שי כרמון ובן קלינגר מעצבים שעוני קיר, שייחודם במניפולציות שהם עושים על המחוגים, כאלה ש"משפיעות על ייצוג הזמן ולא רק על ייצוג המחוג".
איפה הציגו: בתערוכת ''PromiseDesign'', שנדדה ממילאנו לפריז, בתערוכת "Knitted Time" בווינה, בשבוע העיצוב בסטוקהולם, באמביינטה בפרנקפורט וב-Maison&Objet בפריז.
היכן מוכרים: בהרבה מוזיאונים וחנויות שמתמחות בעיצוב בחו"ל, ביניהן החנות של מוזיאון MoMA בניו יורק ובטוקיו. בארץ אפשר להשיג את השעונים שלהם ברשת ''טולמנ'ס'', ב''סוהו'' וב''אסופה''.
מי אנחנו: שי הוא יליד רעננה, בן 38. בוגר עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון ותואר שני במתמטיקה מאוניברסיטת ת״א. גר בת״א. בנוסף מלמד מתמטיקה במכללת אפקה. בן הוא יליד רמת השרון, בן 32. בוגר עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון ובעל תעודת הוראה ממכללת לוינסקי. גר בת״א. בנוסף מחנך בגן ילדים.
פריצת הדרך שלנו: פרסום שעון המניפה באתר ״גיזמודו״, לקראת חג המולד 2010. זה קרה כמה חודשים אחרי סיום הלימודים, והפרסום הוביל למכירה של אלף שעונים בשבועיים (ומדובר בתקופה שלפני הקיקסטארטר - הצגת מוצרים חדשים באינטרנט לא הייתה דבר שכיח).
הפריט הכי פופולרי שלנו: נכון לעכשיו, שעון Orbits.
צפו בווידאו שמדגים איך הוא עובד:
הפרויקט הבא שלנו: שעון קיר ;) הוא ייחשף בסוף הקיץ, ואפשר לספר שמדובר בשעון משחקי, צבעוני, שמחוגיו נמצאים מחוץ לבסיס.
למה אנחנו מצליחים בחו"ל יותר מאשר בארץ: למעשה, בארץ אנחנו כמעט ולא מוכרים. בחרנו לעסוק בתחום שהוא מאוד נישתי, וקשה להתקיים ממכירה מקומית בלבד. מה גם שמוסר התשלומים של מרבית החנויות בארץ לא נחשב מהטובים בעולם.
מה יכול להקל על מעצבים להצליח בישראל? היינו רוצים לראות את הסצנה המקומית גדלה, עם אירועים שימשכו אליהם קהלים ממדינות אחרות. הריחוק ממרכזי עיצוב עולמיים מקשה על הפעילות. לגרמני או צרפתי שסיים עכשיו את הלימודים הרבה יותר קל לארוז דברים ולנסוע לתערוכה עם הוואן שלו. מעצבים ישראלים צריכים להתעסק עם הרבה לוגיסטיקה יקרה מסביב - טיסות, מלונות ושינוע מוצרים. אלו דברים שלא יכולים להשתנות, כי ישראל נמצאת במזרח התיכון. ההרגשה היא שבשנה-שנתיים האחרונות משהו השתנה (הרבה הודות לקיקסטארטר) ויש יותר ויותר ישראלים שנמצאים פה ועובדים מול חו״ל. כל אחד מהם תורם בחזרה לקהילה מידע שרלוונטי לכל האחרים.
עצה למעצב צעיר שרוצה להצליח: לחבור לשותף שמתמחה בשיווק או במנהל עסקים. בבתי הספר לעיצוב לומדים עיצוב, אבל אף אחד לא מכין אותך לדרך העצמאית ולהשלכות של פתיחת עסק. את הצד הזה השלמנו אחר כך, בקורס ''יזמי עיצוב'' של עמותת ''לצאת מהקופסא''.