גרפיטי חדש שמככב על בניינים וגדרות אבן בתל אביב, זכה השבוע להתעורר לחיים. בהשאלה מהמושג "דיור בר השגה", שצף ועולה בדיונים על יוקר המחיה בישראל, הופיע גרפיטי עם הכיתוב "העם רוצה Dior בר השגה" – המתייחס, כמובן, למותג היוקרה הצרפתי כריסטיאן דיור. החלומות על מחירים ברי השגה אומנם עדיין רחוקים, אך השבוע, לאחר שנה של עבודה, נוחת המותג בכיכר המדינה כחנות בתוך חנות בצמוד לבוטיק אניגמה הוותיק. החנות של דיור נבנתה במיקום שבו שכן בעבר הבוטיק של לואי ויטון, שעזב את הכיכר לטובת קניון רמת אביב, ושטחה הכולל הוא 200 מ"ר הפרושים על פני שתי קומות.

>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד

בניגוד לחנויות מותג אחרות בכיכר המדינה, כמו גוצ'י, הוגו בוס וברברי, החנות החדשה של דיור היא יצור כלאיים: מצד אחד, כפי שמעיד השלט הגדול בחוץ, היא חלק מבוטיק אניגמה; מצד שני, היא מעוצבת באופן שונה מהחלל המרכזי על פי הנחיות עיצוב שהגיעו במיוחד ממטה החברה של דיור, כולל הרהיטים והבובות. כמו כן, בחלון החנות מופיע למטה לוגו המותג, בדומה לחנויות אחרות של דיור בעולם. אירוע הפתיחה הרשמי של החנות החדשה יתקיים בחודש פברואר הקרוב במוזיאון תל אביב, כאשר במסגרתו יגיעו לארץ נציגים בולטים מדיור ותתקיים גם תערוכת תיקים מיוחדת של המותג לערב אחד.

עוד בערוץ האופנה

בין חברת דיור לבוטיק אניגמה קיים רומן ארוך של 19 שנה. לדברי בעלת הבוטיק סילביה שוורצמן, פתיחת החנות הנוכחית היא שלב נוסף בהתחזקות היחסים ביניהם. עד לפני שנה נמכר המותג בפינה ייעודית בקומה התחתונה של הבוטיק, שעם השנים צמחה לחנות כמעט עצמאית.

שוורצמן מספרת כי הסיבה לפתיחה של חנות בתוך חנות, ולא בוטיק נפרד, היא בעיקר כלכלית. "התקציב שלנו כבוטיק גדל, והמכירות התפתחו באופן טבעי. גם אנחנו וגם דיור רצינו לגדול, אבל כבעלת בוטיק, הרבה יותר משתלם לי כלכלית לפתוח חנות בתוך חנות מאשר להיות זכיינית של המותג. זה מאפשר לי חופש כלכלי יותר גדול כבוטיקאית. גם כחברה זה הגיוני יותר עבור דיור, כיוון שזה מאפשר להם לעבוד עם נציג מקומי שהם כבר מכירים שנים ארוכות. אין כאן צורך להכשיר נציגות מקומית נוספת. אבל זאת חנות נפרדת, עם עיצוב מובדל וריהוט זהה לזה שקיים בחנויות דיור אחרות בעולם".

בחלון הראווה ועל הקולבים בחנות כבר תלויה קולקציית הקרוז החדשה של דיור, לצד פריטים מקולקציית החורף בעיצובו של ראף סימונס. בקומת הכניסה אפשר להתרשם מקו האביזרים של החברה, ואילו בקומה התחתונה תלויים הבגדים, מחולקים לסיפורי צבעים, ומציגים קולקציה רחבה בהיקפה מבעבר. גולת הכותרת של הביקור במקום היא חדר ההלבשה החדש של דיור, בגודל של חדר ממוצע בדירה תל אביבית.

"בעבר לא יכולנו להציג את כל הסחורה, כי לא היה לנו מקום. חלק מהדברים היו במחסן והוצאנו אותם ללקוחות שרצו", אומרת שוורצמן. "אנחנו גם מקבלים פידבקים מאוד חיוביים מדיור עצמם. המכירות בישראל ביחס של שטח למכירה, הן במקום הראשון בעולם".

איך את מסבירה את זה?

"זה מתחיל בקניינות שלנו, שהיא טובה מאוד, וממשיך בקהל הלקוחות של הבוטיק. יש לנו לקוחות ישראליות ולקוחות תיירות שמגיעות אלינו מכל העולם. המחירים שלנו גם קרובים מאוד למחירים באירופה, ויש לנו שירות לקוחות טוב".

האם עבור יו"ר דיור סידני טולדנו, יהודי שמבקר בישראל בקביעות, יש חשיבות לבוטיק בארץ?

"אני מאמינה שיש לזה משמעות עבורו. מר טולדנו ביקר כאן באפריל, ואנחנו בקשרים מאוד קרובים. אני חושבת שאם דיור לא היו מאמינים בחנות בישראל, זה לא היה קורה. אין חברה אחת בעולם שפותחת חנויות סתם כי היא רוצה".

החנות של דיור מבשרת על התעוררות שעובר מעגל הקניות היוקרתי של ישראל. בשבועות האחרונים מסתובבות שמועות בכיכר המדינה הטוענות כי חברת פראדה צפויה לפתוח בוטיק ראשון בתל אביב, לאחר שנציגי המותג ביקרו בישראל. "אני לא יודעת אם פראדה יפתחו חנות או לא. אין לי מושג מה קורה בכיכר מחוץ לדלת הבוטיק שלי", אומרת שוורצמן, "אבל הכיכר התחזקה בשנה האחרונה, ורואים את זה בעליית המכירות".

החנות של דיור בכיכר המדינה. חדר הלבשה בגודל של חדר ממוצע בדירה תל אביבית (צילום: לובקה)
החנות של דיור בכיכר המדינה. חדר הלבשה בגודל של חדר ממוצע בדירה תל אביבית (צילום: לובקה)