יצאנו לפרסומות: הקמפיינים הלוהטים באופנה לקיץ הבא

ג'יג'י חדיד עושה את ורסאצ'ה, קייט מוס ודריה וורבוי עושות אהבה, וסתיו סטרשקו עושה לנו כבוד – עזבו אתכם מהקור שבחוץ, בעולם האופנה האביב כבר הגיע

איתי יעקב

|

12.01.16 | 09:23

רטרו זוהר וניתוק מהמציאות. גוצ'י (צילום: גלן לצ'פורד )
רטרו זוהר וניתוק מהמציאות. גוצ'י (צילום: גלן לצ'פורד )
אוליבייה רוסטאן ממשיך להוכיח כי צניעות היא לא הצד החזק שלו. בלמן (צילום: סטיבן קליין)
אוליבייה רוסטאן ממשיך להוכיח כי צניעות היא לא הצד החזק שלו. בלמן (צילום: סטיבן קליין)
בתפקיד שרון גניש: ג'יג'י חדיד. ורסאצ'ה (צילום: סטיבן קליין)
בתפקיד שרון גניש: ג'יג'י חדיד. ורסאצ'ה (צילום: סטיבן קליין)
מה קורה כשדריה וורבוי וקייט מוס נפגשות? Equipment
מה קורה כשדריה וורבוי וקייט מוס נפגשות? Equipment
הליהוקים המפתיעים הביאו לקמפיין חשיפה רחבה. לואי ויטון (צילום: יורגן טלר)
הליהוקים המפתיעים הביאו לקמפיין חשיפה רחבה. לואי ויטון (צילום: יורגן טלר)
מהדקים יחסים. סתיו סטרשקו לדיזל (צילום: Jordan Hemingway)
מהדקים יחסים. סתיו סטרשקו לדיזל (צילום: Jordan Hemingway)
בעידן הפוליטקלי קורקט הקמפיין הזה לא עובר בשתיקה. ולנטינו (צילום: סטיב מק'קורי )
בעידן הפוליטקלי קורקט הקמפיין הזה לא עובר בשתיקה. ולנטינו (צילום: סטיב מק'קורי )
מראה רומנטי גם בתוך לובי ריק של מלון. פראדה (צילום: סטיבן מייזל)
מראה רומנטי גם בתוך לובי ריק של מלון. פראדה (צילום: סטיבן מייזל)
מתברר שיש יותר מדרך אחת לחבוש כתר על הראש. סאן לורן (צילום: הדי סלימאן)
מתברר שיש יותר מדרך אחת לחבוש כתר על הראש. סאן לורן (צילום: הדי סלימאן)

אירופה המושלגת וצפון אמריקה הקפואה לא הצליחו למנוע או לעכב את בתי האופנה הגדולים בעולם משחרור המודעות המכריזות כי הקיץ כבר כאן, או לפחות ניצני האביב. בשבועיים הראשונים של 2016 חשפו המותגים את הקמפיינים לעונה הקרובה, לקראת פרסומם בגיליונות פברואר של מגזיני האופנה. תוכלו למצוא בהם ליהוקים מפתיעים, דמויות מהעבר, צילומים מהערים הגדולות בעולם, כוכבי מאנגה יפנית, ונער בן 17 בבגדי נשים באווירת הג'נדר-בנדר שהפכה את עולם האופנה בשנה האחרונה.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

רגע לפני שקולקציות החורף הבא יעלו אל המסלולים - קבלו את עשרת הקמפיינים הבולטים של העונה החמה.

 

שמלות זה לא רק לבנות. ג'יידן סמית' ללואי ויטון (צילום: יורגן טלר )
    שמלות זה לא רק לבנות. ג'יידן סמית' ללואי ויטון(צילום: יורגן טלר )

     

    המפתיע: דמות וירטואלית וילד בבגדי אישה בלואי ויטון

     

    בזכות ליהוקים מקוריים זכה הקמפיין החדש של ויטון לחשיפה רחבה גם מחוץ לעמודי הפרסום שנקנו בכסף. בתמונות הקמפיין מככבים השחקנית הקוריאנית דונה באי, הדמות הווירטואלית Lightning עם השיער הוורוד מסדרת משחקי המחשב היפנית Final Fantasy, והשחקן בן ה-17 ג'יידן סמית', בנם של וויל וג'יידה סמית'. סמית' מופיע בתמונות לבוש בבגדי קולקציית הנשים של המותג לקיץ, עם חצאית שחורה, גופיית פרנזים לבנה וז'קט עור. זו לא הפעם הראשונה שסמית' חוקר את גבולות המגדר של בגדים, לאחר שבקיץ האחרון הגיע למסיבת הפרום בבית ספרו לבוש שמלה. אל אלו מצטרפת השחקנית הצרפתייה ליה סיידו, שתופיע בקמפיין נפרד למותג שפורסם בסוף השבוע האחרון. סיידו בת ה-30 היא מהשחקניות הצרפתיות הפופולאריות של העת האחרונה, והיא בהחלט בחירה ראויה להוביל את בית היוקרה הצרפתי.

     

    נשים וגברים משבט המאסי כתפאורה אקזוטית. ולנטינו (צילום: סטיב מק'קורי )
      נשים וגברים משבט המאסי כתפאורה אקזוטית. ולנטינו(צילום: סטיב מק'קורי )

       

      השנוי במחלוקת: קולוניאליזם וגזענות בוולנטינו

       

      המעצבים של בית האופנה ולנטינו הרחיקו עד שבט המסאי בפארק הלאומי אמבוסלי שבקניה, כדי לצלם את הקולקציה בעלת המאפיינים האפריקאיים שהציגו במילאנו בספטמבר האחרון. על פניו, הקישור בין הקולקציה ללוקיישן נשמע הגיוני, אך בעידן הפוליטקלי קורקט הקמפיין הזה לא עובר בשתיקה. קודם כל בגלל הליהוק, כשמתוך 5 דוגמניות בקמפיין רק הדוגמנית תמי וויליאמס היא כהת עור, עלה תאנה מול ארבע דוגמניות לבנות. הביקורת ממשיכה אל עיצוב השיער בצמות קלועות בסגנון אפריקאי, ומגיעה לשיאה בבחירה להציב ברקע נשים וגברים משבט המסאי, כאילו מדובר בתפאורה אקזוטית. לפני ארבע שנים היו אלה מייקל קורס ודונה קארן שנצלבו בתקשורת על כך שעשו שימוש באנשים כהי עור כ"אביזרים" בצילומים שנערכו באפריקה והאיטי, וכעת מדובר בבית האופנה ולנטינו שמואשם בקולוניאליזם וגזענות.

       

      מנסים למקסם את הפרסום ברשתות החברתיות. ורסאצ'ה (צילום: סטיבן קליין)
        מנסים למקסם את הפרסום ברשתות החברתיות. ורסאצ'ה(צילום: סטיבן קליין)

         

        הסקסי: ג'יג'י חדיד עושה את ורסאצ'ה

         

        נטאשה פולי, ראקל צימרמן וג'יג'י חדיד הן הדוגמניות שנבחרו להוביל יחד את הקמפיין של ורסאצ'ה, שצולם במפעל מלח בארצות הברית ונחשף בחשבון האינסטגרם של דונטלה ורסאצ'ה, שהושק לפני ששה שבועות בלבד, בתמונה משותפת מהסט של דונטלה וג'יג'י חדיד. הבחירה בחדיד, מספרים גורמים בתעשייה, נועדה למקסם את הפרסום של בית האופנה ברשתות החברתיות, שם יש לחדיד 11.5 מיליון עוקבים (באינסטגרם בלבד), שהם יותר מפי 2 מהעוקבים של ורסאצ'ה (4.4 מיליון) ודונטלה (193 אלף) גם יחד. לנו זה בעיקר הזכיר את הקמפיין הישן של בית האופנה בהשתתפותה של הישראלית שרון גניש, שצילם סטיבן מייזל בשנת 2002.

         

        שנות ה-90 שוב כאן. בלמן (צילום: סטיבן קליין)
          שנות ה-90 שוב כאן. בלמן(צילום: סטיבן קליין)

           

          האיקוני: הטופ מודלס חוזרות בבלמן

           

          קמפיין אביב-קיץ 2016 של בית האופנה הצרפתי פורסם בסוף השבוע האחרון תחת הכותרת The Originals. הפעם לא מדובר בקנדל ג'נר וג'יג'י חדיד - הצמודות הקבועות של מעצב המותג אוליבייה רוסטאן, אלא בדוגמניות העל האיקוניות של שנות ה-90: נעמי קמפבל, קלאודיה שיפר וסינדי קרופורד. מעצב המותג, שכבר הוכיח שצניעות היא לא הצד החזק שלו, סימן את עצמו כאיקוני בדיוק כמו הטופ מודלס, וגם הוא מככב במספר תמונות בקמפיין, שנחשף לראשונה בחשבון האינסטגרם הפופולארי של רוסטאן (2 מיליון עוקבים). בתמונות מופיעות השלוש במגוון וריאציות: יחד, לחוד, ובזוגות, לבושות פריטים מקולקציית הקיץ, כמו חצאית עשויה חבלים או מכנסי קומות שחורים מבד שיפון.

           

          ברלין האמיתית נשארה מחוץ לצילומים. גוצ'י (צילום: גלן לצ'פורד )
            ברלין האמיתית נשארה מחוץ לצילומים. גוצ'י(צילום: גלן לצ'פורד )

              

            הרטרו: החגיגה הברלינאית של גוצ'י

             

            אלסנדרו מיקלה, שנכנס לתפקיד המנהל האמנותי של גוצ'י לפני שנה בדיוק, עושה מהפכה גם בקמפיינים ובעיצוב החנויות של המותג. קולקציית הקיץ, השנייה בעיצובו, מציגה את קו הנשים והגברים של המותג במשותף. העונה הרחיק מיקלה עד ברלין, בה צולם הקמפיין בתחנות הרכבת התחתית, על גגות העיר, בשירותים של מועדון לילה ובפסאז' של מרכז קניות. מהצילומים עולה אווירה כללית של רטרו לסוף שנות ה-70, שהעלתה בנו געגועים לספר "אני כריסטיאנה פ'". ברלין היא אחת הבירות החזקות באירופה בעת האחרונה, אך היא גם אנטיתזה לשוק היוקרה. סגנון הלבוש של תושביה רחוק מלהיות זוהר או דקדנטי כפי שמשתקף בצילומים של גוצ'י, כך שעל אף יופיו של הקמפיין, הוא מנותק מהאווירה הכללית בעיר.

             

            יפות לחוד, ועוד יותר יחד. Equipment  (צילום: דריה וורבוי )
              יפות לחוד, ועוד יותר יחד. Equipment (צילום: דריה וורבוי )

               

              האינטימי: קייט מוס ודריה וורבוי מתגפפות באקוויפמנט

               

              זהו הקמפיין השני לחברת האופנה הצרפתית Equipment שמצלמת הדוגמנית דריה וורבוי, והשלישי שבו היא מככבת. לאחר שבעונה הקודמת הורכב הקמפיין מדיוקנאות עצמיים המציגים את וורבוי ו/או את השתקפותה במראה, הפעם היא יוצרת לעיני המצלמה מפגש אינטימי עם קייט מוס. הקמפיין המהורהר צולם כולו בשחור-לבן, כאשר בקדמת התמונה ניצבת מוס לבושה ומאחוריה עומדת וורבוי כשלגופה תחתונים בלבד בצבע גוף – בין אם כצלמת או כמעין אלטר אגו המחבק את מוס. אין ספק כי זהו קמפיין אינטלקטואלי המבקש להצביע על יחסי הכוחות בין צלם למצולם, בוודאי כשמדובר בשתי דוגמניות על-זמניות בעלות יופי נצחי. אותנו הוא כבש.

               

              המוזה החדשה של מארק ג'ייקובס: במאית הקולנוע הטרנסג'נדרית לנה וואשובסקי (צילום: דיוויד סימס )
                המוזה החדשה של מארק ג'ייקובס: במאית הקולנוע הטרנסג'נדרית לנה וואשובסקי(צילום: דיוויד סימס )

                 

                המוזות: ההשראות החדשות של מארק ג'ייקובס

                 

                מעצב האופנה מארק ג'ייקובס ממשיך את הקמפיין שהחל בעונה הקודמת, עם דמויות מעוררות השראה אשר ייחשפו בהדרגה במהלך העונה. בתמונת הקמפיין הראשונה שנחשפה זה מכבר מככבת במאית הקולנוע הטרנסג'נדרית לנה וואשובסקי, שחתומה יחד עם אחיה אנדרו וואשובסקי על סרטי קולנוע רבים, שהמוכרים ביניהם הם "קשורות" (1996) ו"המטריקס" (1999).

                 

                 

                "נחשפתי אל לנה בעקבות צפייה ביוטיוב בנאום שנתנה ב-2012, כשקיבלה את פרס הנראות של ארגון זכויות האדם Human Rights Campaign", כתב ג'ייקובס בחשבון האינסטגרם שלו. "היא הביעה מחשבות ורעיונות שמילאו את ראשי ולבי ברהיטות ובשפה מוחשית, חריפה ואלגנטית". ג'ייקובס המשיך וסיפר כי הזמין את וואשובסקי להתארח בתצוגת אביב-קיץ 2016 שהתקיימה בספטמבר האחרון, ומאז הפכו למקורבים. וואשובסקי מופיעה בקמפיין בתמונת דיוקן מרוטשת למדי עם סימן ההיכר שלה: ראסטות צבעוניות משיער סינתטי.

                 

                לא נפרד מהגראנג'. סאן לורן (צילום: הדי סלימאן)
                  לא נפרד מהגראנג'. סאן לורן(צילום: הדי סלימאן)

                    

                  הגראנג'י: סאן לורן במחווה לימי הזוהר של קורטני לאב בשנות ה-90

                   

                  מתברר שיש יותר מדרך אחת לחבוש כתר על הראש ועדיין לא להיראות כמו בת מלוכה. קמפיין הקיץ של סאן לורן פריז, שצולם על ידי הדי סלימאן, המנהל האמנותי של בית האופנה, מורכב משני דימויים: דוגמנית לבושה בבגדי הקולקציה כשלראשה טיארה, וצילום נוף אורבני מלוס אנג'לס, העיר בה ממוקם הסטודיו של בית האופנה. התוצאה היא קמפיין גראנג'י, בועט במקצת, בכיכובן של הדוגמניות סיגנה לונד וסטפי סואדה, המתכתב עם מראות שמזכירים את ימי הזוהר של קורטני לאב בשנות ה-90.

                   

                  כבר לא אנונימית. הדוגמנית ההולנדית בת ה-16 יסמין ויחנלדום לפראדה (צילום: סטיבן מייזל)
                    כבר לא אנונימית. הדוגמנית ההולנדית בת ה-16 יסמין ויחנלדום לפראדה(צילום: סטיבן מייזל)

                     

                    הרומנטי: דוגמניות ותיקות לצד פנים חדשות במלון של פראדה

                     

                    קמפיין פראדה הוא קרש מקפצה עבור לא מעט דוגמניות אנונימיות, שעושות את טבילת האש שלהן בקמפיין היוקרתי. בעבר היו אלה ג'מה וורד (2004) ואיה ג'ונס (2013), שהתפרסמו בזכות תצוגת מסלול וקמפיין ראשון לבית האופנה האיטלקי, והעונה זוהי הדוגמנית ההולנדית בת ה-16 יסמין ויחנלדום, בעלת גווני העור והשיער הכהים. ויחנלדום מופיעה בקמפיין החדש של פראדה לצדן של שתי דוגמניות ותיקות ובלונדיניות - נטליה וודיאנובה וסאשה פיבוברובה, בקמפיין רומנטי ורך שצולם בלובי מלון ריק מאנשים.

                     

                    שאלות של טשטוש מגדרי ותת תרבויות של צעירים. דיזל (צילום: Jordan Hemingway)
                      שאלות של טשטוש מגדרי ותת תרבויות של צעירים. דיזל(צילום: Jordan Hemingway)

                       

                      הישראלי: סתיו סטרשקו מביא לנו גאווה בקמפיין הבינ"ל של דיזל

                       

                      קמפיין דיזל החדש הושק בשבת האחרונה במסיבה סוערת שקיים המנהל האמנותי של המותג, ניקולא פורמיקטי, במהלך שבוע האופנה לגברים בלונדון. למרות שהמותג לא מציג בשבוע האופנה בעיר, לונדון היא בהחלט הכרך המתאים לחשיפת הקמפיין, שמציף שאלות הנוגעות בטשטוש מגדרי ותת-תרבויות של צעירים.

                       

                      בקמפיין מככב הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו, לצד כוכב הנוער האמריקאי, הזמר ג'ו ג'ונאס, וקבוצת דוגמנים נוספת. זהו צעד נוסף בהידוק היחסים בין סטרשקו למותג, לאחר שבעבר צולם להפקת אופנה של דיזל וצעד בתצוגת האופנה של קו דיזל בלאק גולד בניו יורק.

                      לדברי פורמיקטי, הקמפיין הנוכחי יפורסם באפליקציות דייטינג בסלולארי, כמו טינדר וגריינדר, וכן באתרי פורנו, מתוך חיפוש אחר המקומות בהם גולשים כיום הלקוחות הפוטנציאליים של דיזל.

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד