פעם, ממש מזמן, אנשים היו טסים לחוצלארץ כדי לקנות אופנה שלא היתה מיובאת ארצה. היום, עם גודש רשתות האופנה, המותגים ואתרי האונליין, אין באמת צורך להרחיק עד ניו יורק או פריז כדי לרכוש חולצה של גאפ או נעלי ספורט של נייקי - הכול נמצא בחנויות המותג בישראל, וגם אם לא - קליק אחד באתר החברה, והמוצר ינחת עם שליח בביתכם תוך מספר ימים. אלא שדבר אחד עדיין מעיב על חוויית הקנייה של מותגי אופנה זרים בישראל – הפערים הגבוהים בין מחיר הפריט בארץ למחירו באירופה, בארצות הברית או ביפן. רק בחודש האחרון חשפנו ב-Xnet שני מקרים של פערי מחירים גבוהים בחנויות אופנה בישראל: ברשת האופנה הספרדית מסימו דוטי, שם מצאנו פערים שהאמירו עד לכדי הבדל של 1,000 שקלים בין המחיר בארץ למחיר בחו"ל, ובמותג האופנה הצרפתי Manoush שבכיכר המדינה, שמחיריו בישראל מגיעים עד פי שניים ממחיריו בחו"ל.

עוד בערוץ האופנה

לדברי בעל בוטיק במרכז תל אביב, שעד לאחרונה עבד בחברת אופנה גדולה, פערי המחירים נולדים משתי סיבות עיקריות: המיסים המקומיים והמשלוח לישראל. נתון נוסף, "ישראלי" באופיו, הוא "שיטת מצליח" – לפיה בעלי הבוטיקים מנסים למצות את המחיר על כל פריט, ולמעשה בודקים על גבנו עד איזה מחיר הם יכולים להגיע ואנחנו נמשיך לקנות.

איך זה עובד? אז ככה, נניח שאתם בעלי בוטיק בישראל ואתם עושים הזמנה של 50 יחידות של מכנסי ג'ינס ממותג אמריקאי המייצר בסין, כשהמחיר הסיטונאי ליחידה הוא 50 דולר. המכפלה הנהוגה בשוק היא פי 2.5, כלומר, המחיר ללקוח אמור לעמוד על 125 דולר, שהם 450 שקל, המגלמים בתוכם את כל ההוצאות של בעל העסק, כולל עלויות השינוע, השחרור מהמכס ועוד. היבואנים הישראלים אמורים להוסיף על המחיר הזה עוד 30 אחוז במקסימום: 18 אחוזים מע"מ, ומכס הנגבה רק בייבוא ממדינות שאין לישראל הסכם סחר עמן, וגובהו 6 אחוז לפריטי טקסטיל ו-12 אחוז לפריטי עור. על ייבוא מוצרי הלבשה וטקסטיל שיוצרו במדינות אירופה וארצות הברית אין מכס, אולם כידוע, מרבית רשתות האופנה הבינלאומיות מייצרות במדינות שאין לישראל הסכם סחר עמן.

אלא שבפועל, חלק מהיבואנים בישראל מוסיפים למחיר המקורי את עלויות השינוע, הייבוא, המיסים והמע"מ – ורק אז מכפילים, במקרה הטוב ב-2.5, ובמקרה הפחות טוב גם ב-3. כך קורה שבמקרים רבים תיתקלו בהפרשים הגבוהים בהרבה מאותם 18 או 24 או 30 אחוז (מכס + מע"מ), שלמעשה הוכפלו שלא לצורך. במקרים קיצוניים יותר, מספר אותו מקור שבחר להישאר בעילום שם, הפריטים מגיעים לחברה, והמנהלים פשוט זורקים מחיר שנראה להם שהם יכולים לקבל עליו. יש מי שיקראו לזה שוק.

בדיקה שערכנו גילתה כי בחלק גדול מהבוטיקים ורשתות אופנה כמו זארה וטופשופ, ישנם פערים גבוהים בין מחיר הפריט בישראל למחירו בחו"ל. וכשאנחנו אומרים חו"ל, אנחנו מתכוונים לאירופה, מכיוון שרוב המותגים בישראל מייבאים מהזרוע האירופאית, גם אם המותג אמריקאי. זה המקום לציין, שישנם גם לא מעט צדיקים שמנסים לשמור על רמת מחיר זהה לחו"ל ואף זולה יותר, כמו מותג הנעליים ההולנדי יונייטד ניוד, שמחיריו בישראל זולים יותר מאירופה, בוטיק ורנר, המייבא את מותג האופנה אקנה משבדיה, ומחיריו בישראל זהים לאירופה (למעט תוספת המע"מ), בוטיק Not For Sale במרכז תל אביב, המייבא מותגי אופנת רחוב מאירופה במחיר כמעט זהה למחירם בחו"ל ואפילו רשת האופנה גאפ, שלאחרונה חל שיפור ניכר בפערי המחירים שלה בישראל ביחס לחו"ל, כפי שתיווכחו בהמשך הכתבה. קבלו את נתוני ההשוואה שערכנו ברשתות ובבוטיקים השונים בישראל, והחליטו בעצמכם איפה שווה לכם לקנות.

זארה. מעיל כחול לנשים הנמכר בישראל ב-679 שקל, יעלה בספרד רק 89.95 אירו, שהם 432 שקל
זארה. מעיל כחול לנשים הנמכר בישראל ב-679 שקל, יעלה בספרד רק 89.95 אירו, שהם 432 שקל

זארה

אתר האינטרנט של רשת האופנה הספרדית מאפשר לגלות בקלות יחסית את הבדלי המחירים בין ישראל לחנויות הרשת האחרות בעולם. הבדיקה שביצענו מגלה כי יחסית לרשת זולה, פערי המחירים בזארה גבוהים. גם אם מוסיפים את המע"מ והמכס על המחיר באירו, עדיין נמצא שהישראלים משלמים הרבה יותר מאחרים.

הפריטים שבדקנו: מעיל כחול לנשים הנמכר בישראל ב-679 שקל, יעלה בספרד רק 89.95 אירו, שהם 432 שקל. יחד עם המסים המקסימליים הוא אמור לעלות ללקוח 562 שקל, מה שמשאיר אותנו עדיין עם פער לא מוסבר של 117 שקל. חצאית פליסה שחורה או שמלת פרחים נאה בצבעוניות של שחור ולבן יעלו לכם בספרד 39.95 אירו כל אחת, שהם 192 שקל. ובישראל? ניחשתם נכון, המחיר קפץ ל-299 שקל. גם סריג אפור שעולה בארץ 369 שקל, נמכר בספרד ב-49.95 אירו, שהם 240 שקל. עם המסים, לכאורה, הוא יעלה 312 שקל, אז על מה ולמה אנחנו נדרשים לשלם 57 שקלים יותר.

מקבוצת אינדיטקס העולמית נמסר בתגובה: "מדיניות התמחור של אינדיטקס בעולם נקבעת על פי מדדים אובייקטיבים שיאפשרו לכל לקוח ליהנות משילוב של חוויית קנייה בינלאומית, עיצוב, טרנדיות ואיכות במחיר נגיש, ואכן המחירים תחרותיים מאוד ביחס לשוק המקומי. עם זאת, ישנם הבדלים בין המדינות הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית למשל, עלויות נדל"ן, מכס, היטלים שונים, כוח אדם. בנוסף, האסטרטגיה של מותגי הקבוצה מבוססת על קולקציה עדכנית המתחדשת ללא הרף. אסטרטגיה זו מיושמת הלכה למעשה בשינוע אווירי פעמיים בשבוע ולכן מתווספות גם עלויות אלה".

טופשופ. על שמלה מטאלית שמחירה בלונדון הוא 75 ליש"ט (428 שקל), תשלמו בישראל 200 שקל יותר - 629 שקל
טופשופ. על שמלה מטאלית שמחירה בלונדון הוא 75 ליש"ט (428 שקל), תשלמו בישראל 200 שקל יותר - 629 שקל

טופשופ

חברת ההלבשה הבריטית טופשופ היא ללא ספק החזירה מבין רשתות האופנה הנמכרות בישראל. בעבר כבר חשפנו ב-Xnet את פערי המחירים המטורפים בין הסניפים הישראליים של הרשת לאלה האנגליים, והמגמה, כפי שגילינו, לא השתנתה. ככה זה כשיש פראיירים שעדיין מוכנים לשלם מחיר גבוה על אופנה זולה.

הפריטים שבדקנו: על שמלה מטאלית בצבע ורוד-נחושת שמחירה בלונדון הוא 75 ליש"ט (428 שקל), תשלמו בישראל 200 שקל יותר - 629 שקל. גם בהנחה שנוסיף על מחירה האירופאי 18 אחוז מע"מ ו-12 אחוזי מכס (ושוב, נזכיר כי על פניו אין סיבה ששיעור המכס יעלה על 6 אחוז), נגיע למחיר סופי מקסימלי של 556 שקל. מכנסיים מנומרים שמצאנו בסניף רמת אביב במחיר של 350 שקל, יימכרו בסניף אוקספורד ב-42 פאונד, שהם 244 שקל, ואילו חצאית עיפרון ורודה שנמכרת בישראל ב-329 שקל, תעלה מחוץ לגבולות הארץ רק 38 פאונד, שהם 216 שקל.

מטופשופ ישראל נמסר בתגובה: "אנו שוקדים כל העת על מנת למצוא דרכים לתת לצרכן הישראלי את המחיר הטוב ביותר לאופנה שהוא אוהב. טופשופ הורידה מחירים בכ-20 אחוז עקב התייעלות רשתית, בנוסף, אנו מקפידים להציע לצרכן מגוון רחב של מבצעים ופריטים בהנחות של עד 70 אחוז. לטופשופ מועדון לקוחות רחב המעניק לחברות המועדון הנחה קבועה של 10 אחוז".

אדידס. מעיל כחול שנמכר בניו יורק ב-300 דולר, יעלה בפריז 300 אירו ובישראל 1,500 שקל  (צילום: סטלה מקרטני לאדידס  )
אדידס. מעיל כחול שנמכר בניו יורק ב-300 דולר, יעלה בפריז 300 אירו ובישראל 1,500 שקל (צילום: סטלה מקרטני לאדידס )

אדידס

אדידס היא חברת אופנה גלובלית המנהלת שווקים מקבילים במחירים שונים. בסוגיית התמחור בולטת במיוחד לרעה קולקציית האופנה של המעצבת סטלה מקרטני לאדידס, הטומנת פערי מחירים בלתי נתפשים בין השוק האירופאי לשוק האמריקאי. ישראל כפופה לשוק האירופאי, ולכן רמת המחירים בה גבוהה מהרגיל. אם תציצו בחנויות האונליין של אדידס לשוק האירופאי ולשוק האמריקאי, תגלו את אותו פריט בדיוק ובאותן ספרות מחיר, רק בהבדל משמעותי אחד - בארצות הברית המחיר בדולרים ובאירופה באירו.

הפריטים שבדקנו: טייץ מנומר שנמכר בישראל ב-500 שקל, נמכר ב-80 דולר בארצות הברית, וב-80 אירו באירופה, שהם 376 שקל. במקרה אחר, מעיל כחול עם צווארון מוגבה, שנמכר בניו יורק ב-300 דולר, יעלה בפריז 300 אירו ובישראל 1,500 שקל - בדומה למחירו באירופה. האתר מציג עוד דוגמאות רבות שמובילות למסקנה אחת – הפער בין המחירים בישראל למחירים באירופה אומנם קטן ומנומק ברובו, אבל אם תשוו את אלה למחירים האמריקאיים תקבלו שוד לאור יום.

מחברת אדידס נמסר בתגובה: "אנחנו עושים ככל שביכולתנו על מנת לספק ללקוחות את המוצרים הטובים והאיכותיים ביותר עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות בשוק וזאת תוך שמירה על מדיניות התמחור הזהה בכל השווקים. עם זאת, קיימים לעיתים הבדלי עלויות הנובעים ממיסוי שונה, עלויות הובלה או שער חליפין. פערים אלו ייתכנו גם במוצרים עליהם ישלם הצרכן הישראלי סכום נמוך יותר מאשר בשווקים האחרים".

פקטורי 54. חולצה לנשים מקולקציית מארק ביי מארק ג'ייקובס שנמכרת ב-1,990 שקל, תימכר באתרי קניות בארצות הברית ב-278 דולר בלבד, שהם פחות מאלף שקל (צילום: שרבן לופו)
פקטורי 54. חולצה לנשים מקולקציית מארק ביי מארק ג'ייקובס שנמכרת ב-1,990 שקל, תימכר באתרי קניות בארצות הברית ב-278 דולר בלבד, שהם פחות מאלף שקל (צילום: שרבן לופו)

פקטורי 54

רשת חנויות היוקרה פקטורי 54, הזכיינית של מותגי אופנה בולטים כמו ורסאצ'ה, מארק ביי מארק ג'יקובס, מיסוני, ג'אסט קוואלי, אמפוריו ארמאני, רד ולנטינו ועוד, ידועה במחיריה הגבוהים. בשבוע שעבר פתחה הרשת חנות פופ אפ של המעצב מארק ג'ייקובס, וגם שם ניכרים פערי מחיר גבוהים ולא מוצדקים של מאות שקלים לפריט, בין אירופה לבין ישראל.

הפריטים שבדקנו: נעליים של המותג Y-3 בעיצובו של יוז'י יממוטו לאדידס, הנמכרות בארצות הברית ב-270 דולר ובאירופה ב-230 אירו (1,104 שקל), עולות בארץ 1,690 שקל. שוב, גם אם מוסיפים את 30 אחוזי המס המקסימליים, מחיר הנעליים אמור להגיע ל-1,435 שקל, אז על מה אנחנו נדרשים לשלם עוד 254 שקל? רוצים עוד? בבקשה: חולצה לנשים מקולקציית מארק ביי מארק ג'ייקובס, שנמכרת בימים אלו בחנות הפופ אפ החדשה ב-1,990 שקל, תימכר באתרי קניות בארצות הברית ב-278 דולר בלבד, שהם פחות מאלף שקל, כלומר, אנחנו משלמים כמעט כפול! באתר נט-א-פורטה, שמחיריו הם בליש"ט, תעלה אותה החולצה 208 פאונד, שהם 1,185 שקל. הוסיפו לכך את 30 אחוזי המס המקסימליים, ותגיעו ל-1,540 שקל - 450 שקל פחות מהמחיר הנקוב בפועל. גם תיק מנומר שנמכר בארץ ב-1,590 שקל, יימכר בנט א-פורטה ב-171 פאונד (975 שקל). אחרי מסים הוא אמור לעלות 1,267 שקל לכל היותר - 323 שקל פחות ממחירו בארץ. האם יש בתמחור של פקטורי איזשהו אקס פקטור שנעלם מעינינו? גורמים בחברה טוענים כי על כל המחירים הנקובים על הפריטים ישנה הנחה של 15 אחוז לפחות לחברי מועדון.

מרשת פקטורי 54 נמסר בתגובה: "פקטורי 54 בנתה מועדון לקוחות ייחודי למותגי על שמשרת את כלל לקוחותיה, המועדון מונה היום 120,000 לקוחות. המועדון מקנה לכל הלקוחות הנחה ממוצעת של מעל ל-15 אחוז ממחיר הצרכן במהלך העונה, לפני הנחות סוף עונה ומבצעים. עלות המועדון 45 שקל לשנה ובקנייה מעל 500 שקל הוא ניתן בחינם ולכן הוא נגיש לכל הצרכנים.להלן המחירים לפריטים שנבדקו בכתבה: תיק מארק ביי מארק ג'ייקובס, מחיר צרכן: 1,590 שקל, מחיר מועדון: 1,510 שקל, נקודות לצבירה: 159 שקל, כלומר מחיר נטו: 1,351 שקל; חולצה מארק ביי מארק ג'ייקובס: מחיר צרכן: 1,990 שקל; מחיר מועדון: 1,890 שקל, נקודות צבירה: 199 שקל; כלומר מחיר נטו: 1,691 שקל; נעל Y3, מחיר צרכן: 1,690 שקל, מחיר מועדון: 1,490 שקל, נקודות לצבירה: 169 שקל, כלומר מחיר נטו: 1,321 שקל.

ראלף לורן. מכנסי רכיבה לנשים שמחירם בישראל 1,490 שקל, יימכרו באירופה ב-275 אירו, שהם 1,320 שקל
ראלף לורן. מכנסי רכיבה לנשים שמחירם בישראל 1,490 שקל, יימכרו באירופה ב-275 אירו, שהם 1,320 שקל

ראלף לורן

מותג האופנה האמריקאי ראלף לורן מחזיק בשתי חנויות מותג בישראל, אליהן מיובא קו הבלו לייבל שלו. ראלף לורן מחולק לשני שווקים מרכזיים - האמריקאי והאירופאי, וישראל נכללת בזה האחרון. הסחורה הנמכרת בישראל זהה לזו הנמכרת בשוק האירופאי, אולם המחירים בישראל גבוהים מאשר באירופה, אם כי לא בהפרשים גדולים. לזכותו של המותג ייאמר כי הוא צמצם בשנתיים האחרונות את פערי המחיר בין ישראל לחו"ל, לאחר שזכה לביקורות נוקבות בעניין זה. עם זאת, לא מצאנו נוסחה מדויקת שתסביר את פערי המחיר בין ישראל לאירופה. בחלק מן המקרים המחיר כמעט זהה לאחר שמוסיפים את המע"מ, במקרים אחרים הוא זול יותר.

הפריטים שבדקנו: מכנסי רכיבה לנשים שמחירם בישראל 1,490 שקל, יימכרו באירופה ב-275 אירו, שהם 1,320 שקל; סווטשירט לגברים בדוגמת פסים כחול אדום, יעלה בצרפת 155 אירו (744 שקל), כשבישראל תאלצו לשלם עליו 899 שקל. תיק עור לגברים שמחירו באירופה 895 אירו (4,251 שקל), נמכר בישראל במחיר 4,590 שקל. דוגמא נוספת,ף היא ז'קט קווילט בצבע אפור כהה, שנמכר באירופה במחיר של 445 אירו (2,115 שקל) ובישראל 2,590 שקל.

מראלף לורן נמסר בתגובה: "מוצרי מותג האופנה ראלף לורן נמכרים לצרכן הישראלי במחירים הדומים לאלו המוצעים באירופה, כאשר בפריטים מסוימים ניתן למצוא פערים של אחוזים בודדים לכאן או לכאן. לתמחור הפריטים מתווספים פרמטרים של מיסוי נדרש, המשתנה בהתאם לפריט ומע"מ , לצד שיקול דעת שנועד להתאים את המחיר לדרישות הצרכן ולשוק המקומי, במקרים רבים גם תוך הפחתה של מחיר המוצר ביחס למחירו המקורי".

H&M. מעיל דמוי פרווה בצבע ירוק שנמכר בחו"ל ב-99 אירו (470 שקל), נמכר בישראל ב-599 שקל (צילום: הנס מוריץ)
H&M. מעיל דמוי פרווה בצבע ירוק שנמכר בחו"ל ב-99 אירו (470 שקל), נמכר בישראל ב-599 שקל (צילום: הנס מוריץ)

H&M

אנו תקווה שיום אחד נפצח את האופן בו מחשבת רשת H&M את מחיריה בישראל. השוואה מקיפה שערכנו בין מחירי הרשת בישראל למחיריה באירופה, מגלה דבר מוזר: במקרים מסוימים נצמדים ב-H&M למחירים האירופאים (בהפרש של שקל אחד לפה או לשם, לרוב עניין של שערי המרה), ובמקרים אחרים ההשוואה מעלה פערים של עשרות ואף מאות שקלים לפריט, לרעתו של הלקוח הישראלי כמובן.

הפריטים שבדקנו: חולצת ג'ינס לנשים שנמכרת באירופה ב-24.95 אירו (118 שקל), נמכרת בישראל במחיר דומה של 119 שקל. מנגד, מחירה של שמלה ללא שרוולים עם דוגמת פפיונים בשחור ולבן, שעולה באירופה 24.95 אירו (118 שקל), קפץ בישראל ל-149 שקל. על טי שירט לגברים שנמכרת ב-9.95 אירו (48 שקל), תשלמו כאן 59.90 שקל. עד כאן - פערים סבירים, אולם כשזה מגיע אל פריטים כמו מעילים או ז'קטים, הפערים קופצים בעשרות אחוזים. מעיל ארוך דמוי פרווה שעולה באירופה 129 אירו (613 שקל) יעלה בישראל 799 שקל- 186 שקל יותר. מעיל נוסף שבדקנו, מחומר דמוי פרווה בצבע ירוק, שנמכר בחו"ל ב-99 אירו (470 שקל), נמכר כאן ב-599 שקל - 129 שקל יותר. במקרה של ז'קט קטיפה לגברים שמחירו בישראל הוא 249 שקל, הצטערנו לגלות כי בסניף אירופאי, נוכל ללקט אותו ב-60 שקל פחות, במחיר של 39.95 אירו (190 שקל).

מ-H&M נמסר בתגובה: "מדיניות המחירים של H&M דומה בכל השווקים, כאשר לעתים ייתכנו הבדלים הנובעים בעיקר ממיסוי שונה, עלויות הובלה או תנודות בשער החליפין. יחד עם זאת, יש מקרים בהם הצרכן הישראלי נהנה ממחירים זולים יותר מאשר בשווקים האחרים. דוגמה עדכנית: סווטשירט מצמר מרינו נמכר במדינות האירו ב-59.90 אירו ומחירו בישראל: 249 שקל (פער של 15 אחוז בקירוב לטובת הצרכן הישראלי)".

מנגו

בשנתיים האחרונות מתהדרת מנגו ישראל בהורדת מחירים משמעותית שעברה. יש אמת חלקית בפרסום - הרשת בהחלט הורידה את מחיריה בישראל, אך הם עדיין יקרים יותר מהמחירים בספרד, למשל. הפערים שגילינו אינם גדולים בפריטים מסוימים (30 שקל לפה או לשם), אך במוצרים אחרים התגלו פערים של למעלה מ-100 שקל ואף יותר. בדיקה נוספת מול מחירי הרשת בצרפת ובהולנד העלתה פערים דומים בחלק מהפריטים, אשר נמכרים בישראל במחיר גבוה יותר.

הפריטים שבדקנו: מגפונים שחורים שמחירם בישראל עומד על 500 שקל, עולים באירופה רק 76 אירו (361 שקל) - 139 שקל פחות. על מעיל נשים בסגנון צבאי תשלמו בישראל 480 שקל, בעוד שמחירו באירופה הוא 70 אירו (333 שקל). פערים קטנים התגלו בפריטים אחרים שבדקנו, כמו סווטשירט ורוד לנשים, שיעלה בישראל 190 שקל – חמישה שקלים בלבד יותר ממחירו באירופה; וז'קט מחויט כחול שמחירו בישראל 220 שקל, עולה בחו"ל כ-40 אירו, שהם 192 שקל.

מחברת אלביט מסחר וקמעונאות זכיינית MANGO בישראל נמסר: "ההשוואה שנעשתה בכתבה הזו איננה הוגנת, כיוון שהשוותה את מחירי ישראל למדינה הזולה ביותר בעולם למותג מנגו שהינה ספרד, היא ארץ המוצא של המותג. הפרשי המחירים בין ישראל למדינת המוצא של מותג מנגו (ספרד) נובעים בעיקרם מעלויות הזיכיון, עלויות אשר ממותגים מקומיים שהנם יצרניים אינם נושאים, ואף על פי כן מחירי מנגו בישראל תחרותיים מאוד ביחס לשחקנים המקומיים. בדיקה יסודית יותר הכוללת מדינות אחרות מספרד, היתה חושפת את העובדה שהמותג מנגו נמכר בישראל ברמות מחירים הנמוכות מרובן המוחלט של המדינות בהם פועלים זכיינים מחוץ לאירופה ואף נמוכה במקרים לא מעטים או זהה למספר מדינות שמופעלות ישירות על ידי חברת האם הספרדית כגון ארצות הברית, אנגליה, צרפת, בלגיה ועוד. כאמור, יחסית לשאר המדינות מחוץ לספרד נהנית הצרכנית הישראלית ממחירים אטרקטיביים ותחרותיים, לדוגמה, הסווטשירט הוורוד לנשים, שעולה בישראל 189 שקל, יעלה באנגליה כ-201 שקל, ברוסיה 216 שקל, בבלגיה 192 שקל. דוגמה נוספת שהובאה בכתבה: ז'קט מחויט כחול שמחירו בישראל 249 שקל, יעלה בארצות הברית 284 שקל, ברוסיה 292 שקל, ובצרפת ובבלגיה במחיר זהה של כ-240 שקל. מעיל הנשים בסגנון צבאי שמחירו בישראל 480 שקל, יעלה ברוסיה 541 שקל ובאנגליה וארצות הברית במחיר כמעט זהה של 463 שקל. בנוסף רשת מנגו בישראל הינה מהבודדות אם לא היחידה, המפעילה מועדון לקוחות שחברותיו נהנות מהנחות אטרקטיביות קבועות לאורך כל השנה ומהטבות נוספות, עובדה המוזילה משמעותית עוד יותר את סל הקנייה".

גאפ

לפני כשנה וחצי נמכרה פעילות גאפ ישראל לקבוצת זארה ישראל, שנתיים לאחר שהושק הסניף הראשון של הרשת בישראל - בקניון ממילא בירושלים - על ידי קבוצת אלביט הדמיה של מוטי זיסר. אחד המהלכים הראשונים שיזמו בעלי הבית החדשים היה הוזלה משמעותית של המחירים ויישור קו עם מחירי המותג באירופה. בדיקות שערכנו ברשת במספר מקרים בשנה האחרונה מגלות כי ההצהרות אכן ניכרות בשטח. אומנם מחירי הרשת בארצות הברית, בסיס האם של גאפ, זולים משמעותית מאשר בישראל, אך מכיוון שאנחנו חלק מהשוק האירופאי, בדקנו את המחירים בישראל מול אירופה. בחלק מהמקרים נמצאו פערים זניחים יחסית, של 30-20 שקל, ובמקרים אחרים מצאנו כי המחירים בישראל אף זולים יותר מאשר באירופה, ורק על כך, מגיע לגאפ ישראל את אות העסק המצטיין.

הפריטים שבדקנו: טוניקה לנשים בדוגמת פסים, שנמכרת באירופה ב-49.95 אירו (239 שקל), נמכרת בארץ ב-269 שקל. וסט קורדרוי לגברים בצבע שוקולד, שנמכר בישראל ב-399 שקל, נמכר באירופה ב-69.95 אירו (333 שקל). ועכשיו להפתעות הטובות: ז'קט משובץ לנשים בצבע אפור או וסט ספורטיבי אפור עם דוגמת נקודות שחורות, שנמכרים באירופה ב-84.95 אירו (403 שקל) כל אחד, עולים בישראל 359 שקל בלבד. מקרה דומה, התגלה גם במחלקת הגברים: עבור סווטשירט בצבע כחול עם הכיתוב 1969 תשלמו בישראל 199 שקל, במקום 49.95 אירו (שהם 237 שקל).

מגאפ נמסר בתגובה: "רשת גאפ מציעה במתחם אחד לכל המשפחה חוויית קנייה בינלאומית, איכות גבוהה ומגוון רחב של מידות. מדיניות התמחור של גאפ ישראל תחרותית מאוד ביחס לשוק המקומי והבינלאומי".