"זאת פעם ראשונה שאני מציגה קולקציה שהיא בין עונות", מסבירה מעצבת האופנה דורין פרנקפורט, שהציגה היום קולקציה שמתחילה בסוף הקיץ ומסתיימת בתחילת הסתיו הבא. "חלק גדול מהפריטים בקולקציה כבר נמצאים בחנויות. יכולתי לשים שלט בסוף התצוגה ובו כתוב 'גו שופינג'. הקניינים שהגיעו מחו"ל כבר קנו את הקיץ והזמינו את החורף. למה אני עושה את זה? כדי לבדוק אם כתב היד שלי עדיין עובד".

עוד בשבוע האופנה בתל אביב

בודקת האם כתב היד שלה עדיין עובד: דורין פרנקפורט (צילום: ענבל מרמרי)
בודקת האם כתב היד שלה עדיין עובד: דורין פרנקפורט (צילום: ענבל מרמרי)

אחרי 30 שנה את עדיין זקוקה לאישור?

"במקצוע הזה אתה חייב לבחון את עצמך כל חודש. מעצב צריך לבדוק את ה-DNA שלו בכל רגע נתון".

קולקציה שניתן כבר עכשיו לרכוש (צילום: ענבל מרמרי)
קולקציה שניתן כבר עכשיו לרכוש (צילום: ענבל מרמרי)

פרנקפורט מציגה קולקציה תחת השם Designed and Manufactured in TLV , הסלוגן שמלווה את עיצוביה בשנים האחרונות. "זאת קולקציה מקומית, שבנויה ומעוצבת לישראל - החל מהחומרים הטבעיים ועד לצבעוניות ולאור הישראלי. זה נשמע אולי מופרך, אבל עיצבתי את הקולקציה ממש על פי אלמנטים של ים, שמש ואדמה ישראלית".

חומרים וצבעוניות שמתאימים לישראל (צילום: ענבל מרמרי)
חומרים וצבעוניות שמתאימים לישראל (צילום: ענבל מרמרי)

התצוגה נפתחה עם קבוצה של שש דוגמניות שעלו למסלול במערכות לבוש בצבעוניות של כחול ואפור, כמו שמלת קרפ או מכנסי סקיני ג'ינס ששולבו עם טוניקה ללא שרוולים. על ראשן של שלוש מהדוגמניות הונח צעיף בצבע ירוק רעל, כמעין רעלה. הסגנון של פרנקפורט בא לידי ביטוי בכל רגע נתון בתצוגה: החל משימוש בחומרים מוכרים כמו פשתן, כותנה ותחרה, ועד ללהיטים שיתחבבו על לקוחותיה, כמו שמלות מקסי מתחרה, חצאיות מקסי מקרפ וחולצות כותנה לבנות.

חומרים מוכרים לנשים המקומיות (צילום: ענבל מרמרי)
חומרים מוכרים לנשים המקומיות (צילום: ענבל מרמרי)

לטובת הקולקציה בחרה פרנקפורט לעצב לראשונה דגם נעליים שהוצג על המסלול – סנדלים שטוחים עם רצועה צרה המתלפפת סביב הקרסוליים. לדבריה, ההחלטה נבעה מרצון לייצר טוטאל לוק תחת שם המותג דורין פרנקפורט. "זאת הפעם הראשונה שאני מציגה על המסלול תיקים, נעליים ובגדים. לטוב ולרע – הקולקציה הזאת היא טוטאל דורין".

טוטאל לוק תחת המותג דורין פרנקפורט (צילום: ענבל מרמרי)
טוטאל לוק תחת המותג דורין פרנקפורט (צילום: ענבל מרמרי)

נקודות האור

כתב היד. בעולם של אופנה מהירה, שכפולי דגמים והשפעות שמחלחלות בין מעצבים ללא הרף, קשה שלא להעריך את נאמנותה של פרנקפורט לדרך שסללה במו ידיה לאורך השנים. למרות השוני העצום בין הדגמים שעלו אל המסלול בתחילת התצוגה (שמלת חלוק אפורה בדוגמת משבצות או מכנסי ברמודה בדוגמת פסים כחול-לבן שנלבשו עם חולצת פשתן לבנה עם כפתרה לאורך הגב) לאלה שסגרו אותה (שמלות תחרה בצבעי חמרה או צהוב ושמלות ערב שחורות מג'רזי בוקלה צמר), בכולם ללא יוצא מן הכלל ניתן לקרוא בבירור ולמרחקים את כתב ידה המוכר והאיקוני של המעצבת.

הישראליות. פרנקפורט היא אולי המעצבת היחידה בישראל שלא מעוניינת להיתלות באילנות גבוהים מעבר לים. היא גאה במקורותיה, מתבוננת בסביבה הטבעית שלה ללא הרף, שואבת ממנה ומעצבת עבורה. מהחשיבה על האקלים המקומי, דרך התייחסות לסגנון הנינוח הנפוץ במחוזותינו ועד לבחירת הצבעוניות בהתאם לאופיו של האור הישראלי – פרנקפורט מעצבת ללקוחה הישראלית, על שלל גווניה, וזאת הסיבה לכך שעיצוביה תמיד יתאימו לישראליות כמו כפפה ליד.

ניתן לקרוא בבירור את כתב ידה של המעצבת (צילום: ענבל מרמרי)
ניתן לקרוא בבירור את כתב ידה של המעצבת (צילום: ענבל מרמרי)

נקודת החושך

האקססוריז. נעליים ותיקים אינם המגרש הביתי של פרנקפורט, והפעם הדבר ניכר בטוטאל לוק שהוצג על המסלול. הגזרות והחומרים שהרכיבו את התיקים היו מיושנים ולא אטרקטיביים. נעלי הבכורה שהציגה המעצבת לא היוו יריית פתיחה מרשימה לפרק חדש בקריירה שלה. ובאופן כללי יותר, האקססוריז נכשלו בתפקידם לתמוך בקולקציית הבגדים שהוצגה על המסלול.

   (צילום: ענבל מרמרי)
(צילום: ענבל מרמרי)

איתי יעקב