השסע הגדול בשמלת הערב השחורה של שיר אלמליח איים לחשוף הכול כשיצאה אמש מבית האח הגדול. אבל אז, ברגע של אינסטינקט בסיסי, תפסה אלמליח את השסע ומנעה ממנו לקרוע את השמלה של המעצבת גלית קורנר, שממילא כיסתה את גופה באופן מינימלי מאוד.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

עשרים דקות קודם לכן, באותו גרם מדרגות ממש, עשתה את הדרך החוצה דוגמנית אחרת, הבינלאומית סטלה עמר אליס, שלבשה שמלת כפתן שחורה מעוטרת פאייטים, שהביאה מארונה הפרטי (ללא חסויות), בדומה לשלל הבגדים שהחליפה במהלך העונה. עם נעליים בעלות עקב נמוך ושיער אסוף בקפידה, היא נראתה נינוחה כפי שרק אישה שהיא Size Sexy (כשם ספרה שיצא לפני שנתיים) יכולה להיראות. לעומתה, מלך הקופים נירו לוי יצא מבית האח במקום השני והמכובד, ובהופעה שנייה של אותם מכנסי ג'ינס (נודי ג'ינס מבוטיק סטורי) שאיתם נכנס לבית בפתיחת העונה.

שתי הדוגמאות האלה מערב הגמר, כל אחת בקצה אחר של הסקאלה, חתמו את אחת העונות האופנתיות ביותר של האח הגדול מאז ומעולם.

במהלך ששת השבועות האחרונים הפך בית האח למסלול תצוגה אחד ארוך. פחות בגלל הבגדים, הרבה בזכות מי שנשאו אותם: הדוגמניות שיר אלמליח, קטיה גלי, וסטלה עמר אליס, הדוגמן סתיו סטרשקו, הדוגמנית לשעבר נטלי עטיה, ורותם איזק, עורכת ערוץ הלייף סטייל של טיים אאוט ובעלת טור - לכולם נגיעה ישירה לאופנה והבנה בחשיבותם של בגדים במיתוג הפרסונה הטלוויזיונית שלך.

מהודרים ומרוצים. אסי עזר וארז טל (צילום: ערוץ 2)
מהודרים ומרוצים. אסי עזר וארז טל (צילום: ערוץ 2)

למעשה, למעט אריאנה מלמד, שבזה לאופנה בכל שיחה שניהלה עם אלמליח - כל הנשים ששהו בבית העונה, וגם לא מעט מהגברים, השקיעו בבניית האישיות האופנתית שלהם - החל מתספורת השפיץ המגולח של איציק זוהר, ועד לבגדי הים הקטנטנים ותחלופת משקפי השמש הבלתי נתפסת של שיר אלמליח, שמתברר כי הועברו לידיה לפני הכניסה לבית האח על ידי דיוק אופטיקס.

מדיוק אופטיקס נמסר בתגובה: "כחלק משיתוף פעולה עתידי בין דיוק אופטיקס לשיר אלמליח, שיר הרכיבה את המשקפיים באח הגדול". בתשובה לשאלת Xnet האם קיבלה תשלום בעבור שימוש במשקפיים, נמסר: "שיר לא קיבלה תשלום. יש שיתוף פעולה עתידי שנסגר לפני הכניסה לאח הגדול".

ההרכב האנושי הזה, שחלקו הגדול היה ידוע לאנשי תעשיית האופנה עוד לפני הכניסה הממשית אל הבית, אפשרה למעצבים, בוטיקים, רשתות אופנה, על יחצניהם, לסגור דילים של חשיפה.

שני הצדדים נהנו מהעסקה: הטאלנט הרוויח סכום נאה בתמורה לפרסום באינסטגרם, וחברת האופנה הרוויחה זמן מסך עם דוגמנים שהפכו לגיבורי התרבות של השבועות האחרונים. הדבר אפילו הביא את חברת רנואר לייצר תצוגת אופנה מיוחדת במהלך פרסומת הזהב של תוכנית הגמר.

איך זה עובד?

המתמודדים התבקשו לארוז שתי מזוודות: אחת לשלב הכניסה אל הבית, שנייה שהוכנסה עבורם לבית לאחר שבוע, בהנחה ששרדו את ההדחה הראשונה. כמובן שמשרדי יחסי הציבור שהבינו מי עומד להיכנס לבית וניצלו את ההזדמנות להעביר אליהם חבילות מוכנות ללבישה – זכו בפרסומת בפריים טיים.

חולצה לבנה, מכנסי ג'ינס שלבש גם בתוכנית הפתיחה. נירו לוי (צילום: ערוץ 2)
חולצה לבנה, מכנסי ג'ינס שלבש גם בתוכנית הפתיחה. נירו לוי (צילום: ערוץ 2)

בניגוד לעונות קודמות, בעונת ה-VIP לא ניתן היה להכניס לבית האח בגדים במהלך העונה. שלוש יחצניות אופנה בולטות ששוחחנו עמן מספרות שבעונות הרגילות, הארוכות משמעותית מעונת ה-VIP (שלושה חודשים לעומת שישה שבועות), ניתן היה לשלוח לדיירים בגדים במהלך העונה. גם מהסוכנות של אחד המתמודדים בתוכנית נמסר לנו באופן חד משמעי כי "לא ניתן היה להכניס העונה בגדים למתמודדים".

הדברים הללו, שאושרו באופן חד משמעי, עומדים בסתירה לדברים שאמרה אריאנה מלמד בכתבה שפורסמה ב"הארץ" עם יציאתה מהבית. העיתונאי שחר אטואן כותב כי "מלמד מספרת שמדי בוקר היו מגיעות לבית שקיות מלאות בבגדי ים ממותגים, והדיירות־דוגמניות (היא רואה גם ברתם איזק דוגמנית) לא שאלו שאלות, אלא פשוט לבשו אותם". מלמד צוטטה אומרת: "כששאלתי למה אני לא מקבלת בגדי ים ממותגים של שמנות, הביאו לי בגד ים של ספידו לשמנות. הסתכלתי עליו ואמרתי לעצמי שעל גופתי המתה אני לובשת אותו, אז נכנסתי למים עם גופייה ועם מכנסיים של בן הזוג שלי".

האם מלמד ראתה מבפנים דברים שקשה לדעת מבחוץ? התקשרנו לרתם איזק, שמבהירה חד משמעית: "לא קיבלנו בגדים בבית. באיזשהו שלב כבר נגמרו לנו הבגדים, וידעתי שירדו עלי שאני לובשת את הבגדים שלי יותר ויותר פעמים. לא קיבלנו שקיות בגדי ים מדי בוקר, ולא אף פעם".