המבקרת: יעל רגב

מונה

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של מותג האופנה מונה בעיצובה של מוריה חמד, שהוקם לפני כארבע שנים ובשנה שעברה עבר לחנות משותפת עם מותג האביזרים קולולוש. הקולקציה החדשה מוקדשת לגלידות וממתקי קיץ, ובהתאם נקרא כל אחד מהדגמים על שם קינוח – למשל, שמלת פינה קולדה עם מלמלות בתחתית או שמלת תותי פרוטי עם קו מותן נמוך. מראה הרטרו בולט בקולקציה, המתמקדת בשמלות וחצאיות אך כוללת גם חולצות, גופיות ומכנסונים בגזרה גבוהה, ומתבטא בגזרות בהשראת הסיקסטיז עם תוספות עכשוויות כמו חיתוכי קאט-אאוט טרנדיים.

האם קנינו את זה? כן. הקולקציה של מונה כיפית, לא יומרנית, תפורה היטב ומלאת הומור. מה עוד צריך בשביל להיכנס ברגל ימין לחודש אוגוסט הלוהט?

נקודות האור

הכיפיות. הקולקציה של מונה מזכירה סלט פירות גדול ומעורר תיאבון, ובקיץ הישראלי המהביל – קשה לחשוב על מחמאה גדולה יותר למותג אופנה. הצבעוניות רעננה, הגזרות בנויות היטב וההדפסים מוסיפים חן וטעם לפלטת גווני הגלידה.

התפירה המוקפדת. חמד לא עושה לעצמה חיים קלים כשהיא בוחרת בתפירה מקומית וביתית, המייקרת משמעותית את עלויות הדגם אך מאפשרת לה לפקח באופן צמוד על תפירת הפריטים. התוצאה: תפירה מדויקת ומעוררת הערכה.

נקודת החושך

טווח המידות. חמד משקיעה בגזרות שיכולות להתאים לצורות גוף שונות, אך טווח המידות שהיא מציעה מסתיים במידה 42 – מה שאומר שנשים במידה גדולה יותר לא יכולות ליהנות מכל הכיף של הקולקציה. בשיחה עם המעצבת היא ציינה כי יש אפשרות להזמין מידות נוספות בהזמנה אישית, אך לטעמנו גם לנשים גדולות צריך לספק את האפשרות לקנות אופנה מעוצבת ומגניבה היישר מהקולב.

מחירים: 620-260 שקל.

להשיג בחנות המותג, רמב"ם 8, מדרחוב נחלת בנימין, תל אביב.

קיפלינג. תיקים נוחים ושימושיים
קיפלינג. תיקים נוחים ושימושיים

קיפלינג

מה מוכרים לנו? קולקציה לעונות הקיץ וקדם-סתיו של מותג התיקים הבלגי הידוע קיפלינג, אשר בשנים האחרונות חוזר לתפוס את מקומו בפירמידת השיק כמותג אופנתי ולא רק פונקציונלי. לצד קו הבייסיק הקבוע שמגיע בצבעוניות טרנדית לעונה, קו הנסיעות, קו החזרה לבית הספר וקו תיקי ההחתלה, המותג מציע גם קולקציה עונתית בגזרות והדפסים חדשים כמו דוגמאות טרופיות ונגיעות מטאליות.

האם קנינו את זה? חלקית. לקיפלינג יש מבחר מוצלח של תיקים עמידים במיוחד (כאשר הקוף הקטן שמתלווה לכל תיק הוא תוספת כיפית ביותר), אך הקולקציה החדשה לא מספקת הפתעות חדשות ומעניינות, ולא פונה לכל טעם. גם התמחור לא בדיוק שווה לכל נפש.

נקודת האור

הפרקטיות. התיקים של קיפלינג מצוידים בכל מה שצריך כדי ליצור מוצר נוח ושימושי: גזרות מרובות כיסים ומלאות מחשבה, ובד עמיד ואטום למים. בנוסף, לא מעט מהדגמים מציעים פתרונות מתוחכמים לסיטואציות שונות של חיי היומיום – למשל, תיק הנסיעות שמתלבש על הידית של מזוודת טרולי, או תיק העבודה עם המקום המותאם לאייפד.

נקודת החושך

לא לכל סגנון. בקיפלינג הקפידו העונה לייצר גם תיקי עבודה במראה דמוי ברוקד ותיקים קטנים במראה המתאים יותר לערב, אך עדיין מדובר במותג אשר למוצריו סגנון מסוים שלא פונה לכל אחת ולא הולם כל אירוע. האסתטיקה הקלילה והספורטיבית שקיפלינג ידוע בה מוצלחת, אך מתאימה בעיקר לבחורות צעירות ואירועים קלילים ולא מעונבים.

מחירים: 1,799-79 שקל.

להשיג במתחם גולף סנטר, פנחס רוזן 57, תל אביב, באתר המותג ובחנויות התיקים.

איזדורה אן. בגדי נשים בסגנון רטרו רומנטי (צילום: אלה אוזן)
איזדורה אן. בגדי נשים בסגנון רטרו רומנטי (צילום: אלה אוזן)

איזדורה אן

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של המעצבת בוגרת שנקר ליטל אלקלעי למותג איזדורה אן, המתמחה בפריטים נשיים בשילוב עבודות יד בסגנון רטרו רומנטי לנשים בשלות. העונה לקחה המעצבת השראה מההומור והנשיות של הדמות הולי גולייטלי בסרט "ארוחת בוקר בטיפניס", ונתנה לה ביטוי דרך התמקדות בצבעי לבן, ורוד ושחור, ושלל גזרות של שמלות וחצאיות רומנטיות בניחוח קלאסי.

האם קנינו את זה? לא. אלקלעי יודעת לעבוד עם גזרות ובדים היטב, אך הקולקציה חסרה את הרעננות הנדרשת ממעצב עצמאי.

נקודת האור

בניית הגזרות. אלקלעי עושה עבודה מופתית כשהיא באה לבחור השראות לגזרות נכונות וקלאסיות מההיסטוריה של האופנה. היא מבינה את מבנה הגוף הנשי, ומעצבת גזרות שהן תומכות אך לא חונקות. בזכות פרטים כמו רצועת כפתורים יפה שמסתירה את אזור החזייה בשמלה עם גב פתוח, גזרה גבוהה באזור בית השחי שמסתירה קפלי שומן או שרוולי פעמון על גזרת גופייה שמסתירים זרועות עבות, היא מצליחה להפוך את הפריטים לאידיאליים עבור נשים שרוצות להיראות מוקפדות וממוסגרות היטב בבגדים שלה.

נקודת החושך

חוסר העדכניות. איזדורה אן אינו מותג הפונה לצעירות, אך גם נשים בשנות ה-30 וה-40 לחייהן מחפשות אופנה עדכנית וחדשנית ומודעות להתפתחויות בתעשיית האופנה העולמית. הבחירה להשתמש בבדים מודפסים מתוך ההיצע המוגבל בישראל על פני פיתוח של גזרות נוספות וחדשות, למשל, מעניקה לקולקציה מראה מיושן. בנוסף, היינו שמחים לראות את המעצבת מעזה מעט יותר ומתנסה גם בעיצוב מכנסיים – שלדעתנו בזכות כישרונה לבניית גזרות יכולים להפוך לדגם מנצח.

מחירים: 1,200-250 שקל.

להשיג בסטודיו המעצבת, בתיאום מראש בטל' 054-5549506.

המבקר: איתי יעקב

אייס קיוב

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של חברת האופנה אייס קיוב, אשר במרכזה שמלות ערב, שמלות ליומיום וגלביות, לצד פריטים נוספים המציעים אפשרויות לבוש שונות לעונת האירועים. הקולקציה טרנדית מאוד, עם הדפסי פרחים פופולאריים ומשחקי קאט-אאוט, ומתאימה בעיקר למי שמחפשת בגדים עם ווליום ונוכחות.

האם קנינו את זה? לא, בעיקר בגלל החומרים שמהם עשויים הפריטים. אין סיבה שנשים יצטרכו להתמודד עם גלביות חוף מבד פוליאסטר קרפ בקיץ הישראלי.

מידות: 44-36.

נקודת האור

מבחר השמלות. אם אתן מחפשות שמלה לאירוע במחיר של עד 499 שקל, אייס קיוב היא הכתובת בשבילכן. תוכלו למצוא כאן מבחר מגוון של שמלות – משמלת מיני ללא שרוולים עם הדפס פרחים, דרך שמלת מקסי שחורה משיפון בעיטור אבני חן, ועד שמלה ליום בצבע מנטה עם שני כיסים קדמיים.

נקודת החושך

האיכות. הפריטים של אייס קיוב אינם זולים במיוחד לעומת רשתות אופנה אחרות, אך בעוד רשתות זרות כמו זארה או מנגו מציעות היום חומרים באיכות סבירה ומספקת, חלק גדול מהשמלות של אייס קיוב עשויות פוליאסטר ברמה נמוכה. כפי שציינו קודם, הדבר צרם במיוחד בקבוצת הגלביות, שלא עוררו בנו חשק ללבוש אותן בחודש אוגוסט.

מחירים: גופיות וחולצות, 399-199 שקל; שורטס ומכנסיים, 400-249 שקל; חצאיות, 299-200 שקל; שמלות, 499-349 שקל; תיקים, 449-349 שקל; סנדלים ונעליים, 400-300 שקל; ז'קטים, 449-175 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

יוליה פלוטקין לאייס קיוב. הדפסי פרחים ואלמנטים טרנדיים (צילום: עדו לביא)
יוליה פלוטקין לאייס קיוב. הדפסי פרחים ואלמנטים טרנדיים (צילום: עדו לביא)

סטודיו נועה

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של סטודיו נועה בעיצובן של נועה יער, בוגרת שנקר במחזור 85', ובתה קרן יער, בוגרת שנקר שסיימה את לימודיה לפני שנתיים. העמלנות ועבודות היד שאפיינו את פרויקט הגמר של יער הבת באות לידי ביטוי כמעט בכל פריט בקולקציה שזוכה לחתימתה האישית, כמו מכנסונים ספורטיביים עם רקמת איקסים קטנה בצבע ניאון ורוד. לפני כשבועיים נפתחה חנות שלישית למותג במתחם שרונה בתל אביב, אשר 90 אחוז מהקולקציה המוצגת בה מוקדשת לפריטי לבוש לנשים ו-10 אחוז לילדות – ההתמחות המרכזית של הסטודיו בתחילת דרכו. לדברי יער האם, בשתי החנויות הנוספות של המותג – במתחם התחנה בתל אביב וברשפון – יש תצוגה רחבה יותר של קו הילדות ובנות המצווה.

האם קנינו את זה? חלקית. בקולקציה מבחר רחב של פריטים, אך הם מדברים בדיאלקטים שונים – קצת הודי, מעט ג'ינס, הרבה ספורטיבי. עם זאת, היו לא מעט פריטים שחשקנו בהם.

נקודות האור

קו הילדות. קו בגדי הילדות שאיתו החלה נועה יער לפני 18 שנה, נחשב במשך שנים לעילית בגדי הילדות בישראל. ללא יחסי ציבור ועם קהל לקוחות אמיד, הפך סטודיו נועה ברשפון למקום עלייה לרגל לילדות שרצו ללבוש חלומות. גם היום ניכרת עבודה ללא פשרות בקו השמלות לילדות, למשל בשמלת ג'ינס ללא שרוולים בעיטור פרחים שעוצבו בעבודת יד, או שמלת מקסי לבנה וחגיגית עם הדפס פרחים. מצד שני, כיום היא נמצאת בתחרות גדולה מול חברות אופנה שמציעות בגדי ילדים שלא נופלים בעיצובם מאלה שלה, ובמחירים נמוכים בהרבה מ-600 שקל לשמלה. יער לא מתנצלת על מחיריה, ואומרת שהשמלות מטופלות באופן אישי אחת-אחת ומיוצרות בישראל, בניגוד לאלו של רשתות האופנה.

הצבעוניות. היכולת לחבר בין הדפסים שונים, לשלב פסי סאטן צבעוניים על שמלות פרחוניות ולהעניק טיפול מעודן של רקמות ואבנים על פריטי קז'ואל, חושף שתי מעצבות עם תפיסת צבע מפותחת ויכולת טכנית גבוהה. אהבנו מאוד את השמלות המודפסות מהקו "ארט אוף אינדיה", העשויות 100 אחוז כותנה בשילוב פסי סאטן צבעוניים ומשדרגים, שנולדו לאחר ביקור של נועה ברג'אסטן שבהודו.

הנינוחות. המנטרה החוזרת של השתיים היא הנינוחות. הן מעצבות בגדים לנשים שרוצות להרשים אבל חוששות ממאמץ, ועושות זאת על ידי עיצוב של מכנסיים ארוכים בגזרה ספורטיבית או חולצות ויסקוזה שנופלות על הגוף בנונשלנטיות.

נקודת החושך

הפיזור. מעבר מקולב לקולב בחנות חושף מספר קווי משנה שונים, שאין כמעט קשר סגנוני ביניהם. באחד אתם יכולים להיתקל בשמלות כותנה צבעוניות בסגנון הודי, באחר בשמלות ערב חגיגיות ובשלישי בשמלות ג'ינס בגזרת A ומכנסי שורטס ספורטיביים. בקיצור, בלגן. חלק גדול מהפריטים מוצלחים, אך ניכר כי העבודה המשותפת של האם והבת טרם התאחדה לכדי אמירה סגנונית אחת.

שמלות הערב. שמלות הערב בקולקציה מתאמצות לשדר עדכניות, אך נראות מעט זולות ולא רלוונטיות. יכול להיות שהן נמצאות שם במטרה לענות על הצורך של אימהות שמגיעות למקום כדי לחפש שמלה חגיגית לבנותיהן, אך הן פוגמות במסר הנינוח והקז'ואלי של עבודת הסטודיו. כדאי לנסות ולחשוב בעתיד כיצד להפגיש בין הקז'ואל לשמלות הערב, שכן ייתכן מאוד כי מתוך החיבור הזה ייוולד מוצר מעניין ורלוונטי לשפה של שתי המעצבות.

מחירים: חולצות, 419-219 שקל; מכנסיים, 689-349 שקל; שמלות, 1,600-499 שקל; קו הילדות, 649-119 שקל.

להשיג בחנויות המותג.

Stussy. חנות ראשונה של מותג אופנת הרחוב האמריקאי (צילום: ג'ימס קאנט)
Stussy. חנות ראשונה של מותג אופנת הרחוב האמריקאי (צילום: ג'ימס קאנט)

Stussy

מה מוכרים לנו? חנות ראשונה של מותג אופנת הרחוב האמריקאי Stussy, אשר נוסד בשנת 1980 על ידי שון סטוסי, שייפר גלשנים מקליפורניה. בשנות ה-80 וה-90 זכה המותג בבאז גדול, ובימים אלו הוא זוכה לעדנה בעקבות פריחתם של מותגי אופנת רחוב והתייחסות למגמה זו על ידי בתי אופנה כמו ז'יבנשי. החנות החדשה ממוקמת במתחם שרונה, לא בדיוק הלוקיישן המתבקש למותג אופנת רחוב צעירה ובועטת, ומתפרשת על פני שתי קומות מרווחות ומעוצבות לעילא המציעות אופנת גברים ונשים. את הטון מכתיב קו הגברים, עם חולצות טי רחבות עם הדפסים צבעוניים וכיתובי לוגו, מכנסי ג'ינס גולמיים, חולצות מכופתרות עם הדפסי פרחים וקמופלאז', ומגוון אביזרים מוצלח הכולל כובעים, ארנקים, סקייטבורדים ועוד.

האם קנינו את זה? בהסתייגויות. החנות מותאמת בעיקר לחובבי הז'אנר, ולמי שאופנת רחוב היא חלק מהדי.אן.איי שלו. עלינו, לעומת זאת, כל פריט שמדדנו נראה מלאכותי ותחפושתי.

נקודות האור

ההדפסים. בדפדוף על קולבי החנות בולטים הפריטים המודפסים – החל בהדפסי פרחים צבעוניים המופיעים על חולצות טי עשויות רשת, הדפסי קמופלאז' והדפסי שרשרות מוזהבות המזכירים הדפסים של ורסאצ'ה משנות ה-90. במחלקת חולצות הטי, מהמפותחות במותג, תמצאו מגוון רחב של חולצות עם הדפסים בצבעי ניאון המתכתבים עם שנות ה-90 המוקדמות. לוגו המותג, המופיע כמעט על כל פריט, הוא טייק-אוף על הלוגו cc של בית האופנה שאנל. בסטוסי יצרו לוגו של ss מחובר, במטרה לאמץ את ערכי היוקרה והתשוקה של שאנל. לא בכדי, המותג זכה לכינוי "השאנל של אופנת הרחוב".

המבחר. אוסף הפריטים בחנות רחב היקף, תחושה שיוצרת אצל הלקוח אמון ונכונות. מישהו באמת רוצה שתרגישו כאן בבית. תוכלו לאתר במקום לא מעט פריטי נישה, כמו כובעים וארנקים שמתאימים לחובבי המותג המושבעים שמחפשים אחר הדבר החם הבא, לצד פריטים קז'ואליים יותר כמו חולצות טי עם הדפס ובגדי ים צבעוניים.

נקודת החושך

קולקציית הנשים. זוהי ללא ספק חנות שעושה חסד עם המין הגברי. מספרם של פריטי הנשים לא גדול, ואלו שכבר תלויים על הקולב, כמו חולצת טי בהדפס קמופלאז' או חולצות בהדפסי טרייבל צבעוניים, לא מרכיבים תמהיל נכון. יש תחושה שהקניינות לנשים נעשתה כדי לצאת ידי חובה, יותר מאשר לפנות באופן ספציפי לקהל יעד זה. אנו מניחים שתוך כדי תנועה והבנה של הלקוחות שייכנסו לחנות, מחלקת הנשים תתעצב בעונות הקרובות.

מחירים: חולצות, 359-135 שקל; מכנסיים, 420-245 שקל; כובעים, 245-125 שקל; תיקים ואביזרים, 520-40 שקל; נעליים, 650-329 שקל.

Stussy, מתחם שרונה, אליעזר קפלן 34, תל אביב.