>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

חלל התצוגה של מעצבת האופנה לילך אלגרבלי, בקומת הלופטים של בית פנורמה בתל אביב, המה הבוקר בידועניות מקומיות כמו מיכאלה ברקו, עינת שרוף, אורנה דץ, אפרת גוש ואניה בוקשטיין, שהוזמנו לפרגן לקולקציית אביב-קיץ 2012 של המעצבת לקו השני, הצעיר והנגיש שלה, Made by Lila Mist.

את המותג הקימה אלגרבלי לפני כשנה, יחד עם שותפה העסקי צביקה אסור, במטרה להעניק תרגום מסחרי ומהיר לקו הראשון בעיצובה, לילה מיסט, הפועל מזה תשע שנים. לדבריה, הקו השני נמכר כיום בהצלחה ב-60 חנויות ברחבי הארץ, ובחודשיים הקרובים צפויה להיפתח חנות ראשונה למותג הצעיר, אליה יצטרפו בהמשך חנויות נוספות.

בניגוד לשתי הקולקציות הקודמות של מייד ביי לילה מיסט, קולקציית הקיץ הנוכחית מתרחקת בצעדי ענק מספינת האם. אם בתחילת הדרך היה נראה כי הקו השני יוצר אלטרנטיבה אמיתית לרשתות הזרות, באמצעות גרסאות פשוטות יותר למותג היקר לילה מיסט - הקולקציה הנוכחית מטביעה את אלגרבלי כמעצבת בים הרשתות שנחתו בישראל. במילים אחרות, Made by Lila Mist של קיץ 2012 הוא לא יותר מ"פוראבר 21 דה לוקס", לבחורות שלא מוכנות להרחיק עד קניון עזריאלי או מעדיפות לפרגן לעיצוב ישראלי.

  (צילום: אסף עיני)

אלגרבלי מודה שכבעלת חברה מסחרית המייצרת כ-20 פריטים חדשים מדי שבוע, עליה להרחיב את עולם ההשראות שלה. "זה לא בוטיק צפונבוני שמתיימר להיות ייחודי ויחידי בארץ. אני היום חברה מסחרית", היא אומרת בתגובה. "אבל אני לא מסכימה עם התובנה שלך, בכל הפריטים יש אינטרפטציה אישית שלי".

עם ייחודיות או בלעדיה, את נקודות האור בקולקציה חייבת אלגרבלי לדונטלה ורסאצ'ה - האישה, המותג, האגדה והקאמבק. חדי אבחנה זיהו לא מעט קווי דמיון בין קולקציית הקיץ של המותג למוטיבים ששולבו ב- Made by Lila Mist - החל מהשיער המפונפן של הדוגמניות, שעוצב בהשראת תצוגת הקיץ האחרונה של בית ורסאצ'ה, ועד לשמלות הצבעוניות בהדפסי פייזלי ולמטבעות הזהב והחגורות, שהזכירו את הקולקציה של בית האופנה לענקית השבדית H&M.

"זה לא דונטלה ורסאצ'ה, אבל אני תמיד מושפעת מאופנה איטלקית", דוחה אלגרבלי את הטענות בדבר השראה מהמעצבת האיטלקייה. "אני בת למשפחה מרוקאית, ולאמא שלי תמיד יש מטפחת צבעונית בתיק או צמיד מטבעות. וכן, אני חייבת להטמיע במותג שלי גם אלמנטים מסחריים, והמטפחות והמטבעות הם טרנדים מאוד בולטים הקיץ". רגע לפני שאתן שולפות את הארנק, קראו את נקודות האור והחושך בקולקציה, כפי שסימנו עבורכן הבוקר.

  (צילום: אסף עיני)

נקודות אור

1. ההדפסים. בניגוד לשתי הקולקציות הקודמות של המותג, קולקציית הקיץ עמוסה בהדפסים נאים ומשובבי נפש - משמלות בעלות הדפסי פייזלי צבעוניים בגווני זהב וכחול או אדום, ועד למכנסיים עם תערובת הדפסי חיות כמו זברה ונמר בשילוב פייזלי כחול. על אף שחלק גדול מן ההדפסים אינם בלעדיים למותג (דבר שראוי לנסות ולפעול לצמצומו בעונה הבא), הם בהחלט מעניקים לו זווית מעניינת, שלרוב נפקדת ממותגים ישראלים בסדר הגודל הזה.

2. החולצות. חולצות הצווארון הקלילות והרחבות, שהסתיימו בקו המותניים, הן נקודת אור מרעננת בקולקציה, בזכות גזרה מנצחת ושילובי צבעים. אהבנו במיוחד את החולצה עם דוגמת הפסים בשחור ולבן, שמתהדרת בשרוולים ירוקים המסתיימים בקו המרפק ובצווארון בוורוד בזוקה.

3. המחיר. הקולקציה מציעה מבחר רחב של שמלות ערב קלילות במחירים אטרקטיביים של עד 599 שקל. אנחנו לא היינו מחמיצים את שמלת המקסי הירוקה עם הכתפיות הדקיקות והגב החשוף. עכשיו כל מה שדרוש זה גוף מנצח.

  (צילום: אסף עיני)

נקודות חושך

1. אין אמת בפרסום. על התוויות של חלק גדול מן הפריטים בקולקציה נכתב "100 אחוז כותנה", אך מישוש קל של הפריטים הוכיח כי אין אמת בפרסום. למשל, במקרה של שמלה א-סימטרית כסופה עם חלק עליון מעור אקולוגי (סקאי), שאינה עשויה 100 אחוז כותנה (אלגרבלי: "אמת, זה במקרה לא עשוי 100 כותנה"). כך גם במקרה של חולצה בצבע כחול שמיים שהרגישה יותר כמו פוליאסטר. חבל.

2. עומס פאייטים הוא מגמה חזקה בקיץ הקרוב, אך עבודה עם פאייטים דורשת מיומנויות ייצור. במקרים רבים הצליחה אלגרבלי לשמור על הרף המצופה מפריטים מסחריים, אך בחלק מן הדגמים - למשל, במכנסוני פאייטים בצבע זהב - איכות הגימורים צרמה לעין וסבלה מאי דיוקים בתפירה ובגיהוץ המכפלת, מה שגרם לבטנה השחורה לבצבץ מתחת בחוסר חן.

3. חוסר התאמה בין בגד לדוגמנית. תצוגת אופנה, גם אם במתכונת מצומצמת של עיתונאים וקומץ ידועניות, מצריכה התאמה מדויקת של הדגמים לגוף הדוגמניות. בחלק גדול מן המקרים, השמלות לא החמיאו לדוגמניות. בין אם בגלל מידה גדולה מדי ובין אם בשל עצמות בולטות, שכמעט קרעו את חצאית הסריג שלבשה הדוגמנית. התמונה שהתקבלה עשתה נזק לחלק מן הדגמים.

מחירים: שמלות, 599-349 שקל; מכנסיים, 419-219 שקל; חולצות, 479-249 שקל; חצאיות, 479-249 שקל; ז'קטים, 519-299 שקל.

להשיג ב-LILAMIST, דיזנגוף 280, תל אביב, טלפון: 03-5444058; ובחנויות המעצבים ברחבי הארץ.