>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

"הלקוחה של ואדום היא אישה עם טעם בינלאומי, שמעריכה איכות גבוהה ומבינה את הערך של ערבוב ושילוב בסגנונה האישי. היא חיה חיים מודרניים, גרה בערים מרכזיות בעולם, ואוהבת מראה מחוספס ורך כאחד. והגיל שלה? לאופנה אין גיל", כך מתארת המעצבת הדנית שרלוט ואדום את לקוחת המותג שלה. למרות שקשה אולי להאמין שרבות מנשות ישראל יזדהו עם התיאור הזה, בארבע השנים שהוא נמכר בארץ קנה לעצמו ואדום קהל לקוחות נאמן הכולל גם את קרן מור, נינט, עדי אשכנזי ואניה בוקשטיין.

המוזה של ואדום: ''נשים עם גישה אינטלקטואלית כמו ג'יין בירקין'' (צילום: gettyimages)
המוזה של ואדום: ''נשים עם גישה אינטלקטואלית כמו ג'יין בירקין'' (צילום: gettyimages)

בשנת 2001, לאחר שלמדה שני תארים בעיצוב אופנה, התמחתה בבית האופנה מרטין מרג'יאלה בפריז ועיצבה עבור חברות שונות, החליטה שרלוט ואדום (ילידת 1965) לפתוח מותג אופנה משלה. המותג – שנקרא בתחילה Vadumsrum וב-2005 שונה שמו ל-Vadum – ניסח במהרה את סגנונו כמעין מיקס של כל האלמנטים הנכונים: איכות גבוהה של הבדים והתפירה, פריטים רכים ונשיים, ותוספות של חספוס אורבני.

  (צילום: isak hoffmever, gitte andersen)

"אני מעריצה גדולה של קולקציות בעלות אפיל מחוספס כמו אלו של ריק אוונס, הלמוט לאנג, מרג'יאלה ואקנה", מסבירה ואדום את השראותיה האופנתיות בראיון מיוחד ל-Xnet. "אך גם של קולקציות אקסקלוסיביות ונשיות דוגמת לנוון וסטלה מקרטני. לצד אלו, אני גם אוהבת בגדים מודרניים כמו שמציגים בתי האופנה סלין ובלנסיאגה".

השילוב שיוצרת ואדום בין עולמות עיצוביים שונים יכול בהחלט למשוך מגוון רב של נשים. מחירי הקולקציה, לעומת זאת, ייפנו רק לבעלות ממון ולפאשניסטות שמוכנות להתעלם מתג המחיר. קולקציית החורף הנוכחית ממשיכה את העיסוק של ואדום בניגודים, שאותם מגדירה המעצבת כ"חספוס ועושר". סילואטות בהשראת שנות ה-60 לצד מראה נשי נוזלי, פריטים רחוקים מהגוף דוגמת קרדיגנים סרוגים גדולים לצד שמלות בצללית צרה, הדפסים גרפיים של נוצות גדולות, ז'קטים ומכנסיים מעור כבש רך, חולצות משי נוזליות ופריטים מפרווה גזורה או מגולחת (כלומר, שנעשו על ידי גילוח של החיה בלי להרוג אותה) מרכיבים את הקולקציה העשירה והמושכת.

  (צילום: isak hoffmever, gitte andersen)

מבין כל הפריטים, הז'קטים מעור הם מוצלחים במיוחד, בעיקר בזכות השילוב בין רכות החומר לגזרות המתוחכמות והעדכניות. בולטים לטובה גם ז'קט משי עם רוכסן קדמי וחולצות המשי המכופתרות, שיתאימו ליום ולערב כאחד. ואדום מקפידה על בדים איכותיים כמשי, עור, צמר מרינו ובייבי אלפקה, ומתמקדת בצבעוניות של גווני זהב, חום, כחול, אפור, חאקי ושחור. את ההדפסים המעניינים היא מעצבת בעצמה, כך שלא תראו דומים להם בשום מקום אחר.

מי המוזה שלך?

"אני מעדיפה כוכבות רוק ולא 'בייבס'. נשים עם גישה אינטלקטואלית כמו ג'יין בירקין, כריסי היינד, אנני לנוקס, שרלוט גינסבורג והדוגמנית הדנית פריה בהה אריקסן, שיש להן מראה גברי-נשי קולי".

העיצוב הדני נמצא עתה בעלייה. מדוע לדעתך?

"אני חושבת שהעיצוב הדני מצליח בזכות הפריטים האיכותיים, שהם גם נגישים. בנוסף, יש לנו את המראה הסקנדינבי המוכר, שאותו אנחנו משווקים מסביב לעולם. גם סגנון החיים שלנו מוסיף. אנחנו חיים בעיר מודרנית שקרובה לטבע, וקרבה זו משפיעה על הדרך שבה אנחנו חושבים ומעצבים".

מחירים: 5,000-700 שקל.

להשיג בדה בראנץ', בן יהודה 104, תל אביב.

השורה התחתונה

מדד האיכות: גבוה מאוד. שימוש בבדים איכותיים ותפירה מצוינת.

מדד השיק: טוב מאוד. פריטים מודרניים, נינוחים ונצחיים.

למי מתאים: לנשים שיש להן כסף, וגם סגנון המשלב חספוס עם עידון.

מידות: 44-36.

כמה להוציא: ב-2,250 שקל תוכלו לרכוש את ז'קט המשי המוצלח עם הרוכסן הקדמי.

בסל הקניות שלנו