רגליים קישוטיות של רהיטים ישנים, שנצבעים בדוגמאות גיאומטריות (באדיבות צבע טרי)
עדי עזר ויותם שפרוני מסטודיו KNOB מציגים שעוני קיר בהשראת רגליים קישוטיות של רהיטים ישנים, שנצבעים בדוגמאות גיאומטריות (באדיבות צבע טרי)
שעוני הקיר של שי כרמון מציעים ייצוג ייחודי של הזמן העובר. מחוגיו של שעון eclipse, למשל, מסתיימים בעיגולים העשויים ממתכות דקיקות וקלות במיוחד, שעברו תהליכי חמצון ועיכול ומזכירים כוכבי לכת בתנועה (באדיבות צבע טרי)
שעוני הקיר של שי כרמון מציעים ייצוג ייחודי של הזמן העובר. מחוגיו של שעון eclipse, למשל, מסתיימים בעיגולים העשויים ממתכות דקיקות וקלות במיוחד, שעברו תהליכי חמצון ועיכול ומזכירים כוכבי לכת בתנועה (באדיבות צבע טרי)

מעבר לרהיטי הבסיס השימושיים, כל בית מתעצב בעזרת פריטים דקורטיביים, שנותנים לו אופי ומשקפים משהו מדייריו. אלה לא דברים שנדרשים לחיי היום יום, אלא תוספות, מותרות, שנקנות לא מתוך צורך אלא מתוך תשוקה. הנה כמה דוגמאות מתוך אוהל העיצוב ביריד "צבע טרי" 2016, שנפתח בנמל תל אביב היום:

 

>> הצביעו לפריטים האהובים עליכם בעמוד "בחירת הקהל" של Xnet

 

הדמויות של עופר רובין (לגלריה SAGA) מושכות את העין בניגודיות שבהן: בין הנפח לשקיפות ולקלילות של הרשת, בין הדיוק של הגוף הקטוע לקצותיו הפרומים. הנושא הוא הגוף האנושי – שמפוסל בקווים הלוקחים מציוריו של אגון שילה. פעם גבר, פעם אשה, הגוף שרירי, ידיו פרושות למעלה ולצדדים, אך הוא קטוע ונפרם. החומרים לקוחים מעולם הבנייה: רשת ברזל מגולוון ובטון. העבודות נעשות ביד, ללא שימוש בתבניות או אמצעיים מכניים, ועולות 1,200-7,200 שקל.

 

מתח בין נפח לשקיפות בעבודות הברזל של עופר רובין (באדיבות צבע טרי)
    מתח בין נפח לשקיפות בעבודות הברזל של עופר רובין(באדיבות צבע טרי)

     

    סטודיו מג'נטה עיצב במיוחד ליריד מיצב של חמש שבשבות עצומות ממתכת צבועה, שמקבלות את פני הבאים. בפנים אפשר לראותן בקנה מידה אחר לגמרי, ביתי, והן מתנוססות בראשו של מוט שניתן לנעיצה באדמת הגינה או באדנית במרפסת. יש גם גרסת נייר (בגלויות cut-out). שבשבת מתכת לבנה עולה 90 שקל, אדומה וסגולה 80 שקל, צהובה 60 שקל וגלוית השבשבות - 15 שקלים.

     

    גלויות ה-cut-out של השבשבות של סטודיו מג'נטה (באדיבות צבע טרי)
      גלויות ה-cut-out של השבשבות של סטודיו מג'נטה(באדיבות צבע טרי)

       

      הדר תדהר הוא מעצב צעיר, בוגר "טרמינל ירוחם" של עמותת לצאת מהקופסא. ביריד הוא מציג אריחי בטון יצוקים שמשמשים כחיפוי דקורטיבי בעל נפח תלת ממדי. הצורניות שואבת מהמקורות של הפיתוחים הגיאומטריים: דגם "חסן" לקוח מארמונו של המלך חסן השני במרוקו, האריח הפרסי עוצב לפי דוגמה פרסית עתיקה ודגם "אלמאס" (יהלום בערבית) לקוח מערבסקה איסלמית. האריחים יוצרו בשיתוף פעולה עם "רן אל תעשיות" – מפעל לאבן ובטון בירוחם – ומחיר אריח (25X32 ס"מ, 24X20 ס"מ או 35X35 ס"מ) נע בין 30 ל-40 שקל.

       

      דגם ''חסן'' של הדר תדהר לקוח מארמונו של המלך חסן השני במרוקו (באדיבות צבע טרי)
        דגם ''חסן'' של הדר תדהר לקוח מארמונו של המלך חסן השני במרוקו(באדיבות צבע טרי)

         

        שי כרמון עיצב שעוני קיר בשותפות עם בן קלינגר בסטודיו VE, וגם לאחר שנפרדו דרכיהם הוא ממשיך להתמחות בשעונים שמציעים ייצוג ייחודי של הזמן העובר. מחוגיו של שעון eclipse, למשל, מסתיימים בעיגולים העשויים ממתכות דקיקות וקלות במיוחד, שעברו תהליכי חמצון ועיכול ומזכירים כוכבי לכת בתנועה. שעון נוסף הוא שעון edge, העשוי מוטות קרבון, צינורות זהב ופליז צבוע, שיוצרים יחד שרטוטים עדינים. 800-2,500 שקל.

         

        שרטוטים עדינים בשעון edge של שי כרמון (באדיבות צבע טרי)
          שרטוטים עדינים בשעון edge של שי כרמון(באדיבות צבע טרי)

           

          צחי נבו הוא איש תקשורת לשעבר, שהחליט לממש את צדו היצירתי בדרך חדשה: הוא מעצב מסכות לקיר שנראות כמעט כמו ציור גרפי אך מורכבות משכבות חתוכות בלייזר של פורניר, לבידים ועץ מלא. חלק מהצורות השונות נצבעות בצבעים ססגוניים, והשראה הוא שואב מפרצופים שהוא נתקל בהם ועד ציטוטים ממקורות שונים. 400-1,500 שקל, בהתאם לגודלה ומורכבותה של המסכה.

           

          צחי נבו מוצא השראה גם בפרצופים שהוא נתקל בהם (באדיבות צבע טרי)
            צחי נבו מוצא השראה גם בפרצופים שהוא נתקל בהם(באדיבות צבע טרי)

             

            עדי עזר ויותם שפרוני מסטודיו KNOB מציגים שעוני קיר בהשראת רגליים קישוטיות של רהיטים ישנים, תחת השם "JAFFA CLOCKS" (באחת התמונות הגדולות למעלה). שברי הריהוט נצבעים בדוגמאות גיאומטריות, והבקעים בעץ הם חלק מהמכלול העיצובי ומהדיאלוג בין האותנטי לעכשווי בשווקיה של יפו. הקולקציה שמוצגת ביריד יוצרה בעזרת יצרן יפואי מקומי מעץ בוק מלא וצבוע ביד, בהשראת הסדרה הראשונה, שהתבססה על מיחדוש של רגלי רהיטים מקוריים. 450 שקל לקטנים, 650 לגדולים.

             

            שרפרפי הקרמיקה של נועה ראזר, שסיימה בקיץ שעבר את לימודיה במחלקה לזכוכית וקרמיקה של בצלאל, עשויים ביד ולכן כל אחד שונה בצורתו. לאחר עיצוב הצורה, השיוף והייבוש הם נצבעים בהדפסים ששואבים השראה ממסורות קרמיות של תרבויות שונות, בתקופות שונות. ראזר חיפשה דימויים מעניינים מתוך ההיסטוריה של עבודה בקרמיקה, ועיבדה אותם במחשב. העיבודים הממוחשבים מודפסים ברשת או בצורה דיגיטלית, ועוברים שריפה נוספת כדי לקבע אותם לשרפרף. 6,000-10,000 שקל לשרפרף, 500-800 שקל לאגרטל.

             

            ההדפסים של נועה ראזר עוברים שריפה נוספת כדי לקבע אותם לגוף השרפרף (באדיבות צבע טרי)
              ההדפסים של נועה ראזר עוברים שריפה נוספת כדי לקבע אותם לגוף השרפרף(באדיבות צבע טרי)

               

              שרה שוראקי זיסקין (סטודיו Saramic Art) מציגה סדרה של עבודות קרמיקה פיסוליות שנעשו על האבניים, פורקו והורכבו מחדש לצורות א-סימטריות, קצביות ומלאות תנועה. הן נצבעו בצבעים עזים, וחלקן מוארות מבפנים כך שהן ניתנות להצבה גם כגופי תאורה. 400-4,900 שקל.

               

              איך עוצבו ההדפסים הנאיביים של קובי סיבוני וגילי אונגר? לחצו על התמונה והציצו בתהליך העבודה:

                

              עיצוב מקורי במחיר אפשרי: לחצו על התמונה לפוסט המלא (צילום: שירן כרמל )
              עיצוב מקורי במחיר אפשרי: לחצו על התמונה לפוסט המלא (צילום: שירן כרמל )

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד