אמש הגיע לסיומו פסטיבל קאן בטקס חלוקת הפרסים המסורתית, כשעל רקע שריקות בוז מכיוון הקהל קטף הבמאי ז'אק אודיאר את פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר על סרטו "דיפאן".

אבל לא רק סרטים התארחו במהלך עשרת ימי הפסטיבל המתקיים מדי שנה בקאן. הכוכבות והכוכבים הגדולים של הקולנוע הבינלאומי פקדו את אירועיו מלווים במלתחה עתירת פריטי לבוש מרהיבים, שקישטו מדי ערב את השטיח האדום.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

לאחר ערב הפתיחה המוצלח, שהתהדר בשלל שמלות עוצרות נשימה, זכינו לראות מדי יום לוקים טובים יותר ופחות, עם מיטב הפריטים מהקולקציות של הסתיו הבא, כמו גם שמלות ערב שנתפרו במיוחד לאירוע על ידי בתי האופנה החשובים.

במשך עשרה ימים עקבנו אחר המתלבשות הטובות, המאכזבות והרעות שנצפו על השטיח האדום באירועים המרכזיים, וכן בשלל מסיבות העיתונאים והאירועים הנלווים לפסטיבל, וחזרנו עם מסקנה כללית אחת - מי שהתלבשה טוב בערב הפתיחה, המשיכה להרשים לאורך כל ימי הפסטיבל, ומי שצלעה בערב הפתיחה, הוסיפה להתדרדר עד לאירוע הנעילה אתמול. קבלו את הרשימה הסופית והמלאה של תצוגת האופנה הארוכה ביותר של השנה – רגעי השיא והשפל של פסטיבל קאן.

הטובות

קייט בלנשט – כל הלוקים

הכוכבות הגדולות שהפציעו על השטיח האדום בערב הפתיחה שנערך לפני כשבוע וחצי היו רק מתאבן לקראת נחיתתה בקאן של אחת המתלבשות הטובות ביותר על השטיח האדום – השחקנית האוסטרלית קייט בלנשט. ובהחלט היתה סיבה טובה לחכות. שלוש הופעותיה של בלנשט בקאן היו מדויקות ומעוררות התפעמות, ונעו על קו התפר שבין אוונגרד לקלאסיקה – אם באנסמבל שחור ועתיר תחרות שקופות מקולקציית פרה-סתיו של אלכסנדר מקווין, בשמלת סטרפלס מודפסת של המעצב הבריטי ג'יילס, או בשמלת ערב שחורה עם שובל ארוך וחגורת אובי יפנית קשורה כפרפר של ארמאני פריווה.

נטלי פורטמן בדיור

נטלי פורטמן, מהשבוע גם במאית, פתחה את פסטיבל קאן בשמלה מעט משעממת מקו ההוט קוטור של כריסטיאן דיור, אך פיצתה על כך ימים ספורים לאחר מכן בשמלת קוקטייל חושפנית המותאמת למידותיה מקו הקרוז של המותג, שהוצג באותו שבוע בקאן. מעבר לישבנה של פורטמן שנחשף בשמלה וזכה לסיקור תקשורתי נלהב, יש לציין לשבח גם את הגזרה המדויקת, האורך הא-סימטרי המחמיא, ומשחקי השקיפויות שישבו בול על דמותה האניגמטית.

נעמי ווטס באלי סאאב

רק מעטות הצליחו להתעלות על מפגן הראווה של נעמי ווטס בערב הפתיחה, לבושה בשמלת תחרה ונוצות אפורה של המעצב הלבנוני אלי סאאב. ווטס עצמה אומנם לא הצליחה לשחזר את האפקט בלוקים הנוספים שהרכיבה במהלך השבוע, אבל כמאמר הפתגם – לרושם ראשוני אין הזדמנות שנייה. השמלה של ווטס בהחלט תיזכר בדברי הימים של קאן עוד שנים ארוכות.

סיינה מילר. נהנית להתלבש (צילום: gettyimages)
סיינה מילר. נהנית להתלבש (צילום: gettyimages)

סיינה מילר – כל הלוקים

אם היו מחלקים פרסים לסטייליסטים של קאן, האחראי על המלתחה של סיינה מילר היה לוקח את פרס דקל הזהב לאופנה. לא רק שמילר התלבשה מצוין לכל אחד מהאירועים שאליהם הגיעה, ניכר היה כי היא נהנית להתלבש – זאת בזכות בחירה בשמלות קלילות וסקסיות שלא נופלות לקלישאה של "שמלת ערב". זה התחיל בערב הפתיחה עם שמלה כחולה ונהדרת של לנוון, והמשיך בשמלת ערב שחורה עם גלימה בדוגמת כוכבים עשויים קטיפה של סוניה ריקל, שמלת קולר בצבע טורקיז שחלקה העליון עשוי מעוין צבעוני של ולנטינו, ובשתי שמלות נהדרות של גוצ'י – שמלת קומות בצבע ורוד עתיק ושמלת כתפיות בגוני כחול ואפור שלבשה אמש לטקס הנעילה של הפסטיבל.

ג'וליאן מור בז'יבנשי

אפשר לסמוך על ג'וליאן מור שלא תאכזב על השטיח האדום. לאחר ערב פתיחה מוצלח באנסמבל של ארמאני פריווה, המשיכה מור להפגיז בשמלת קטיפה בצבע בורגונדי עם מחוך עשוי עור בדוגמת קרוקודיל ושרוול אחד של ז'יבנשי בעיצובו של ריקרדו טישי. השסע העמוק והמשחק הא-סימטרי של השרוולים יצרו שמלה מסקרנת שנראתה עדיין אלגנטית ומתוחכמת.

סופי מרסו. מפזרת שיק צרפתי לכל עבר (צילום: gettyimages)
סופי מרסו. מפזרת שיק צרפתי לכל עבר (צילום: gettyimages)

סופי מרסו – כל הלוקים

השטיח האדום היה צמא לשיק צרפתי, אותו סיפקה בנדיבות השחקנית סופי מרסו שהיתה חלק מחבר השופטים של הפסטיבל. מרסו לא החמיצה אף הזדמנות על השטיח האדום להציג מלתחה מפוארת, כאשר שני לוקים ראויים במיוחד לציון: אוברול פסים מוזהב של בלמן ושמלת ערב חשופת גב של סאן לורן פריז. כיאה לכוכבת מקומית, מרסו הקפידה על בחירה בבתי אופנה צרפתיים, שמצדם סייעו לה להפוך לאחת המתלבשות הטובות של הפסטיבל.

ויאן זאנג בהו שגואנג

השחקנית הסינית ויאן זאנג היממה את הריביירה הצרפתית בשמלת ערב פרחונית עם שובל ארוך וצווארון מוגבה של המעצב הסיני האוונגרדי הו שגואנג, שלטוב או לרע – אי אפשר היה להישאר אדיש אליה. היינו שמחים לראות אותה מגיעה לבושה כך לערב הפתיחה של המט גאלה בתחילת החודש, אבל יש סיכוי שאז היתה מתעוררת שם קטטה עם ריהאנה על המקום הראשון.

ליה קבדה בפרואנזה סקולר

הדוגמנית ליה קבדה הציגה מראה מתוחכם נוסף על השטיח האדום, כשהחליטה להשאיר את שמלת הערב הארוכה בבית לטובת שמלת קוקטייל מנצנצת של המותג האמריקאי הצעיר פרואנזה סקולר. חצאית השיפון השחורה עם טקסטורת העיגולים הלבנים ובד הפאייטים האדמדם שטיפס מעלה, יצרו מראה מעודכן שהתאים לאקלים התרבותי של פסטיבל קאן.

איזבלה רוסליני בסטלה מקרטני

לוק נוסף שממשיך איתנו מערב הפתיחה שייך לאיזבלה רוסליני ושמלת הגלימה הלבנה עם דוגמת הלבבות שלבשה. רוסליני הופיעה בקאן עוד כמה פעמים במהלך השבוע, אך לא הצליחה – ואולי לא רצתה – לשחזר את ההצלחה מתחילת השבוע.

איזבל הופר. מראה לכולן איך להתלבש בסטייל ובלי מאמץ (צילום: gettyimages)
איזבל הופר. מראה לכולן איך להתלבש בסטייל ובלי מאמץ (צילום: gettyimages)

איזבל הופר – כל הלוקים

אלוהים, נצור את המלכה! איזבל הופר הראתה לכולן איך אפשר להתלבש באופן מדויק, מרגש ומעודכן, בלי לחרוג מצבעוניות של שחור ולבן: היא נראתה מעודנת בשמלת מקסי לבנה עם שרוולים קצרים של קלווין קליין ואלגנטית בטוקסידו שחור של סאן לורן פריז. בלי משחקי שקיפויות, בלי ניסיונות להמציא את עצמה מחדש ובלי להיסחב עם שובל באורך קילומטר, הופר נראתה כמי שנוטף ממנה שיק ללא אף טיפה של זיעה.

המאכזבות

לטיסיה קסטה בז'יבנשי

אמש היה אמור להיות רגע השיא של לטיסיה קסטה, אך למרבה הצער – השמלה שהגיעה איתה לאירוע הנעילה של הפסטיבל לא העפילה לשלב הגמר. קסטה בחרה בשמלת קולר עשויה תחרה ופרנזים של ז'יבנשי, שהיתה דומיננטית מדי וגרמה לה להיראות כאילו נתפסה בווילון שחור בדרך לשטיח האדום.

פאן בינג בינג. מראה כבד ועשוי מדי (צילום: gettyimages)
פאן בינג בינג. מראה כבד ועשוי מדי (צילום: gettyimages)

פאן בינג בינג במרקזה

מאז שסימנו אותה כמתלבשת טובה במט גאלה בתחילת החודש, השחקנית הסינית פאן בינג בינג מאבדת את נקודות הזכות שצברה. הסיבה לכך היא שמלות כבדות מדי ומראה עשוי מדי, שהופכים את כל ההופעה למנותקת מהשטיח האדום ומהמציאות בכלל. השבוע היא הגיעה לקאן בשורה של לוקים מתאמצים, ובראשם שמלת השיפון הפרחונית של מרקזה, בה נראתה כמו נערה סינית צעירה שנקלעה למסיבת ביכורים בקיבוץ דניה.

מריון קוטיאר בכריסטיאן דיור

מריון קוטיאר היא אחת המתלבשות הטובות בעולם הזוהר, אך השבוע בקאן היא בחרה דווקא בשמלת סטרפלס של דיור, שנראתה קצרה מדי וסתמית מדי.

קנדל ג'נר באזדין אלאייה

עד עכשיו אנחנו מנסים להבין איך קרה שמפגש של שני ענקים – קנדל ג'נר מצד אחד, אזדין אלאייה מצד שני – יצר את אחד הלוקים הפחות מחמיאים של הפסטיבל כולו. על הנייר, האאוטפיט הזה אמור היה להוציא לקתרין דנב את העיניים: חצאית משי תחרה ארוכה עם חלק עליון קצר ללא שרוולים. בפועל, משהו באנסמבל הזה לא עבד, אולי כי ג'נר הצעירה לא הצליחה לשאת אותו בחן ובאלגנטיות הנדרשת.

ג'יין פונדה. השמלה יפה, אבל למה להוסיף גיבנת סגולה? (צילום: gettyimages)
ג'יין פונדה. השמלה יפה, אבל למה להוסיף גיבנת סגולה? (צילום: gettyimages)

ג'יין פונדה בסקיאפרלי קוטור

השחקנית ג'יין פונדה כנראה עלתה על טריק: היא הביאה איתה שטיח סגול מהבית, וליפפה אותו סביב גופה יותר מפעם אחת כדי שהשומרים לא ישימו לב. עם זאת, על השטיח האדום שיוותה לה התוספת הסגלגלה מעין גיבנת מיותרת וחסרת פשר, שפגמה בשמלת המשי השחורה וחושפת הכתפיים שהחמיאה לה מאוד.

הרעות

אווה לונגוריה בגבריאלה קדנה

קל להיטפל לאווה לונגוריה, שהפגינה חוסר טעם משווע יום אחר יום. באחד מערבי הפסטיבל בחרה לונגוריה בשמלת תחרה אפורה עם משחקי שקיפויות, שנראתה זולה מדי והציגה חיבור מלאכותי וגס בין דוגמת תחרה פרחונית לבד סאטן שכיסה את איבריה המוצנעים. דווקא את השיער והאיפור אהבנו מאוד.

חופית גולן – כל הלוקים

חופית גולן היא שועלת קרבות ותיקה על השטיח האדום, מה שלא בהכרח אומר שהיא עושה זאת בהצלחה. השבוע לא היה לוק אחד שזיכה אותה במבט נוסף – משמלת הערב השקופה מתחרה של ז'אן פארה ועד האוברול בדוגמת פייזלי של סטפן רולנד קוטור. נראה כי הניסיון של גולן להדהים על השטיח האדום בכל מחיר, הופך כל הופעה שלה לחסרת ניואנסים.

ג'ורג'ינה צ'פמן. התחפשת לאהיל? (צילום: gettyimages)
ג'ורג'ינה צ'פמן. התחפשת לאהיל? (צילום: gettyimages)

ג'ורג'ינה צ'פמן במרקזה

מעצבת האופנה ג'ורג'ינה צ'פמן ממותג שמלות הערב מרקזה הופיעה על השטיח האדום בשמלת קומות משיפון בשילוב בד בדוגמת ורדים, שניסתה לשדר מראה רומנטי ונאיבי, אך נראתה בעיקר כמו אהיל וינטג' בשוק פורטובלו בלונדון.

ליידי ויקטוריה הארווי בעלי קארווי (מעצב תוניסאי)

התואר "ליידי" שמפאר את שמה של ויקטוריה הרווי, לא ממש מסתדר לנו עם העובדה שהיא חושפת את התחתונים על השטיח האדום. הליידי בחרה בשמלת מקסי חושפנית של המעצב התוניסאי עלי קארווי, שהתהדרה במחשוף עד הפופיק ושסע עד השחלות, וכאילו לא היה די בכל האלמנטים המטלטלים הללו, העמיסה על כל אלה גם חגורת זהב מכוערת עם שני דולפינים מתנשקים. לא נמשיך להעמיס במילים.

קתרין דנב. זקוקה למעצב שלא יעשה ממנה קרקס (צילום: gettyimages)
קתרין דנב. זקוקה למעצב שלא יעשה ממנה קרקס (צילום: gettyimages)

קתרין דנב בז'אן פול גוטייה קוטור

כבר כתבנו על המבוכה שגרם לנו הלוק של קתרין דנב בערב הפתיחה של הפסטיבל, אליו הגיעה לבושה בשמלת חצי-חצי של ז'אן פול גוטייה: חצי חליפת טוקסידו, חצי שמלת ערב בצבע פוקסיה. לצערנו, גם יתר ההופעות של דנב בקאן לא הצליחו להתרומם אל מעל לגזרת הפיאסקו. אולי זו קארמה רעה ואולי דנב זקוקה למעצב אחר שלא יעשה ממנה קרקס.

הגברים: ציון לשבח

קוד הלבוש לגברים על השטיח האדום בקאן הוא חליפת טוקסידו שחורה. שני גברים שהצליחו להפתיע אפילו בתוך הסגנון המוכתב מראש הם הבמאי הקנדי הצעיר קסבייה דולאן, שזגזג מדי ערב בין שלל חליפות של לואי ויטון (אהבנו במיוחד את ז'קט הסאטן המעוטר רקמה ואת החליפה הוורודה עם רקמת האיקסים); והשחקן ג'ון ריילי, שהגיע לטקס הנעילה אמש בחליפת שלושה חלקים לבנה, שאובזרה במקל הליכה וכובע קש. נעלי האוקספורד ומטפחת הבד האדומה שבצבצה מכיס הז'קט חתמו את אחת ההופעות הגבריות הכובשות שראינו על השטיח האדום בשנים האחרונות.

הישראלים

כפי שדיווחנו בערב הפתיחה, בר רפאלי הגיעה לבושה שמלה לבנה מצוינת של רולנד מורה, שסימנה את פתיחת המירוץ לשמלת הכלה שלה.

אבל רפאלי לא היתה הנציגה הישראלית היחידה על השטיח האדום בקאן. מתלבש מצוין נוסף היה השחקן והמוזיקאי גלעד כהנא (ג'ירפות), שמשחק לצדה של נטלי פורטמן בסרטה "סיפור על אהבה וחושך". כהנא לבש לשטיח האדום חליפת ערב של מקס מורטי פולגת, ובמסיבת העיתונאים הפתיע בז'קט משובץ ומכנסיים שחורים של המותג הצעיר נובוריש דוג של המעצב מעוז דהאן, וחולצה שחורה של עידן מגרפטה. חבל שכהנא לא מקפיד כך בלבושו גם על הבמה בישראל.

שתי אורחות ישראליות נוספות בקאן היו מלכות היופי לשעבר לינור אברג'יל וטיטי איינאו. אברג'יל הגיעה לשאת דברים בפאנל שעסק בקולנוע המטפל באלימות נגד נשים, כשהיא לבושה בשמלת מקסי של דודו בר אור וכיסוי ראש לבן – מראה מדויק למדי, שלא היתה מזיקה לו תוספת זוהר של עגילי שנדליר.

איינאו, לעומתה, הגיעה לפסטיבל כאורחת של חברת JB תכשיטים. למסיבה השנתית של מותג התכשיטים שופארד היא הגיעה בשמלת מקסי לבנה ללא שרוולים של דני מזרחי, שנראתה כבדה למדי על כתפיה הדקיקות.

עוד נצפו על השטיח האדום: במאי הקולנוע עמוס גיתאי והזמרת פטיט מילר, במראה שהשאיר אותנו ללא מילים.

ונקודה אחרונה לציון: כל הנציגות והנציגים הישראלים על השטיח האדום בחרו לפרגן השנה לעיצוב ישראלי, למעט בר רפאלי.