זה אולי לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל זה הרבה פחות נעים לראות את אחת מאיקונות האופנה הגדולות של העשורים האחרונים הופכת לחובבת סחבות. במילים אחרות, משהו רע עובר על שרה ג'סיקה פרקר – האישה, הסטילטו והקוסמופוליטן. לפי הופעותיה האחרונות בציבור נראה כי השחקנית, שעבור רובנו תישאר לנצח קארי ברדשאו מ"סקס והעיר הגדולה", השאירה את ימי הגלאם שלה אי שם על הבר עם מיסטר ביג, והפכה לדודה משמימה ומיושנת בלי טיפת סטייל.

עוד בערוץ האופנה

פרקר, מצדה, מתנהגת כאילו השנה 2004 ולא 2014, וחוגגת על מעמד הפאשניסטה חובבת העקבים של בת דמותה בסדרה על ידי השקה מתוקשרת של קו נעליים בשם SJP בשיתוף פעולה עם נורדסטרום ובעיצוב משותף עם אחד הבכירים בחברת מנולו בלאניק. "שיחקתי את הדמות הזאת שיש לה תשוקה לנעליים כל כך הרבה זמן, והגעתי למסקנה שזה מה שאני רוצה לעשות עכשיו", אמרה פרקר בראיון ל"הרפר'ס בזאר". המעריצות, יש לציין, הצביעו ברגליים ומיהרו לרוץ לחנויות כדי לרכוש ולפגוש את האלילה.

עדיין מאמינה שהיא קארי ברדשאו. פרקר, 2008 (צילום: gettyimages)
עדיין מאמינה שהיא קארי ברדשאו. פרקר, 2008 (צילום: gettyimages)

הבעיה המרכזית בפנטזיית הנעליים של פרקר היא השחקנית עצמה, שללא סטייליסטית צמודה על הסט מפגינה טעם אופנתי מפוקפק ומפוהק. המראה החביב עליה בחודש האחרון הוא מראה שכבות בסגנון שלא עובר מסך, ובקושי עובר את הכביש. הלוק הלא אטרקטיבי הפציע בכמה מקרים: הראשון, בחולצה לבנה גברית מתחת לשמלת תחרה מבית דולצ'ה אנד גבאנה, בשילוב טייץ עם רגליות ונעליים עם רצועות א-לה סקס והעיר מודל 1998. ולא, זאת לא מחמאה. הפעם השנייה היתה גרועה לא פחות, ובה בחרה פרקר בשמלה מוצלחת של ולנטינו, אותה שילבה עם חולצת רשת ארוכת שרוולים ונעליים בירוק רעל. בפעם השלישית, היא הוסיפה לשילוב הלא מחמיא של חולצה מתחת לשמלה גם קוקו בלוף שלא היה מתקבל בברכה אפילו באייטיז.

מתאמצת מדי. שרה ג'סיקה פרקר, 2013 (צילום: gettyimages)
מתאמצת מדי. שרה ג'סיקה פרקר, 2013 (צילום: gettyimages)

נכון, גם ברדשאו הצבעונית התאפיינה במלבושים ניסיוניים, אבל יש ניסיוני ויש אסוני. את מראה החולצה מתחת לשמלה דגמנו לאחרונה בהצלחה אמה סטון ואוליביה פלרמו, אבל הגרסה של פרקר מזכירה יותר את הפיאסקו של ג'וליה רוברטס בטקס גלובוס הזהב. בכלל, נראה כי היא מהלכת בין שני קצוות אופנתיים חסרי חן: מצד אחד, תלבושות משמימות ומזקינות, ומצד שני – ניסיונות נואשים לשחזר את ימי התהילה שלה עם אנסמבלים מורכבים מדי וצעקניים מדי. רק הופעה יחידה אחת בתוכנית של אלן דג'נרס, שבה לבשה אוברול ג'ינס חמוד עם חולצה לבנה, משאירה לנו מעט תקווה שאיקונת האופנה המגניבה שאהבנו לאהוב מסתתרת אי שם מתחת למלבושים המיושנים.

עולם האופנה עדיין מפרגן. פרקר על שער "הרפר'ס בזאר" (צילום: gettyimages)
עולם האופנה עדיין מפרגן. פרקר על שער "הרפר'ס בזאר" (צילום: gettyimages)

למרות התמונות הקשות, בינתיים עולם האופנה מסרב להרפות מאחד מסמלי הסטייל הגדולים של המסך הקטן, שאף הפכה לחביבה על לא מעט מעצבים נחשבים, ובהם אלכסנדר מקווין המנוח. בין תלבושת מזעזעת אחת לשנייה, צולמה פרקר לשער גיליון אפריל של המגזין "הרפר'ס בזאר" ורואיינה בווידאו לאתר "ווג" – ראיון שלווה בשמועות כי עורכת המגזין אנה ווינטור מכינה את השחקנית להיות היורשת שלה(!). במקרה הזה, נקווה כי באמת מדובר רק בשמועות – עם כל הכבוד לנוסטלגיה, הנעליים של ווינטור גדולות בהרבה על פרקר.