>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

Gusta

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ אורבנית וחפה מקישוטיות, של מותג האופנה Gusta בעיצובה של אילה מרומי-קינן. הקולקציה מתכתבת עם אלמנטים משנות ה-20 בהשראת סרטו של וודי אלן "חצות בפריז".

האם קנינו את זה? כן. מדובר באחת הקולקציות היותר מגובשות של המותג בעונות האחרונות.

קהל היעד: נשים שסגנונן מהלך על הקו שבין האורבני לאלגנטי.

מידות: XS-XL.

כמה להוציא? 700 שקל יספיקו לכן לשמלת ערב של המותג, או לאנסמבל של חולצה וחצאית. סכום הוגן לפריט של מעצבת מקומית הפועלת ומייצרת בישראל.

נקודות האור

הטמעה נכונה של השראות. מעצבים רבים הלוקחים השראה מעולם הקולנוע נוטים להדביק בחוסר חן אלמנטים מאותם מקורות השראה, מבלי להטמיע אותם בהרמוניה בקולקציה עצמה. ב-Gusta מצליחים לשמור על הדי.אן.איי האורבני של המותג, תוך שילוב אלמנטים הלקוחים מאופנת שנות ה-20 הנצפית בסרטו של אלן, כמו חיתוך נמוך של קו המותניים בשמלה בסגנון צ'רלסון, או חצאית פליסה מוזהבת באורך מידי.

שפה מגובשת. בשנה האחרונה עשה גוסטה כברת דרך, והפך ממותג בסגנון קז'ואלי ומחוספס לכזה המציע פריטי לבוש משודרגים, תוך שמירה על מידה של חספוס. תהליך ההתבגרות הזה מבורך, וניתן לראות אותו ברבים מהפריטים. למשל, בשמלת משי ללא שרוולים בצבע פחם, שחלקה העליון עשוי כותנת גאזה שקופה, או במכנסי פנסים בצבע אבן בעלי גזרה נשפכת ורוכסן בולט בגובה הקרסוליים, שהוא סימן ההיכר של המותג.

נקודת החושך

קולקציה לא מפותחת דיה. הקולקציה של גוסטה עדיין קטנה יחסית למעצבות בסדר הגודל הזה - 14 דגמים בלבד, מתוכם חולצה בסגנון עטלף מהעונה הקודמת, שנראית לא קשורה ומודבקת לקולקציית הקיץ הנוכחית. פיתוח הקולקציה לכדי מוצר רחב היקף (עוד חצאית אחת ושתי שמלות לפחות), יהפכו אותה לשלמה ומספקת יותר.

מחירים: חולצות, 360-199 שקל; מכנסיים, 599-580 שקל; חצאיות, 540-440 שקל; וסט, 550 שקל; שמלות, 699-550 שקל.

להשיג בחנויות המותג: עמיעד 19, שוק הפשפשים, יפו; ז'בוטינסקי 19, תל אביב.

קרן אלוש

מה מוכרים לנו? קולקציית בגדי ערב אלטרנטיבית בסגנון צעיר ואדג'י של המעצבת קרן אלוש, עם אפשרות ליצירת שמלת כלה בהזמנה אישית.

האם קנינו את זה? בסופו של דבר, כן. הפריטים אומנם לא הרשימו אותנו ממרחק, שכן חלקם נראו זולים מעט, אך בדיקה מקרוב מגלה בדי עור, משי ושיפון איכותיים, ושיבוצי פאייטים מוקפדים. גם הסגנון והשילובים מפתיעים, לרוב לטובה. שמלת מקסי שקופה מתחרה ועליה חולצת פאייטים המסתיימת בקו הבטן, למשל, יהוו אופציה קלילה ונעימה לאירועי הקיץ.

קהל היעד: אלוש טוענת שגם נשים בשנות ה-50 לחייהן מבקרות בחנות, אך לדעתנו הסגנון מתאים בעיקר לצעירות. למעט שני דגמים של חצאיות באורך מקסי, כל הבגדים בקולקציה קצרצרים וחושפניים למדי. גם טווח המידות יתאים בעיקר לחטובות (ראו בסעיף הבא).

מידות: 40-34, פריטים מעטים מגיעים גם במידה 42. אלוש מספרת כי היא נמצאת בתהליך של הרחבת המידות כחלק מהתפתחות המותג.

כמה להוציא? כדי ליהנות מהקולקציה של אלוש, כדאי להכין סכום מינימום של 500 שקל – שיספיק גם הוא רק למספר דגמים מצומצם.

נקודת האור

בגדי ערב מקוריים. אלוש מספקת אלטרנטיבה מקורית לבגדי הערב המוכרים. היא לוקחת בחשבון את הלך הרוח המקומי ואת מזג האוויר, ויוצרת פריטים נינוחים אך עשירים בבד, המשלבים קצת גלאם רוק עם נגיעות של וינטג' ורטרו.

נקודות החושך

חוסר גיבוש. אלוש ללא ספק נמצאת בכיוון הנכון, אך היא זקוקה לעוד כוונון קל על מנת לגבש את כתב ידה ואת סגנונה.

פשטות מוגזמת. כבוגרת מגמת טקסטיל בשנקר, אלוש מתמקדת בבדים ונותנת להם את מלוא הבמה. לפעמים זה עובד, אך במקרים אחרים הגזרה כה פשוטה, שהתוצאה הסופית לא נראית מתוחכמת.

מחירים: 1,599-369 שקל.

להשיג בחנות המותג, פרישמן 76, תל אביב.

סקלסקי. איכותי, ועולה בהתאם (איור: שירה ברזילי)
סקלסקי. איכותי, ועולה בהתאם (איור: שירה ברזילי)

סקלסקי

מה מוכרים לנו? תיקי עור המשלבים חספוס נוקשה עם סגנון נשי קלאסי, המרכיבים את הקולקציה השישית של מעצבת התיקים עינת סקלסקי.

האם קנינו את זה? כן, השילוב של השיק האתני עם המראה האירופאי הקלאסי מניב תיקים על-אופנתיים, שיוכלו לשמש את הרוכשת לתקופה ארוכה.

קהל היעד: חובבות אופנה בגילאי 60-27, שמעריכות סטייל ומוכנות לשלם עבורו.

כמה להוציא? הפריטים לא זולים, כך שאם חושקים בתיק גדול ואיכותי, יהיה צריך להוציא למעלה מ-1,000 שקל.

נקודות האור

רלוונטיות אופנתית. כבר בקולקציות הקודמות של המותג בלטו לטובה תיקים בעיטור פרנזים ארוכים. עתה, כשהפרנזים בשיא האופנה, יש בחנות מגוון רחב של תיקים שיתאימו לטרנד. אפילו בר רפאלי כבר רכשה שם את תיק הפרנזים הכדורי.

סגנון ייחודי. בין שלל מעצבי התיקים הישראלים, המייצרים דגמים דומים מאוד, סקלסקי הצליחה לייחד את עצמה עם כתב יד שונה ומקורי.

נקודת החושך

חוסר מגוון. למרות מספר הדגמים הגדול יחסית, יש משהו דומה מדי בכל התיקים, שיוצר תחושה של חדגוניות מסוימת.

מחירים: 1,640-588 שקל.

להשיג בחנות המותג, אבולעפיה 19, תל אביב, טל' 03-6834505.

TWO A. שילובי חומרים טבעיים ומעובדים (צילום: זיו שדה)
TWO A. שילובי חומרים טבעיים ומעובדים (צילום: זיו שדה)

TWO A

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטי אופנה שמעצבות ענת שפירא ועיינה פישמן בהשראת פרחים וצורות, ובשילוב חומרים טבעיים כמו אגוזים, עץ ואבנים לצד חומרים מעובדים כזכוכית, גומי, מתכת וסרטי קטיפה וסאטן.

האם קנינו את זה? כן, התכשיטים של TWO A יכולים לשדרג כל מראה וסגנון. למותג פריטים בסגנון אורבני נינוח עם השפעות אתניות, לצד פריטים מעודנים וקלאסיים – כך שיש משהו לכל אחת.

קהל היעד: נשים בגילאי 70-20, שאוהבות לתת לתכשיט מקום של כבוד.

כמה להוציא? ב-293 שקל ניתן לרכוש שרשרת ארוכה המשלבת שרוך בד עם עיגולי מתכת.

נקודת האור

כתב יד ייחודי. כל התכשיטים, ללא יוצא מן הכלל, הם מקוריים וייחודיים. אפילו זוג העגילים הקטן ביותר ימשוך לא מעט תשומת לב מהסביבה.

נקודת החושך

משקל כבד. תכשיטים רבים בקולקציה כבדים מאוד, כך שיהיה קשה לענוד אותם במשך יום שלם. הם יתאימו לאירוע קצר, אך לאחר פרק זמן ארוך הם עלולים לגרום לצוואר להיתפס.

מחירים: 1,800-220 שקל.

להשיג בסטודיו TWO A, השקמה 53, סביון. פרטים על נקודות מכירה נוספות בטל' 050-7611116.

חגית טסה. שומרת על תואר ''מלכת המכנסיים'' (צילום: אלון שפרנסקי)
חגית טסה. שומרת על תואר ''מלכת המכנסיים'' (צילום: אלון שפרנסקי)

חגית טסה

מה מוכרים לנו? קולקציית קז'ואל רחבה הכוללת קו מושקע של מכנסי ג'ינס, לצד בגדי ערב המתרגמים את סגנון הקז'ואל לבדים מתוחכמים יותר.

האם קנינו את זה? לרוב, לא. החלקים העליונים לא מרשימים, וגם קולקציית בגדי הערב מאכזבת במיוחד.

קהל היעד: נשים בטווח גילאים רחב, שמחפשות מכנסיים מחמיאים.

מידות: 44-36, יש פריטים מעטים המגיעים גם במידה 46.

נקודות האור

מגוון רחב. הקולקציה מציעה מבחר מידות וגזרות. חובבות סגנונה העיצובי של טסה יוכלו לרכוש מלתחה שלמה, בלי להרגיש שהן ממחזרות את התלבושת.

מכנסיים מחמיאים. הקולקציה אומנם מאכזבת, אך טסה היא עדיין מלכת המכנסיים לאגן הים תיכוני. קו מכנסי הג'ינס מוצלח במיוחד.

נקודות החושך

חולצות לא מחמיאות. גזרות מיושנות, בדים זולים למראה וחוסר אמירה אישית יוצרים קבוצה של חלקים עליונים לא מושכים בעליל.

קו ערב בוסרי. היא לא חגיגית מספיק, אך גם לא מתאימה ליומיום – ובקיצור, קולקציית הערב הראשונה של טסה סובלת מחוסר הידוק, גיבוש ועבודה. אכזבה.

מחירים: 849-189 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

ג'ק קובה. לנשים שמעריכות הלבשה תחתונה איכותית
ג'ק קובה. לנשים שמעריכות הלבשה תחתונה איכותית

ג'ק קובה

מה מוכרים לנו? קולקציית הלבשה תחתונה של המותגים DKNY, שאנטל, פאסיונטה ועוד. ב-25 סניפי הרשת אפשר למצוא חזיות, תחתונים, קולקציית מחטבים ענפה, הלבשה לבית ופריטים משלימים כמו נעלי בית וכובעים.

האם קנינו את זה? לגמרי. המבחר גדול, ומסודר בחנויות לפי הטרנדים העונתיים.

קהל היעד: נשים שמעריכות הלבשה תחתונה איכותית.

מידות: תחתונים ומחטבים S-XL, חזיות 65A-I110.

כמה להוציא? 400 שקל יספיקו לסט הכולל חזייה ותחתונים של המותג פסיונטה.

נקודות האור

שירות אישי. קניית הלבשה תחתונה יכולה להיות חוויה מתסכלת, אך המוכרות של ג'ק קובה משקיעות כדי לגרום לך להרגיש בנוח. הן מחטאות את ידיהן באלכוהול ריחני, מודדות את היקף הגוף על מנת להתאים את החזייה, ועוזרות לך בעדינות בתהליך המדידה.

מבחר גדול. מגוון האפשרויות, בעיקר בתחום החזיות והמחטבים, יכול לספק מענה לנשים רבות ושונות.

נקודת החושך

מחירים גבוהים. המוצרים שנמכרים בג'ק קובה הם איכותיים ביותר, אך יקרים בהתאם. לא לכל כיס.

מחירים: 1,200-249 שקל.

להשיג בסניפי הרשת. טל' 03-5599971.

טבעת ענבים של Piaget בפדני. 188,680 שקל
טבעת ענבים של Piaget בפדני. 188,680 שקל

פדני

מה מוכרים לנו? תכשיטים של מותג היוקרה Piaget, החוזר לרשת פדני לאחר הפסקה של כמה שנים. הקולקציה החדשה מתחלקת לשני קווים: תכשיטים צבעוניים שעוצבו בהשראת קוקטיילים, וקו שעונים בשיבוץ יהלומים.

האם קנינו את זה? בטח – כלומר, אם היה לנו את הכסף. נחמד לראות מותג יוקרה שאמיץ דיו כדי ליצור קו תכשיטים הומוריסטי וחדשני.

קהל היעד: אנשי העשירון העליון בלבד. המחירים הגבוהים אינם נגישים לרוב האוכלוסייה.

כמה להוציא? עבור טבעת הקוקטייל הבסיסית ביותר, יש לשבור תוכנית חיסכון על סך 51,000 שקל.

נקודת האור

איכות גבוהה. הפריטים יפים, צבעוניים, ומשדרים יוקרתיות נחשקת וחסרת גבולות.

נקודת החושך

מחירים גבוהים. שעון משובץ יהלומים יעלה יותר ממיליון שקל – כל מילה נוספת מיותרת.

מחירים: 1,837,150-51,000 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

כותון. דרוש הידוק קונספטואלי של הקולקציה (צילום: גלעד בר שלו)
כותון. דרוש הידוק קונספטואלי של הקולקציה (צילום: גלעד בר שלו)

כותון

מה מוכרים לנו? "בגדים מתחשבים: בסביבה. בקהילה. בך", כפי שנכתב בסלוגן המותג המופיע על האטיקט של כל הפריטים. ובמילים אחרות, בגדים נוחים לנשים בעיצובה של לילך קריסטל, המשמשת בשנה וחצי האחרונות כמעצבת של החברה. "אני כאן כדי לעשות הידוק אופנתי למותג", היא אומרת.

האם קנינו את זה? עוד לא. עבודתה של קריסטל רק החלה, ועושה רושם שיש לה עוד דרך לעשות, בעיקר בהידוק הקונספטואלי של הקולקציה.

קהל היעד: נשים שמחפשות בגדים נוחים, חפים מקישוטיות, עם נגיעות קלות ומרומזות של טרנדים עונתיים.

מידות: נדיבות: 48-38.

כמה להוציא? 500 שקל יספיקו לכן לטוניקה קלילה וקיצית וחצאית תואמת.

נקודות האור

גזרות נינוחות. כותון זה לא קסטרו או כל מותג אופנה ישראלי אחר. כאן האג'נדה המרכזית היא נוחות, ובהתאמה - הגזרות אווריריות, קלילות, לא צמודות מדי וזורמות עם קווי המתאר של הגוף. בין הפריטים הבולטים בקבוצה זו תמצאו שמלת ג'ינס באורך מידי עם שני כיסים קדמיים ומפתח צוואר עמוק, חצאית נקודות בלבן ושחור בשתי שכבות (כפיצוי על השקיפות) ועם גומי במותניים, ואוסף חולצות נעימות למגע מכותנה וויסקוזה.

אקו-שיק. כותון הוא מותג הפועל בכפר הרי"ף בשפלה, המתנהל על פי אמות מידה אקולוגיות כמו מחזור בדים, יצירת קומפוסט, ייצור מקומי מא' ועד ת' ותרומה לקהילה - ערכים שהפכו לאופנתיים מתמיד בעשור האחרון. חבל שהכותנה האורגנית, שנכחה בקולקציות המותג בעונות קודמות, נפקדת מהקולקציה הנוכחית. הסיבה, לדברי קריסטל, טמונה בקושי להשיג כותנה אורגנית בישראל. לא השתכנעו.

נקודת החושך

אנכרוניזם. ניכר לעין שבכותון מנסים להיות גם אופנתיים, ולא רק נוחים, אולם התוצאה בשלב זה היא בבחינת תפסת מרובה, לא תפסת. פריטים רבים בקולקציה נראים אנכרוניסטיים, כמו מכנסיים שחורים עם כיסים רחבים שמהם מבצבצת בטנה פרחונית, או חולצות רחבות ונטולות צורה בגזרת אובר סייז ללא צורה. כפי שאמרנו קודם, עבודתה של קריסטל רק החלה, ומסתמן שהיא בכיוון הנכון.

מחירים: חולצות וטוניקות, 339-179 שקל; מכנסיים, 339-179 שקל; עליוניות וז'קטים, 229-429 שקל; שמלות, 339-179 שקל; חצאיות, 399-249 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

Yucca. כמות על פני איכות (צילום: פזית גואטה)
Yucca. כמות על פני איכות (צילום: פזית גואטה)

Yucca

מה מוכרים לנו? תרגומים זולים לטרנדים של הקיץ בעיצובה של דיאנה יגיאזרוב, העשויים מחומרים כמו כותנה או פוליאסטר זול, בטווח מחירים הולם - עד 199 שקל לפריט בממוצע, כולל קו השמלות.

האם קנינו את זה? בקושי רב. האיכות הנמוכה של הפריטים והיעדר החן של התצוגה בחנות (בגדים מקומטים, צפיפות וכו') מייצרים תחושה שלאף אחד לא ממש איכפת מהבגדים של המותג. אפילו לא לבעלים.

קהל היעד: נשים צעירות ונערות שמעדיפות את הכמות על פני האיכות.

מידות: S-L.

כמה להוציא? ב-250 שקל אתן יכולות לרכוש שמלת מקסי מגניבה להעביר איתה את הקיץ וזוג סנדלים. מחירים שפויים לכל הדעות.

נקודת האור

המחירים. מי שמצוידת בעיניים חדות יכולה לאתר ביוקה פריטים בודדים במחיר הוגן ביחס לתמורה. למשל, שמלות מקסי קיציות מכותנה המשולבות בסריגת קרושה, במחיר מצחיק של 99 שקל, או גופיות פוליאסטר שקופות בהדפס פרחים, במחיר של 119 שקל.

נקודות החושך

חוויית קנייה עצובה. אין דבר נורא יותר מלהגיע לחנות ולמצוא שמלות דחוסות ומקומטות בעצב בין הקולבים. קל וחומר כשהמוזמנים לחנות הם עיתונאים. צפיפות וקמטים מייצרים מראה של בסטה בשוק ולא של חנות בגדים.

חומרים זולים. פוליאסטר הוא כבר מזמן לא מילה גסה בעולם האופנה, אבל כמו כל חומר, גם לו יש רמות איכות. ביוקה בחרו ברמה הנמוכה והזולה ביותר, קרי בחומר שמרגיש כמו נייר זכוכית על הגוף. עכשיו תחשבו שאתן צריכות ללבוש את השמלה הזאת במהלך יום שלם?

קהל היעד לא ברור. הבחירה של רשת יוקה להתמקם עם חנויות באזורי עסקים, כדי לפנות לקהל של נשים העובדות במשרד, היא מהלך עסקי מבריק. אז מדוע לא להציע להן פתרונות לבוש ההולמים את מקום עבודתן, או לפחות "עזרה ראשונה" בדמות חולצות עבודה מכופתרות או מכנסי כותנה נעימים למגע?

מחירים: חולצות, 139-79 שקל; מכנסיים, 399-119 שקל; שמלות, 199-129 שקל; אביזרים, 149-89 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.