>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

The Brunch

מה מוכרים לנו? מותגי אופנה סקנדינביים נחשקים המציעים פריטים באיכות גבוהה ובסגנון נינוח עם נגיעות רוקיסטיות ותקופתיות. העונה ניתן למצוא בבוטיק The Brunch מכנסי ג'ינס קרובים לגוף של ד"ר דנים, פריטים המשלבים עור דקיק ורך של המותג ואדום, פריטים ספורטיביים וסריגים של המותג קלאייה, פריטים מוקפדים בצבעי שחור ולבן של המותג ההולנדי אבאלון וקולקציה איכותית ביותר של מלאני בירגר. גולת הכותרת בבוטיק הן הנעליים של קנזו – קולקציה שתתרחב עם הזמן.

האם קנינו את זה? בהחלט. כלומר, אם היו לנו סכומים כאלו בחשבון הבנק, לא היינו מהססים לרכוש את כל הקולקציה מיד. נראה כי בעלי הבוטיק אוהד סרויה ואמלי שיינר הצליחו למצוא את קולם הייחודי בתוך שלל הבוטיקים, הרשתות וחנויות המעצבים בארץ. בזכות הסגנון המובהק של המותגים, שהוא גם קלאסי וגם ייחודי ומקורי, The Brunch הוא מעין ארון בגדים אידיאלי שהרבה נשים חולמות עליו.

מידות: S-XL.

כמה להוציא? ב-640 שקל כדאי לקנות מכנסי סקיני של ד"ר דנים, שיוצרים מראה צר ומחמיא במיוחד.

The Brunch. היינו שמחים גם למותגים זולים יותר בסגנון דומה
The Brunch. היינו שמחים גם למותגים זולים יותר בסגנון דומה

נקודת האור

ההיצע הרחב. המבחר בבוטיק גדול מאוד, ומאפשר רכישת מלתחה שלמה תחת קורת גג אחת. עם זאת, החנות מצליחה לשמור על מראה מסודר ולא עמוס. לצד מותגי הייבוא, אפשר למצוא במקום גם קו תיקים של המעצבת הישראלית הילה טולדנו, שעוצב בהתאם לרוח הקולקציה.

נקודת החושך

המחירים. אין מה לעשות – מה שמפריד בינינו לבין הפריטים החלומיים של The Brunch הוא מחיריהם הגבוהים. היינו שמחים אם בעלי החנות היו מייבאים גם מותגים זולים יותר ברוח דומה.

מחירים: 6,000-300 שקל.

להשיג בבוטיק The Brunch, בן יהודה 104, תל אביב.

The Brunch. מבחר גדול תחת קורת גג אחת
The Brunch. מבחר גדול תחת קורת גג אחת

NY – נתיב יוחאי מאור

מה מוכרים לנו? קולקציה ראשונה למעצב נתיב יוחאי מאור, לאחר סיום העבודה המשותפת עם אילנה ברקוביץ' וניסיון רב שנים בעיצוב למותגים כמו מאוזנר. יוחאי מאור יוצר ארבע קולקציות קפסולה בשנה, כשכל השקת קולקציה תלווה בחנות פופ-אפ שתיפתח לימים ספורים. בשאר השנה ניתן לתאם פגישות אישיות בסטודיו של המעצב לרכישה מתוך הקולקציה או להזמנת בגדים ואף שמלות כלה בעיצוב אישי. הפריטים בקולקציה הנוכחית עוצבו ברוח ניו יורק-תל אביב, וכוללים לא מעט אינטרפרטציות חדשות לפריטים איקוניים. למשל: ז'קט-מעיל המשלב בדים אטומים ושקופים בהשראת הטרנץ' של ברברי; ז'קט שכמייה עם רוכסן מוזהב בשוליים בהשראת השכמייה של איב סאן לורן; ושמלת מקסי אדומה ונינוחה בהשראת האדום של ולנטינו. יוחאי מאור מציין גם שתי נשים כהשראה לקולקציה: מוניקה בלוצ'י האיטלקייה ויעל אבקסיס הישראלית.

האם קנינו את זה? כן. אומנם מבחינה עיצובית התחברנו רק לחלק מהפריטים, אך אי אפשר להתעלם מהאיכות, ההשקעה והמאמץ לייצר אלטרנטיבה חדשה לבגדי נשים. נשים בוגרות בעלות ביטחון עצמי גבוה, שלא חוששת ללבוש בגדים עצמתיים וקרובים לגוף, ימצאו כאן את מבוקשן.

מידות: S-L. כל מידה נוספת אפשרית בהזמנה אישית.

כמה להוציא? ב-899 שקל אפשר לרכוש חולצת טאפט משי העשויה בשתי שכבות עם שרוולים באורך שלושה רבעים, שיכולה להתאים למראה עבודה מחויט או לערב מוקפד.

NY – נתיב יוחאי מאור. בגדים לנשים בוגרות עם ביטחון עצמי גבוה (צילום: ראובן כהן)
NY – נתיב יוחאי מאור. בגדים לנשים בוגרות עם ביטחון עצמי גבוה (צילום: ראובן כהן)

נקודת האור

האיכות. מהבדים המיובאים מחו"ל (בעיקר עודפים של מעצבי על), דרך התפירה הידנית בסטודיו הכולל שלל מכונות שמתאימות לכל סוג בד, ועד לגימורים המוקפדים והאלמנטים המשדרגים כמו כיסי צד שלא מנפחים את הצללית – אין ספק שהקולקציה של יוחאי מאור מציגה איכות גבוהה להפליא. בנוסף, כל הבדים עוברים כביסה כדי להעניק להם אפיל צעיר יותר, וחלק גדול מהבדים עובר צביעה ידנית על מנת להגיע לסקלת צבעים הומוגנית.

נקודת החושך

לא לכל כיס. אנחנו מבינים את הקשר הישיר בין איכות גבוהה למחירים גבוהים, ועדיין – בימים אלו קשה מאוד לשלוף מהארנק 3,000 שקל עבור שמלה אחת.

מחירים: 3,000-900 שקל.

להשיג בחנות הפופ-אפ של NY, גלריית טבי, אחווה 24, נווה צדק, תל אביב. שעות פתיחה: חמישי (6 בספטמבר) 22:00-18:00, שישי (7 בספטמבר) 18:00-10:00, שבת (8 בספטמבר) 22:00-11:00.

NY – נתיב יוחאי מאור. מחירים גבוהים (צילום: ראובן כהן)
NY – נתיב יוחאי מאור. מחירים גבוהים (צילום: ראובן כהן)

רנואר

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג האופנה רנואר, שנחשפה בתצוגה בניצוחו של המנהל הקריאטיבי החדש של המותג, רון (רונקו) קאהן, המשמש משנת 2007 כמעצב הראשי של האחות הצעירה והמגניבה של הרשת, מותג האופנה twentyfourseven.

האם קנינו את זה? בגדול, לא. למרות השיפור בדימוי האופנתי של הרשת בעונות האחרונות, התצוגה של רנואר היתה פיאסקו גדול. וגם אם נניח בצד את הסטיילינג חסר המעוף או את עבודת האיפור המרושלת, לא ניתן היה להתעלם מהכישלון בגזרת העיצוב של הפריטים. יחד עם זאת, הצלחנו לדלות מספר מצומצם מאוד של פריטים בקו הנשים ובקו הגברים, שאיכשהו הצליחו להתעלות מעל לבינוניות ולאגד יחד גזרה טובה, בד נכון ועיצוב עכשווי.

מידות: נשים, 44-34; גברים, 48-36.

כמה להוציא? מצטערים, אבל שום דבר לא ממש עורר אצלנו את החשק לשלוף את הארנק.

תצוגת האופנה של רנואר לסתיו-חורף 2012-13 (צילום: קובי בכר)
תצוגת האופנה של רנואר לסתיו-חורף 2012-13 (צילום: קובי בכר)

נקודות האור

קו המחויטים הגברי. הגזרות הצרות, הז'קטים שנתפרו באורך נכון והצבעוניות הסולידית של אפור ושחור עם נגיעות של בורדו, חשפו שפה מגובשת והוכיחו שניתן לבנות קבוצה מחויטת איכותית במחירים שווים לכל כיס. עם זאת, בתחרות הגדולה על כיסו של הצרכן הישראלי, ניצבת רנואר לצד מתחרות בולטות כמו קסטרו-מן וזארה, שמציעות קו מחויט לא פחות טוב במחירים כמעט דומים. כדי לזכות ביתרון בתחום זה - שווה יהיה להרחיב את הקו בעתיד.

קטלוג ההשראה. בדומה לעונה הקודמת, גם החורף הוציאו ברנואר שני קטלוגים: לוק בוק סתמי עם הפרזנטורים הבלתי נלאים של החברה, עוז זהבי ואור גרוסמן – אותו תוכלו ללקט בחנויות המותג; וקטלוג נוסף, אמנותי יותר ובכיכובם של דוגמנים מקצועיים ואנונימיים, שצולם בשחור לבן על ידי צלם הבית של המותג אלון שפרנסקי, ומיועד לעיתונאי האופנה ולסטייליסטים. דווקא הקטלוג השני, האווירתי, שכמעט ולא רואים בו בגדים – הוא המוצלח מבין השניים. מה שבאופן מיידי מעלה את השאלה: את מי מנסים ברנואר לשכנע במתיחת הפנים שעבר המותג: את התקשורת? את הלקוחות? או את עצמם?

נקודות חושך

האביזרים. מכל נקודה בה ישבת באולם התצוגה, אי אפשר היה להתעלם מהאביזרים הזולים שבהם התקשטו הדוגמניות והדוגמנים על המסלול. כך למשל, כדי לייצר מגפי נשים גבוהים עם עקב וחרטום מחודד, ידוע כי נדרשת בניית אימום נכון ושימוש בחומר גלם איכותי. ברנואר כנראה לא שמעו על זה, והציגו בגאווה על המסלול נעליים ותיקים שנראו גם ממרחקים כאילו נשלפו ממכולת עודפים שנשלחה מקמבודיה.

התצוגה. כפי שציינו בהתחלה, היו מספר פריטים ראויים גם בקו הנשים. אבל התצוגה המבולגנת וסדר ההצגה הלא הגיוני בה נערך סדר הופעת הפריטים, יצרו תצוגה מבולבלת עם פריטים שחזרו על עצמם יותר מפעם אחת וחוסר אחידות שלא הצליח למנף את הנקודות החזקות של רנואר.

האיפור. זה היה אמור להיות חלק מהקונספט הגותי של התצוגה, אבל להדביק זקני עבות לדוגמנים? נו, באמת. ואם כבר, אז לפחות שהעבודה תהיה אמינה ושהדבק שנמרח על הפנים לא ייראה ליושבי השורה הראשונה.

מחירים: חולצות, 400-50 שקל; סריגים, 300-120 שקל; ז'קטים, 400-180 שקל; מעילים, 1,200-250 שקל; חצאיות, 400-100 שקל; מכנסיים, 270-150 שקל; שמלות, 700-170 שקל.

להשיג בסניפי רנואר ורנואר-מן.

עוז זהבי בקטלוג המסחרי של רנואר. לוק בוק סתמי (צילום: אלון שפרנסקי)
עוז זהבי בקטלוג המסחרי של רנואר. לוק בוק סתמי (צילום: אלון שפרנסקי)

קרוקס

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף של המותג קרוקס לנשים, גברים וילדים, לצד מותגי ייבוא נלווים המרחיבים את ההיצע בחנות. לדוגמה, EMU הוא מותג אוסטרלי המנפק את מגפי הזמש עם הפרווה הפנימית שהפכו להיסטריה מסביב לעולם, והמותג האוסטרלי בלנסטון מציע נעליים ומגפיים במראה מחוספס. הקולקציה של קרוקס מצביעה על התרחבות נוספת של הנעליים מהחומר המוכר – מנעלי ספורט ומוקסינים לילדים, ועד נעלי בובה ומגפיים לנשים.

האם קנינו את זה? כמעט. למרות שהנעליים המחוררות והמוכרות כמעט ולא נראו בפרזנטציה, חומר הקרוסלייט, הפטנט הענק של המותג, גורם לנעליים להיראות גסות – למרות שבפועל הן כמעט חסרות משקל. דווקא הפריטים שמראש מעוצבים במראה מחוספס, כמו מגפי הנשים, מוצלחים יותר. גם קו הנעליים והמגפיים לילדים פרקטי מאוד, מה שהופך אותו לאטרקטיבי.

מידות: ילדים, 35-20; נשים, 42-35; גברים, 47-40.

כמה להוציא? ב-300 שקל אפשר לקנות נעלי סירה לנשים בצבע אפור, שיכולות להתאים לפריטים רבים ואפילו לשרוד ימי גשם קלים.

הקולקציה של EMU בקרוקס (צילום: דויד קנולר)
הקולקציה של EMU בקרוקס (צילום: דויד קנולר)

נקודת האור

Boo Roo. העונה מייבאת רשת קרוקס מותג אמריקאי חדש בשם Boo Roo, המתמחה בנעלי זמש עם פרווה סינתטית בפנים – בדיוק כמו המותג האוסטרלי EMU, רק בחצי מחיר. החומרים איכותיים והמראה דומה מאוד גם למגפי UGG המפורסמים, אך טווח המחירים נוח בהרבה ומסתכם ב-400-250 שקל.

נקודת החושך

העיצוב. קרוקס אומנם עשו מהפך גדול בשנים האחרונות והצליחו לצאת מנישת נעלי הטבחים הלא אטרקטיביות עם יצירת מגוון גדול של נעלי עקב, מוקסינים, סנדלים, כפכפים ומגפיים, אך למרות כל המאמצים – החומר הפלסטי יוצר מראה אחיד ופשוט מדי. נכון לעכשיו, נדרשת השקעה נוספת בעיצובים כדי שאפשר יהיה להתייחס לקרוקס כמותג אופנה לכל דבר.

מחירים: 1,090-10 שקל.

להשיג בחנויות קרוקס ברחבי הארץ ובקטלוג של Xnet .

מאוזנר. חליפות מומלצות (צילום: רון קדמי)
מאוזנר. חליפות מומלצות (צילום: רון קדמי)

מאוזנר

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף 2012-13 בהשראת פלאי הטבע, האדמה, הים והצומח, בשילוב עם עולם האמנות האבסטרקטית. בתצוגת הצהריים של מאוזנר עלו על המסלול נשים בוגרות ומוכרות כמו דליה מזור, עינת שרוף, ננה שרייר, דנה רון ואחרות, שייצגו את לקוחות המותג – נשים שמחפשות בגדים מחויטים בסגנון קלאסי לשעות העבודה ולמסיבות קוקטייל.

האם קנינו את זה? ככה ככה. את תצוגת האופנה ניתן לחלק לשניים: בחלק המרגש אירחה משפחת מאוזנר את העיתונאים בסטודיו רחב הידיים של המותג וחשפה את העשייה המשפחתית הנמשכת כבר 37 שנה. החלק המרגש פחות היה הצגת הקולקציה, אשר לצד פריטים מוצלחים כמו חולצת כותנה בצבע כחול ים, שמלה בגוון ניוד, חצאית עיפרון שחורה, וסט קווילט ספורטיבי ומכנסי ג'ינס קרובים לגוף, כללה גם לא מעט פריטים שסבלו ממראה מיושן וחסר ברק.

מידות: 48-38.

כמה להוציא? ב-1,599 שקל אפשר לקנות ז'קט מחויט בגוון כחול נייבי, שיתאים בדיוק ליום עבודה אלגנטי.

נקודת האור

החליפות. מאוזנר הוא מקום מצוין לשופינג עבור עורכות דין, נשות עסקים, בנקאיות ונשות קריירה נוספות שמחפשות בגדים מחויטים. המבחר הגדול של פריטים אלגנטיים יכול להניב מלתחה ענפה של בגדים לעבודה, עם לא מעט אפשרויות למיקס אנד מאץ'.

נקודת החושך

ההדפסים. הפריטים המוצלחים פחות בקולקציה הם אלו שעוטרו בהדפסים. מתוכם בלטו לרעה הדפסי הטאי-דאי, שנראו מיושנים וחסרי אמירה אופנתית.

מחירים: 3,999-249 שקל.

להשיג בחנויות רשת מאוזנר ברחבי הארץ.

מיכל נגרין. מציינת 25 שנים למותג (צילום: רון קדמי)
מיכל נגרין. מציינת 25 שנים למותג (צילום: רון קדמי)

מיכל נגרין

מה מוכרים לנו? קולקציה חדשה של המעצבת הרב-תחומית מיכל נגרין, החולשת היום על קו תכשיטים, פריטי נוי לבית והלבשת ערב לנשים. נגרין מציינת השנה 25 שנים למותג, אותו החלה בדוכן קטן במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב ומאז הפך למותג בינלאומי מצליח. בקולקציה החדשה היא שומרת על כתב ידה הנודע בסגנונו הקיטשי-רומנטי ועתיר הפרחים והאבנים, אך במקביל, היא מציעה גם קולקציית תכשיטים דרמטית ומחוספסת, של גורמטים מוזהבים בהשראה אורבנית, שלדבריה נולדו מתוך עבודה על עיצוב התכשיטים לתוכנית "רוקדים עם כוכבים".

האם קנינו את זה? נאמר זאת כך, לקנות אצל נגרין זו חוויה רב חושית, שמייצרת גירויים רבים לעיניים ולאצבעות. עם זאת, הגודש והעולם האסתטי של נגרין לא מתאימים לכל אחד, ולעתים הם אף יוצרים תחושת מחנק קלה.

מידות: קו ההלבשה, XL-S.

כמה להוציא? ב-400 שקל תצאו עם תכשיט קטן ויומן חגיגי לכבוד השנה החדשה.

נקודות האור

כתב היד. אפשר לאהוב או לא לאהוב את עיצוביה של נגרין, אבל בכל מקרה קשה להתעלם מהם ומהעולם האסתטי השלם שהם יוצרים. כתב היד שיצרה המעצבת ב-25 שנות פעילותה זוכה לטיפול מדוקדק בכל אחד מהתחומים בהם היא נוגעת: טקסטיל, תכשיטים, יומנים ומחברות, יודאיקה ועוד, אשר יוצרים יחד שפה אחת עשירה ומגובשת. לשאלתנו כיצד מתקדם מלון הבוטיק עליו הצהירה נגרין לפני מספר שנים, סיפרה המעצבת כי כרגע היא לא מוצאת זמן לפתוח אותו, וכי תשמח למצוא משקיע שייקח אותו מידיה. יזמים פוטנציאלים מוזמנים להרים את הכפפה.

התכשיטים. קו התכשיטים החדש של נגרין, Impassion, מצליח למנף את כתב ידה למחוזות חדשים. הגורמטים הגדולים, חלקם בשילוב אבנים ותליוני ענק, מציעים מראה עשיר, דרמטי ולעתים גם אפל. לא משהו מצופה ממי שחרטה על דגלה את הפרחים והמלאכים.

נקודת החושך

שמלות הערב. זה מספר שנים שנגרין מייצרת קו שמלות מודפסות, משובצות באבני חן צבעוניות. אנחנו מאמינים בנישה ובצורך להציע עיצובים אופנתיים מחוץ לשבלונה, אך נראה כי נגרין עדיין לא נמצאת שם במלוא אונה. מלבד העיצובים המעט בנאליים, שנראים כחוזרים על עצמם עונה אחר עונה, גם המחירים לא סימפטיים במיוחד: 5,490 שקל לשמלת קטיפה (?!). עם כל הכבוד שאנו רוחשים לך, מיכל, במחיר כזה נעדיף לרכוש אצל מעצב שמייצר בסטודיו אישי, או לפרגן לעצמנו שמלה של גוצ'י.

מחירים: 5,490-69 שקל.

להשיג בחנויות מיכל נגרין.

גולברי. קו סריגים רחב (צילום: לם וליץ סטודיו)
גולברי. קו סריגים רחב (צילום: לם וליץ סטודיו)

גולברי

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של המותג גולברי, שהוצגה במפגן הכוח השנתי שעורכת החברה זו השנה הרביעית, באמפיתיאטרון קיסריה ובליווי מופע של אמן ישראלי - הפעם היו אלה חברי "הפרויקט של עידן רייכל". התצוגה היתה הפקת ענק בת קרוב לחצי שעה, עם 40 דוגמניות ואינספור פריטי לבוש שהצליחו לחלוש על כל מגמה מספרי הטרנדים של העונה.

האם קנינו את זה? למען האמת, כן. גולברי היא חברה לא יומרנית ובדיוק בזה כוחה - מה שרואים, זה מה שמקבלים.

מידות: 38-46.

כמה להוציא? ב-600 שקל תצאו מהחנות עם חצאית עיפרון בצבע חציל אופנתי וסריג בצבע פודרה שישרת אתכן לאורך העונה כולה.

נקודות האור

תרגום הטרנדים. מעצב החברה, יעקב גולברי, הוא איש פיקח. מה שמתבטא ביכולת שלו לבחור טרנדים בולטים ולהתאים אותם לקהל הלקוחות שלו, נשים ממעמד בינוני בטווח הגילאים הרחב 60-30, שרוצות להתלבש כמו במגזינים אבל במחירים זולים בהרבה. כך למשל, המראה הגותי שתמצאו העונה בכל אחד מהמותגים הגדולים, זכה בגולברי לתרגום מעט אחר. כאן הוחלט לשחרר את הנשים מהניטים שהשתלטו על כל חלקה העונה, אבל כן מציעים להן קבוצת פריטים שחורים בעלי מראה מחוספס, שכללה לא מעט ז'קטים מעור במראה אופנוענים ושמלות ערב ארוכות במראה דרמטי. ברוב המקרים התוצאה טובה, אם כי לעתים זה נראה מעט זול. כך או כך, האדפטציה ללקוחה הישראלית מעניינת ונכונה.

קו הסריגים. גולברי הוציאו העונה אל המסלול קו סריגים רחב, שהיה מוצלח ברובו. מקרדיגנים אפורים במראה אובר סייז, דרך שמלות סריג הדוקות שליטפו את קווי המתאר של הגוף, ועד לז'קטים קצרים במראה שאנל עם שרשראות מתכת גסות. שווה לבדוק את המחלקה הזו בפעם הבאה שאתן מבקרות בחנות.

נקודת החושך

האביזרים. יש טענה שאומרת שבנעליים ותיקים אי אפשר לזייף. כלומר, בגדים יפים ניתן למצוא ולרכוש גם במחירים זולים מאוד ועדיין להיראות בהם מיליון דולר, אבל לא כך הוא המקרה של נעליים או תיקים. זוהי טענה נכונה גם במקרה של גולברי. אוסף התיקים והאביזרים איתם צעדו הדוגמניות על המסלול נראה זול ובאיכות ירודה. הכול כמובן עניין של מחיר. להבא, מומלץ לשדרג את הקו, או פשוט לוותר עליו.

מחירים: חולצות, החל מ-100 שקל; טוניקות, 350-200 שקל; מכנסיים, 2,250-350 שקל; חצאיות, 350-280 שקל; שמלות, החל מ-200 שקל; אביזרים, 250-130 שקל.

להשיג בחנויות גולברי ברחבי הארץ.