עיצוב
והזוכה הוא: מצעד הלוגואים של האירוויזיון לדורותיו, עשור אחר עשורהרומנטיקה של שנות ה-60, הצבעוניות של שנות ה-70 וה-80 (עם חריג אחד מירושלים), הבלגן של שנות ה-90 והיתרון הטכנולוגי של שנות ה-2000: הלוגו כביטוי לרוח התקופה

אחרי מעטה חשאיות שהזכיר מוסד ביון נחשף החודש לוגו האירוויזיון, שייערך בתל אביב בעוד ארבעה חודשים וישודר ב''כאן''. מדינת ישראל תיכנס לאחד מרגעי ההיסטריה ההיסטוריים שלה, וכמו תחת מטר של קונפטי צבעוני, לאן שלא נסתכל - נראה משהו שיזכיר לנו את האירוע. רמת ההשקעה וכמות הכסף במיתוג נמצאים איפשהו בין המשחקים האולימפיים לטקסי פרסי ה-MTV. זהו אחד ממהלכי העיצוב הכי כפויי טובה שיש: הוא מורכב ומקיף מאוד; מתחיל כבר ברגע הזכייה של השנה שעברה; התקציב והעבודה הם בסדרי גודל של מותגי-על, כאלה שיש להם אורך חיים של עשורים; הלוגו מתפרסם רק כמה שבועות לפני האירוע עצמו, ושיאו בשלוש השעות הבודדות של טקס.

להמשך קריאה...
הסגנון החדש של זארה: לוגו קלאסי שקורץ לזוהר של האופנה העיליתיחד עם קולקציית האביב, ענקית האופנה הספרדית השיקה אתמול לוגו חדש, בעל אותיות קישוטיות ומחוברות, שיתפוס בהדרגה את מקומו ב-7,475 סניפיה בעולם להמשך קריאה...
צילום: מתוך zara.com
מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר ואזכור בודד באינסטגרם - אך על תוויות הקולקציה החדשה בחנויות בישראל הוא כבר מופיע
פוסטר של מעצב ישראלי הוצג באיראן - והוסר מקיר התערוכהבאופן חסר תקדים, יוסי למל הציג בתערוכה בטהראן. בעיר התעוררה מחאה, העבודה הוסרה, האוצר נאלץ להתפטר והצטדק: ''הציג עצמו כפלסטיני''. למל מכחיש בתוקףלהמשך קריאה...
עיצוב: יוסי למל
הכרזה של יוסי למל בתערוכת העיצוב הגרפי בטהראן, שמוקדשת לחשיבות המים
מפתיעים, מזעזעים ומושכים: השערים האפקטיביים של 2018אלימות בין ילדים, זמרת שאבדה את קולה, הסמביוזה בין טראמפ לפוטין והשודדים שהעלימו את הלוגו: בחרנו את השערים המבריקים של העיתונות העולמית המודפסתלהמשך קריאה...
לא היה קל לבחור. כאן בתמונה כמה שערים שלא נכנסו לרשימה הסופית, ובהמשך כל אלה שכן
השמש תזרח על ''ביכורי העתים'', עד להודעה אחרת: ציור קיר חדש בת''א low bros הם צמד אחים גרמנים, שנוסעים בעולם ומציירים על קירות לפי הזמנה. השבוע, לפני שהתחילו לרסס את חזית המרכז הזמני, סיפרו לנו על תהליך העבודהלהמשך קריאה...
צילום: עיריית ת''א-יפו
הציור שקרם קווים וצבעים השבוע, על קיר מרכז ביכורי העתים: כדור מתגלגל המסמל שמש שוקעת, ולצדו ורד מפוקסל, שמבטא תשוקה למשהו שאי אפשר לגעת בו. האחים ביקשו להכניס לציור תנועה, כדי לשקף את מהותו של המקום כמרכז לאמנויות הבמה
המעצב מאחורי הדימויים שכולנו מכירים: לזכרו של אשר קלדרוןמכתר פלסטיק עד פרילי, מכרזות עד אריזות, משטרות כסף עד ויטראז'ים לבתי כנסת: החותם שהשאיר קלדרון, שלא הפסיק ליצור עד ימיו האחרונים, בתרבות הישראליתלהמשך קריאה...
באדיבות טל קלדרון
שתיים מעשרות כרזות שיצר במשך השנים אשר קלדרון, בן 89 במותו ויוצר נלהב עד ימיו האחרונים. חלקן פרסומיות (כמו הכרזה למפעל הפיס, מ-1966), חלקן עבור גופים ממשלתיים (כמו הכרזה למכון היצוא הישראלי, מ-1980), חלקן עבור אירועים ממלכתיים ואחרות אידאליסטיות
כבר לא לעטיפת דגים: מכירה פומבית של קריקטורות מקוריות מ''דבר'' שילה, זאב ודריאן חתומים על 320 קריקטורות משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. הן יוצעו למכירה בשבוע הבא, במחיר פתיחה של 3,500 דולריםלהמשך קריאה...
קריקטורה: בית המכירות הפומביות קדם
זאב בביקורת על הביקורת שמתחה על הקיבוצים מפלגת גח''ל (גוש חרות ליברלים), שהוקמה לקראת בחירות 1965 והפכה אחר כך למרכיב העיקרי במפלגת הליכוד
ארומה תל אביב פונה לתיירים ומוסיפה A דומיננטית לשפה הגרפיתA דמויית מגדלור, מוקפת בסיסמאות כמו מחוגי שעון, משתלטת על רשת הקפה הענקית (41 סניפים) בת''א. מדוע נזהרו לא למחוק את הלוגו המפורסם?להמשך קריאה...
עיצוב: סטודיו H2O Pure Design
סלוגנים באנגלית, וטיפוגרפיה המדמה תנועה של שעון - הדמיה של שלט סניף עם שימוש באייקון החדש כאלמנט גרפי מוביל
מרינה ווילר רוצה לעצב אחרת את העולם, כולל גוגל, אם רק יתנו לההמאבק הנשי להתברג בצמרת, האחריות של המעצבים לתקן עולם, ושובו של הפרינט: המעצבת הגרפית הבולטת מדברת לקראת בואה לכנס OFFF TLV בישראללהמשך קריאה...
עיצוב: Marina Willer
קמפיין של ''אמנסטי אינטרנשיונל''. ''אנחנו חוששים מהמקום שהעולם הולך אליו'', היא אומרת. ''כאנשים, אנחנו קודם כל מחויבים לחברה שלנו, הרבה לפני הלקוחות''
רימון מוסיף המון ונראה מיליון: הפרי המלכותי משדרג גם את האריזות שלוהכתר, הגוון הארגמני והגרעינים העסיסיים הפכו את הרימון לסמל כבר בימי קדם, ולא רק בתרבות שלנו. דוגמאות מרחבי העולם לשימוש בפרי היפהפה בעיצוב גרפילהמשך קריאה...
גזירות נייר והשראה ממאטיס על בקבוקי מיצים שעיצב הסטודיו היווני Beetroot. הרימון נצבע בצבעים שונים, וזה עובד
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com