>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

מעצב התכשיטים הצעיר אלעד ברוך חייב את הצלחתו בניו יורק ללא אחר מבאטמן, שבזמן שהציל את תושבי גות'האם סיטי מהג'וקר האכזרי, הפיח חיים בקריירה המתחילה שלו. לפני כשנתיים וחצי הוזמן ברוך על ידי מותג התכשיטים Noir של המעצבת הישראלית לשעבר ליאורה קטלן, להשתלב בעיצוב תכשיטים שיצר המותג בשיתוף עם חברת DC Comics (חברת הקומיקס הגדולה בארצות הברית, כיום חברה בת של האחים וורנר), האחראית על דמויות כמו באטמן, וונדר וומן ועוד. טבעת גות'האם סיטי שעיצב ברוך, עליה הרכיב מעין תבליט תלת ממדי של העיר האפלה, הפכה בין לילה לסנסציה בתעשיית האופנה האמריקאית, וחיזקה את מעמדו של המותג, שכבר קנה לו שם כשתכשיטיו הופיעו באופן תדיר בסדרת הטלוויזיה הפופולארית "סקס והעיר הגדולה".

אלעד ברוך. ''כל מעצב רוצה להישאר בתודעה ולהיות רלוונטי, וכשסלבריטאי עונד את התכשיטים שלך בהופעה או בהפקת אופנה, זה מוסיף לרזומה'' (צילום: nOir Jewelry)
אלעד ברוך. ''כל מעצב רוצה להישאר בתודעה ולהיות רלוונטי, וכשסלבריטאי עונד את התכשיטים שלך בהופעה או בהפקת אופנה, זה מוסיף לרזומה'' (צילום: nOir Jewelry)

לאחרונה התמנה ברוך לתפקיד המנהל הקריאטיבי של המותג לצדה של קטלן וכעת, בראיון בלעדי ל-Xnet, הוא מסביר איך זה מרגיש ליצור תכשיטים לניקי מינאז', אזליה בנקס, ריהאנה וביונסה, ולמותגי האופנה הניו יורקיים L.A.M.B של גוון סטפאני ו-The Blonds האקסטרווגנטיים. "העיצובים של Noir הם מאוד תיאטרליים ולא רציניים. הם מספרים סיפור, וזאת הסיבה לדעתי שהרבה אמני היפ הופ מתחברים לדברים שלנו", מסביר ברוך את המשיכה של כוכבות הביצה לתכשיטי המותג. "הלוק של אמני היפ הופ הוא מאוד אקספרימנטלי, והתכשיטים שלנו מאוד מתאימים למה שהם מנסים לשדר".

ריהאנה עם טבעת עצומה של Noir (צילום: gettyimages)
ריהאנה עם טבעת עצומה של Noir (צילום: gettyimages)

ברוך, 35, נולד וגדל בראשון לציון, ומגיל צעיר התעניין בעיצוב. את התיכון העביר במגמה לעיצוב גרפי, ולאחר שירות צבאי בחיל השריון פנה ללימודי עיצוב תעשייתי בשנקר. עם סיום הלימודים עבד במשך כשנתיים וחצי בחברת הצעצועים הישראלית "גולוס ויסמן", הפונה בעיקר לשוק האמריקאי. "זו חברה קטנה של חמישה מעצבים, שעושה דברים מאוד מיוחדים", הוא מפרגן. לפני כחמש שנים החליטו הוא ואשתו, מעצבת האופנה והעיתונאית נופר חיימוביץ', לנסות את מזלם בניו יורק ונחתו בשכונת הארלם. "לקחנו את הרגליים ונסענו", הוא מספר. "רצינו לבדוק איך העיר הזאת עובדת. כמות הדברים שקורית פה היא עצומה ומרגשת, ואנחנו מוצאים בה הרבה השראה".

תכשיטים של המותג Noir (צילום: nOir Jewelry)
תכשיטים של המותג Noir (צילום: nOir Jewelry)

למרות שהוא לא רואה שוני מהותי בין עיצוב תעשייתי לעיצוב תכשיטים, בשנה הראשונה לשהותו בניו יורק פנה ברוך ללימודי עיצוב אביזרים בבית הספר הגבוה לאופנה F.I.T. "אני מאמין שמעצב תעשייתי מתאים את עצמו לפרויקט עליו הוא עובד באותו רגע", הוא אומר, "אבל התעניינתי מאוד באקססוריז, לימודים שבישראל היו אז פחות מעמיקים. כשהתחלתי לעצב תכשיטים, שמתי לב שהדגמים הראשונים שלי היו יותר אובייקטים תיאטרליים מאשר תכשיטים שהם חלק מקולקציה".

תכשיטים של Noir בקולקציה של L.A.M.B, המותג של גוון סטפאני (צילום: gettyimages)
תכשיטים של Noir בקולקציה של L.A.M.B, המותג של גוון סטפאני (צילום: gettyimages)

עם כניסתו ל-Noir לפני כשנתיים החל ברוך בעבודה צמודה עם מותגי האופנה The Blonds ועם L.A.M.B בעיצובה של גוון סטפאני. השפה התיאטרלית של Noir משתלבת היטב בקווי העיצוב של שני המותגים האמריקאיים, שמעורבים בכל שלבי התהליך. "גוון סטפאני מעורבת הרבה יותר ממה שאנשים חושבים", אומר ברוך. "יש תמיד מחשבה שמותגים שבראשם עומדים סלבס לא מעורבים, אבל כאן המקרה שונה. זה לא שאנחנו משוחחים כל יום בטלפון, כן. אבל היא רואה כל שלב בעבודה ונותנת פידבקים. מהבחינה שלה, היא מייצגת את הפריטים וחייבת לתת להם גיבוי".

תכשיטים של Noir על שער מגזין ווג איטליה
תכשיטים של Noir על שער מגזין ווג איטליה

בשנים האחרונות ניתן לראות את פריטי המותג על יותר ויותר ידוענים מתחום המוזיקה. ברוך עיצב טיארה מוזהבת לניקי מינאז' ואילו ל- M.I.A עיצב צמיד זהב מיוחד - אותם ענדו השתיים כשעלו להופיע עם מדונה במהלך הסופרבול.

תכשיטים של Noir בתצוגת האופנה של The Blonds (צילום: gettyimages)
תכשיטים של Noir בתצוגת האופנה של The Blonds (צילום: gettyimages)

גם ריהאנה היא מעריצה מושבעת. לפני שנתיים וחצי היא הגיעה לטקס הגאלה של ארגון DKMS למאבק בלוקמיה, כשאת ידה מעטרת טבעת כוכב עצומה של המותג; ואילו כוכבת ההיפ הופ הצעירה אזליה בנקס צולמה בעגילים של המותג לכתבה במגזין האופנה האמריקאי V. גם ביונסה נצפתה באפריל האחרון במשחק של קבוצת New York Knicks כשהיא ענודה בדגם Brooklyn Bridge - טבעת זהב כפולה שעליה מורכב גשר ברוקלין (250 דולר). תכשיטי המותג הופיעו במגזינים רבים, לרבות שער גיליון מרץ 2012 של ווג איטליה, וכן בקמפיין האיפור של אייקון האופנה דפני גינס ל- M.A.C.

צמיד של Noir בקמפיין של דפני גינס ל-M.A.C
צמיד של Noir בקמפיין של דפני גינס ל-M.A.C

"בסופו של יום זה מאוד מחמיא", אומר ברוך. "כמעצב זה נותן לך סוג של טפיחה על השכם שאתה עושה עבודה טובה ושאתה רלוונטי. כל מעצב רוצה להישאר בתודעה ולהיות רלוונטי, וכשסלבריטאי עונד את התכשיטים שלך בהופעה או בהפקת אופנה, זה מוסיף לרזומה".

ולכיס?

"מממ...לא בהכרח. אם אתה שואל אם זה מקפיץ את המכירות, התשובה היא לא. אבל לא הכול זה ביזנס. זה מקדם את המותג, את ההמשכיות שלו, את הרלוונטיות שלו בעיני הקניינים והלקוחות. קשה למתוח קו ישיר בין הפרסומים בעיתונות למכירות. פה ושם יהיה אובייקט ספציפי שמוצג ויהפוך להיות להיט מכירות, אבל זה לא תמיד קורה".

אז למה בעצם נעשים החיבורים האלה? לאגו?

"לא לאגו, אבל לנראות של המותג במגזינים ובתקשורת. לסלבס יש כוח מאוד גדול להביא אנשים למותג שלך".

אז אחרי שניקי מינאז' ו-M.I.A ענדו תכשיטים שלכם בסופרבול, המכירות לא קפצו?

"יותר אנשים נכנסו לאתר שלנו ונחשפו לתכשיטים שלנו. הם אולי לא יקנו ספציפית את התכשיט הזה, אבל ירכשו אחרים. לרוב, את הדברים הסולידיים יותר".

ביונסה ענודה בדגם Brooklyn Bridge של Noir (צילום: gettyimages)
ביונסה ענודה בדגם Brooklyn Bridge של Noir (צילום: gettyimages)

בימים אלו שוקד ברוך על קולקציית תכשיטים חדשה לקראת עלייתו של הסרט סופרמן, בכיכובה של הישראלית איילת זורר, שצפוי לעלות לאקרנים במאי 2013. במקביל, הוא עובד על התכשיטים לתצוגת האופנה של L.A.M.B, שתיערך בחודש הבא במסגרת שבוע האופנה בניו יורק לקיץ 2013. נכון להיום, התכשיטים של Noir לא נמכרים בישראל. "נמכרנו כאן בעבר, אבל השוק הישראלי פחות פתוח לדברים", אומר ברוך. קצת מוזר, בהתחשב בכך שהתכשיטים נמכרים בכל העולם, לרבות דובאי, יפן, אירופה וארצות הברית. מי שעדיין רוצה לענוד קצת אבק כוכבות, יכולה לעשות את זה באמצעות הזמנה אונליין מאתר החברה.