>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

מאז הקמתו בשנת 1951 ועד היום, הפך מועדון הקברט הפריזאי Crazy Horse לאחד ממוסדות הבידור האיקונים בעיר האורות, וגם לתחנת עצירה נוספת לתייר הממוצע, אחרי מוזיאון הלובר ומגדל אייפל. מופעי הסטרפטיז המפורסמים של המועדון, שכיום מפעיל סניפים מבירות עד לאס וגאס, הם מהנודעים בעיר, קצת אחרי המיתולוגיה סביב המועדון מולאן רוז' שבקרבת המונמארטר. בשנים האחרונות זוכה המועדון לפריחה מחודשת, עם סדרת הופעות מצומצמת של ידועניות כמו אמנית הבורלסק דיטה פון טיז, ושחקניות ככרמן אלקטרה ופמלה אנדרסון.

כריסטיאן לובוטן והרקדניות במופע הקברט ''מלכודת אש'' (צילום: gettyimages)
כריסטיאן לובוטן והרקדניות במופע הקברט ''מלכודת אש'' (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

למעצב הנעליים הצרפתי כריסטיאן לובוטן, 49, זיכרונות רבים מהמועדון. כנער מתבגר נהג להתגנב אל המופעים בהפסקת המחצית, בשעה שחלק מהקהל יצא להפסקת סיגריה ושלשלאות הכניסה הוסרו. הרקדניות החשופות שנעו בארוטיות על הבמה בעקבים גבוהים ומשופעים - שימשו מאוחר יותר כהשראה לחלק גדול מעיצובי הנעליים הנודעים שלו. אמש (רביעי) הוא חזר אל נוף ילדותו בפריז, והעלה במסגרת שבוע האופנה בעיר את מופע הקברט "מלכודת אש", הראשון בבימויו. המופע יוצג החל מיום שני הקרוב ועד לסוף מאי, מדי ערב בשעות 20:15 ו-22:45. המחיר הממוצע לכרטיס הוא 160 יורו לאדם (800 שקל). לא זול בכלל, אבל מדובר במבצע ביחס למחיר זוג נעליים של המעצב, שמגיע בממוצע לסכום של פי ארבע ואף יותר.

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

"מלכודת אש" הוא הפרויקט החדש והמדובר של לובוטן, שרק לאחרונה חגג יומולדת 20 למותג שהקים בפריז בסוף 1991. את המותג העצמאי הקים לאחר שעבד שנים רבות בצמוד למעצב הנעליים רוז'ה ויוייה, וכן כמעצב פרילנס עבור בתי אופנת העילית שאנל ואיב סן לורן. מהר מאוד הוא יצר סביבו חוג לקוחות נוצץ הכולל, בין היתר, את מדונה, ג'ניפר לופז, שרה ג'סיקה פרקר וידועניות אחרות, שנפלו שדודות אל מול נעלי הסטיליטו המרשימות בעיצובו עם הסוליות האדומות - סימן ההיכר המפורסם שלו, שמציץ מתחת לנעליים כסמל סטטוס ליודעי ח"ן. אלו גם נידונות בשנה האחרונה בבית המשפט בפריז, לאחר שלובוטן תבע את בית האופנה איב סאן לורן על גניבת זכויות יוצרים, בכך שהנפיקו גם הם נעליים עם סוליות אדומות.

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

ליצירת המופע חבר לובוטן למעצב האופנה מארק פאסט, שיצר ביגוד מינימליסטי עבור הרקדניות, אשר רוקדות טופלס ברוב המופע, כשרק תחתון קטנטן מסתיר את אזור חלציהן. לובוטן הופקד על הבימוי ועיצוב התאורה, וכן עיצב לרקדניות זוג נעליים זהובות מעור, בעלות שיפוע מוקשת ועקב בגובה 12.7 סנטימטרים. "עיצוב נעליים בהשראת רקדניות קברט ונעליים לרקדניות קברט הם שני דברים שונים", סיפר לובוטן בראיון לניו יורק טיימס. "עם העבודה על התאורה שעל הבמה, למדתי שעליי לייפות את הנעליים עם אבני רובי אדומות".

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)

לא בכדי, המופע שיצר לובוטן שם דגש על רגלי הרקדניות. עם תחילת המופע מוסט וילון נוצץ עם שמו של המעצב באותיות ירוקות, ונחשפות רגלי הרקדניות המוארות באמצעות פנס ממוקד. מאוחר יותר מתגלה הגוף כולו. "לנעל אין משמעות בלי האישה. אבל ברגע שהיא נועלת את הנעליים, היא הופכת למשהו אחר", הסביר לובוטן את בחירתו להתמקד ביחס הארוטי שבין נשים לנעליים. "כשיצרתי את המופע, בחרתי להראות תחילה רק את החלק התחתון של גוף האישה, ואז את החלק העליון, ואז לשחק בשאלה של מיניות אל מול עיניו של הצופה". באחת הסצנות במופע נותרות הרקדניות בחוטיני שחור עם חרוזים סרוגים, שמונח על הגוף כמו שרשרות. "מארק סיפר פעם שבעבודה עם לקוחות הוא תמיד נשאל: 'אתה יכול לכסות אותי יותר?'", צחק לובוטן אמש מאחורי הקלעים. "הפעם שאלו אותנו אם הוא יכול לכסות הרבה פחות".

איתי יעקב