הדיון סביב מידות גדולות והשימוש בפוטושופ להצרת היקפים מסרב לגווע. לאחר תקדימים כמו חוקים שנחקקו בנושא בעולם – למשל, חוק הפוטושופ הישראלי, שהיה החלוץ בתחום – וההחלטה של העיתון "ידיעות אחרונות" לא להצר תמונות של מצולמות ומצולמים, השבוע מתפרסם סרטון וידאו חדש של ארגון הנשים הפמיניסטי FCKH8, הנלחם באפליה נגד נשים ובגזענות, ופועל למען שוויון זכויות ללהט"ב. הסרטון הקודם של הארגון מחה נגד השכר הנמוך שנשים מרוויחות, והפעם הן מסמנות אויב חדש: אמנות הריטוש של פוטושופ.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

הארגון זכה לפרסום רב לפני כשנה, עם פרסום הסרטון הוויראלי Potty Mouth Princesses, שעלה לרשת באוקטובר שעבר וזכה למיליוני צפיות ביוטיוב. הסרטון יצר שערורייה כאשר העמיד במרכזו ארבע ילדות בגילאי 13-6 (ובהן השחקנית הצעירה מילה ברנר בת ה-10, בתה של שירלי ברנר), לבושות כנסיכות ויורות אל המצלמה סלוגנים בסגנון "נשים מרוויחות 23 אחוזים פחות מגברים בשביל אותה עבודה מזוינת", "אני לא צריכה פין בשביל להרוויח כסף", "תפסיקו להתמקד במראה המזוין שלי ותנו לי ספר", "ההשראה שלי בחיים לא צריכה להיות הדאגה מגודל התחת שלי", ו"תפסיקו להגיד לבנות איך להתלבש ותתחילו ללמד בנים לא לאנוס", כולל השימוש במילה האסורה Fuck על שלל הטיותיה.

הסרטון החדש, שפורסם לפני שעות ספורות וכבר צובר תאוצה באתרי האופנה מעבר לים, שומר על אותה רמת פרובוקציה. שש נשים בצבעים, גילאים, מידות ומבני גוף שונים, ניצבות אל מול המצלמה לבושות בחולצת טי עם הכיתוב This is what a #Feminist looks like (למרות הכיתוב הדומה, לחולצות אלה אין קשר לחולצות שהשיק בשנה שעברה מגזין האופנה הבריטי ELLE, ואשר התגלה כי יוצרו בתנאי עבדות של נשים).

במהלך הסרטון הן מסירות את החולצות ונשארות בהלבשה תחתונה בלבד, חושפות גוף שאינו של דוגמניות וחוזרות על המנטרה "לנשים אמיתיות יכולים להיות": קמטים, קימורים, שרירים, חזה גדול, חזה שטוח ועוד. את הסרטון הן חותמות בהצהרה ברורה: Real Women can be whatever the fuck they are, ומניפות אצבע משולשת למילה Photoshop.

המסר שעולה בין הקללות הוא קריאה לנראות מגוונת יותר של נשים בעולם התקשורת והאופנה, תוך הימנעות מדעות קדומות, אייג'ופוביה ואשליות ויזואליות הנעשות באמצעות תוכנות מחשב. עם זאת, כמו כל דיון בעולם האופנה, גם הדיון נגד פוטושופ הוא מס שפתיים דו-כיווני המאפשר להימנע משינוי אמיתי: מצד אחד, התייחסות למגוון רחב של ייצוגי נשים באופנה, ומאידך, התרפקות רומנטית על הילדות החדשות בנות ה-14 שכובשות את מסלולי התצוגות.