"אביב גפן הוא בנאדם ששנאתי בחיי", מודה סאבלימינל. "הוא מייצג את ההפך הגמור ממני בהכל - מטעם מוזיקלי ועד אישיות. אני זה שגרמתי לעם ישראל למחוק את ה'דור מזוין' ולשים 'אנחנו דור מזיין'. אז אני ואביב גפן הם שני הקצוות של המוזיקה הישראלית".

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

ויש בזה משהו. קובי שמעוני, 32, שנחשב למי שהצית את טרנד ההיפ־הופ הישראלי והביא אותו למיינסטרים, היה הקוטב הדרומי של גפן, כשהוציא בתחילת האלף (עם יואב אליאסי, הצל) את האלבום "האור והצל", אלבום שמכר פלטינה והפך את שמעוני לדובר ילדי הירח של ההיפ־הופ.

אלא שמאז עברו כמעט עשר שנים, שבמהלכן ניהל שמעוני את חברת התקליטים תאקט (שהקים כמה שנים קודם לכן), נישא לאשת חלומותיו והביא ילד, אבל גם לקח כמה פניות מוזיקליות לעבר הפופ, הדאנס והמוזיקה הים תיכונית.

יש שיגידו שהוא בסך הכל התאים את עצמו לשינויים בסצנת המוזיקה השחורה העולמית, ויש שיטענו שהפניות האלה טשטשו את הייחוד המוזיקלי שלו בעיני הקהל ההוא מהפלטינה, שהתפזר לכיכרות אחרות.

"בשביל החבר'ה של ההיפ־הופ השינוי הזה היה 'לאן הלכת לנו? איפה אתה?'", הוא מודה. "היפ־הופ זה מסר, ועכשיו אתה בא ועושה שיר שמח עם מוזיקה מזרחית. זה פחות מדבר לאנשים שצריכים שיר שיחזק אותם. אבל להיות מלך ההיפ־הופ לא עוזר לי להחזיק חצי מהשכירות פה".

ב"פה" שמעוני מתכוון לאולפני תאקט, אולפנים מפוארים ולדבריו מהמתקדמים בארץ, שבנה בעשר השנים האחרונות, "כדי שלא אצטרך להתכלב בשביל שעות אולפן כמו פעם, כשהייתי ילד".

האולפנים האלה נועדו במקור לשמש את שמעוני ואת אמני הקבוצה שניהל, אבל בשנים האחרונות מילאו אותם בעיקר קודקודי הזמר הים תיכוני בארץ, החל בשרית חדד, דרך קובי פרץ, משה פרץ ושלומי שבת. בשנים האלה, ושמעוני הוא הראשון שיודה בזה, הביזנס הכריע את האמנות, מה שתקף גם לגבי הקריירה המוזיקלית שלו.

"בשבילי להצליח זה לא להיות מפורסם, אלא להיות הכי טוב במה שאני עושה", הוא מסביר, "ובשביל זה אני צריך להתפרנס. אין מה לעשות. אז אני כופה על עצמי את ההשראה של המוזיקה שלי בשקר. אם אני צריך לעשות שיר שהמטרה שלו לעבוד טוב בחתונות או רדיו או מועדונים, אני מחליט שאני עושה את זה ויושב רגע ומתקתק את זה".

הטענות שיש לסאבלימינל כלפי אביב גפן לא מפריעות לו לצפות בו בגרסה הישראלית של "The Voice".

"האמת שהתוכנית הזאת עושה לו שירות חבל על הזמן", הוא מחייך. "בתוכנית הזאת אתה רואה את הבנאדם מאחורי המסכה ומאחורי השטויות שהוא מדבר, ופתאום זה בנאדם נחמד, עם הומור, ולא גוש חרא.

"רק מה, צריך שיהיה ב־'The Voice' מישהו כמוהו שיחזיר לו באותה שנייה. אני הייתי הולך לשם ושובר לו את הפנים. הוא היה מקבל פייט ונהיה פתאום קטנצ'יק. אם הייתי שם, הקבוצה שלי היתה כמו אריות שרוצים לאכול אותו אחד אחד. הוא ביזנס מן, אני מריח את רוני בראון (מנכ"ל הליקון - ס.ש) על כל פיפס שלו". (מאיר קוטלר, מנהלו של אביב גפן, בתגובה: "אני מאחל לקובי בהצלחה!").

אני מבינה שאתה צופה אדוק.

"מאוד אוהב, זו תוכנית שעושה כבוד לאמנים. קודם כל לא באים לצחוק על האהבלים שחושבים שהם זמרים, למרות שזה הקטע האהוב עליי ב'כוכב נולד'. אני זוכר שפעם בטלוויזיה עוד היה כבוד לאמנים. עוד היו תוכניות אירוח שהיה בהן ספוט מכובד לאמן לעשות שיר. היום אין, יש רק שימוש ציני במוזיקה, ואני רואה את הביזנס מאחורי זה, וזה מגעיל".

תסביר.

"אין ערוץ שמשדר וידאו־קליפים, יש ערוץ שמשויך לקבוצה מסוימת שדוחפת תוכן מסחרי ששייך לה. הרדיו מחובר לטלוויזיה מחובר לעיתון מחובר לאתר מחובר לסלולר ולניהול אמנים. אם אתה לא חלק מהמאפיה הזאת, לא תהיה שם. ואז נוצרים כוכבי אינסטנט על חשבון אמנים ותיקים, ואני לא פוחד מתחרות, אבל זה לא שוק. זאת קומבינה".

אהבה גדולה

קובי שמעוני ואשתו אינס גולדנברג הכירו בתיכון, במה שתיארו בעבר כחיבור בין ראפר לרוסייה. היחסים ביניהם היו אפלטוניים לחלוטין במשך עשור, עד ששמעוני הבין שמדובר באשה של חייו. אינס קצת נכנסה לשוק בהתחלה, אבל הוא סירב לקבל לא.

"הרגשתי שזה לא סתם משהו", הוא נשבע. "וכשהיינו יחד פיזית בפעם הראשונה, זה היה אחד הדברים הכי מוזרים שקרו לי בחיים. אני גרמתי לזה לקרות, וזה היה כמו חילול קודש".

הם התחתנו בחתונה עתירת סלבז, שאליה הוזמנה חצי מדינה. התקשורת היתה בחצי השני. "אמרתי שאני לא מוכן שיהיה גורמי תקשורת בחתונה", הוא אומר. "היינו בחתונה של ליאור נרקיס ומה שהיה אצלו, מסכן. היה זוועה. 2,000 איש וחצי מהם אני חושב הוא לא הכיר, למשפחה לא היה רגע איתו. כשהם הלכו על המסלול קפץ פפראצי מולם, והשומר העיף אותו. הזוי".

לפני שישה שבועות נולד הבן הבכור אור, כששמעוני נוכח בחדר הלידה, קר רוח ונרגש כאחד.

אומרים שזה משפיע על המשיכה המינית.

"כולם אמרו לי את זה, אבל זה לא קרה. להפך. אני מעריץ אותה כמו שלא הערצתי אף אחד בחיים. אני הייתי מת שם פעמיים, והיא עברה את זה כמו לביאה. והשנייה שהוא יצא ופתח את העיניים, וזה חי... עד היום אני לא מבין איך זה קורה. איפה הכפתור שהדליק את זה? הביאו אותו לאינס, ואני אומר 'יא אללה', והוא מסתובב אליי. אליי!!".

אתם ישנים בלילה?

"לא ממש. אני נורא קרוע עכשיו כי אני מת לשים שלט סגור לרגל שיפוצים, ואני לא יכול. יש כל כך הרבה מה לעשות".

ידעת שהילד והאלבום יגיעו ביחד?

"כן. גם תכננתי שיקראו לאלבום 'היצירה שלי', וכבר צילמנו את התמונה של האלבום, היו לי ויז'ואלים של זה בראש כבר ממזמן. הנה", הוא שולף מהאייפון תצלום שבו הוא לובש חליפת מתאגרף ומחזיק בידיו את הצאצא הטרי.

יש שיגידו שהבאת ילד כדי לשים אותו על עטיפת האלבום.

"הצינים תמיד יגידו משהו. אני מוטרף על הילד, מתגעגע אליו ברמות".

סאבלימינל עם הבן אור (צילום: פיני סילוק)
סאבלימינל עם הבן אור (צילום: פיני סילוק)

עיבוד מחשב: רמי דיאבלו

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

עוד בפנאי פלוס: