היום (ראשון) בצהריים השיקה חברת גולף את שיתוף הפעולה רחב ההיקף עם המעצבת דודו בר אור, עליו דיווחנו לראשונה ב-Xnet לפני כחצי שנה. זהו צעד נוסף ברשימת המהלכים הגדולים והמתוקשרים שיוזמת קבוצת גולף בראשות המנכ"ל החדש אלי מיזרוח, שנכנס לתפקידו בפברואר אשתקד, ומסמנים את ההתחדשות העוברת על הקבוצה.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

לאחר רכישת הפעילות של אתר השופינג עדיקה והזכיינות של מותג האופנה הבריטי טופשופ בישראל – היה זה רק עניין של זמן עד שגם גולף תשיק שיתוף פעולה גדול עם מעצב אופנה נחשב, כפי שעושות מזה שנים רשתות האופנה הגדולות בעולם, דוגמת H&M, או קסטרו בישראל.

"גולף פתוחה היום לטאלנטים חדשים, ואני שמח וגאה להשיק היום את שיתוף הפעולה עם דודו בר אור", אמר מיזרוח במסיבת העיתונאים. "אני מאמין בעיצוב מקומי וישראלי, ודודו היא מעצבת ישראלית מצליחה בארץ ובעולם, שמביאה איתה לא רק בגדים, אלא תפישת עולם רחבה".

דורית בר אור לגולף

בימוי סיימון אלמלם, צילום: יריב פיין וגיא כושי, עריכה: אורנית לוי

בניגוד לשיתופי הפעולה המוכרים בין רשתות למעצבים, המוגבלים בדרך כלל לקולקציית קפסולה מצומצמת של בגדים ואביזרים בלבד, שיתוף הפעולה של בר אור עם גולף מבקש להנגיש את שפתה של המעצבת, או את הלייף סטייל שניסחה בעבודתה ובמראה שלה, בשורה ארוכה של מוצרים משלל תחומי עיצוב: בגדים, אביזרים, שמלות ערב, הלבשה תחתונה, טקסטיל לבית, בגדי ים, תכשיטים, כיסויים לטלפונים ניידים, ואפילו לק לציפורניים.

לפיכך, מי שעד היום ראה בבר אור מעצבת בגדים אליטיסטית ומתנשאת, עם גישה סנובית ותמחור בלתי אפשרי, יקבל אותה החל מהיום בעסקת חבילה מהפכנית, עם מחירים שווים לכל כיס ופריטים שישתלטו אפילו על חדר המיטות שלכם. או כפי שאמרה בר אור עצמה בצחוק: "עכשיו תצטרכו לחשוב עליי גם כשאתם עושים סקס על המצעים החדשים שלי".

דורית בר אור בתצוגת האופנה הראשונה שלה. "ברגע שקיבלתי אומץ להיות אני מול עצמי, ולא רק מול הסביבה הקרובה שלי, הרגשתי שאני יכולה לעמוד מאחורי הבגדים שלי. שאני יכולה לקרוא לעצמי מעצבת" (צילום: דלית שחם)
דורית בר אור בתצוגת האופנה הראשונה שלה. "ברגע שקיבלתי אומץ להיות אני מול עצמי, ולא רק מול הסביבה הקרובה שלי, הרגשתי שאני יכולה לעמוד מאחורי הבגדים שלי. שאני יכולה לקרוא לעצמי מעצבת" (צילום: דלית שחם)

בדבריה היום התייחסה בר אור גם לביקורת שהושמעה נגדה לא פעם, כשהשיקה את המותג pas pour toi (מצרפתית: לא בשבילך), שהפך לפני שנה ל-DODO BAR OR. "התחלתי עם שם מפוצץ שיצר אנטגוניזם", אמרה במסיבת העיתונאים. "בוא נהיה כנים - התחלתי כשחקנית שהפכה למעצבת. לא הייתי מוכנה כנראה לפתוח את עצמי. הייתי באטיטיוד של 'איי דונט גיב א-פאק', וזה קיבל הרבה יחסי ציבור, לטוב ולרע. ברגע שקיבלתי אומץ להיות אני מול עצמי, ולא רק מול הסביבה הקרובה שלי, הרגשתי שאני יכולה לעמוד מאחורי הבגדים שלי. שאני יכולה לקרוא לעצמי מעצבת".

הרומן בין גולף ודודו בר אור החל להירקם לפני שמונה חודשים. בר אור שקלה מספר הצעות שקיבלה מחברות אופנה, עד שפגשה את מיזרוח. "אני חדש בגולף ובתעשיית האופנה, ומפגש ראשון עם דודו משאיר חותם", הודה מיזרוח.

"בחרתי בגולף כי הדליק אותי לעבוד עם האנדרדוג", הסבירה מצדה כלת האירוע. "היתה כאן חברה שהיתה מוכנה ללכת קדימה ולתת לי במה מקסימלית, הכוללת לא רק הלבשה, אלא לייף סטייל רחב. אין יותר כיף מלהיות נגישה לקהל הרחב ולאפשר לנשים לרכוש דגמים שלי. שמעתי לא מעט נשים שסיפרו לי שהן רצו את השמלה שראו על בר רפאלי או על יעל פוליאקוב, והבנתי מזה שאני צריכה לעשות את הדברים המזוהים איתי".

בגדים ליום ולערב, בגדי ים, הלבשה תחתונה ואפילו לק לצפורניים. דודו בר אור לגולף (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
בגדים ליום ולערב, בגדי ים, הלבשה תחתונה ואפילו לק לצפורניים. דודו בר אור לגולף (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בשיחה איתה מתגאה בר אור בחתימה שלה, שהלכה והתבססה מאז השיקה את קולקציית הביכורים בשבוע האופנה TLV בנובמבר 2011, והמשיכה בקולקציות שהשיקה מאז בקביעות. על אף שכל קולקציה שהציגה מאז הבליטה צד אחר באישיותה, לפעמים עד ליצירת אסתטיקה חדשה ושונה באופן מובהק מקודמתה, במהלך החדש עם גולף הצליחה בר אור לזקק את סגנון החיים שלה לכדי קולקציה בעלת שפה הדוקה שמזוהה איתה: צבעוניות של שחור וזהב על גלביות, שמלות ערב וטקסטיל לבית; טבעות זהב ומשולשי מתכת מוזהבים המוטבעים על תיקי קלאץ' מעור, כפכפים וחולצות טי; רקמה אדומה התפורה לאורך גלביות צחורות לאם ולבת, שמופיעות כמוטיב חוזר על טקסטיל לבית ועוד.

חלק לא מבוטל מהפריטים בקולקציה, כמו שמלת ערב ממשי שיפון בשחור ובאפרסק, הם רפליקות לדגמים האיקונים של בר אור בהבדל אחד - המחיר. הקולקציה שיצרה לגולף אומנם יקרה מהתמחור הרגיל ברשת, אך אין להשוותה מבחינת מחירים לאלה של המותג הנושא את שמה של בר אור. כך לדוגמה, שמלת כותנה לבנה עם מחשוף וי וניטים מתכתיים הפזורים בשרוול ובאימרה תעלה 799.90 שקל, טי שירט שחורה עשויה 100 אחוז פשתן עם חורים במראה סבוטאז' אופנתי תימכר ב-199.90 שקל, כיסוי לטלפון נייד יהיה שלכם ב-69.90 שקל, מחירו של תיק קלאץ' עשוי עור עם טבעות מוזהבות עומד על 399.90 שקל, סנדלי זמש שחורים ימכרו ב-369.90 שקל, ובגדי ים יעלו 399.90 שקל, כאשר דגם עשוי קרושה בעבודת יד יימכר ב-699.90 שקל. הפריטים יוצרו במהדורה מוגבלת של בין עשרות בודדות ל-1,000 יחידות לדגם, ובטווח מידות שנע בין XS ל-XL.

זהו שיתוף פעולה עצום במונחים מקומיים ובינלאומיים, המציע עסקה משתלמת ללקוחה הישראלית, שתוכל להתהדר בבגד של מעצבת טרנדית, יוקרתית ונחשבת במחיר בר השגה. השאלה הגדולה היא כיצד יקבל הקהל השמרני והמבוגר של גולף את עיצוביה של בר אור, ויתרה מזאת, האם השם דודו יצליח להזרים אל החנויות של גולף קהל צעיר, טרנדי וסקסי, שעד כה הדיר רגליו מסניפי הרשת.

מחירים: חולצות אריג, 349.90-299.90 שקל; חולצות טי, 199.90-159.90 שקל; שמלות, 990-399.90 שקל; כפתנים, 499.90-299.90 שקל; מכנסיים, 599.90-199.90 שקל; חצאיות, 349.90 שקל; ז'קטים, 799.90-399.90 שקל. אביזרים, 59.90-699.90 שקל; מגבות, 189.90-79.90 שקל; מצעים, 759.90-119.90 שקל; הלבשה תחתונה, חזיות ותחתונים, 229.90-69.90 שקל; חלוק רקום, 299.90 שקל. להשיג בסניף שבעת הכוכבים בהרצליה החל מיום שישי הקרוב, ומיום ראשון בכל סניפי הרשת.