חגיגות החתונה הקרבה של בר רפאלי זלגו אמש באופן בולט אל תוכנית הגמר של אקס פקטור, העונה השנייה. זה החל בשיחה עם הזוכה דניאל יפה על ההכנות לחתונה של שתיהן על יאכטה בלב ים, והגיע עד למחווה של הפקת התוכנית, שהפתיעה את רפאלי במחרוזת שירי כלה ששרו עבורה המתמודדים והשופטים, כשהשיר האחרון בסדרה היה "לכי תספרי לכולם" של מאור דניאל, בליווי קריאות מהיציע של "עדי עזרא...עדי עזרא".

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

את ההתרגשות הגדולה חתמה רפאלי במשפט "ממחר אני חוזרת לחיים הרגילים שלי", אמירה שזכתה לשלל הערות ציניות ברשתות החברתיות. בכל זאת, לכולם ברור שלרפאלי אין ממש חיים רגילים. מצד שני, לאף אישה רגילה לא היה את האומץ לעמוד על הבמה בפריים טיים בחצאית מיקרו מיני מנצנצת של ורסאצ'ה, שיחד עם גופיית הבטן המנצנצת שלוותה אליה והפתחים השקופים במעט הבד שהיה שם ממילא, נראתה כמו קישוט סוכה שהוכן מבעוד מועד.

A photo posted by Simon Elmalem (@simonell) on

עם 30.3 אחוזי רייטינג (ירידה של 20 אחוז מהגמר הקודם, שעמד על 38.4 אחוז), תוכנית הגמר של אקס פקטור היתה ספקטקל טלוויזיוני זוהר במיוחד, שבעוכריו בלט חוסר אחידות אופנתית במלתחה של השופטים והמנחה. אם נניח לרגע בצד את עברי לידר ומשה פרץ - שני שופטים שהתלבשו בצורה קלאסית ומושקעת לכל אורך העונה, בעזרתם של הסטייליסטים הצמודים שלהם מבית - אייל אזרזר ומיכה טרנובסקי - מי שגרפו לכיוונן את כל תשומת הלב אמש היו בר רפאלי ושירי מימון. פורטיס, בחולצה שעליה התנוסס שמה של דניאל יפה וז'קט לבן שישב עליו פיקס, היה לבוש כהרגלו כאאוטסיידר למתרחש בעולם האופנה – מעין אוטונומיה של סגנון אישי.

A photo posted by @ivrilider on

לבושה שמלת באדי-קון שחורה עם טבעות מתכת של בית האופנה מוגלר, שנראתה כאילו עוצבה בהשראתה של קטניס אוורדין - דמותה של ג'ניפר לורנס ב"משחקי הרעב: עורבני חקיין", ורבים ראו בה סוג של חליפת צלילה מינימליסטית - עלתה רפאלי אמש על במת האקס פקטור, והראתה לכולן איך מייצרים אישיות טלוויזיונית מבגדים. היא עשתה זאת בעזרת הסטייליסט הצמוד סיימון אלמלם, שהרכיב עבורה מדי תוכנית אאוטפיטים שבין אם אהבתם או שנאתם אותם, לא יכולתם להתעלם מהם, והם עוררו בזה אחר זה דיון ענף שהציף את הרשתות החברתיות ואת כלי התקשורת הממוסדים. פעם אחת בגלל שמלה קצרה ונוצצת מדי של ורסאצ'ה, ופעם אחרת בזכות מערכת לבוש אלגנטית של מוגלר - שני המותגים אותם לבשה בקביעות לאורך העונה. מי שלבשה את אותה שמלה שבועיים קודם לכן בתוכנית ריאליטי אחרת, אגב, היא ג'ניפר לופז, שהבליטה את חיטוביה ב"אמריקן איידול".

כל אלה, מתברר, היו רק מתאבן לקראת המנה העיקרית שרקחו אלמלם & רפאלי בחלקו השני של הערב - מערכת לבוש מסנוורת של ורסאצ'ה, שהורכבה מגופיית בטן סגולה מפאייטים עם אבזמים בכתפיות וחצאית מיקרו מיני ורודה מפאייטים, שהמשיכה מטה בפס שקוף ואחריו פס פאייטים שחור, שמזוויות מסוימות נראה כאילו נפלו לה התחתונים בשידור חי. על כל בת אנוש אחרת האאוטפיט הזה היה נצלב ונידון למראה של חשפנית במועדון בווגאס, אבל על רפאלי, כמו כל דבר שתזרוק על רפאלי, הוא עבד יופי. לא שזה הצליח לשכנע את המגיבים אצלה באינסטגרם ובכלל ברשתות החברתיות, שתהו מדוע היא צריכה להתלבש בצורה כה פרובוקטיבית, נוצצת ובעיקר - וולגארית.

A photo posted by Simon Elmalem (@simonell) on

במקרה של מימון, כבר הרבה זמן שאנו צופים בשרשרת ארוכה של טעויות סטיילינג וחזרה על שטיקים מתוכנית לתוכנית, באופן שלא הצליח לייצר את ממד הוואו המתבקש. נכון, לא פשוט להלביש את מימון הקטנטנה, בעלת פרופורציות הגוף שמתאימות למחלקת ילדות בזארה, אבל השאלה המסקרנת היא מדוע מתעקשות המעצבות הילה חזן ועדי צוקרמן להלביש אותה מדי תוכנית כמו כלה טיפוסית, או במקרה הפחות טוב, כמו אחותה של הכלה הטיפוסית. האם גם מימון גויסה כדי לשמש כתזכורת לחתונה של בר רפאלי? אין לדעת, אבל אחרת קשה להסביר את השתלטות גווני הלבן והשמנת על המראה שלה בתוכנית, למעט הבלחות של שחור וצהוב חגיגי, שכאמור, הסיטו אותה מהחופה עצמה לאזור המשפחתי, על תקן האחות המלווה.

את התוכנית אמש פתחה מימון בשמלה לבנה צמודה וקצרה מעוטרת תחרה, ומאוחר יותר החליפה לשמלה בצבע שחור ואבן, עם צווארון גולף שחור שחנק אותה כתלמידת אולפנה לשעבר שעדיין חוששת לפתוח קצת מחשוף בשמלה. האלמנט ה"ארוז מדי" חזר על עצמו אצל מימון לאורך העונה, והציג אותה כאישיות שמתקשה לשחרר, או לחלופין, מתקשה למצוא לעצמה סטייליסט שיכיר את גופה על שלל מעלותיו ומגבלותיו. בגלל שאנחנו חולים על שירי, נשמח לעזור לה בחיפושים לטובת העונה הבאה.