>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

כיסים

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ חדשה לנשים (וגם קצת לגברים) של מותג התיקים הישראלי כיסים, בעיצובן של יעל רוזן בן-שחר ואורלי כהן-אלורו.

האם קנינו את זה? בהחלט. המותג הוא אחד מעמודי התווך של תחום האביזרים בישראל, ומציע אסתטיקה שמדברת אלינו מיום הקמתו.

קהל היעד: נשים שמחפשות תיק לא בולט מדי, אבל בהחלט עם נוכחות ואיכות לאורך זמן. הלקוחות הגבריים של המותג הם כאלה עם בטחון עצמי גבוה, שלא חוששים מקצת עידון. רוזן בן-שחר מספרת כי נתקלה במספר גברים שהרימו גבה לנוכח תיק נשיאה מעור בצבע שחור עם ידית שנראית לדבריהם נשית. לבסוף, גם הם התרצו.

מידות: תיקים בשלושה גדלים: קטן, בינוני וגדול.

כמה להוציא? 600 שקל לתיק מסדרת ה-UNO החדשה. העודף יספיק לכם להשלמת ההופעה עם ארנק ומחברת מעוצבת.

קולקציית אביב-קיץ 2012 של כיסים (צילום: ינאי יחיאל)
קולקציית אביב-קיץ 2012 של כיסים (צילום: ינאי יחיאל)

נקודת האור

פיתוח החומרים. בתריסר שנות פועלו שומר המותג כיסים על רמת חומרים גבוהה, ובה בעיקר עורות איכותיים. בשנים האחרונות, מחפשים בכיסים טקסטיל חדש, מה שמתבטא בבולטות בקולקציית הקיץ המציגה את סדרת תיקי UNO, שחלקם עשויים בד בציפוי פלסטי המזכיר מגע של שעוונית, שהיה פופולרי בגזרת התיקים בעשור הקודם. עיצובם המלבני של התיקים מזכיר תיקי נסיעות משנות ה-70, מהסוג שחברות תעופה חילקו לנוסעים. יחד עם החומר החדש מתקבל מוצר בניחוח נוסטלגי, אך עם זאת רלוונטי מתמיד.

נקודת חושך

הבנאליות. על אף העבודה עם יד על הדופק בכל הנוגע לפיתוח החומרים, מגזרות התיקים עולה לא פעם תחושת מיחזור. רוזן בן-שחר מצביעה על ארבעה דגמים חדשים של תיקים: בוגי בגזרת השק, קוקי הזרוק, קלרה האלגנטי מעור, וסדרת UNO - אבל אלו שונים בניואנסים קטנים מאוד מהבסט סלרס של המותג. המשך של שיתופי פעולה עם מעצבים מקומיים (כמו השת"פ עם המותג אווה מנדלבאום בעונה הקודמת) או פיתוח קו מתריס יותר, יעניקו ערך נוסף למותג.

מחירים: תיקים, 1,600-385 שקל; ארנקים, 560-79 שקל.

להשיג בכיסים, החשמל 8, תל אביב; אוסישקין 38, רמת השרון; ובקטלוג של Xnet .

אנה סטודיו באליז. לא לכל כיס
אנה סטודיו באליז. לא לכל כיס

אליז

מה מוכרים לנו? שיק פריזאי. קולקציית בגדים, נעליים, תיקים ואביזרים של מותגים שונים, רובם מפריז. מראה נשי, נקי ורפוי, הנע בין מחוספס לרך ומתוגבר בבדי משי וכותנה.

האם קנינו את זה? בהחלט. בנוסף לבגדים המוצלחים והאיכותיים, הסגנון האירופאי הכללי של אליז יוצר אווירה נחשקת ושיקית במיוחד.

קהל היעד: מבחינת הסגנון, כמעט כל אישה אופנתית יכולה למצוא כאן משהו לטעמה – בין אם היא מעדיפה מראה אדג'י או רך ורומנטי. מבחינת המחירים, הפריטים בהחלט לא נגישים לכל אחת.

מידות: בגדים 44-34, נעליים 41-36.

כמה להוציא? כדאי להתמקד במותג טופי, שמנפק פריטי משי מצוינים במחירים יחסית סבירים. גופיית משי, למשל, תדרוש הוצאה של 500 שקל, אך תוכל לשמש כפריט בייסיק קיצי למשך שנים רבות.

נקודת האור

הקניינות המשובחת. טעמה המצוין של בעלת הבוטיק אחראי לקניינות המדויקת, היוצרת תמהיל של מותגים ומעצבים שונים – אשר רבים מהם היא מכירה אישית מפריז. אנה סטודיו, טופי, גת רימון, טאטוש, נועה, ססון והאוס אוף הארלו (המותג של ניקול ריצ'י) הם רק חלק מההיצע הנחשק שבחנות.

נקודת החושך

העומס. נעים לחזות במבחר גדול כל כך של מותגים בחנות אחת, אך עומס הבגדים שעל המתלים יוצר בלגן בעיניים ומקשה לדלות במהירות מהקולבים את הפריטים שיתאימו לנו.

מחירים: 2,000-300 שקל.

להשיג בחנויות אליז, שינקין 35,שינקין 25, שבזי 30 – תל אביב.

אנה סטודיו באליז. מראה רך ורפוי
אנה סטודיו באליז. מראה רך ורפוי

טומי הילפיגר

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של מעצב האופנה האמריקאי טומי הילפיגר, זוכה פרס מפעל חיים לשנת 2012 של ה-CFDA, מועצת המעצבים האמריקאים. לאחרונה נפתחה חנות הדגל של המעצב בקניון רמת אביב, המציעה את כל קווי המותג המיובאים ארצה: קו בגדי הספורט, קו הדנים וקו הפרפ (קו הקז'ואל של הילפיגר). בקיץ הבא מבטיחים במותג להביא את הקו המחויט לגברים. קולקציית ה-Runway, שאמורה היתה להיכנס לישראל עם המעבר לחנות החדשה, נדחתה למועד לא ידוע. חבל.

האם קנינו את זה? סוג של. קו הביגוד הפרפי של נערי הקולג' האמריקאים הוא מגמה פופולרית של השנים האחרונות, וגם אנחנו נשבינו בקסמה.

קהל היעד: סטודנטים במרכז הבינתחומי (או, אם תרצו, "הבינטחונים". בכסף, אלא מה), שלומדים בהרצליה וחולמים על הרווארד.

מידות: XS-XXL.

כמה להוציא? 800 שקל, מחירן הממוצע של שמלות המותג לנשים. בסכום הזה גברים גם יסתפקו בשתי חולצות פולו של המותג.

קולקציית אביב-קיץ 2012 של טומי הילפיגר. על איכות גבוהה משלמים
קולקציית אביב-קיץ 2012 של טומי הילפיגר. על איכות גבוהה משלמים

נקודות האור

המבחר. באופן טבעי, המעבר לחנות חדשה ורחבת ידיים (350 מ"ר) הגדיל גם את מבחר הדגמים בחנות. ובעוד מחלקת הגברים מתמקדת בפריטי קז'ואל בסיסיים כמו מכנסי חאקי, חולצות כותנה משובצות או חולצות הפולו המוכרות, במחלקת הנשים יש שינוי של ממש שעושה חסד עם המותג. מבחר השמלות ברובו הגדול מוצלח, ולמרות מחירן הגבוה מעט לטעמנו, ישנם מספר לא מבוטל של דגמים נאים שילוו אתכן יותר מקיץ אחד. למשל, שמלת פולו מכותנה בדוגמת פסים דקיקים, עם שרוולים קצרים מעוטרי תחרה, או שמלת תחרה לבנה ללא שרוולים עם צווארון פולו, שיכולה לשמש אפילו כלות אלטרנטיביות.

האיכות. טומי הילפיגר, כמו ראלף לורן, הוא ממנסחי טרנד האמריקנה של העשורים האחרונים, אבל מהווה גם בית לפריטי בייסיק טובים לשני המינים. זה המקום למצוא מכנסי צ'ינו לגברים בגזרה טובה, שמלות פולו לנשים במבחר צבעים ומכנסי ג'ינס לא רעים בכלל. נכון שהמחירים יקרים יותר מזארה, אבל איך אומרים, על איכות גבוהה משלמים.

נקודת החושך

הקניינות. אחת הבעיות המרכזיות של מותגי ייבוא עם קולקציות בעלות נפח גדול, היא שמירה על קניינות ברמה אחידה. על כל פריט אחד ראוי מבחינה עיצובית, יש בחנות של טומי הילפיגר תשעה פריטים סתמיים, שוודאי הוזמנו רק כדי למלא את המדפים. הידוק הבחירות של הקניינות המקומית, כמו גם הבאת הקווים הנוספים של המעצב, יסייעו ביצירת מלאי אטרקטיבי ואחיד יותר ברמתו.

מחירים: חולצות, 500-200 שקל; מכנסיים, 700-500 שקל; מכנסי ג'ינס, 1,000-600 שקל; שמלות, 800-480 שקל; חצאיות, 2,600-500 שקל; ז'קטים ובלייזרים, 2,200-630 שקל.

להשיג בחנויות טומי הילפיגר ברחבי הארץ.

עמנואל

מה מוכרים לנו? נעליים של מותגים שונים מאיטליה וארצות הברית, לצד קולקציית בגדים המתמקדת במכנסי ג'ינס לצד פריטי יומיום ומעט בגדי ערב. המראה הכללי הוא אורבני ונשי, עם נגיעות של הטרנדים המרכזיים לעונה.

האם קנינו את זה? ברוב המקרים, כן, או לפחות היינו קונים לו היו לנו סכומים כאלה. היצע הנעליים רחב מאוד, וכולל סנדלים, כפכפים, נעלי עקב ונעלי פלטפורמה – הכול באיכות טובה ומוקפדת. עם זאת, הקולקציה ככלל אינה מרגשת מאוד, ויש זוגות רבים שמעלים אצלנו תחושת דז'ה וו לעונות קודמות.

קהל היעד: נערות ונשים בעלות אמצעים, רובן "מרמת אביב ורמת אביב ג'", כפי שאמרה גם קניינית רשת החנויות.

מידות: נעליים שטוחות 41-36, נעלי עקב 40-36, בגדים S-L.

כמה להוציא? ב-1,100 שקל אפשר לרכוש נעלי בלרינה נוחות של טורי בורץ', המשמשות גם כסמל סטטוס אופנתי.

קולקציית אביב-קיץ 2012 של עמנואל (צילום: דודי חסון)
קולקציית אביב-קיץ 2012 של עמנואל (צילום: דודי חסון)

נקודות האור

האופנתיות של טורי בורץ'. קולקציית הנעליים והאביזרים הרחבה של המעצבת הפכה למושא תשוקתן של פאשניסטות רבות בעולם, ונמכרת גם כאן. מכפכפי גומי ועד נעלי פלטפורמה, מצעיפים ועד תיקים ותכשיטים – הקולקציה הזו מספקת תחושה של יוקרה בינלאומית ומעודכנת.

העיצובים הנקיים. אומנם גם בעמנואל יש עקבים שמגיעים עד לשמיים ופלטפורמות שיפחידו כל ג'וק, אך הסגנון הכללי הוא של מראה נקי וכמעט נטול הדפסים. יש התייחסות לטרנדים העונתיים, אך הם לא משתלטים על החנויות.

נקודת החושך

המחירים. הנעליים, התיקים והבגדים – כולם יקרים ופונים רק לבעלות ממון. כפכפי גומי עולים כאן 290 שקל, ובעבור ג'ינס בויפרנד של קורנט אליוט או ג'יי ברנד, נדרשת הוצאה של 1,690-1,100 שקל.

מחירים: 3,000-290 שקל.

להשיג בחנויות הרשת . טל' 03-6999029.

מיכל בסעד

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של פריטי One of a Kind של המעצבת מיכל בסעד, המורכבת ברובה מחולצות טי - חלקן חדשות, חלקן מיד שנייה - שעברו תחת ידיה של בסעד צביעה ידנית ותפירה מחודשת. לצדן בקולקציה, שמלות ריב לבנות הנכרכות באופן א-סימטרי על הגוף.

האם קנינו את זה? כן. בסעד היא מעצבת-אמנית, וכל פריט בקולקציה זוכה לחתימת ידה הייחודית.

קהל היעד: גברים ונשים שמחפשים חולצה עם אישיות, כזאת שאין לאף אחד אחר.

מידות: One Size.

כמה להוציא? 400 שקל, מחירה הממוצע של חולצה.

נקודת האור

הייחוד. החולצות של מיכל בסעד הן עבודת אמנות לבישה. היא עובדת על כל חולצה באופן אישי, גוזרת, תופרת אותה מחדש, צובעת אותה ומדפיסה. "אני אוהבת את עבודת המיחזור", היא מסבירה. למרות שהחולצות לא מתאימות לכל אחד, יש כאן כמה פריטים יפהפיים, כמו חולצת טי כחולה צבועה בחומר המדמה בד לורקס, או חולצה עם הדפס ינשוף עליה נמרחו מספר שכבות צבע.

נקודת החושך

איפה הגזרות? העבודה של בסעד היא אינטואיטיבית ונעשית בדיגום חופשי. זה עובד נפלא במספר דגמים, אבל בקו השמלות, איך לומר, זה עובד פחות. כדאי לייצר גזרות מובנות יותר, אשר גם יתאימו למנעד של מידות.

מחירים: חולצות, 580-300 שקל; שמלות, 700-450 שקל.

להשיג ברשת חנויות מאיו, ובסטודיו של מיכל בסעד, טל': 054-8045679.

קולקציית אביב-קיץ 2012 של קארן אוברזון (צילום: סם יצחקוב)
קולקציית אביב-קיץ 2012 של קארן אוברזון (צילום: סם יצחקוב)

קארן אוברזון

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ הכוללת שלוש קבוצות עיצוב: קבוצת קז'ואל שהיא תרגום מעודן לאווירת המערב הפרוע, קבוצת שמלות ערב רכות מבגדי משי, שיפון ופליסה, וקבוצת שמלות ערב שחורות לאירועים אקסקלוסיביים.

האם קנינו את זה? כן, בעיקר את בגדי הערב. אוברזון מצליחה ליצור בגדי ערב מוקפדים ולשדרג אותם בטוויסטים צעירים וחדשניים על ידי תוספות של גומי רחב, תיפורים גסים או שוליים לא מעובדים.

קהל היעד: נשים בוגרות בעלות אמצעים, שאוהבות להשקיע בלבושן לאורך כל שעות היום.

מידות: 44-38, דגמים מעטים מגיעים גם במידה 46.

כמה להוציא? אם קונים אצל אוברזון, מומלץ להשקיע בשמלת ערב טובה שלא תצא מהאופנה. ב-2,100 שקל אפשר לקנות שמלת פליסה התפורה בשכבות בסגנון צ'רלסטון.

נקודות האור

השילובים המקוריים. אוברזון שומרת על קו עיצובי מגובש וקוהרנטי, המצליח לשלב אלמנטים מחוספסים וחומרים מקוריים בתוך פריטים קלאסיים. בזכות המינונים המדויקים, הבגדים שומרים על איכותיות ולא משתלטים על הלובשת.

השמלה השחורה הקטנה. קו שמלות הערב השחורות של אוברזון, שעליו היא חוזרת מדי עונה, מוכיח כי היא אחת המעצבות הישראליות היחידות שהצליחו לפצח את נוסחת השמלה השחורה הנצחית – זו שנראית עדכנית בלי לאבד מהקלאסיות שלה.

נקודות החושך

התמחור. כשמדובר בשמלות ערב מעוצבות, אנחנו יכולים להבין את המחירים הגבוהים. אך חולצת כפתורים משובצת או מכנסי משי בסגנון פיג'מה, הם פריטים שאמורים להיות נגישים גם לקהל רחב יותר. אצל אוברזון, התמחור שלהם גבוה מאוד, אולי גבוה מדי.

הצמצום. הקולקציה של אוברזון מצומצמת יחסית, ואפשר היה להרחיב אותה ולפתח פריטים נוספים שיעשירו את ההיצע של המעצבת.

מחירים: 2,800-700 שקל.

להשיג בבוטיק אוברזון, גורדון 36, תל אביב; וברשת רזילי.