אם הייתה לנו פינה כאן בערוץ שהיינו צריכים לייסד כבר ממזמן, היא ללא ספק פינת "הו נו, יו דידנט". ואם הייתה לנו פינה כזו, הפרסומת החדשה של האגיס הייתה זוכה בה במדליית זהב על טיפשות וחוסר תשומת לב. וזה עוד במקרה הטוב.

עוד ביקורות על פרסומות בערוץ יחסים :

>> דורשים זאפ-טה: למה הפרסומת של "זאפ" הרגיזה אותנו כל כך?

>>הלוליטה של סלקום : למה בחברה הסלולרית מציגים לראווה מערכת יחסים בין ילדה לבגיר?

>> שאסי שובי הביתה:הפרסומת של לאומי למשכנתאות לא בוחלת בשובניזם

בקצרה, ההיסטוריה: חברת החיתולים האגיס הוציאה חיתול מיוחד לבנים ולבנות. סבבה. כדי שהציבור ישמע על המוצר, צריכים לפרסם אותו. ופה, כנראה, הייתה הפעם האחרונה שמישהו בחברה הזו או במשרד הפרסום שלהם השקיע את מלוא תשומת הלב בפרסומת הזו.

ברשותכם, הבית הראשון מתוך השיר לפרסומת החיתולים החדשה: "פגשתי בייבי, עשתה לי עיניים, נפל לי הלב לחיתול, חושב עליה כבר יומיים, אבל היא רק רוצה להחזיק ידיים".

עכשיו, עזבו רגע בצד את הקונספט ואת העובדה שתינוקות בני שנה לא צריכים לשחזר את גריז, על שלל הסאבטקסטים המיניים שלו. אבל בואו נחזור שוב כולנו על המשפט האחרון: אבל. היא. רק. רוצה. להחזיק. ידיים.

התינוקת החייכנית והמתוקה הזו, שלפי דעתי עוד לא מלאה לה שנה, רק רוצה להחזיק ידיים בזוגיות. בושה וחרפה. באמת, בושה. היא כבר בת שנה, בגילה המתקדם היא הייתה אמורה לדעת את כל הקאמה סוטרה בעל פה, כנראה.

בפרסומת ההמשך, ככל הנראה, הילד - שגם הוא לא נראה לי בן יותר משנתיים - יתלונן שהיא רק מוכנה להוריד חולצה בדייט השני.

אין, להיות תינוק זה כבר לא פשוט כמו פעם.

כל החברות כבר בבסיס שלישי

מה, מזועזעים מהמשפט האחרון על החולצה? יופי. כי ככה אני הרגשתי מול הטלוויזיה כשעלתה הפרסומת הזו. ורגע לפני שמישהו בהאגיס אומר ש"זה ממש לא מה שהתכוונו אליו", תשאלו את עצמכם: אז מה העוללה החמודה הזו כן אמורה לרצות לעשות? כאילו, אם התינוק מתאונן שהיא רק רוצה להחזיק ידיים, זה בוודאי לא בסדר. אם כך, מה היא אמורה לעשות שישביע את היצר המיני של העולל הזה?

ובשלב הזה, עם הצמרמורת שעוברת בגב למה, לכל הרוחות, כן התכוונו שם בהאגיס, אנחנו נפסיק לחשוב על זה.

אבל היא רק רוצה להחזיק ידיים. טוב שהוא לא הסתכל למצלמה ואמר "נו, אשכנזיה, למה אתה כבר יכול לצפות". המדובר, כנראה, בתינוקת פריג'ידית. כל החברות שלה מהגן, לפי האגיס, כבר הגיעו לפחות לבסיס שלישי.

איזה חוסר מזל משווע לבחור, בחיי.

אני באמת לא יודע מי הקופירייטר שהגה את השורה המטופשת הזו. אני ממש לא יודע מי הסופרוויזר שאישר את זה, ועוד יותר אני לא יודע מי היה האיש או האישה בחברת האגיס שנתנו אוקיי למהלך הזה. אני כן יודע דבר אחד: הפרסומת הזו עברה את גבול הטעם הטוב.

וב"עברה", אגב, אני מתכוון "דרסה אותו לגמרי ולא השאירה ממנו זכר".

איך תרגיש ילדה בת 12?

גם אם נעזוב בצד את כל המשמעויות המיניות שהאגיס מעניקים לילדים בני שנה - דבר נורא בפני עצמו, בעיני - אני בעיקר רוצה לשאול: למה? למה היה כל כך דחוף לדחוף את השורה הזאת? ומה כל כך נורא, למען השם, בתינוקת בת שנה (!) שרק רוצה להחזיק ידיים?! מי האדם שחשב לעצמו שזה כל כך לא בסדר שהיא רק רוצה להחזיק ידיים ולא לוחשת לו "בוא למושב האחורי של האוטו"?

תינוקות, אגב, לא יבינו את הבדיחה על חשבונם. מבוגרים? אולי יצחקו מזה, לא יודע. אותי זה זעזע, אבל אולי אני חריג.

אבל מי שמדאיג אותי באמת היא נערה בת 12-13 שצופה במקרה בפרסומת הזו, מחבבת בחור, אבל בשלב הזה, וזה לגמרי לגמרי לגמרי בסדר, רק רוצה להחזיק ידיים.

מותר לה. היא בת 12, למען השם. בשלב הזה עוד מותר לה להגיד "אוקיי, אז אני אשב כאן ואתה תשב בחדר השני ונדבר". אולי אפילו רצוי שהיא תגיד את זה בשלב הזה של חייה. אבל האסוסיאציה בין בחורה ש"לא נותנת" (שזה הסאבטקסט המאוד ברור של הפרסומת הזו, ושום הכחשה שבעולם לא תעזור להאגיס במקרה הזה) לבין תינוקת מעולם לא הייתה ברורה יותר.

לא רוצה לשכב? לא רוצה מגע גופני? את תינוקת. ואין, פשוט אין, מסר הרסני יותר לילדות מאשר המסר הזה.

רק רוצות מתנות ועושות עיניים

לא דיברנו עוד, אגב, על אוסף הסטריאוטיפים הדוחה שאפשר לדחוף בחמישים שניות של פרסומת. כן, עם כל הקישור לגריז, אפשר היה לעשות משהו הרבה יותר אלגנטי. אבל לא. התינוק אוהב מכוניות, התינקות אוהבת מתנות (אין עוד תחביבים לבנות, אגב? אי אפשר להגיע אל ליבן בשום דרך אחרת חוץ מכסף?) והתינוק בן השנה? הוא זורם, אחי. רוצה לקפוץ ללול בדייט ראשון? יאללה.

כי אין תינוק, או ילד, או גבר, שלא רוצה סקס. ברור. כי אין איזה ילד בן 14 או 16 או 18 או 20 שלא מרגיש עדיין מוכן, או שרוצה לחכות למשהו אמיתי באמת. בהאגיס, לפחות, לא מכירים אחד כזה.

ובחורות? הן רק רוצות את הכסף שלך, עושות לך עיניים ובסוף - איזה באסה איתן - אפילו לא נכנסות איתך למיטה. זה כל מה שחושבים בהאגיס על בחורות? לא עובדת שם אפילו בחורה אחת שנתנה להן את הרושם שבמין הנשי יש קצת יותר מהדימוי העלוב הזה? סירייסלי?! כפרפראזה על כמה גברים צריכים כדי להחליף נורה, כמה שובניסטים בורים בחדר אחד כדי לעשות פרסומת לחיתולים היא לגמרי הגרסה של 2012 לבדיחה הזו.

צריכה לעוף מהמסך

עכשיו, בסדר, אני לא מצפה מהאגיס לאחריות חברתית מינימלית. אמנם נכון, הם מפרסמים חיתולים, אבל היי, ידוע לנו שסקס מוכר, אז יאללה, בואו נלך על זה בכל הכוח. ניתן לתינוקת הבלונדינית מבט אלק סקסי, ניתן לתינוק בן השנה מבט מתגרה ונכניס את השורה "יביא לי מתנות, וגם כמה נשיקות", כי עד עכשיו באמת לא העברנו מסר גרוע מספיק.

שכנע אתכם לקנות חיתול? לא? איך לא?! טוב, אתם בטח גם מאלה שרק רוצים להחזיק ידיים. טפו עליכם.

הפרסומת של האגיס, מעבר לזוועתון השירתי הזה, היא פרסומת גרועה. נכון, היא עשויה טוב (ובעשויה אני מתכוון למצולמת ומבויימת, כי הכתיבה מביכה), אבל יש אלף ואחד דרכים טובות יותר להגיד שיש לנו חיתולים מיוחדים לבנות ולבנים מאשר לגרום לנו לחשוב על יחסי מין בין ילדים.

למעשה, ברכותיי: בחרתם בדרך הגרועה ביותר שאפשר היה.

הפרסומת הזו, אגב, צריכה לעוף מהמסך, וכמה שיותר מהר. איפה הרשות השנייה, שהתרעמה לפני כמה שנים שמישהו אמר "בולשיט" או משהו דומה בפרסומת, אבל לא פוצה פה כשדבר כזה קורה?!

ואולי, וזה מה שעצוב באמת, בעולם של היום זה נראה לנו כמעט נורמלי. תינוק במעיל עור, תינוקת עם שיער בלונדיני מתבדר, שרים על מערכות יחסים ורמיזות בוטות על סקס ומזמוזים.

ולא, זה לא עוד טור על העובדה שאיבדנו את התמימות, כי אותה איבדנו כבר מזמן. זה מה שהפכנו להיות שצריך להדאיג את כולנו באמת.