דממה שוררת מאחורי הקלעים. ובפעם הראשונה, לא מדובר בשקט שלפני הסערה. שום התפרצות, שום היסטריה, שום דרמה – עוד 20 דקות הקולקציה החדשה שלה עולה על המסלול, והמעצבת הוותיקה טובל'ה בשאנטי. היא מחייכת, סבלנית, מציעה שתייה לצוות הכתבים של ערוץ טלוויזיה שמגיע לראיין אותה ומתרפקת בחיבה על כתפיו של מיקי בוגנים שעמל באותו הרגע על הכנתה של טהוניה למסלול.

 

עוד בשבוע האופנה בתל אביב

 

תצוגת האופנה של טובל'ה חסין (צילום: אורית פניני)
תצוגת האופנה של טובל'ה חסין (צילום: אורית פניני)

 

"אני רגועה לגמרי, השתניתי, אני הרבה יותר בטוחה בעצמי", מצהירה טובל'ה, שמאז ומתמיד הקפידה לעדכן בדו-קוטביות אופיינית שהיא אומנם גאון, אך גם אכולת רגשי נחיתות אינסופיים. "אני בכלל הצטרפתי לעבודה על הקולקציה הזאת לפני שבועיים", היא מוסיפה, "עד אז רק הצבעתי ואמרתי מה כן ומה לא, לא בחרתי ולא החלטתי, רק אמרתי מה אני רוצה ומה לא. ממש כמו מעצבי על".

 

טהוניה רובל (צילום: אורית פניני)
טהוניה רובל (צילום: אורית פניני)

 

"אני חושבת ששיתוף הפעולה עם פומה (המותג שאיתו יצרה טובל'ה נעליים לתצוגה) נתן לאימא שלי המון ביטחון וגרם לה להיות הרבה יותר רגועה", אומרת הבת נעמה חסין, שעיצבה איתה את הקולקציה. "מאוד חיזק אותה שהאמינו בה".

 

מראה מהוקצע וחזק עם נעלי הפומה שעוצבו לתצוגה (צילום: אורית פניני)
מראה מהוקצע וחזק עם נעלי הפומה שעוצבו לתצוגה (צילום: אורית פניני)

 

בכניסה לאולם מתגלה כי למרגלות הבמה הוצבה שורת כיסאות נוספת – התצוגה של טובל'ה מלאה עד אפס מקום. בניגוד לשבוע האופנה הקודם, הקולקציה שעלתה על המסלול הפעם נמנעה מהתבדחויות וגימיקים, והציגה מראה מהוקצע וחזק. גבירותיי ורבותיי, טובל'ה התבגרה, וזה נראה מעולה.

 

ללא התבדחויות וגימיקים (צילום: אורית פניני)
ללא התבדחויות וגימיקים (צילום: אורית פניני)

 

נקודות האור

נעמה חסין. טובל'ה בורכה. בורכה בבת חזקה, יציבה, מסודרת ובעיקר מסורה, שהחליטה להיכנס לנעליה של אימה ולחבור למותג המשפחתי. הסימביוזה המוחלטת של האם והבת עושה לשתיהן טוב, ועושה טוב גם לקולקציה – שנראית הפעם כמו סיפור עם התחלה, אמצע וסוף, ולא כמו קרעי רגעים קסומים אך אקראיים שנשלפו מקרנבל תת המודע של טובל'ה.

הנעליים. שיתוף הפעולה בין טובל'ה לפומה נולד במקרה – המעצבת פגשה באקראי את מנכ"ל החברה, וסיפרה לו כי אחד מהחלומות הגדולים שלה הוא לעצב יחד עם פומה נעליים לתצוגה הקרבה שלה. כשקיבלה תשובה חיובית, סיפרה זאת לנעמה, שכמובן חשבה כי מדובר בעוד אחד מסיפורי הבדיה של אימה. להפתעתה, המנכ"ל חזר אל השתיים ביום למחרת. הנעליים לא נוצרו בשיתוף פעולה ישיר עם מעצבי החברה – טובל'ה קיבלה מהמותג מגוון נעליים, פירקה והרכיבה אותן מחדש לפי טעמה. התוצאה מופלאה.

העדכניות. נעמה חסין מספרת כי אחד האלמנטים המרכזיים שהקפידה לרקוח אל תוך התמהיל המוכר אך המתחדש של המותג, הוא התייחסות – או לפחות מודעות מסוימת – לטרנדים עונתיים. אולי היה בכך צורך ואולי גם לא, שכן מראה הניינטיז האופייני לטובל'ה, הכולל שמלות אוברסייז שבטיות בשילוב נעלי ספורט על עקבי פלטפורמה גבוהים, הוא גם אחד הטרנדים החמים ביותר של העונות האחרונות.

 

שמלות שבטיות בגזרת אוברסייז (צילום: אורית פניני)
שמלות שבטיות בגזרת אוברסייז (צילום: אורית פניני)

 

נקודות החושך

הפתיחה של שרון אייל. אולי היה זה עניין של תזמון, אך מאחר ואייל ("כמו שאני גאון באופנה במירכאות ככה היא גאון בריקוד, אבל לא במירכאות", מצהירה טובל'ה) החלה להתנועע על המסלול הרבה לפני שהקהל התיישב בכיסאות, ההופעה שלה נראתה מנותקת מהקשר, מסורבלת ובעיקר – מיותרת לחלוטין.

המכפלות הפרומות. עוד לפני שהחלה התצוגה הצהירה טובל'ה כי לצערה, לא מעט בגדים לא זכו לגימורים הולמים בשל מחסור בזמן. מצד אחד, מדובר במחדל שאף מעצב לא היה מרשה לעצמו לחתום עליו. מצד שני, ההתעקשות של טובל'ה לקבל באהבה וללא התנצלויות את הדגמים הלא שלמים היא בדיוק חלק מהגישה הייחודית שמאפיינת את המעצבת. אנחנו אהבנו מאוד את הפריטים, אך נשמח לחזות בהם שוב לאחר שיהיו תפורים.

 

חלק מן הפריטים לא זכו לגימורים הולמים (צילום: אורית פניני)
חלק מן הפריטים לא זכו לגימורים הולמים (צילום: אורית פניני)
 
   (צילום: אורית פניני)
(צילום: אורית פניני)

 

יעל רגב