הפעילות המשותפת לתחרות מלכת היופי של ישראל עם ארגון וראייטי היא כבר ותיקה ובכל זאת השנה היא נעשתה בגישה חדשה ורעננה. הפעם המשתתפות קיבלו הזדמנות לעשות הרבה מעבר לנוכחות אוהדת באירועי הארגון: הפעם הן יכלו להפגין יוזמה, מנהיגות ואיכפתיות.
>> בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק!המשימה: לממן חודש של טיפול ב-30 ילדים
"הרעיון היה להפוך את המועמדות לשגרירות למסר של וראייטי", מסבירה אוקי לב, אחראית לפעילות וראייטי בצפון ומי שריכזה את השותפות עם המשתתפות בתחרות.
הכל התחיל בביקור של המועמדות בחוות "שילובים", שם מתקיימים טיפולים בילדים אוטיסטים בעזרת בעלי חיים. המשתתפות התרגשו לראות איך הקשר עם הסוסים והכלבים עוזר לילדים. אחר כך הן התגייסו למשימה: לגייס כסף עבור חודש אחד של טיפול באותם ילדים. אירגון וראייטי מטפל בכ-30 ילדים, עלות הטיפול לחודש היא 30 אלף שקל. בדרך הביתה חשבה כל אחת עם עצמה: איך מגייסים סכום כזה?
נערת היופי עשרה: "להגדיל את הרגישות של הדור הצעיר לילדים אחרים"
"בבית הספר של אחותי הקטנה, שרובו מיועד לילדים רגילים, יש שלוש כיתות של ילדים עם מוגבלויות", מספרת נערת היופי עשרה הילה בלילטי.
"נכנסתי לכיתות ה'-ו' של תלמידים רגילים והעברתי להם את תוכנית 'הלב שלי עם ילדי וראייטי', שבאה לקרב את הקהילה לילדים עם צרכים מיוחדים, להכיר את הבעיות ולעורר את המודעות, הרגישות והאמפטיה בקרב הדור הצעיר לילדים אחרים".
"תמיד היתה לי רגישות לנושא הזה, במשפחה שלי אנחנו תמיד קונים את הסיכות של האירגון. אבל אחרי שראינו את הילדים הרגשתי שאני חייבת לעשות את החלק שלי".
מלבד ההדרכה גייסה הילה את חניכי הצופים ובפורימון האחרון הקימה איתם דוכן למכירת הסיכות והגלויות של וראייטי. "מעבר לכך שבאמת היה חשוב לי להשיג את המטרה ולמכור כמה שיותר סיכות, ראיתי שהילדים באמת מבינים לקראת מה הם מתרימים. זה נתן הרגשה ממש טובה, חזרתי מהפעילות במצב רוח מעולה. קיבלתי המון מהחוויה הזו".
הפתעה לאוהדי הכדורסל
אוהדי מכבי ת"א בכדורסל שבאו למשחק מול ברצלונה קיבלו בהתלהבות את המועמדות שהגיעו לאיצטדיון ומכרו שם סיכות לב זהב. היוזמה היתה של רז טל. המועמדות סיפרו למתעניינים איך התחילה הפעילות של האירגון ובמה עוסק הסניף הישראלי.
זה לא היה השילוב הספורטיבי היחיד: גם אוהדי קבוצת הכדורסל מכבי נתניה קיבלו ביקור ותשומת לב מהמועמדות, שמכרו את הסיכות.
רעיון שיווקי מדליק עם מסר חברתי
מור שלי, שנבחרה לחביבת הקהל, הוכיחה שוב שהיא יפה גם במפנים ולא פחות חשוב – בעלת יוזמה: מור, סטודנטית למנהל עסקים במכללה למנהל, התבקשה להמציא מוצר שלא קיים בשוק ולנסות לשווק אותו בדרך הטובה ביותר.
מור, חובבת עקבים, המציאה נעל עקב שהופכת בעזרת קליק אחד לנעל שטוחה. היא קראה למוצר "בנעליה" ואחת מדרכי השיווק היתה שהכנסות מ"בנעליה" נתרמות לילדי וראייטי. התוצאה? מתוך כ- 300 סטודנטים שהגישו עבודות, מור עלתה לגמר וזכתה. מתי המוצר יגיע לחנויות? דרוש משקיע בעל הבנה לצרכי נשים, דחוף.
מאסטר שף הולך לבית הספר
עוד רעיון יצירתי שייך למועמדת שיר ג'הן: "ארגנתי בבית הספר שבו אני לומדת תחרות מאסטר שף. התלמידים התבקשו להכינו מנות מיוחדות והן נמכרו בבית הספר. כל מנה נמכרה בחמישה שקלים וכל ההכנסות, כמובן, לוראייטי".
עדי לוי יזמה פעילות הסברה וגיוס כספים בשני בתל ספר בהוד השרון, עיר מגוריה. באחד מבתי הספר, "לפיד", היא למדה בעצמה. התלמידים התרגשו, כצפוי, מהמפגש עם
בוגרת בית הסדר היפה. התוצאות? עלייה במכירות.
יובל ברגמן אירגנה פעילות התרמה בשבט צופי תל מונד ופעילויות נוספות מתוכננות לשבועות הקרובים.
דברי במספרים, גברת
הפעילות המשותפת של המשתתפות בתחרות הניבה עד כה כמעט 28 אלף שקלים - והספירה נמשכת.
______________________________________________________________________
עוד כתבות באתר תחרות מלכת היופי:
- קבלו את המלכה החדשה: ייטאייש (טיטי איינאו)