|
הוא נולד במרוקו והשתלב במציאות הישראלית ללא ריגשי נחיתות או התנשאות ומייצג את המיטב שצמח פה ושחבל מאד שהולך לאיבוד בתרבות הכלום שמשתלטת על כל חלקה טובה.
|
|
|
אהבתי את הכנות שלך בעניין שינוי שם המשפחה. אתה ישראלי, לא מרוקאי ושינוי שם משפחה לכזה שתואם את השפה,התרבות והחיבור לציונות והמדינה הוא צורך של זהות עצמית.
|
|
|
|
|
34. שימו לב-הוא בא לבד,התחנך בקיבוץ,רכש את תרבות
האשכנזים המייסדים והפך להיות אזרח מועיל לחברה,לעם ולמדינה. כך קרה לכל הילדים/ילדות שבמסגרת עליית הנוער נשלחו לקיבוצים,התחמכו שם על ברכי התרבות העברית והפכו גם הם לעברים/ישראלים מצויינים.
|
|
|
|
|
"כור ההיתוך" הוא מעשה מפלצתי של שריפת התרבות ממנה באת (כי בכור היתוך מתיכים כדי לעצב מחדש )
|
|
|
37. גם אני לא מרוקאי, אני ישראלי!
ונמאס לי כבר מכל אלה שמתים להתחבר לשורשים עאלק שלהם. השורשים שלנו כאן לעזאזל. באנו לכאן כדי לחיות כאן. כדי לבנות מדינה. כדי לבנות ולהיבנות בה כמו שנאמר. אז נמאס לי כבר מכל המתחברים למיניהם שמתגעגעים למרוקו ולעיקר. למה באתם למה? אתם כמו הערבים שבורחים מהארצות ערב לאירופה, ואחר כך מתחברים לשורשים והופכים את אירופה לארץ ערבית. רב תרבותיות עאלק. איזה רב תרבותיות ואיזה נעליים? תרבות אחת! ערבית לבנטינית ברברית פרימיטיבית. טוב נכון. לא ברברית ולא פרימיטיבית ולא כלום. באמת שלא. אבל מה? אני בכל זאת מעדיף תרבות אירופאית, למרות שאני לא רוצה לשנות את צבע העור שלי, ולא אכפת לי לי שאני תימני שחור. תימני תימני, אבל את התרבות אני רוצה מאירופה ולא מתימן, ולא מהרי האטלס. קארין אלהרר ולא מירי רגב.גם שמרה על השם המרוקאי שלה וגם מדברת כאדם תרבותי. וההיא שינתה את השם הגלותי שלה, אבל נשאה עם פריחות הגלותית שלה.
|
|
|
38. לעם אחד
אלומות מאוחדות , |
עמק יזרעאל |
|
(11.06.16) |
מילים ומנגינה נהדרים ומיוחדים. שיר ישראלי מובהק. חבל שאלומות הקציר ,נגועות בפרורי עדתיות שקיוויתי שנעלמו בארצנו החרושה .
|
|
|
39. כתבה יפה מאוד, איש מקסים - מידע אישי
הכרתי את יצחק כרקדן (מוכשר מאוד!) בלהקה. הוא היה (וכנראה שעדיין) איש מקסים. כיף לקרוא סיפורים טובים על החיים פה.
|
|
|
|
|
41. חבל שמרוקאים אחרים (אם הוא אכן מרוקאי) הם חיות אדם.
הם ברבריים ומרושעים |
|
|
(11.06.16) |
|
|
|
42. אחד השירים האהובים ביותר אלי
כל אביב כשאני רוכב בין שדות החיטה השיר מתחיל להתנגן לו. לא הבנתי על מה הדגש שהכותב עלה ממרוקו בגיל צעיר. סתם ליבוי של השד העדתי שכנראה בכלל איננו.
|
|
|
43. הכל עניין של חינוך ותרבות. הבעיה שיש לא מעט..............
שאוהבים מאד מאד את התרבות הערבית
|
|
|
תודה למאיה בניטה שדאגה לפרסם את כותב מילות השיר ,ישר כח לה ,לכותב ולמלחין .שיר משובח שלא נס ליחו. משמעות עמוקה לבית החדש שמבקש אתה להוסיף. יצחק קינן תודה על השיר השירים היפים בריאות טובה ואריבות ימים אמן.
|
|
|
45. מגיע לך
גליה מדיקס , |
כפר סבא |
|
(11.06.16) |
הפתעה מרעננת לחג השבועות.... איש יקר ,יוצר מוכשר המשך בעשיה, כתיבה ובחיים מלאים ועשירים.
|
|
|
46. גאווה לבית שאן
מירי דוידוביץ , |
בית שאן |
|
(11.06.16) |
מכירה את האיש,ראש העיר שלי לשעבר. רקדתי בלהקת המחול העירונית שהוא הקים והדריך וגאה בו מאוד. משתוממת על התגובות המביעות פליאה ש"למרות היותו מרוקאי, הצליח להשתלב בחברה הישראלית".. היו ויש קשיים לכל עולה, לא משנה אם גדל במרוקו, תימן, רוסיה או אתיופיה. האחריות היא על החברה הקולטת, הוותיקים. הם אלה ואני ביניהם, שחייבים לדאוג שתהיה קליטה רכה, לא משנה מאין מגיעים!
|
|
|
47. ורבים שינו שמות משפחותיהם
בן גוריון ביקש , |
הקמת המדינה 1948 |
|
(11.06.16) |
|
|
|
48. כור היתוך ישראלי במיטבו כך היה פעם !!!
בלי אפליות והסתה... |
|
|
(11.06.16) |
קמו כל מיני מחפשי תעסוקה וראו בפוליטיקה עסק , קריירה , כסף ... לא אמצעי לשרת את ציבור מצביעם כדי שיגיעו להשכלה גבוהה יותר תוך הקרבה ונתינה למדינה ולעם ...
|
|
|
49. חבל שלא פיזרו ככה את כולם בקיבוצים
הכל היה נראה פה טוב יותר היום וגם לליכוד ולתומכיו לא היתה סיבה להרוס את הקיבוצים מ1977 ולדרדר אותם לתהום במטרה למחוק ולהשכיח מאיפה גדלה הציונות הערכית האמיתית ומי הם אלו שחרפו נפשם במלחמת העצמאות והגנו בגופם ונפשם על כל הישוב מעטים מול רבים ויכלו להם.לצערנו הצליח להם ואת הפירות הבאושים הללו אנחנו אוכלים פה יום יום.
|
|
|
אין צורך לציין את מוצא של מוכשר,ו מרגש, חנה"לה התבלבלה כתב אלתרמן,אז מה? הוא שאמרתי לכשרון ולרגש אין עדה.
|
|
|
51. כשכתבת את השיר הזה היית ישראלי
היית חלק מעם ישראל. שמחת שיש לנו מדינה. שמחת להיות חלק ממנה. ככה צריך.
האופנה הזו של הזדהות עם לאומיות זרה היא מטופשת ומחליאה. כל מי שמרגיש אחרת, מוזמן להגר חזרה ולהיזכר איך התייחסו אליו שם.
|
|
|
52. לשאלה 'מי יכול להאמין שמרוקאי...'. התשובה:
מי שמכיר את מירי רגב באמת לא יכול להאמין...
|
|
|
53. אותם אלה שחיבקו אותך,היו טוענים שזה רדוד ולא מעניין...
אם היית חותם כועקנין |
|
|
(11.06.16) |
ככה זה בישראל הגזענית... כשאתה קינן זה יפה.... וכשאתה ועקנין זה מכוער... הם אף פעם לא נתנו לעובדות לבלבל אותם.
|
|
|
54. מבריק וג׳נטלמן
עמר יצחק , |
שוהם |
|
(11.06.16) |
רק מי שהכיר את יצחק מקרוב מבין עד כמה איכותי הבנאדם , והנושא הוא בכלל לא מוצאו אלה כמה היה חדור באהבת ארץ ישראל , אדם למופת ודוגמא. מעריך ומוכיר את תרומתך ופעילותך.
|
|
|
55. מרוקי
שמעון , |
כפר סבא |
|
(11.06.16) |
לכול אלה שמדברים על המרוקים שחכוך למרוקים יש זנב מאחרי
|
|
|
56. עוד מרוקאי משתכנז שמלקק לגזענים
רק להוריו עמוד שדרה-נשאו בגאון את שמם המקורי ולא חפשו להתעטף במילים יפות "התחלה חדשה". אם הוא רוצה לדעת מה באמת חושבים עליו כל הצבועים אז שיקרא את תגובה 41
|
|
|
יש את המרוקאים בעלי עור בהיר ועיניים בהירות חזות "אשכנזית" גרו ב"דרום צרפת" קזבלנקה, רבט. קרובים יותר לתרבות האירפאית. דוברי צרפתית רהוטה בעיקר כשפת יום יום ופחות(אם בכלל) מרוקאית.
יש את יוצאי הכפרים מאזור הרי האטלס,כהים יותר ויותר קרובים לתרבות הערבית מדברים בעיקר מרוקאית בניב המקומי (BERBERׂ)
|
|
|
58. מרוקאי שלא משתכנז ירוויח כ חייו שכר מינימום.
אני בתור אשכנזי לא יודע איך מרגישים אשכנזי.מה יש מכשיר שקובע איך אתה מרגיש .כל העדות הדבר הראשון הם מבקשים בריאות וחיים נוחים. מאידך יש עדת מפגרים שחושבים שאם ירשמו כל מיני שטויות .זה יביא מזור לנשמה שלהם.אז בתור מחנך בכיר אומר לכם שכל מי שמיתעסק בענין העדתי .לא יגיע לשום מטרה בחיים.מי שיתעסק בקידומו האישי רק יגשים את חלומותיו.
|
|
|
מה רע בועקנין?גם יוצאי אתיופיה צריכים להשאר עם שמם המקורי.
|
|
|
זה לא חדש שיהודי יוצא מרוקו - ספרדי ( ותבדילו - לא מזרחי ) כותב שירה - קינן הוא ישראלי ותזרמו .
| |